Mogelijk personele problemen voor Ajax: enkelklachten nekken verdediger

Mogelijk personele problemen voor Ajax: enkelklachten nekken verdediger

vrijdag 17 februari 2017 om 12:40

Het meespelen van Daley Sinkgraven tegen Vitesse is twijfelachtig. De linksback van Ajax hield aan het Europa League-duel met Legia Warschau enkelklachten over.

Dat bevestigt de speler zelf aan supportersvereniging Ajax Life. Het is voor de tweede keer in minder dan een week tijd dat Sinkgraven last heeft van kwaaltjes. In het met 2-0 gewonnen duel met Sparta kreeg de linkspoot een tik op zijn knie, waardoor hij vroegtijdig gewisseld werd. Het duel met Legia kwam niet in gevaar, maar Sinkgraven heeft nu opnieuw klachten.

Ajax Life meldt dat Sinkgraven er in het hotel naar heeft laten kijken. Wat duidelijk moet worden is of hij zondag fit genoeg is om aan te treden tegen Vitesse. Mocht dat niet het geval zijn, kan trainer Peter Bosz voor de linksbackpositie ook een beroep doen op Nick Viergever en Jaïro Riedewald. Ajax speelde met 0-0 gelijk tegen Legia.

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 12:43
Viergever lekker laten staan in het centrum en Riedewald op de back lijkt me het beste. Zo min mogelijk veranderingen achterin.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1941
vrijdag 17 februari 2017 om 13:19
Mee eens. En Viergever doet het geweldig de laatste tijd. Heb er weinig op aan te merken.
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
vrijdag 17 februari 2017 om 13:31
Niet opgelet gisteren?
Westermann is inmiddels Riedewald voorbij in de pikorde.

En als je het interview met Tete hebt gezien dan lijkt de reden niet moeilijk te raden:
Ze zijn kennelijk niet bepaald meer gemotiveerd om voor hun plek te knokken.

Ze hebben gegokt dat ze na het vertrek van Bazoer, El Ghazi en Gudelj weer enigzins in beeld zouden komen. En verloren. Zelfs als er een mogelijkheid is om ze in het laatste half uur in te laten vallen dan wordt de derde wissel niet gebruikt. Een duidelijker signaal dat ze er niet meer bijhoren kun je volgens mij niet krijgen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:35]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:36
Dat lag compleet aan de situatie waarin we gisteren zaten.

Je rechtsback valt weg, dus dan zet je daar het liefst een andere rechtsbenige verdediger neer. Riedewald is linksbenig.

Daarnaast is het meestal zo dat wanneer je de laatste tien minuten met tien man staat de tegenstander de bal de zestien in gaat slingeren en dan heb je je beste koppers nodig. Riedewald is niet zo'n goede kopper terwijl Westermann juist heel sterk in de lucht is.

Het interview met Tete heb ik niet gezien, ik heb alleen gelezen wat hij gezegd heeft.

Tete zou sowieso al na dit seizoen weggaan aangezien hij al ruim een jaar zijn contract niet wil verlengen, de manier waarop wordt alleen wel wat pijnlijker zo.

Al met al vind ik niet dat je kunt zeggen dat Tete en Riedewald er onterecht naast staan hoor, maar ik vind wel dat Bosz ze iets vaker moet laten invallen.

Sowieso vind ik dat Bosz eerder en vaker moet wisselen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:43]
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
vrijdag 17 februari 2017 om 13:40
Ahh.
Je was al weggezapt toen Tete voor de microfoon stond.

Of je hebt gemist wat Tete's netjes verpakte boodschap aan Ajax was.

@ niet gebruikte wissels.
Ik kijk ook competitie wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:41]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:01
Tja, als een wedstrijd om elf uur is afgelopen ga ik lekker naar bed en lees ik de volgende dag wel of er nog iets interessants verteld is. Wat negen van de tien keer niet het geval is.

Tete's boodschap aan Ajax was vrij duidelijk en die hebben we ook al een aantal keer eerder gehoord, niets nieuws dus. Hij voelt geen vertrouwen. Logisch, want hij speelt niet.

En wat bedoel je nou met je laatste twee zinnen? Volstrekt onduidelijk.

Vind ik leuk
Ruud40 +6905
vrijdag 17 februari 2017 om 15:21
Dan heb je wat gemist.
Laten we zeggen dat Tete de instructies van Raiola perfect heeft opgevolgd.

Geen situatie creeeren als Gudelj maar heel netjes vertellen dat het resultaat van de wedstrijden die je nog bij Ajax mag spelen je eigenlijk niet meer interesseert en waarom je gaat vertrekken.

De interviewer was zelfs zo verbaasd dat ie Tete er effe aan herinnerde dat ie een rode kaart gekregen had. En Tete? Die bleef gewoon lachen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 15:25]
Vind ik leuk
bits +4025
vrijdag 17 februari 2017 om 13:39
Ik vind het opvallend dat ze eigenlijk allemaal het gevoel hebben dat ze geen kans maken, wat ze ook doen. Ik denk dat het weinig met motivatie te maken heeft en meer met Bosz. Als je ook bij Dijks leest dat z'n eerste post is nadat hij wegging:"wat vertrouwen met je kan doen".
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:41]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:05
Tja, moet je dan Dijks maar vertrouwen gaan geven terwijl hij niet in het spelletje past? Beetje de omgekeerde wereld natuurlijk.

Wanneer je het hebt over Tete en Riedewald heb je een punt. Zij staan er overigens ook terecht naast, maar verdienen wel meer speeltijd en daarmee komt automatisch vertrouwen.
Vind ik leuk
bits +4025
vrijdag 17 februari 2017 om 14:15
Ik vind dat je je wisselspelers op z'n minst het gevoel moet geven dat ze een kans maken om in het elftal te komen. Dat hebben ze allemaal niet. Bosz lijkt alleen om naar z'n basiself lijkt het.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:18
Ben ik het op zich wel met je eens.

Ik denk dat Bosz niet per se alleen naar zijn basisspelers kijkt, maar meer alleen naar spelers die volgens hem het beste uitkomen in zijn speelstijl. Tete, Dijks, Bazoer en El Ghazi zijn niet dat soort spelers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 14:19]
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 17 februari 2017 om 18:08
En heel eerlijk ik heb ze tot op heden niet gemist die vier
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 17 februari 2017 om 18:05
Niet gekeken gisteren Westermann is een rechtspoot en Riedewald een linkspoot vandaar de keuze voor Westermann op rechts. Logisch dat je niet wisselt zo krijgt het basisteam meer automatismen waardoor het nog makkelijker wordt om van psv te winnen ;-)
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 17 februari 2017 om 14:29
Toch deed Bosz het anders, Viergever ging naar links en Riedewald kwam centraal te staan afgelopen weekeinde.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:50
Klopt, ik ben heel benieuwd of hij dat nu weer doet. Ik vond het er zelf een beetje onwennig en instabiel uitzien.

Viergever bleef me iets te dicht op Riedewald staan alsof hij zijn plekje geen gedag kon zeggen voor een paar minuten en Riedewald leek niet echt een klik met Sanchez te hebben, beiden stapten ze een paar keer tegelijk uit bijvoorbeeld.

Zal grotendeels aan een stukje gewenning liggen, maar ik ben er toch voorstander van om het centrum niet meer uit elkaar te halen dit seizoen.
Vind ik leuk
Savior +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 12:45
Verlos die jongen uit zijn lijden het is gewoon geen verdediger ( daar bedoel ik niet mee dat het een slechte middenvelder is ) kijk naar dat slechte balletje dat hij gisteravond gaf , waardoor necid een kans kreeg
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:48
Tete had in de eerste helft ook twee hele slechte terugspeelballen. Is het dan gelijk geen verdediger?

Sinkgraven was gisteren niet goed, maar dat gold voor zes van de tien veldspelers. Op basis van de wedstrijd van gisteren Sinkgraven afserveren is oneerlijk.
Vind ik leuk
bits +4025
vrijdag 17 februari 2017 om 13:44
Ik kan Sinkgraven wel afserveren op alles wat hij laat zien als linksback. Het is geen linksback en dat zal hij ook nooit worden ook. Ik zeg het al sinds z'n eerste keer linksback, hij doet verdedigend alles fout, buiten dat ie wel eens een bal onderschept. Het is een pure middenvelder en dat merk je aan alles.
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
vrijdag 17 februari 2017 om 13:50
Draai het om:
In wedstrijden tegen Sparta, ADO, NEC is Sinkgraven toch echt één van de besten op het veld.
Wat de meeste kenners hier dan missen is dat hij dan als extra middenvelder speelt omdat de tegenstander vrijwel niet over de middenlijn komt.

Sinkgraven is speelt dus zijn beste wedstrijden voor Ajax als ie niet of nauwelijks hoeft te verdedigen. Volgens mij zegt dat alles over hem.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:53
Zo erg als jij nu schetst is het helemaal niet man.

Als je kijkt hoe hij nu staat te verdedigen tov begin dit seizoen heeft hij al enorme stappen gezet. Tegen Feyenoord had hij nog de grootste moeite met Bilal en zondag tegen Sparta was hij Cabral echt volledig de baas. De huis- tuin en keuken vleugelspelers heeft hij inmiddels dus al in de broekzak.

Waar hij begin dit seizoen continu de buitenspelval ophief, staat hij nu al veel beter.

Nu is het kijken of hij zich nog verder gaat ontwikkelen en ook wat meer grip gaat krijgen op meer vaardige buitenspelers. Geef hem daar nog even de tijd voor.

Of hij het gaat redden weet ik niet, maar jij hebt iets te snel je oordeel klaar.
Vind ik leuk
Savior +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 14:52
Dat doe ik niet als verdediger ( wat ik mijn hele leven al ben ) kun je zien dat hij op dat punt geen inzicht heeft. Dat van gisteren was gewoon een voorbeeld van een van zijn inzicht fouten. Als je geen verdediger bent geweest snap je dat ook niet
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:04
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, daar hoef je echt geen verdediger voor geweest te zijn.

Het was gewoon een hele domme fout, maar ook eentje die ik Marcelo en Alba ook wel eens zie maken. Iets te lang wachten, met je lichaam iets teveel laten blijken wat je gaat doen en iets te graag willen voetballen in plaats van die bal gewoon een knal geven.

Het is wel een beetje kenmerkend voor de moderne back in die zin. Dat zijn geen pure verdedigers en zullen het ook nooit worden. Dat is ook verder helemaal niet nodig, want wanneer je vier pure verdedigers achterin neerzet wordt je ontzettend voorspelbaar en het verdedigende werk dat een back moet verrichten is grotendeels te compenseren met positionering, felheid en slimheid.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:24
Sinkgraven heeft goede wedstrijden gespeeld. Maar kijk ook naar welke wedstrijden dat waren. Potjes waarin Ajax nauwelijks gevaar te duchten had en 60-80% ba;bezit had. Ja dan is Sinkgraven een prima linksback.

Simpel is het gewoon. Verdedigen kan hij echt niet. Positioneel niet. 2 schuinbewegingen en iedere rechtsbuiten is hem voorbij. Gister in minuut 5 al de eerste vrije voorzet na 2 schuinbewegingen van een huis-tuin-keuken rechtsbuiten.

Ik verwijt het Sinkgraven totaal niet. Maar hij is echt totaal ongeschikt als linksback.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:41
Heb je gelijk in. De potjes die hij nu goed speelt, zijn tegen de veel mindere teams. En meestal spelen we ook tegen veel mindere teams.

Alleen had hij het begin dit seizoen ook in die potjes erg moeilijk en nu weet hij meer en meer zijn stempel op die wedstrijden te drukken. Ook verdedigend.

Ook zijn duelkracht, wat inderdaad nog ver onder het gewenste niveau zit, is wel degelijk aanzienlijk verbeterd. Hetzelfde geldt voor zijn kopkracht en positionering.

En dat is wat ik hierboven duidelijk probeer te maken. Er zit nog steeds aantoonbaar progressie in en ik wil wel zien waar dat uiteindelijk toe gaat leiden.

Het zou heel goed kunnen dat hij nooit het gewenste niveau aan gaat tikken tegen betere tegenstanders, maar dat ging Dijks ook niet doen. En ook Riedewald en Viergever gaan dat niet brengen op de linksback. Ook een aankoop als Haps gaat dat niet brengen. Dan liever kijken of Sinkgraven zich kan ontwikkelen tot een degelijke verdediger met enorm veel voetballende/aanvallende kwaliteiten totdat er iemand vanuit de jeugd doorstroomt.

Ik heb zelf vooral goede hoop dat Warmerdam volgend jaar bij ons linksback gaat spelen, dat is er wel eentje die alles heeft in mijn optiek. Sterk, snel, goede verdediger en ook voetbaltechnisch heel goed onderlegd. Anders is het wachten totdat Bakker zich door ontwikkelt.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 12:57
Ja dat was echt het te laat uitspelen van onana.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:57
Hee wat gek, ik ben het een keer helemaal met je eens man ;)
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 12:59
Asjemenou
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 17 februari 2017 om 13:31
Sapperedosio
Vind ik leuk
Savior +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 15:10
Een soort van basis regel voor verdediger is als je echt in de problemen komt dan knal je hem of naar voren ( de hoekjes ) of over de zijlijn. En niet dom door het midden
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 15:16
Onana wacht veel te lang waardoor jou verdediger dan in de problemen komt.
Vind ik leuk
Savior +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 15:46
Dat is waar daar ben ik het ook wel over eens maar ik vind dat je als verdediger moet weten wat je moet doen op zo'n moment en dat weet sinkggraven duidelijk niet. En dat is niet erg want het is duidelijk een middenvelder. En hij hoort dus ook geen back Trouwens zelf wil hij het ook niet, als hij slechte wedstrijd speelt dan is hij opeens geblesseerd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 15:54]
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 16:06
Ik kan er wel iets van vinden .Maar dan krijg ik alle Ajax fans over mij heen.
Ajax is Ajax niet meer en dat is het grootste probleem.
Vind ik leuk
Savior +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 17:07
Sorry begrijp je niet helemaal, ik typ alleen wat ik vind en dat ik ajax fan ben maakt verder niet uit volgens mij
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 17:12
dat wist ik niet .maar als je iets te kritisch bent krijg je alles over je heen
Vind ik leuk
Savior +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 17:14
Hahaha oke ik hoop dat je mij ook een beetje snapt
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 17 februari 2017 om 17:15
Ja zeker
Vind ik leuk
younited +3503
vrijdag 17 februari 2017 om 12:53
Zo hoppa Riedewald erin.. klaar nu.. fysiek sterker.. betere verdediger en doet voetballend niet onder... luister je mee Peter.. en laat m staan want die Sinkgraven moet vanwege zijn aankoopprijs spelen, maar Riedewald is beter

dussss
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:57
Geloof er niets van dat Sinkgraven daarom moet spelen hoor ;)

Riedewald vind ik ook niet echt een linksback trouwens. Is niet explosief en fel genoeg, maar hij kan het natuurlijk prima invullen.

Zie hem nog steeds het liefst op de 6 spelen, maar dan zal Bosz zijn speelstijl ietsje moeten aanpassen wat ik hem niet zie doen. En Schöne eruit zou ik ook jammer vinden.
Vind ik leuk
Vak-DD +7794
vrijdag 17 februari 2017 om 13:14
Maak je druk, het is Vitesse maar waar tegen je moet spelen.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
vrijdag 17 februari 2017 om 13:25
Riedewald erop, klaar.
Vind ik leuk
hantayo +779
vrijdag 17 februari 2017 om 13:56
die ene jongen erin van het jeugdteam, hoe heet ie al weer, en viergever links
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:02
De Ligt bedoel je neem ik aan?
Vind ik leuk
hantayo +779
vrijdag 17 februari 2017 om 14:12
Ja. en ik wil Frenkie de Jong zien :-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:24
Misschien een idee: laat er in een ziekenhuis naar kijken in plaats van in een hotel. Kan een slok op een borrel schelen!
Vind ik leuk
cj_fey +2467
vrijdag 17 februari 2017 om 15:12
"Mogelijke personele problemen", die koppen kennen we nu wel, als het puntje bij het paaltje komt blijkt het allemaal mee te vallen.
Vind ik leuk
Zeus +3529
vrijdag 17 februari 2017 om 19:17
Tete gewoon op links zetten. Ookal is hij rechtspoot, hij blijft de beste back die we hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mogelijk personele problemen voor Ajax: enkelklachten nekken verdediger