Geduld van PSV-reserve begint op te raken: Ik zit me regelmatig te verbijten

Geduld van PSV-reserve begint op te raken: "Ik zit me regelmatig te verbijten"

vrijdag 17 februari 2017 om 18:28

Jorrit Hendrix baalt enorm van zijn reserverol bij PSV. Het geduld van de middenvelder begint op te raken. Er moet echt wat gaan veranderen in Eindhoven.

"Ik laat nu al voor het derde seizoen op rij zien dat ik in de basis hoor, maar het is ook het derde seizoen op rij dat iemand anders de voorkeur krijgt", zegt Hendrix in de Limburger. "Dat is wel klote, ja. Ik zit me regelmatig te verbijten. Ik voel me echt een kind van de club en ik speel met alle liefde nog jaren hier, maar de situatie moet veranderen. En de club wil me, denk ik, ook houden. Maar hun geduld is niet mijn geduld. Ik wacht er al heel lang op om een onbetwiste basisspeler te worden."

Hendrix is nu een Bekende Nederlander, maar die status heeft hij liever niet. "Ik zet op straat vaak een pet of muts op om niet op te vallen. Ik probeer zo veel mogelijk tunnelvisie te hebben, kijk zo min mogelijk mensen aan. Misschien vinden sommige mensen me arrogant. Maar ik doe zo om mezelf te beschermen."

Poll

Verdient Hendrix een basisplaats bij PSV?

(710 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 februari 2017 om 18:31
Als ik Hendrix zou herkennen buiten dan zou ik zelfs doorlopsn
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:34
Kijk uit de spelfoutencommissie is actief op VP ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:01
nu alleen nog leren lopen dan...
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:32
Ja Jorrit het leven van een voetballer is niet altijd gemakkelijk. Hij zit er wel dicht tegenaan maar wat er nu staat is beter maar het ontloopt elkaar niet heel erg veel.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:34
Zo lang een gehuurde speler de voorkeur krijgt kan je nog lang wachten..
Vind ik leuk
Freebird +8392
vrijdag 17 februari 2017 om 18:44
Welke gehuurde speler? Guardado?
Vind ik leuk
Foebele +13338
vrijdag 17 februari 2017 om 19:13
Ginkeltje, Guardado kan die rol van Ginkeltje namelijk minimaal net zo goed vervullen en dan heb je met Propper en Hendrix gewoon een heel sterk middenveld.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:45
Precies, Hendrikx heeft groot gelijk. Hij haalt het niveau en krijgt al 3 seizoenen geen eerlijke kans. Die jongen moet minuten maken op zijn leeftijd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:26
Is Van Ginkel gekocht?
Vind ik leuk
Freebird +8392
vrijdag 17 februari 2017 om 20:40
Nee maar dat is een aanvallende middenvelder. Hendrix een verdedigende middenvelder net als Papi.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:35
Toch snap ik die jongen wel. Hij doet het echt iedere keer goed en dan moet hij nu voor de tweede keer het veld ruimen voor een huurling. Vinden ze hem nou goed genoeg of niet?
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 17 februari 2017 om 18:36
Komt goed Hendrix volgend seizoen is Guardado weg dan speelt je op zijn positie.
Vind ik leuk
Romario9 +2618
vrijdag 17 februari 2017 om 18:49
Precies dit.
Vind ik leuk
feyeniels +2175
vrijdag 17 februari 2017 om 19:06
Lijkt mij ook. Er gaat genoeg ruimte komen, aangezien De Jong, Van Ginkel en waarschijnlijk ook Guardado en Pröpper wel zullen vertrekken. Echter heb je dan alsnog een prima middenveld over:

----------Ramselaar----------Hendrix----------
-----------------------Pereiro----------------------
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:06]
Vind ik leuk
Gu3rilla +5589
vrijdag 17 februari 2017 om 20:42
Pereiro moet verkocht worden wordt niks meer.
Vind ik leuk
feyeniels +2175
vrijdag 17 februari 2017 om 21:01
Op 10 heeft hij nog niet echt de kans gehad. Als valse spits zie ik hem best nog slagen!
Vind ik leuk
Gu3rilla +5589
vrijdag 17 februari 2017 om 21:05
Nee hij is veel te laks heb de hoop opgegeven gaat niks meer worden bij PSV hoop dat hij het tegendeel bewijst maar zal denk niet gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:50
Dat denk ik ook wel. Maar dan moet hij dat geduld wel hebben. Anders zou het echt heel klote zijn voor PSV. Hendrix is een goede voetballer met denk ik een betere mentaliteit dan een Bazoer of Gudelj. Anders was hij vorig seizoen al weg geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:37
Kom maar naar Amsterdam.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:01
@Der Monarch
Hij mag wel naar AFC komen, dat vind ik prima!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:08
Ja maar dan wel bij AFC
Vind ik leuk
darmianto +1398
vrijdag 17 februari 2017 om 18:38
Over eigen talent kapot maken gesproken.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:44
PSV koopclub
Vind ik leuk
jaja_PSV +5046
vrijdag 17 februari 2017 om 19:34
Ja hoor, we kopen ons suf op zijn positie als verdedigende middenvelder.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:46
Meer huren, maar ik snap watte bedoeld.
Vind ik leuk
jaja_PSV +5046
vrijdag 17 februari 2017 om 19:51
Van Ginkel speelt aanvallend niet verdedigend.
We gaan een rechtsback toch ook niet vergelijken met een centrum verdediger.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:54
Alsof Hendrikx niet aanvallend kan spelen, dat Cocu dat niet ziet betekend niet dattie het niet kan. Hendrikx heeft prima scorend vermogen.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 07:28
Ton like-hoer
Vind ik leuk
Savior +142
vrijdag 17 februari 2017 om 18:45
Wat sneu voor die jongen ik moest er niet aan denken om ( veel ) geld te krijgen voor mijn hobby. Als ik zijn pijn weg kon nemen zou ik dat doen!!!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:45
Gesprek vanuit de bestuurskamer van PSV: hee we hebben eindelijk eigen jeugd. ow wacht, we halen een jong talent van utrecht.
Paar maanden later: Mmm we staan geen eerste, stonden we vorig jaar ook niet, wat hebben we toen gehaald? Owja van Ginkel. maar we hebben Ramselaar en Hendrix toch? En eigenlijk hebben we geen goede buitenspelers? Ofja bergwijn is wel goed, maarja dat is eigen jeugd, die kunnen wij als PSV natuurlijk niet laten spelen.
Weetje wat we doen? We halen gewoon van Ginkel, en we zetten Ramselaar als linksbuiten. Prima toch? Echt de beste investering die je voor je club kunt doen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:04
nog net geen 18 ? we nemen je deze dommigheid nog niet kwalijk
Vind ik leuk
Eusebio +169
vrijdag 17 februari 2017 om 19:15
@Ronnie, zou het zo gegaan zijn, tsjonge, jonge wat een koekenbakkers daar.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:17]
Vind ik leuk
jaja_PSV +5046
vrijdag 17 februari 2017 om 19:37
Op dat moment was en nu nog locadia geblesseerd, Guardado geblesseerd en Hendrix zelf geblesseerd.
Know your facts..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:38]
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:47
Wat een beleid hé, zou mij niks verbazen als ze Hendrikx net als bij Labyad van alles beloofd hebben en ook nu niet nakomen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:46
Bijna zou ik zeggen, contract rustig uitzitten en transfervrij een andere club zoeken. Maar je contract loopt tot 30.06.2020 dus dat is geen optie.

Dat je bijna geen kans krijgt bij cocu is een feit, toch maar even rond de tafel met marcel denk ik.

Jammer dit jorrit is een goede speler.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:47
Die jongen zal bij elke eredivisie club, op de top 3 na, in de basis staan. Beter ga ergens anders voetballen. Talent zat.
Vind ik leuk
Freebird +8392
vrijdag 17 februari 2017 om 18:55
Wat een kennis hier van onze vrienden uit Amsterdam. Wat zijn ze allemaal op de hoogte van de posities op het middenveld.
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 17 februari 2017 om 18:57
Not! Zijn veel Ajacieden die de plan hierin mis slaan.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:48
Is dat Brabants de plan mis slaan? Of sloeg je em nou zelf expres mis?
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 17 februari 2017 om 19:50
Plank* Ik vergat een woord.
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:51
Ohhh ik dan pan! En de K is een letter toch? Of deed je dat wel expres?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:52]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:37
De "k" is dus een woord en geen letter. De nieuwe ontwikkelingen in de nederlandse taal ontstaan blijkbaar op vp en vooral door lampies. Je kan toch niet overal in achterlopen t.o.v. de rest van nederland? Ik vind het super dat ze een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van brabant.
Vind ik leuk
mirkoff +163
vrijdag 17 februari 2017 om 18:57
Jammer voor Jorrit maar hij heeft Guardado voor zich. Ik neem aan dat Guardado na dit seizoen vertrekt en dan komt die in de basis te staan. Soms is het gewoon niet anders dan het is.
Vind ik leuk
Johan_D +897
vrijdag 17 februari 2017 om 18:57
Je voelt je toch niet serieus genomen door PSV als je zo behandeld wordt.
Dat ze zelfs spelers gaan huren en hier de voorkeur aan geven

Snel een transfer verzoek indienen en eieren voor je geld kiezen , bij zo'n vereniging wil je toch niet blijven.
Vind ik leuk
jaja_PSV +5046
vrijdag 17 februari 2017 om 19:40
Zoals Bazoer, El Ghazi, Tete, Riedewald en weldra Kluivert.. Nu Neres is gekocht en Traore als huurling speelt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:40]
Vind ik leuk
JCJWZ +4957
vrijdag 17 februari 2017 om 19:50
Daar issie weer hoor, de vergelijking met de grootste club van Nederland: Ajax. Zolang jullie je met ons blijven spiegelen geef je alleen maar aan hoeveel groter we zijn. Qua eigen jeugd kun je als Psver maar beter in een hoekje wegkruipen ipv over Ajax te beginnen waar eigen jeugd wel de kans krijgt en succesvol doorbreekt.
Vind ik leuk
Vp128 +74
zaterdag 18 februari 2017 om 03:26
Toch triest om steeds die avatar, bij zulke ongelofelijk domme teksten te zien..

Succesvol doorbreekt om vervolgens wel via de achterdeur te vertrekken
Vind ik leuk
Vak-DD +1553
vrijdag 17 februari 2017 om 18:58
Gewoon proberen ergens anders aan de bak te komen. Elke keer als je een kans denkt te krijgen word er weer een andere speler gekocht of gehuurd.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:58
Jongen van de club. Moet echt nu een kans krijgen. een echte klasbak
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 18:59
nog 3 maanden en dan ben je jarenlang de man
Vind ik leuk
Zuipen +96
vrijdag 17 februari 2017 om 19:05
Ik drink er een pils op en ik zeg Hendrix het komt goed positief blijven. Nog even en kan je knallen in een basisformatie. Ik zal dan een pils op je drinken.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:07
Ja dat kom omdat talenten uit de eigen jeugd te min is voor cocu blijkbaar
Maar hij heeft geen ongelijk met van ginkel is psv weer een stuk leuker om maar te kijken
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:09
Gevalletje Riedewald/Tete
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:26
Yep, precies dezelfde reactie. Geduld hebben die gasten niet meer, allemaal gewoon in de uitverkoop doen, worden nooit ecte toppers.
Een echte topper zou zijn mond dicht houden en die gast voor hem uit de basis spelen.
Vind ik leuk
Santi +272
vrijdag 17 februari 2017 om 19:42
Dan moet hij eerst de kans krijgen
Speeltmal jaren prima voetbal
Voor zijn. Blessure speelde hij beter dan Priooer en Guardado die zwaar uit vorm waren en hij is weer kind van de rekening.

Het is gewoon een keer klaar! 21 is deze jongen en voetballen kan die wel
Vind ik leuk
Foebele +13338
vrijdag 17 februari 2017 om 19:11
Tja, wat wil je als die pannekoek van een Brands maar liefst 3 middenvelders huurt. Onbegrijpelijk, Hendrix is een jongen van de club en die moet je koesteren, hij kan de Davy Klaassen van PSV zijn, maar wordt totaal niet serieus genomen, zat al 3 jaar bij de selectie en had volgens mij al 60 wedstrijden op zijn naam staan en nog zei men in Eindhoven dat hij een speler is die er aan komt...
Vind ik leuk
Santi +272
vrijdag 17 februari 2017 om 19:42
Het ergste is nog dat hij dit seizoen voor de blessure beter was dan Guardado en propper same
Vind ik leuk
MeAgain +1582
vrijdag 17 februari 2017 om 19:45
3 spelers huurt? Welke drie dan? Hoeveel en hoelang is Hendrix al geblesseerd geweest en hoeveel wedstrijdjes is meneer net weer fit? Moet hij dan gelijk weer in de basis of eerst rustig weer wedstrijdritme op doen?
Ik wil niet zeggen dat alles geweldig is en gaat bij psv maar wat had jezelf gedaan als je de trainer was?
Vind ik leuk
Santi +272
vrijdag 17 februari 2017 om 20:30
Siem de Jong
Marco van Ginkel
Oeleksandr Zinchenko
Vind ik leuk
MeAgain +1582
vrijdag 17 februari 2017 om 22:25
Ohja en die spelen allemaal op Hendrix zijn plekje. Hendrix is gelukkig ook nooit geblesseerd dus hebt ook niemand nodig op de bank die eens voor hem kan invallen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:25
Een basisplaats moet je zelf verdienen,de coach mag ervan uitgaan dat de bankzitters dezelfde mentaliteit hebben dan het basis elftal dat aan de aftrap staat,heb je in de Limburgse courant het lef om jou ongenoegen uit te leggen moet je met Philip Cocu als "man" uitpraten wat jou zoal volgens jou eigen denken tegen zit als bankzitter.Het is ongehoord om via via te klagen zou dat de reden kunnen zijn,of is de trainer soms in jou geval niet precies op de hoogte van jou kunnen,beste Jorrit Hendrix we weten net zo goed als jij zelf wat de voetbal kwaliteiten van jou zijn,ook Philip Cocu weet dat misschien mag jij in MEI 2017 de kampioensschaal omhoog heffen.Jou rol is ook bij deze competitie gebeuren nog lang niet uitgespeeld,wie weet kom jij eerder in de selectie dan verwacht en bekroon jij dat met doelpunt(en) ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 19:34]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:25
Hij is gewoon meer een basisspelertje voor willem II
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 17 februari 2017 om 19:28
Je werd wel klef met de Ajax fans, maar om nou opeens over te gaan stappen van PSV naar Ajax Timmio gaat me wat te ver.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:30
Ik ben gewoon een successupporter
Vind ik leuk
Brabopsv +1601
vrijdag 17 februari 2017 om 19:31
Wij als PSV supporters zijn succes fans liever kwijt dan rijk.
Vind ik leuk
Santi +272
vrijdag 17 februari 2017 om 19:43
Je weet toch dat ik mijn acccount heb getrade met een vrien van me?
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:32
PSV heeft niets met jong of het moet de Jong zijn, daar hebben ze er twee van en die presteren ver onder de maat. Dus waarom Hendrix een kans geven we vergooien onze kleine kans liever.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:37
Anders volgend seizoen lekker naar az, wij kunnen hem wel gebruiken
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 19:37
Anders volgend seizoen lekker naar az, wij kunnen hem wel gebruiken
Vind ik leuk
Mölby +371
vrijdag 17 februari 2017 om 19:39
Hendrix had een basisplaat tot Van Ginkel vorig seizoen werd gehuurd. begin dit seizoen was hij er helemaal klaar voor en raakte toen ineens geblesseerd. Deze winterstop werd weer Van Ginkel opgehaald. Dan moet je een jongen als Hendrix de moed wel in de schoenen zakken. Zo gaan ze dus met talenten om in Eindhoven. Niet netjes als je weet dat ie een paar jaar geleden nog naar Ajax kon.
Vind ik leuk
Santi +272
vrijdag 17 februari 2017 om 19:44
Ik zeg je t als hij over was gestapt was hij nu sterkhiuder in ora je en ajax 1 en een vd meest geloofde ed spelers


Vind ik leuk
Mölby +371
zondag 19 februari 2017 om 09:01
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Trouwens, weer een bewijs dat ze bij PSV NIET goed met hun talenten omgaan. Okee er zijn een paar uitzonderingen maar over het algemeen is dat wel zo.
Vind ik leuk
Santi +272
zondag 19 februari 2017 om 12:32
Jup
22 is geen aankomend talent meer
Hendrix is de type speler die captain kan worden later. Eentje die als guardado nooit kwam t misschien al was!;)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:05
Ja onrust in de selectie die worden geen kampioen meer... O nee dat was allang beslist.

Jorrit moet niet zo verbaasd doen voor kansen als jeugdspeler moet je bij Ajax en Feyenoord zijn bij psv ben je altijd plan B
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 20:06]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:06
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 17 februari 2017 om 20:07]
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:08
Kan ik me helemaal voorstellen, laat dit een voorbeeld zijn voor alle jeugdspelers bij PSV
Vind ik leuk
zwollie +1216
vrijdag 17 februari 2017 om 20:08
Jorrit, zorg dat je bij PSV wegkomt. Je verdient beter, nl ergens een basisplaats
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 20:14
Kom op AZ! Dit is de best mogelijke investering van de Janssen miljoenen.
Vind ik leuk
Dicky +524
vrijdag 17 februari 2017 om 20:32
Ik vind dit een geweldige speler. Ik denk dat dit de laatste keer is dat PSV Ginkeltje heeft gehuurd en dat deze jongen volgend seizoen gewoon een basisplaats krijgt. Anders zou ik als ik hem was willen vertrekken. Feyenoord zou erg goed bij hem passen.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:14
Inderdaad Dicky helemaal mee eens. Van geel moet hem even polsen kijken wat hij wil.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:10
Kom naar Feyenoord kunnen je anders ook wel goed gebruiken
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:26
Ik bespeur hommeles bij PSV. En bij Ajax ook nu Tete heeft gereageerd. Of is dat alleen als een Feyenoord reserve zijn onvrede uit.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 21:32
Leuke teamspeler voor de rest zeker niet beter dan wat er nu staat op het middenveld
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 23:19
Het is weer weekend .... die doordeweekse dagen op vp zijn een stuk leuker maar ja weekend opvang kost nou eenmaal geld.
Vind ik leuk
zaterdag 18 februari 2017 om 07:31
Ik word echt teringziek van die kut Cocu. Geeft nul kansen aan z'n jeugd. Hendrix moet al jaren banken, Lammers kreeg nog niet eens de kans toen De Jong als een natte krant speelde, en ondertussen huren we weet ik veel hoeveel spelers. Wat is dat nou voor kutbeleid? Ze wouden toch dat de helft van de selectie eigen jeugd werd? Dan is het eerste wat je daarvoor moet doen Cocu ontslaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Geduld van PSV-reserve begint op te raken: "Ik zit me regelmatig te verbijten"