Geduld van PSV-reserve begint op te raken: Ik zit me regelmatig te verbijten

    Geduld van PSV-reserve begint op te raken: "Ik zit me regelmatig te verbijten"

    vrijdag 17 februari 2017 om 18:28

    Jorrit Hendrix baalt enorm van zijn reserverol bij PSV. Het geduld van de middenvelder begint op te raken. Er moet echt wat gaan veranderen in Eindhoven.

    "Ik laat nu al voor het derde seizoen op rij zien dat ik in de basis hoor, maar het is ook het derde seizoen op rij dat iemand anders de voorkeur krijgt", zegt Hendrix in de Limburger. "Dat is wel klote, ja. Ik zit me regelmatig te verbijten. Ik voel me echt een kind van de club en ik speel met alle liefde nog jaren hier, maar de situatie moet veranderen. En de club wil me, denk ik, ook houden. Maar hun geduld is niet mijn geduld. Ik wacht er al heel lang op om een onbetwiste basisspeler te worden."

    Hendrix is nu een Bekende Nederlander, maar die status heeft hij liever niet. "Ik zet op straat vaak een pet of muts op om niet op te vallen. Ik probeer zo veel mogelijk tunnelvisie te hebben, kijk zo min mogelijk mensen aan. Misschien vinden sommige mensen me arrogant. Maar ik doe zo om mezelf te beschermen."

    Poll

    Verdient Hendrix een basisplaats bij PSV?

    (1087 stemmen)

    Plaats een reactie

    Candela32 +1034
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:31
    Als ik Hendrix zou herkennen buiten dan zou ik zelfs doorlopsn
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:34
    Kijk uit de spelfoutencommissie is actief op VP ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:01
    nu alleen nog leren lopen dan...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:32
    Ja Jorrit het leven van een voetballer is niet altijd gemakkelijk. Hij zit er wel dicht tegenaan maar wat er nu staat is beter maar het ontloopt elkaar niet heel erg veel.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:34
    Zo lang een gehuurde speler de voorkeur krijgt kan je nog lang wachten..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:35
    Toch snap ik die jongen wel. Hij doet het echt iedere keer goed en dan moet hij nu voor de tweede keer het veld ruimen voor een huurling. Vinden ze hem nou goed genoeg of niet?
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1540
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:37
    Kom maar naar Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1713
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:01
    @Der Monarch
    Hij mag wel naar AFC komen, dat vind ik prima!
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21924
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:08
    Ja maar dan wel bij AFC
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:38
    Over eigen talent kapot maken gesproken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:44
    PSV koopclub
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34826
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:34
    Ja hoor, we kopen ons suf op zijn positie als verdedigende middenvelder.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12297
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:46
    Meer huren, maar ik snap watte bedoeld.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34826
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:51
    Van Ginkel speelt aanvallend niet verdedigend.
    We gaan een rechtsback toch ook niet vergelijken met een centrum verdediger.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12297
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:54
    Alsof Hendrikx niet aanvallend kan spelen, dat Cocu dat niet ziet betekend niet dattie het niet kan. Hendrikx heeft prima scorend vermogen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 februari 2017 om 07:28
    Ton like-hoer
    Vind ik leuk
    Savior +1334
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:45
    Wat sneu voor die jongen ik moest er niet aan denken om ( veel ) geld te krijgen voor mijn hobby. Als ik zijn pijn weg kon nemen zou ik dat doen!!!
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2313
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:45
    Gesprek vanuit de bestuurskamer van PSV: hee we hebben eindelijk eigen jeugd. ow wacht, we halen een jong talent van utrecht.
    Paar maanden later: Mmm we staan geen eerste, stonden we vorig jaar ook niet, wat hebben we toen gehaald? Owja van Ginkel. maar we hebben Ramselaar en Hendrix toch? En eigenlijk hebben we geen goede buitenspelers? Ofja bergwijn is wel goed, maarja dat is eigen jeugd, die kunnen wij als PSV natuurlijk niet laten spelen.
    Weetje wat we doen? We halen gewoon van Ginkel, en we zetten Ramselaar als linksbuiten. Prima toch? Echt de beste investering die je voor je club kunt doen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:04
    nog net geen 18 ? we nemen je deze dommigheid nog niet kwalijk
    Vind ik leuk
    Eusebio +1460
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:15
    @Ronnie, zou het zo gegaan zijn, tsjonge, jonge wat een koekenbakkers daar.....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34826
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:37
    Op dat moment was en nu nog locadia geblesseerd, Guardado geblesseerd en Hendrix zelf geblesseerd.
    Know your facts..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12297
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:47
    Wat een beleid hé, zou mij niks verbazen als ze Hendrikx net als bij Labyad van alles beloofd hebben en ook nu niet nakomen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12517
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:46
    Bijna zou ik zeggen, contract rustig uitzitten en transfervrij een andere club zoeken. Maar je contract loopt tot 30.06.2020 dus dat is geen optie.

    Dat je bijna geen kans krijgt bij cocu is een feit, toch maar even rond de tafel met marcel denk ik.

    Jammer dit jorrit is een goede speler.
    Vind ik leuk
    KingJames23 +6536
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:47
    Die jongen zal bij elke eredivisie club, op de top 3 na, in de basis staan. Beter ga ergens anders voetballen. Talent zat.
    Vind ik leuk
    mirkoff +1905
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:57
    Jammer voor Jorrit maar hij heeft Guardado voor zich. Ik neem aan dat Guardado na dit seizoen vertrekt en dan komt die in de basis te staan. Soms is het gewoon niet anders dan het is.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3275
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:57
    Je voelt je toch niet serieus genomen door PSV als je zo behandeld wordt.
    Dat ze zelfs spelers gaan huren en hier de voorkeur aan geven

    Snel een transfer verzoek indienen en eieren voor je geld kiezen , bij zo'n vereniging wil je toch niet blijven.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34826
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:40
    Zoals Bazoer, El Ghazi, Tete, Riedewald en weldra Kluivert.. Nu Neres is gekocht en Traore als huurling speelt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12297
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:50
    Daar issie weer hoor, de vergelijking met de grootste club van Nederland: Ajax. Zolang jullie je met ons blijven spiegelen geef je alleen maar aan hoeveel groter we zijn. Qua eigen jeugd kun je als Psver maar beter in een hoekje wegkruipen ipv over Ajax te beginnen waar eigen jeugd wel de kans krijgt en succesvol doorbreekt.
    Vind ik leuk
    Vp128 +599
    zaterdag 18 februari 2017 om 03:26
    Toch triest om steeds die avatar, bij zulke ongelofelijk domme teksten te zien..

    Succesvol doorbreekt om vervolgens wel via de achterdeur te vertrekken
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11013
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:58
    Gewoon proberen ergens anders aan de bak te komen. Elke keer als je een kans denkt te krijgen word er weer een andere speler gekocht of gehuurd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:58
    Jongen van de club. Moet echt nu een kans krijgen. een echte klasbak
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    vrijdag 17 februari 2017 om 18:59
    nog 3 maanden en dan ben je jarenlang de man
    Vind ik leuk
    Zuipen +107
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:05
    Ik drink er een pils op en ik zeg Hendrix het komt goed positief blijven. Nog even en kan je knallen in een basisformatie. Ik zal dan een pils op je drinken.
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21924
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:07
    Ja dat kom omdat talenten uit de eigen jeugd te min is voor cocu blijkbaar
    Maar hij heeft geen ongelijk met van ginkel is psv weer een stuk leuker om maar te kijken
    Vind ik leuk
    Foebele +46207
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:11
    Tja, wat wil je als die pannekoek van een Brands maar liefst 3 middenvelders huurt. Onbegrijpelijk, Hendrix is een jongen van de club en die moet je koesteren, hij kan de Davy Klaassen van PSV zijn, maar wordt totaal niet serieus genomen, zat al 3 jaar bij de selectie en had volgens mij al 60 wedstrijden op zijn naam staan en nog zei men in Eindhoven dat hij een speler is die er aan komt...
    Vind ik leuk
    MeAgain +5036
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:45
    3 spelers huurt? Welke drie dan? Hoeveel en hoelang is Hendrix al geblesseerd geweest en hoeveel wedstrijdjes is meneer net weer fit? Moet hij dan gelijk weer in de basis of eerst rustig weer wedstrijdritme op doen?
    Ik wil niet zeggen dat alles geweldig is en gaat bij psv maar wat had jezelf gedaan als je de trainer was?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:25
    Een basisplaats moet je zelf verdienen,de coach mag ervan uitgaan dat de bankzitters dezelfde mentaliteit hebben dan het basis elftal dat aan de aftrap staat,heb je in de Limburgse courant het lef om jou ongenoegen uit te leggen moet je met Philip Cocu als "man" uitpraten wat jou zoal volgens jou eigen denken tegen zit als bankzitter.Het is ongehoord om via via te klagen zou dat de reden kunnen zijn,of is de trainer soms in jou geval niet precies op de hoogte van jou kunnen,beste Jorrit Hendrix we weten net zo goed als jij zelf wat de voetbal kwaliteiten van jou zijn,ook Philip Cocu weet dat misschien mag jij in MEI 2017 de kampioensschaal omhoog heffen.Jou rol is ook bij deze competitie gebeuren nog lang niet uitgespeeld,wie weet kom jij eerder in de selectie dan verwacht en bekroon jij dat met doelpunt(en) ?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:25
    Hij is gewoon meer een basisspelertje voor willem II
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:32
    PSV heeft niets met jong of het moet de Jong zijn, daar hebben ze er twee van en die presteren ver onder de maat. Dus waarom Hendrix een kans geven we vergooien onze kleine kans liever.
    Vind ik leuk
    linksback +74
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:37
    Anders volgend seizoen lekker naar az, wij kunnen hem wel gebruiken
    Vind ik leuk
    linksback +74
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:37
    Anders volgend seizoen lekker naar az, wij kunnen hem wel gebruiken
    Vind ik leuk
    Molby +857
    vrijdag 17 februari 2017 om 19:39
    Hendrix had een basisplaat tot Van Ginkel vorig seizoen werd gehuurd. begin dit seizoen was hij er helemaal klaar voor en raakte toen ineens geblesseerd. Deze winterstop werd weer Van Ginkel opgehaald. Dan moet je een jongen als Hendrix de moed wel in de schoenen zakken. Zo gaan ze dus met talenten om in Eindhoven. Niet netjes als je weet dat ie een paar jaar geleden nog naar Ajax kon.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 20:08
    Kan ik me helemaal voorstellen, laat dit een voorbeeld zijn voor alle jeugdspelers bij PSV
    Vind ik leuk
    zwollie +6466
    vrijdag 17 februari 2017 om 20:08
    Jorrit, zorg dat je bij PSV wegkomt. Je verdient beter, nl ergens een basisplaats
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8188
    vrijdag 17 februari 2017 om 21:10
    Kom naar Feyenoord kunnen je anders ook wel goed gebruiken
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 februari 2017 om 21:26
    Ik bespeur hommeles bij PSV. En bij Ajax ook nu Tete heeft gereageerd. Of is dat alleen als een Feyenoord reserve zijn onvrede uit.
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1470
    vrijdag 17 februari 2017 om 21:32
    Leuke teamspeler voor de rest zeker niet beter dan wat er nu staat op het middenveld
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    vrijdag 17 februari 2017 om 23:19
    Het is weer weekend .... die doordeweekse dagen op vp zijn een stuk leuker maar ja weekend opvang kost nou eenmaal geld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 februari 2017 om 07:31
    Ik word echt teringziek van die kut Cocu. Geeft nul kansen aan z'n jeugd. Hendrix moet al jaren banken, Lammers kreeg nog niet eens de kans toen De Jong als een natte krant speelde, en ondertussen huren we weet ik veel hoeveel spelers. Wat is dat nou voor kutbeleid? Ze wouden toch dat de helft van de selectie eigen jeugd werd? Dan is het eerste wat je daarvoor moet doen Cocu ontslaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geduld van PSV-reserve begint op te raken: "Ik zit me regelmatig te verbijten"