Update: Wenger voedt geruchten en komt in maart of april met nieuws

Update: Wenger voedt geruchten en komt in maart of april met nieuws

vrijdag 17 februari 2017 om 10:52

Arsène Wenger wil een einde maken aan zijn periode bij Arsenal. De manager van de Premier League-club heeft het wel gezien na een tijdperk van 21 jaar bij de club, meldt The Daily Mail.

Wenger zou zeer gefrustreerd zijn geraakt na de kansloze 5-1 nederlaag tegen Bayern München van afgelopen woensdag. Het zou de druppel zijn geweest voor Wenger, die al een tijd nadacht om de handdoek in de ring te gooien. Als het aan Arsenal ligt, blijft de 67-jarige Wenger nog even bij de club. Grootaandeelhouder Stan Kroenke wil de Franman graag een nieuw tweejarig contract aanbieden aan het einde van dit seizoen. De club is echter realistisch: achter de schermen wordt er al uitgegaan van een vertrek van de manager.

Wenger zit hoe dan ook zijn huidige contract (tot de zomer) uit. Dit omdat hij zijn belofte om nooit zijn verbintenis te breken ten alle tijden wil nakomen. Wenger kwam in 1996 bij Arsenal terecht. Hij werd drie keer landskampioen, voor het laatst in het seizoen 2003-2004. De FA Cup sleepte hij zes keer binnen. In 2014 en 2015 was dit voor het laatst. Dit seizoen lijkt de landstitel uit zicht, met een achterstand van tien punten op koploper Chelsea. De club doet nog wel mee in de strijd om de FA Cup.

Update 10.52 uur: Wenger bevestigt tegenover ESPN dat hij in maart of april een besluit gaat nemen over zijn toekomst, zonder daarbij te zeggen welke kant het opgaat. Zeker is wel dat hij volgend seizoen nog trainer is. "Of dat nou hier is of ergens anders", aldus de Franse manager. 

Poll

Stelling: het is voor alle partijen het beste als Wenger stopt

(934 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 09:13
Zo hehe eindelijk zeg........
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:14
duurde even, haha
In een tijdperk waarin trainers na een half seizoen met tegenvallende resultaten eruit worden geknikkerd is dit wel zeldzaam.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:15
Heel zeldzaam maar wie dan naar Arsenal. Tuchel??
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:17
Denk niet dat Dortmund hem laat gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:19
Frenkie is nog vrij hahaha, nee maar even serieus een Sampaoli zou misschien iets kunnen doen bij Arsenal? Kent Sanchez natuurlijk al goed, kan daaromheen bouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:48
Sampaoli zie ik ook wel graag naar Arsenal gaan. Ben zeer benieuwd hoe hij het gaat doen bij een club die qua materiaal de echte topploegen wel onder druk kan zetten (ook al staat Sevilla er fantastisch voor, een echte kans op het kampioenschap maken ze niet)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:20
Niet zo snel denk ik nee, en schulden zijn er ook niet meer. Jij een idee?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:17
Einde van een tijdperk. Nieuwe coach met nieuw elan en geld is nodig bij Arsenal!
Vind ik leuk
Truth +2684
vrijdag 17 februari 2017 om 09:38
Alleen maar Respect voor Wenger ...
Vind ik leuk
Kevinm +1068
vrijdag 17 februari 2017 om 09:45
Hij is gefrustreerd over de 5-1 nederlaag tegen Bayern Munchen... Daar had hij al bij na moeten denken toen hij de opstelling maakte, met de Colombiaanse Jeroen Verhoeven in het doel en Iwobi op Alexis Sanchez z'n plaats.
Vind ik leuk
Savior +1339
vrijdag 17 februari 2017 om 09:47
Blijf alsjeblieft nog een paar jaar altijd stoppen op je hoogtepunt
Vind ik leuk
Romario9 +5100
vrijdag 17 februari 2017 om 10:12
Denk dat ie al jaren wacht op een hoogtepunt zodat ie kan stoppen, maar dat hoogtepunt komt maar niet.
Vind ik leuk
Savior +1339
vrijdag 17 februari 2017 om 12:27
Komt vanzelf weer
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 09:59
Misschien iets voor frank de boer
Vind ik leuk
dhrwobo +7914
vrijdag 17 februari 2017 om 10:00
Arsenal moet niet wachten, maar hem nu ontslaan. Met hem heb je garantie dat je met geluk in de top 4 eindigt.. maar er valt niks meer te winnen dit seizoen. Als een coach in de zomer weg gaat, verdwijnt per direct de chemie tussen coach en spelers. Maar wie zou een geschikte opvolger zijn??? Koeman?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:56
Wenger is een monument voor Arsenal, ook al draait het nu niet meer. Die moet je via de rode loper door de voordeur laten vertrekken, zeker als je de 'garantie hebt dat je met geluk in de top 4 eindigt'. Echte prijzen zijn er niet meer te halen dit jaar.
Ik denk dat de meeste spelers speciaal voor Wenger naar Arsenal zijn gekomen (Ozil, Sanchez, etc) dus is de kans dat de chemie weg is, veel minder groot dan bij een gemiddelde trainer. Sterker, ik denk dat het eerder een stimulans is om er alles aan te doen om nog een prijsje te pakken in de vorm van de FA cup.

Koeman lijkt me overigens niks. Ik zou vol inzetten op Sampaoli, zoals hierboven ook al genoemd door ikhebverstandvanvoetbal
Vind ik leuk
Foebele +32437
vrijdag 17 februari 2017 om 10:38
Hehe eindelijk, dit had 5 jaar geleden al moeten gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:46
http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/wenger-ben-volgend-seizoen-nog-altijd-trainer-bij-arsenal-of-ergens-anders~a4d3aaa3/
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Wenger voedt geruchten en komt in maart of april met nieuws