Drenthe kiest beste elf spelers waarmee hij samenspeelde: drie Nederlanders

Drenthe kiest beste elf spelers waarmee hij samenspeelde: drie Nederlanders

vrijdag 17 februari 2017 om 13:17

Royston Drenthe heeft in gesprek met RTV Rijnmond een favoriet elftal samengesteld met spelers waarmee hij op het veld stond. De 29-jarige Rotterdammer maakte vorige week bekend te stoppen met voetballen.

In het elftal van Drenthe staan drie Nederlanders: Wesley Sneijder, Arjen Robben en Ruud van Nistelrooy. De meeste namen zijn afkomstig vanuit zijn periode als speler van Real Madrid, want ook Iker Casillas, Alvaro Arbeloa, Pepe, Sergio Ramos, Guti, Cristiano Ronaldo en Mahamadou Diarra staan in de favoriete 'elf' van Drenthe. Leighton Baines is de enige afgevaardigde uit zijn Everton-tijd.

In het elftal staan geen Feyenoorders. Wel koos hij Erwin Koeman als zijn favoriete trainer. "Als jonge jongen heb ik veel van Erwin Koeman geleerd", legt Drenthe uit in gesprek met de omroep. "Hij heeft mij de kans gegeven om profvoetballer te worden, ben ik hem enorm dankbaar voor. Hij is altijd mijn lievelingstrainer geweest."

Drenthe's elftal met beste ploeggenoten: 
Casillas; Arbeloa, Pepe, Sergio Ramos, Baines; Diarra, Guti, Sneijder; Robben, Van Nistelrooy, Cristiano Ronaldo

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

Kevinm +814
vrijdag 17 februari 2017 om 13:22
Arbeloa, haha
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:27
Met zo'n mooi rijtje mag je best op je 29e stoppen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:42
Met dit rijtje had hij ook op z'n 20e kunnen stoppen (op Baines na)
Vind ik leuk
United +34835
vrijdag 17 februari 2017 om 13:43
Met zijn bankrekening ook wel haha!
Vind ik leuk
hantayo +472
vrijdag 17 februari 2017 om 13:53
zou ie nog geld hebben?
Vind ik leuk
United +34835
vrijdag 17 februari 2017 om 14:31
Die is echt wel miljonair.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:35
Ik moet huilen van het lachen
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:37
Hij lan niet rappen maar is wel een top komiek.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 13:38]
Vind ik leuk
jaja_PSV +9819
vrijdag 17 februari 2017 om 13:41
Hoezo? Het rijtje waaruit hij kan kiezen (waarmee hij heeft gespeeld) is beperkt...in ieder geval heeft hij toch met wat goede voetballers samen gespeeld, al was het heel kort :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:58
Nou kom op stoere bink nu jouw rijtje
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:38
Jeeee... weer een drenthe artikel..
Huh? Is die gestopt dan? Oh joh...
tijd voor het weekend, dan kunnen we het weer over voetbal hebben graag
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:42
Lekker belangrijk.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:51
Dat heb ik nu bij die Neres. Lekker belangrijk.
Vind ik leuk
United +34835
vrijdag 17 februari 2017 om 13:45
Jammer dat het na Real bergafwaarts ging!
Vind ik leuk
pos +3303
vrijdag 17 februari 2017 om 13:49
Morgen de beste spelers waar hij mee samen heeft gespeeld in Oranje.
Jong Oranje dan.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:50
Beetje lullig voor Rostov, Sankimovic, Penev, Asimov van Vladikavkaz en El M3kchoui, Juan Lopez Rodrigues da Silva en Bin Hamad Aziz van Baniyas dit.

Zouden op z'n minst de n*ggakappers uit die landen wel een plaatsje op de bank hebben?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Drenthe kiest beste elf spelers waarmee hij samenspeelde: drie Nederlanders