Huisjurist Feyenoord slaat weer toe: schorsing Gustafson verlaagd

Huisjurist Feyenoord slaat weer toe: schorsing Gustafson verlaagd

vrijdag 17 februari 2017 om 10:24

Het in beroep gaan tegen de schorsing van Simon Gustafson heeft effect gehad. De Feyenoord-middenvelder ziet zijn schorsing teruggebracht worden van drie naar één wedstrijd.

Aanvankelijk wilde de aanklager de middenvelder vier duels (één voorwaardelijk) laten brommen voor de directe rode kaart die hij bij Jong Feyenoord kreeg. Huisjurist Joris van Benthem werd daarop van stal gehaald. Donderdagavond diende de zaak in Zeist voor de tuchtcommissie.

Deze heeft besloten de straf naar twee wedstrijden terug te brengen, waarvan één voorwaardelijk. Dat betekent dat de Zweed alleen de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag aan zich voorbij moet laten gaan. Gustafson kreeg de rode kaart voor natrappen, maar Feyenoord vindt dat er onvoldoende bewijs is om de speler te straffen en eiste vrijspraak.

Omdat het een directe rode kaart betrof geldt de schorsing ook voor het eerste elftal van de Rotterdammers. Gustafson kan door de strafverlaging gewoon in actie komen in de topper tegen PSV. 

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 10:29
Waarom gaat Feyenoord niet een keer akkoord met de straffen die ze krijgen? Ik bedoel die krijgen ze niet voor niets.
Vind ik leuk
Gwadt +2300
vrijdag 17 februari 2017 om 10:33
Waarom vullen de scheidsrechters bij een rode kaart van feyenoord niet een keer de administratie correct in. Je zou denken dat ze er inmiddels is een keer op gaan letten.
Vind ik leuk
WZPWZDB +332
vrijdag 17 februari 2017 om 10:42
Die krijgen ze dus wel voor niks, anders wordt de straf niet verlaagd.
Vind ik leuk
666 +2513
vrijdag 17 februari 2017 om 10:43
Waarom kan de knvb niet eens gewoon een normale straf eisen?

Puur door een aanklager die ondertussen zo gefrustreerd is dat hij Feyenoord niet te pakken kan krijgen dat hij bij alles het zwaarst mogelijke eist.

Had deze normale straf meteen geeist en dan was er niks aan de hand geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:33
ik vind dit heel raar, ook al ben ik er als Feyenoorder uiteraard blij mee.

Het is of natrappen en dan is 3+1 wedstrijden op zijn plaats. Of het is geen natrappen en dan verdien je enkel vrijspraak.

Deze uitspraak geeft blijkbaar aan dat een beetje natrappen ook bestaat, iets wat in mijn beleving onmogelijk is.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:40
Dat is precies wat ik ook wilde zeggen.
Vind ik leuk
666 +2513
vrijdag 17 februari 2017 om 10:57
Misschien even terugzoeken hier wat Lewis Baker voor strafeis had, en wat uiteindelijk de straf werd.....

Het is allemaal niet zo schokkend hoor.
Vind ik leuk
Foebele +21911
vrijdag 17 februari 2017 om 10:42
Lekker de kuip slopen en afbreken, zolang er niks 'bewezen' kan worden vind Feyenoord alles geoorloofd.

Vorig jaar hebben ze daar de prijs voor betaald en kwam Karma om de hoek zetten met 7 nederlagen op rij!

Vind het echt walgelijk dat Feyenoord fout gedrag rechtvaardigd als het juridisch niet waterdicht is. Ze maken van een sport strafzaak een juridische aangelegenheid waarbij gebruikte woorden zelfs al belangrijk zijn, wat betekend dat de KNVB straks advocaten in moet huren om te zorgen dat scheidsrechters op juridisch correcte manier het wedstrijd formulier gaan invullen...
Vind ik leuk
Zultkop +1320
vrijdag 17 februari 2017 om 10:51
Ik vind ook wel eens iets walgelijk, kots en diarree bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat ik het zeker met je eens ben dat slecht gedrag niet getolereerd moet worden en dus bestraft. Neemt niet weg dat de scheiden blijkbaar nog steeds hun administratie niet best op orde hebben, de straffen die de aanklager vervolgens eist zijn dus blijkbaar niet goed doordacht. Wellicht een idee voor onze KNVB om een andere en betere jurist aan te stellen. De huidige(n) zijn nu al zo vaak afgetroefd door juristen van d clubs. Het is bijna zielig voor die mensen van de KNVB.

Blijkbaar hebben ze hun juridische graad bij een pakje boter gekregen...
Vind ik leuk
Foebele +21911
vrijdag 17 februari 2017 om 11:11
Er is niets veranderd ten aanzien van vroeger, toen snapte clubs dat ze een morele verplichting hebben en keken ze dus naar de terechtheid van de zaak en niet of het juridisch waterdicht is, zoals Feyenoord sinds vorig seizoen doet!

Probleem ligt dus bij de aanpak van Feyenoord die een sport zaak behandeld als een rechtzaak!
Vind ik leuk
Zultkop +1320
vrijdag 17 februari 2017 om 11:36
In de kampioensrace vind ik dit zeker geoorloofd, de wereld veranderd, wanneer er door een exorbitante strafeis een belangrijke speler zou wegvallen (is gustafsson in dit geval niet) dan mag je best moeite doen om de strafmaat zoveel mogelijk te beperken als club zijnde.
Zeker als de KNVB/scheidsrechter zijn boel niet op orde heeft. Stelletje amateurs die KNVB
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 11:39]
Vind ik leuk
Foebele +21911
vrijdag 17 februari 2017 om 12:12
Ik niet, vroeger was er ook een kampioensrace, dus er is niets veranderd.

Je kunt moeilijk allemaal banners met respect plaatsen, reclame spotjes maken, bezoeken brengen aan de gemeenschap zoals ziekenhuizen enz en dan ondertussen hee hypocriet een speler die een schop of een klap uitdeelt vrij laten spreken, omdat hij geen klap in het gezicht gaf maar een duw of omdat je vind dat niet goed genoeg bewezen is dat hij het heeft gedaan.
Vind ik leuk
stranger +2544
vrijdag 17 februari 2017 om 17:36
Vroeger had je geen 20 camera's langs het veld staan.
Vroeger werd je niet geschorst op beelden.
Vroeger speelden de spelers de bal nog uit als er een speler geblesseerd lag,nu beslist de scheidsrechter het.
Vroeger was het nog geen miljoenen business.
Vroeger had ik een geil vriendinneke.
Vroeger debuteerde ik op 18 jarige leeftijd bij een eerste klasser.
Vroeger kreeg ik een klap voor mijn kanis als ik praatjes had.
Vroeger voer ik bij de marine.
vroeger....................................................was alles anders;-)
Vind ik leuk
Eric55 +277
vrijdag 17 februari 2017 om 11:00
Niet voor Feyenoord????, beetje jaloers dat ze bij jullie geen goeie jurist hebben. Zou je ook klagen als het om je eigen cluppie gaat???
Vind ik leuk
Foebele +21911
vrijdag 17 februari 2017 om 11:12
Ajacieden zijn op geen enkele manier jaloers op Feyenoord.

En als Ajax dit zou doen zou ik ze ook bekritiseren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 11:12]
Vind ik leuk
Eric55 +277
zaterdag 18 februari 2017 om 08:19
Tuurlijk, makkelijk gezegd nu maar ik zal je het voordeel van de twijfel geven.
Vind ik leuk
Tjipie +114
vrijdag 17 februari 2017 om 11:02
Hey Calimero,

Ga lekker je eigen stadion slopen. Wat je zegt slaat kant noch wal. karma en 7 nederlagen, ga je zometeen ook nog huilie huilie over de karma van het laatste duel van het seizoen tegen de Graafschap?

Feyenoord rechtvaardig nergens fout gedrag, waar baseer je dit op. Gustafson heeft gelijk nar zijn rode kaart al aangegeven dat het geen natrappen was. In de zitting heeft hij dit herhaalt en naar aanleiding van de beelden heeft men gekozen voor 1+1 oplossing als schikking. Dat daarnaast de scheidsrechter zijn administratie niet op orde had is wellicht de reden dat ze snel wilden schikken. Zoals van Benthem netjes zei, de dag na de wedstrijd je papier werk invullen en voor de schorsing schrijven over natrappen.. "ja, zo kennen we er nog wel een paar."
Vind ik leuk
Foebele +21911
vrijdag 17 februari 2017 om 11:12
Calimero? Hahaha.
Vind ik leuk
Strijp +3119
vrijdag 17 februari 2017 om 10:47
Och och, ik hoop dat je een blunder maakt tegen ons :-)
Vind ik leuk
goofy +81
vrijdag 17 februari 2017 om 10:48
In het amateurvoetbal is er altijd onvoldoende bewijs,dus dan maar geen schorsing? Wat is dit voor onzin!!
Vind ik leuk
Manus +93
vrijdag 17 februari 2017 om 10:51
Ongelofelijk dat het hem toch weer lukt, wat een baas. Wel een beetje jammer dat ie er tegen PSV weer is bij is. Die had ie nog wel even mogen missen ;)
Vind ik leuk
J Kiprich +5053
vrijdag 17 februari 2017 om 11:05
En allemaal willen ze Van Benthem....
Vind ik leuk
JCJWZ +5578
zaterdag 18 februari 2017 om 11:06
De beste Feijenoorder dit seizoen.
Vind ik leuk
Hupfean +811
vrijdag 17 februari 2017 om 11:15
Feyenoord heeft gewoon een goede advocaat. Hij kan wel werken voor alle eredivisie clubs. Heeft ie genoeg werk.
Vind ik leuk
BluRP +166
vrijdag 17 februari 2017 om 11:24
Ben ik het helemaal mee eens. De Messi onder de advocaten.

Toont keer op keer aan dat de KNVD zijn zaken niet op orde heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:52
Niemand boeit dit
Vind ik leuk
Savior +1379
vrijdag 17 februari 2017 om 12:37
Niemand neemt het meer serieus fyenoord mag alles maken. Kramer mag iemand gewoon slaan in de wedstrijd gustafsson mag gewoon lekker na trappen
Vind ik leuk
Zultkop +1320
vrijdag 17 februari 2017 om 12:40
Ja en Veltman gaat ook lekker vrijuit na onsportief gedrag. Het probleem is vooral de KNVB en scheidsrechterkorps, die niet consequent zijn qua uit te delen straffen.
Vind ik leuk
Savior +1379
vrijdag 17 februari 2017 om 12:42
Klopt maar laten we even eerlijk blijven na trappen en slaan is erger dan een onsportieve beweging waarbij je niemand verder wat aan doet
Vind ik leuk
Zultkop +1320
vrijdag 17 februari 2017 om 12:54
Ja maar drie wedstrijden + 1 voorwaardelijk was wel wat veel in dit geval. Zeker gezien het feit dat er nu 2 wedstrijden vanaf zijn. De aanklager / scheids was er dus toch niet helemaal zeker van dat het zwaar natrappen was. De dieprode kaart was dus blijkbaar ook niet helemaal juist. Anders moet de KNVB meer voet bij stuk houden dan blijven er gewoon 4 wedstrijden staan.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:38
En Celina kreeg 3 (!) Wedstrijden voor een natrappende beweging zonder iemand maar te raken ?!


Vind ik leuk
pico323 +1640
vrijdag 17 februari 2017 om 15:52
duidelijk toch dat Feyenoord kampioen MOET worden. wat word die club bevoordeeld doe de KNVB.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:48
het lijkt erop dat die jurist de KNVB in de zak heeft
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Huisjurist Feyenoord slaat weer toe: schorsing Gustafson verlaagd