Ajax-aankoop vergeleken met Suarez: 'Ze dachten: moet dat hem dan worden?'

Ajax-aankoop vergeleken met Suarez: 'Ze dachten: moet dat hem dan worden?'

vrijdag 17 februari 2017 om 11:14

David Endt begeleidde in zijn tijd als teammanager van Ajax veel buitenlandse spelers. Hij denkt dat het voor miljoenenaankoop David Neres zaak is om dicht bij zichzelf te blijven.

Vrijdag arriveert de Braziliaanse flankspeler in Amsterdam, waarna hij om 15.00 uur in de Arena wordt gepresenteerd. Endt heeft de beelden van Neres op internet ook gezien. "Het lijkt een beetje een dribbelmaniak, voor mijn gevoel nog niet heel erg een teamspeler, maar ik kan me vergissen", zegt Endt in gesprek met Ajax Showtime.

Endt gaat terug naar de tijd dat Luis Suarez van FC Groningen naar Ajax verkaste. Van de Uruguayaan werd in de ogen van Endt echter minder verwacht dan Neres nu. "Van Luis dachten ook een hele hoop mensen: 'moet dat hem dan worden?' Het was een beetje een toevalsspeler. Totdat het toeval zo vaak terugkwam dat het geen toeval meer was."

"Bij Luis was de geraffineerde techniek niet zo duidelijk aanwezig, dat zie je bij Neres wel. Je ziet dat hij de natuurlijke 'Braziliaanse touch' heeft", vervolgt Endt, die een tip heeft voor Neres. "Ik zeg altijd tegen die mannen: 'wees volkomen jezelf, dan komt alles goed'."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wordt Neres een sportief en financieel succes bij Ajax?

(2494 stemmen)

Plaats een reactie

< Niels > +1998
vrijdag 17 februari 2017 om 11:20
Ik hoop zo dat Neres er snel staat en dat we die pannenkoek van een Traore niet meer in actie hoeven zien bij Ajax :)

Het zal wel niet gebeuren maar wat hoop ik dat zondag tegen Vitesse alvast weer Kluivert in de basis staat en Traore op de bank mag zitten, je krijgt er woede aanvallen van wanneer je Traore ziet voetballen :(
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 11:21
eens! al moet ik zeggen dat ik ziyech ook vind tegenvallen
Vind ik leuk
Youri99 +1185
vrijdag 17 februari 2017 om 11:24
Ja maar het verschil met Ziyech is dat die gisteren wel de enige assist panklaar voorgaf. Dat ie dan werd afgekeurd dat is buiten zijn macht om.
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
buiten zijn assist maakte hij toch ook niks klaar...
Vind ik leuk
Youri99 +1185
vrijdag 17 februari 2017 om 12:00
AZ speelde gisteren van alles klaar, die verloren uiteindelijk wel met 1-4. Je kan beter scoren dan goed spelen.
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 12:09
je snap hopelijk me punt wel??

AZ erbij halen is al raar want die bezitten niet de kwaliteiten van Ajax, Maar je had gisteren net zo goed nouri erin kunnen zetten dan had het voetballend misschien wel beter gegaan...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 12:10]
Vind ik leuk
Youri99 +1185
vrijdag 17 februari 2017 om 12:14
Geef me gewoon een like dan heb ik er 1000
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 13:51
je bent er nu wel dik overheen ;)
Vind ik leuk
cj_fey +843
vrijdag 17 februari 2017 om 15:18
Precies, Ziyech was totaal niet in de wedstrijd, sterker nog, hij was onzuiver in zn acties voor zover hij die al maakte. Jammer want hij kan zo veel meer.
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:31
Ja je zal Ziyech maar zijn die moet het ook maar doen met al die knoeiers.
Ziyech zit met het zelfde probleem als toen bij Twente.Het niveau van Ziyech is te hoog.
Vind ik leuk
BigBoi +1085
vrijdag 17 februari 2017 om 11:39
Dat is natuurlijk gelul. Het probleem momenteel bij Ziyech dat hij zelf ook geloofd wat jij zegt. Hij wordt heel makkelijk van de bal gelopen, is nochalant in veel situaties en zn aannames kunnen ook beter. Dat zijn al 3 aspecten die helemaal niks met zijn teamgenoten te maken heeft maar meer met zijn mentaliteit. Ziyech is er nog lang niet.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:40
Precies gisteren was hij gewoon slecht. Liep ruimtes dicht, bood zich amper aan en balbehandeling ging ook op cruciale momenten fout. Van hem mag jeeer verwachten.
Vind ik leuk
BigBoi +1085
vrijdag 17 februari 2017 om 11:43
Precies ja. En wie mij de laatste weken wel weer positief opvalt is Klaassen. Hij is aanvallend nog steeds aanwezig en sterk maar nu ook steeds meer verdedigend. Hij begint een beetje box2box speler te worden.
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 11:43
ja dat vind ik ook :)
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:50
Er was gisteren niemand goed.zo kun je niet aan een wedstrijd beginnen .Doe het dan niet.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:54
Begin was juist goed..
Vind ik leuk
Jozef +7517
vrijdag 17 februari 2017 om 12:17
Ziyech valt ook gewoon tegen. Deze week las ik dat hij nu gemiddeld 3 kilometer meer loopt per wedstrijd. Volgens mij zit daar het probleem. Was het niet Johan Cruijff die schijt had aan deze statistieken en vond dat niet elke speler een renpaard moet willen zijn? Ik wil Ziyech er in de verste verte niet mee vergelijken, maar een Messi loopt ook maar acht à negen kilometer per wedstrijd.

Als je een speler haalt met specifieke kwaliteiten, dan moet je hem halen om die kwaliteiten zo goed mogelijk te benutten en niet om er de zoveelste rennende robot van te maken.
Vind ik leuk
Foebele +13941
vrijdag 17 februari 2017 om 11:59
Die jongen is alleen maar bezig zichzelf in de picture te spelen, hij wil vanuit onmogelijke hoeken op goal schieten, terwijl teamgenoten er beter voor staan of ruimte hebben om door te voetballen.

Zijn goal zondag was precies zo'n situatie, hij dreef zijn actie te ver door en had moeten afleggen, maar met wat geluk (volgens mij werd hij ook nog licht van richting veranderd) ging de bal erin.

Ajax had nooit El Ghazi moeten verkopen, maar ja, Bosz krijgt volledig vrij brief om 6 basisspelers van vorig jaar weg pesten, waarvan 4 ooit enorm geprezen talenten waren.

Je kunt best eens een afvaller hebben wanneer een nieuwe trainer komt en er doorgeselecteerd wordt, maar 6 man is belachelijk veel en dat is een zwaktebod richting Bosz die dat slecht heeft gemanaged en Overmars en co die de nieuwe trainer teveel macht en invloed geven op transfer gebied.
Vind ik leuk
Jozef +7517
vrijdag 17 februari 2017 om 12:22
Net het verkopen van Bazoer had ik niet gedaan. De rest kwam gewoon tekort, anders waren we naar mijn mening beslist kampioen geworden afgelopen jaar. Het was hard nodig dat er door geselecteerd werd. Zelfs Bazoer begrijp ik wel een klein beetje, want hij presteerde al vele maanden ondermaats. Omdat ik in hem toch een groot talent zie had ik hem niet laten vertrekken, maar ik sta natuurlijk niet net als Bosz dagelijks in de Ajax-keuken.
Vind ik leuk
Ruud40 +3124
vrijdag 17 februari 2017 om 12:41
Dat Ajax geen kampioen werd kun je de spelers moeilijk verwijten.

het was één van de weinige wedstrijden dat Frank de Boer als coach volledig door het ijs zakte en de verkeerde beslissingen vanaf het maken van de opstelling tot zijn laatste wissel opstapelde.

Moet wel gezegd worden dat er verhalen zijn dat de sfeer in de technische staf op dat moment dramatisch was.
Vind ik leuk
Jozef +7517
vrijdag 17 februari 2017 om 12:53
Hoe dan ook, de spelers speelden beneden hun kunnen.
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 11:20
ben benieuwd of deze jongen de verwachtingen kan waarmaken... tot nu toe is diegene met de minste bambarie het beste eruit gesprongen :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:29
We gaan het zien! Ik ben ook heel nieuwsgierig naar deze Neres. Hopelijk hoeft hij niet heel lang te 'wennen' aan het Ajaxsysteem..
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:36
Speelt Ajax nog wel het Ajax-systeem.
Als ik Ajax nu zie spelen zie ik spelers die bang zijn om een actie te maken omdat Bosz dan weer met zijn kop staat schudden als het mislukt.
En wat verwacht je nu van die jonge jongens.
Vind ik leuk
United +3220
vrijdag 17 februari 2017 om 11:41
Spelers moeten ook hun eigen spel kunnen spelen.
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:47
Ja maar dat accepteer Bosz niet en dat is het probleem nu.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
Nou voor 12M verwacht ik heel wat! Anders had je net zo goed de helft kunnen uitgeven aan Sam Larsson ofzo.
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:46
En wie gaat dit kind nu aansturen.
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:26
Hij heeft nog niet gespeeld Bij Ajax maar is nu al het wonder kind .dit hebben we al meer gehoord.
Vind ik leuk
United +3220
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
Schiet niet echt op met hem. Zolang is het toch niet vliegen?
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:45
dit word een probleem kind bij Ajax.Misschien jeugdzorg inschakelen.
Vind ik leuk
United +3220
vrijdag 17 februari 2017 om 11:49
Dat bedoelde ik dan ook weer niet.
Vind ik leuk
Senna +1726
vrijdag 17 februari 2017 om 11:51
Hij is nu al de weg kwijt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
Ik ben nu fan van de beste club van Nederland
Vind ik leuk
Korm +9620
vrijdag 17 februari 2017 om 11:45
bedankt voor de info ;) maar moet je dan niet je logo veranderen ;p
Vind ik leuk
United +3220
vrijdag 17 februari 2017 om 11:51
lol
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:51
Wanneer leert iedereen nu eens dat een aankoop eigenlijk 1 grote gok is. De kans dat een aankoop daadwerkelijk slaagt heeft te maken met zoveel factoren/aanpassingen. Chelsea heeft er wel 70 lopen, de toptalentjes. Uiteraard hoop doet leven, maar iemand meteen als wonderkind te betitelen, tja ik heb er niet zoveel mee.
Vind ik leuk
United +3220
vrijdag 17 februari 2017 om 11:52
Ik denk wel dat de druk bij Chelsea hoger is.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:53
Vergelek met suarez? Heeft hij ook grote voortanden?
Vind ik leuk
flipper +105
vrijdag 17 februari 2017 om 13:37
wordt de nieuwe topper van Nl.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-aankoop vergeleken met Suarez: 'Ze dachten: moet dat hem dan worden?'