Bosz voelt zich flink benadeeld: 'Hij had het waarschijnlijk heel koud'

Bosz voelt zich flink benadeeld: 'Hij had het waarschijnlijk heel koud'

vrijdag 17 februari 2017 om 07:05

Ajax is donderdagavond flink benadeeld door de arbitrage, vindt trainer Peter Bosz. De Amsterdammers kwamen niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen Legia Warschau.

Vroeg in de eerste helft stopte Legia-keeper Arkadiusz Malarz een inzet van Davy Klaassen, terwijl die de doellijn al had gepasseerd. "Ik kon het vanaf mijn positie niet zien. Maar de vijfde of zesde man op de achterlijn had het waarschijnlijk heel koud", aldus Bosz op de clubsite van Ajax. Hij heeft het niet gezien, want het was wel degelijk een goal. Ik heb na de wedstrijd foto's gezien."

In de slotfase van de wedstrijd schoof Bosz naar het puntje van zijn stoel toen Kenny Tete zijn tweede gele kaart ontving en Ajax dus met tien man de wedstrijd uit moest spelen. Een te zware straf, vond Bosz. "Ik heb het Kenny na afloop gevraagd. De eerste gele kaart was volgens hem terecht, de tweede niet. Die jongen gleed uit, het was geen overtreding", aldus de oefenmeester, die verder tevreden was over de vervanger van de zieke Joël Veltman. "Ik vond dat Kenny lastig aan de wedstrijd begon. Maar in de tweede helft speelde hij juist beter."

Over de uitslag: "We waren hier naar toe gekomen om te winnen. Ajax wil altijd winnen. Over het hele duel waren we de bovenliggende partij. Dan moet je wel scoren. Dat hebben we wel gedaan, maar die bal telde niet", zegt Bosz. Volgende week volgt de return van het Europa League-tweeluik in de Amsterdam Arena. "Dat zal makkelijk worden, gezien het betere veld. We zullen het daar af moeten maken."

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 07:11
Die kunnen ze beter een verekijker en een bril geven
Vind ik leuk
J Kiprich +7637
vrijdag 17 februari 2017 om 07:19
Gewoon z'n hond voortaan laten beoordelen....
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:18
Die mannetjes op de achterlijn staan er toch echt voor jan lul. Ik kan me nog best voorstellen dat de beste man het gister niet kon zien omdat de keeper in het zicht lag.
Vind ik leuk
Vak-DD +6725
vrijdag 17 februari 2017 om 07:25
In Nederland vallen de scheidsrechter beslissingen meestal in het voordeel van ajax uit, en in Europa een keertje niet.
Vind ik leuk
Spidey +659
vrijdag 17 februari 2017 om 07:26
Pfff weer zo'n calimero
Vind ik leuk
Vak-DD +6725
vrijdag 17 februari 2017 om 07:28
Niks calimero, gewoon de waarheid en daar kunnen ze niet tegen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:55
Wauw.. de dag is nog niet eens op de helft en al zo zuur :(
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 07:56]
Vind ik leuk
Vak-DD +6725
vrijdag 17 februari 2017 om 08:01
Niet zuur, gewoon reëel.
Vind ik leuk
Korm +18989
vrijdag 17 februari 2017 om 08:11
gaat natuurlijk nergens over... niks reeel
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:09
Oke. Dan wijken we af van elkaars mening, geen probleem.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:38
zo was het zondag ook bij fc utrecht dan hoor je de 020 niet nu voelen ze wat het is
Vind ik leuk
Spidey +659
vrijdag 17 februari 2017 om 07:50
Wat hebben wij met een wedstrijd psv-Utrecht in godsnaam te maken?
Vind ik leuk
Korm +18989
vrijdag 17 februari 2017 om 08:10
zo zie je maar dat zo'n 5de en 6de man helemaal geen nut heeft op het veld, het geld kan je beter besteden aan een video-ref
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:15
Deze bal was echt over de lijn en dus een goal. Dat de lijnrechter dit niet zag ( kon zien) kwam door zijn vreemde opstelling, gaat hij niet door de knieën dan kan hij alles overzien. Nu ligt de keeper in de weg. Verder vind ik het verhaal van Bosz cliché "wij waren de hele wedstrijd de bovenliggende partij" . Dat geeft hij bijna iedere wedstrijd aan, maar wat win je daarmee. Als ik die uitspraak hoor moet ik weer denken aan een uitspraak van een Ajacied na de wedstrijd tegen NEC "Hoe kan het dat wij geen kampioen zijn, wij hebben de meeste goals gescoord zelfs over de 100). Volgens mij gaat het erom wie de meeste punten heeft aan het einde van de competitie en niet wie het meeste balbezit had of de meeste goals gescoord heeft. Maar wat betreft de niet toegekende goal, daar heeft Bosz een punt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:20
Jullie waren gewoon niet goed genoeg en daarom word er maar over die goal geouwehoerd. Veel delen van de wedstrijd hadden jullie geen antwoord en was het spel niet goed genoeg.

Huilie huilie

In de Arena maken wij het af!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 08:22]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:27
Je moet toch iemand de schuld geven mijnheer Bosz begin eerst bij je zelf ,en laat Hendry Krüzen het bepalen die jongen heeft verstand van voetballen ik zie hem jouw nogal eens advies geven maar of je het op volgt is een tweede diverse spelers weer ondermaats en Dolberg wordt omhoog geschreven ,gisteren had je hem eruit moeten halen ipv Kluivert ook Dijks moest weg !!! Maar die had gisteren wonderen kunnen doen Sinkgraven was niks en wordt niks als linksback Dijks ging nogal eens mee naar voren en met succes ging niet opzij maar rammelt er onder zulke spelers heb je in bepaalde wedstrijden ook nodig jullie schreven in het begin dat het een geweldenaar was nou dat was hij ook toen hij bij Willem 2 speelde en Feyenoord hem wilde halen hij heeft ook goede wedstrijden voor jullie gespeeld , lees nu weer hoe goed hij het in Engeland doet ,nee tegen dit stelletje amateurs had al beslist moeten zijn en niet denken we klaren de klus volgende week wel even ,dus Ajax wees gewaarschuwd door een Feyenoorder , dat was het voor deze vroege morgen
Vind ik leuk
Tiesto1 +288
vrijdag 17 februari 2017 om 09:36
De doellijntechnologie is de enige goede optie ipv een knakworst aan de verkeerde kant van het doel die denkt dat hij ooit bokworst kan worden in deze functie.

Echter het blijven mensen die in een split second vanuit vaak moeilijke posities moeten beslissen !
Vind ik leuk
Senna +5643
vrijdag 17 februari 2017 om 09:48
Ik vind dat Ajax/Bosz zichzelf heeft benadeeld.Je kan er van alles van zeggen en/of vinden.
Maar ik zie hier toch echt geen Ajax-voetbal .Met wat ik al eerder heb gezegd Bosz breekt het voetbal bij Ajax totaal af.Je kunt idd de schuld bij een vijfde man neerleggen die iets over het hoofd heeft gezien,ja dan ben je benadeeld.
maar kijk eens naar het spel van Ajax rommelig veel te veel bal verlies de oude jongens gaven ook niet thuis. dit was een ploeg die een normaal functionerend Ajax gewoon had weg gespeeld.
Met het in huis halen van Peter Bosz is er een soort dood en verderf beleid bij Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz voelt zich flink benadeeld: 'Hij had het waarschijnlijk heel koud'