Van Bronckhorst hakt knoop door en wijst eerste keeper aan: Moeilijke beslissing

Van Bronckhorst hakt knoop door en wijst eerste keeper aan: "Moeilijke beslissing"

vrijdag 17 februari 2017 om 13:54

Brad Jones blijft de rest van het seizoen eerste doelman van Feyenoord. Dat heeft trainer Giovanni van Bronckhorst vrijdag op de persconferentie laten weten.

Vermeer kan zondag weer bij de selectie zitten voor het duel met ADO Den Haag, maar zal niet in de basis beginnen. "Ik heb Brad medegedeeld dat hij eerste keeper blijft", zegt Van Bronckhorst, geciteerd door RTV Rijnmond. "Ik wil in deze fase geen keeper wisselen. Het is een moeilijke beslissing, maar Kenneth heeft er begrip voor. Hij ziet dat het team draait en dat het staat."

Simon Gustafson is voor het duel met ADO geschorst vanwege een rode kaart. De schorsing is door de tuchtcommissie vrijdag teruggedraaid naar twee wedstrijden waarvan één voorwaardelijk, nadat de aanklager hem voor vier duels, waarvan één voorwaardelijk, wilde straffen. "Ik vond het geen natrappen, maar dat heeft tuchtcommissie ook ingezien."

Poll

Goede keuze van Gio?

(799 stemmen)

Plaats een reactie

Bdog +547
vrijdag 17 februari 2017 om 14:03
Kom op zeg! Dit is toch de enige juiste beslissing, geen hogere wiskunde. Met elk ander besluit had Gio zichzelf compleet ongeloofwaardig gemaakt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 14:03]
Vind ik leuk
feyeniels +2175
vrijdag 17 februari 2017 om 14:15
Helemaal mee eens, we krijgen niet voor niets zo weinig tegengoals te verwerken. Ik hoop dat Vermeer na dit seizoen een mooie stap naar het buitenland maakt, zodat Feyenoord komend seizoen in kan gaan met Hahn, Jones en Bijlow als keepers.
Vind ik leuk
HJR +1056
vrijdag 17 februari 2017 om 14:51
Een mooie overstap wordt lastig denk ik voor Vermeer. Hij kan natuurlijk niet bewijzen dat hij weer helemaal terug is als hij niet speelt. Ik weet niet of Jones nog een contract heeft.

Voordeel voor Vermeer is als hij niet speelt hij weer een kans in het NL elftal krijgt ;)
Vind ik leuk
feyeniels +2175
vrijdag 17 februari 2017 om 17:31
Dat klopt. Maar aan de andere kant vind ik dat Feyenoord zich ook coulant op kan stellen door niet de hoofdprijs te vragen. Hij is belangrijk geweest en heeft slechts 1 miljoen gekost. Wellicht dat hij op deze manier aantrekkelijk is voor clubs uit het buitenland.
Vind ik leuk
Beulen +19
vrijdag 17 februari 2017 om 18:35
En anders heb je altijd AZ nog.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:03
Uitstekende keuze. Wat een rust straalt deze doelman uit. Dat is zo belangrijk.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:06
Jones heeft het prima gedaan, dus waarom wisselen? Hetzelfde is het geval bij toornsta/dirk, alleen daar wisslt gio wel.
Vind ik leuk
United +1714
vrijdag 17 februari 2017 om 14:38
Een keeper is wel wat anders dan een middenvelder.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:54
Waarom is dat bij een keeper anders? Je stelt toch de beste op en dat is dirk momenteel niet.
Vind ik leuk
United +1714
vrijdag 17 februari 2017 om 15:17
Ja dat wel maar je laat eerder je keeper staan dan dat je die wisselt. Maar je hebt verder gelijk hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:46
Ik hoor wat je zegt. Ik vind nog steeds dat de beste in het veld moet staan. Als dat jones is dat staat hij in de basis. Nogmaals ik begrijp wat je zegt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 15:47]
Vind ik leuk
United +1714
vrijdag 17 februari 2017 om 16:12
Klopt dat hoort ook gewoon zo.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:37
Alleen gebeurt dot niet altijd.
Vind ik leuk
United +1714
vrijdag 17 februari 2017 om 16:42
Ik denk wel dat Gio van zijn fouten geleerd heeft. Daarnaast speelt Toornstra ook gewoon goed. Scoort ook goals en is frisser dan Dirk. Maar Dirk hoeft niet afgeschreven te worden. Een prima stand-in en af en toe in de basis.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 16:44
Ik denk dat dit een probleem gaat worden. Ik heb het idee dat Dirk zichzelf belangrijker vindt dan het team en als dat zo is gaat het een keer echt verkeerd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:11
Dirk vindt zichzelf inderdaad belangrijker dan het team. Dat kon je vorig jaar goed zien bij de huldiging toen ze de beker hadden gewonnen. Hij claimde al het succes. Nu is hij bang dat ie dat straks niet opnieuw kan doen als ze kampioen worden.
Vind ik leuk
Nashua +927
zaterdag 18 februari 2017 om 07:16
Komt ook omdat Dirkie na zijn carrière een vrij lege prijzenkast heeft
Vind ik leuk
Vonkie +50
vrijdag 17 februari 2017 om 14:08
Gewoon een hele normale beslissing en Vermeer zal dit ook echt wel begrijpen in dit stadium van de competitie.
Vind ik leuk
Foebele +13338
vrijdag 17 februari 2017 om 14:15
Logisch, hij doet het goed en het team staat. Lullig voor Vermeer maar er is geen enkele reden te wisselen, komende zomer ziet men wel weer verder wat er met de keepers gebeurt.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:20
wat goed is laat je staan. waarom zo moeilijk doen alsof het wiskunde is.
Vind ik leuk
derksen +3407
vrijdag 17 februari 2017 om 14:26
Als enigste en dat weet ik maar dat geeft niet
Vind ik het een zeer slechte beslissing
Jones kan de druk niet aan tegen psv en ajax
Hoop natuurlijk niet dat ik gelijk krijg maar ik ben er bang voor..
Vind ik leuk
HJR +1056
vrijdag 17 februari 2017 om 14:54
Dat zal toch wel dat hij de druk aan kan. Heeft jaren bij Middlesbrough en zelf bij Liverpool gespeeld. Zal wel mee vallen met hem, denk eerder wat jongere spelers miscchien
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
vrijdag 17 februari 2017 om 19:25
Gespeeld? Hij zat op de bank. ;)
Vind ik leuk
HJR +1056
zondag 19 februari 2017 om 22:21
Bij middlesbrough niet ;)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:26
Hebben we gemerkt in de eerst 2 duels.
Als Jan Scharie geen blunder maaakt houdt Jones gewoon 2 x de 0.
Wat een onzin zeg.
Jij hoopt dat hij de druk niet aan kan waarschijnlijk :)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:10
Goeie keuze dan van Gio!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:33
toch zonde omdat vermeer eigelijk je eerste doelman is.. maar terecht jones keept uitstekend
Vind ik leuk
United +1714
vrijdag 17 februari 2017 om 14:37
Slimme keus. Niet dat Vermeer geen goede keeper is. Maar waarom vervangen als hij het uitstekend doet.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 14:39
Duidelijkheid boven alles. Maar is logische keuze. Jones doet het prima!
Vind ik leuk
Cookee +1035
vrijdag 17 februari 2017 om 14:42
Nu Vermeer 2e man wordt zal hij naar Ajax willen... een Feijenoord-fan zal een pop ophangen en men zal hem een overloper noemen. Komt mij bekend voor, zit ik in Back to the Future??
Vind ik leuk
Strijp +1464
vrijdag 17 februari 2017 om 14:42
Zeer verstandig van Gio, had als psver gehoopt dat hij vermeer er weer in ging zetten want dat zou de balans uit de selectie kunnen halen, maar helaas haha :-) Als ik feyenoord was zou ik ook verlengen met Jones
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:05
Is toch geen moeilijke beslissing. Hij zorgt er mede voor dat jullie op dit moment mee doen voor het kampioenschap, met Vermeer had ik het nog wel willen zien.
Blessure boor Vermeer is een geschenk geweest voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
vrijdag 17 februari 2017 om 19:25
Wat lul jij nou? Die gozer heeft het altijd oke gedaan bij ons, ook met Vermeer stonden we nu 1ste.
Jones is enkel gehaald door de blessure van Kenneth.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 02:38
Ja hij heeft het goed gedaan, maar Jones is een stuk rustiger in het doel. Dat is mijn mening en ik denk dat Jones een geschenk is geweest voor Feyenoord.
Hoe kan het dat verdedigers opeens wel renderen, dit heeft ook te maken met de man achter ze.

Maar blijkbaar denk jij er anders over en dat mag.
Fijn weekend.
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
zaterdag 18 februari 2017 om 08:05
Iedereen mag zijn eigen mening hebben he.
Punt is dat ik zeker wel blij ben met Jones.
Jij ook een fijn weekend!
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 12:24
Dat snap ik.
Beste vervanger die jullie konden wensen.
Vind ik leuk
Ricky +2093
vrijdag 17 februari 2017 om 15:05
Een logische beslissing omdat Jones dit seizoen het goed doet.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 15:32
Heel verstandig en logische keus.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 17:09
Zooo zeg, ik zou in opstand komen als ik Kenneth was
Vind ik leuk
Gerro +655
vrijdag 17 februari 2017 om 17:28
van de Amsterdamse bank naar de Rotterdamse bank.
Vind ik leuk
darmianto +1398
vrijdag 17 februari 2017 om 18:32
Tja, weer 2e viool voor Vermeer.. Het lijkt wel de 2e Menzo op deze manier maar logische beslissing. En dat terwijl Vermeer al z'n schepen verbrandde en naar Feyenoord ging om wekelijks te spelen.
Vind ik leuk
Teo Smith +3625
vrijdag 17 februari 2017 om 19:24
Prima Gio, lekker het seizoen af maken.

Kenneth volgend jaar weer.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:42
Dus vertrekt Vermeer komende zomer. Net als bij Ajax.
Vind ik leuk
Nashua +927
zaterdag 18 februari 2017 om 07:19
Buitenland
Vind ik leuk
darmianto +1398
zaterdag 18 februari 2017 om 11:35
En dan komt hij weer op de bank.

Het is een redelijke keeper maar kan beter naar een club van het niveau AZ gaan (met alle respect hoor!) wil hij garantie hebben op speeltijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst hakt knoop door en wijst eerste keeper aan: "Moeilijke beslissing"