Ajax-aankoop vergeleken met Suarez: 'Ze dachten: moet dat hem dan worden?'

Ajax-aankoop vergeleken met Suarez: 'Ze dachten: moet dat hem dan worden?'

vrijdag 17 februari 2017 om 11:14

David Endt begeleidde in zijn tijd als teammanager van Ajax veel buitenlandse spelers. Hij denkt dat het voor miljoenenaankoop David Neres zaak is om dicht bij zichzelf te blijven.

Vrijdag arriveert de Braziliaanse flankspeler in Amsterdam, waarna hij om 15.00 uur in de Arena wordt gepresenteerd. Endt heeft de beelden van Neres op internet ook gezien. "Het lijkt een beetje een dribbelmaniak, voor mijn gevoel nog niet heel erg een teamspeler, maar ik kan me vergissen", zegt Endt in gesprek met Ajax Showtime.

Endt gaat terug naar de tijd dat Luis Suarez van FC Groningen naar Ajax verkaste. Van de Uruguayaan werd in de ogen van Endt echter minder verwacht dan Neres nu. "Van Luis dachten ook een hele hoop mensen: 'moet dat hem dan worden?' Het was een beetje een toevalsspeler. Totdat het toeval zo vaak terugkwam dat het geen toeval meer was."

"Bij Luis was de geraffineerde techniek niet zo duidelijk aanwezig, dat zie je bij Neres wel. Je ziet dat hij de natuurlijke 'Braziliaanse touch' heeft", vervolgt Endt, die een tip heeft voor Neres. "Ik zeg altijd tegen die mannen: 'wees volkomen jezelf, dan komt alles goed'."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wordt Neres een sportief en financieel succes bij Ajax?

(2505 stemmen)

Plaats een reactie

Korm +21586
vrijdag 17 februari 2017 om 11:20
ben benieuwd of deze jongen de verwachtingen kan waarmaken... tot nu toe is diegene met de minste bambarie het beste eruit gesprongen :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:29
We gaan het zien! Ik ben ook heel nieuwsgierig naar deze Neres. Hopelijk hoeft hij niet heel lang te 'wennen' aan het Ajaxsysteem..
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 11:36
Speelt Ajax nog wel het Ajax-systeem.
Als ik Ajax nu zie spelen zie ik spelers die bang zijn om een actie te maken omdat Bosz dan weer met zijn kop staat schudden als het mislukt.
En wat verwacht je nu van die jonge jongens.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 11:41
Spelers moeten ook hun eigen spel kunnen spelen.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 11:47
Ja maar dat accepteer Bosz niet en dat is het probleem nu.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
Nou voor 12M verwacht ik heel wat! Anders had je net zo goed de helft kunnen uitgeven aan Sam Larsson ofzo.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 11:46
En wie gaat dit kind nu aansturen.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 11:26
Hij heeft nog niet gespeeld Bij Ajax maar is nu al het wonder kind .dit hebben we al meer gehoord.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
Schiet niet echt op met hem. Zolang is het toch niet vliegen?
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 11:45
dit word een probleem kind bij Ajax.Misschien jeugdzorg inschakelen.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 11:49
Dat bedoelde ik dan ook weer niet.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 11:51
Hij is nu al de weg kwijt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:42
Ik ben nu fan van de beste club van Nederland
Vind ik leuk
Korm +21586
vrijdag 17 februari 2017 om 11:45
bedankt voor de info ;) maar moet je dan niet je logo veranderen ;p
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 11:51
lol
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:51
Wanneer leert iedereen nu eens dat een aankoop eigenlijk 1 grote gok is. De kans dat een aankoop daadwerkelijk slaagt heeft te maken met zoveel factoren/aanpassingen. Chelsea heeft er wel 70 lopen, de toptalentjes. Uiteraard hoop doet leven, maar iemand meteen als wonderkind te betitelen, tja ik heb er niet zoveel mee.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 11:52
Ik denk wel dat de druk bij Chelsea hoger is.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 11:53
Vergelek met suarez? Heeft hij ook grote voortanden?
Vind ik leuk
flipper +862
vrijdag 17 februari 2017 om 13:37
wordt de nieuwe topper van Nl.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-aankoop vergeleken met Suarez: 'Ze dachten: moet dat hem dan worden?'