Bosz wisselt Kluivert na dertien minuten: Het beste om Justin eraf te halen

Bosz wisselt Kluivert na dertien minuten: "Het beste om Justin eraf te halen"

vrijdag 17 februari 2017 om 00:28

Peter Bosz baarde donderdagavond opzien door Justin Kluivert slechts dertien minuten na zijn invalbeurt weer te wisselen. Daar had de Ajax-trainer 'zo zijn redenen' voor.

Kluivert maakte in de 73e minuut zijn Europese debuut, maar dat was geen lang leven beschoren. Door een rode kaart voor Kenny Tete voelde Bosz zich genoodzaakt om voor een extra verdediger te kiezen in de slotfase van het Europa League-duel met Legia Warschau (0-0).

Heiko Westermann kwam daardoor in het veld voor Kluivert. "Ja, dat is natuurlijk heel lullig voor die jongen, maar we moesten de wedstrijd tot een goed einde brengen", legt Bosz uit aan RTL7. "Het was het beste om Justin eraf te halen."

Waarom koos de Ajax-trainer er niet voor om bijvoorbeeld Amin Younes te wisselen? "Omdat Justin...", breekt Bosz zijn zin hoofdschuddend af, "daar hebben wij zo onze redenen voor. Dat kán ik wel met jullie delen, maar dat doe ik niet."

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Poll

Stelling: Bosz had Kluivert nooit zo snel moeten wisselen

(669 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 00:35
Hoezo merkwaardig, er moest een verdediger bij, Younes speelde heel de wedstrijd goed dus waarom hem eruit halen, ja klote voor Kluivert natuurlijk, maar als coach moet je moeilijke beslissingen durven maken en dat doet Bosz dan ook altijd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:36
"omdat Justin Just in was...maar dat snappen jullie toch niet" Aldus Bosz
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:37
Een sterke invalbeurt van Westermann.
Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:38
Kluivert was gewoon heel simpel weg de kind van de rekening .
Pechvogel eerste klas
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 17 februari 2017 om 00:40
Younes speelde vrij sterk en is balvast, houdt de boel op. Dolberg had er ook af gekund, speelde matig, maar kan uit het niets een goal maken.

Lullig voor Justin. Voetbal is soms een harde leerschool, maar daar wordt Kluivert een grote jongen van.;-). Komt goed!
Vind ik leuk
United +9845
vrijdag 17 februari 2017 om 00:46
Het was erger geweest als Ajax had verloren met 10 man.
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 17 februari 2017 om 00:56
Precies!
Alles moest wijken om iig die 0-0 over de streep te trekken en dit was m.i. de beste of misschien beter gezegd de minst slechte wissel.;-).

Team belang voorop, maar dat snapt Justin wel.
Vind ik leuk
Zultkop +904
vrijdag 17 februari 2017 om 08:03
Ik mag hopen dat hij dat al snapt, anders heeft hij nog wat te leren, is ook niet erg overigens...hij is nog zo jong...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:55
Mensen die noemen dat Younes er af had gemoeten, hebben niks gezien van de wedstrijd.
Ook na de rode kaart speelde Younes gewoon heel erg goed. Hield de bal vast, zorgde voor rust. Als enige aanvaller kon ie een bal vast houden en naar de juiste kleur spelen.

Het blijft klote voor Kluivert natuurlijk. Maar het resultaat staat wel voorop.
Vind ik leuk
Ginovanni +10611
vrijdag 17 februari 2017 om 00:56
Zeg ik, Arie.;-).
Vind ik leuk
Korm +11192
vrijdag 17 februari 2017 om 08:05
klopt arie, maar kluivert viel toch ook goed in?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:02
Ik vind Kluivert geweldig hor. Maar in deze pot kwam hij niemand voorbij en liet hij verdedigend alles lopen. Dat is met 10 man niet echt relaxed...
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 09:42
Ik weet zeker als Kluivert bij die rechtsback stond had die hem ook helemaal zoek gespeeld, want die back kon er helemaal niks van.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 11:40
Ah jij hebt hem vaak zien voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 01:27
Die westerman, ik lag ik een deuk toen hij ons redde, juist omdat hij het was maar wel leuk dat hij iig geen fout heeft gemaakt & belangrijk is geweest.
Het is jammer voor kluivert, echter had ik misschien wel voor andere wissels gekozen zyech voor nouri & kluivert voor dolberg traore naar het centrum zyech & dolberg zaten helemaal niet in de wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 03:59
Zyech en Dolberg zijn je grootste kans op een goal. Dan kun je beter "gewoon" een buitenspeler eraf halen en de rest van je team intact laten.
Vind ik leuk
HanV +800
vrijdag 17 februari 2017 om 11:32
Onbegrijpelijk dat hij Ziyech wisselde, je berooft je eigen ploeg van de creativiteit en de dreiging.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:37
Nou wat was Ziyech dreigend.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 06:29
Laf van Bosz. Had younes d'r afgehaald. K*T actie van Bosz
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 06:59
Lol
Vind ik leuk
Teo Smith +4875
vrijdag 17 februari 2017 om 07:02
Het blijft een rare gozert.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:05
Goede keuze om Kluivert eraf te halen, lullig maar de enige juiste keuze in een situatie waar tactiek belangrijker is dan emoties die hier bij komen kijken. Kluivert krijgt ruim voldoende speeltijd, verdient zat en is een professional. Suck it up boy...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:37
Younis zakt in kluivert niet, zo moeilijk is dat niet
Vind ik leuk
Korm +11192
vrijdag 17 februari 2017 om 08:03
ik had younes eruitgehaald
Vind ik leuk
EddyT67 +1433
vrijdag 17 februari 2017 om 08:40
Bosz heeft de juiste beslissing genomen. En ja, bij sommige wordt je daar niet populair mee. Hij heeft gedaan wat voor Ajax het beste was. Topsport is hard.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:46
Egt slecht 10 tegen 11 en de fitste speler van het veld eraf halen
Vind ik leuk
palko +406
vrijdag 17 februari 2017 om 08:51
Terechte, snelle, wissel. Justin Kluivert raakte met zijn te individuele acties een paar keer simpel de bal kwijt. Acties die bij een 0-0 stand overbodig waren. Wat me verder opviel is dat coach Peter Bosz er in de tweede helft van het duel niet in slaagde de gewijzigde taktiek van Legia Warschau effectief te bestrijden. Op basis van alleen de tweede speelhelft mag je uiteindelijk nog blij zijn met een gelijkspel. Kijkend naar de eerste 45 minuten hadden de Amsterdammers natuurlijk allang op voorsprong moeten staan. Waarbij ik niet alleen kijk naar het ten onrechte niet toegekende doelpunt van Davy Klaassen. Maar met name naar de ongelooflijke misser van de vrijgespeelde Kasper Dolberg.
Vind ik leuk
666 +1818
vrijdag 17 februari 2017 om 09:03
Denk toch dat dolberg eraf beter was.
Die was wel klaar.

Dan 2 snelle en gretige spelers voorop.
De rest verdedigend.
Vind ik leuk
peinke +118
vrijdag 17 februari 2017 om 12:06
Typisch een actie voor een stronteigenwijze trainer! Younes had er gewoon af gemoeten. Daar heb je verdedigend (en scorend) helemaal geen snars aan. Dan altijd voor een nog fitte speler kiezen, dan voor iemand die al een uur achter de rug heeft. Maar ja, zijn naam is Bosz!
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 14:12
KLUIVERTISGOED
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz wisselt Kluivert na dertien minuten: "Het beste om Justin eraf te halen"