Manchester United-uitblinkers missen wellicht finale: 'Je weet nooit waarom'

    Manchester United-uitblinkers missen wellicht finale: 'Je weet nooit waarom'

    woensdag 22 februari 2017 om 22:11

    Henrikh Mkhitaryan en Michael Carrick blonken donderdagavond uit in de Europa League, maar moeten zondag waarschijnlijk de League Cup-finale tegen Southampton missen. Dat denkt manager José Mourinho. Het tweetal raakte geblesseerd tijdens het gewonnen duel met Saint-Etienne (0-1).

    Mkhitaryan maakte de enige goal van de wedstrijd, maar verliet hinkend het veld met een blessure. Ook Carrick moest vroegtijdig het veld verlaten. Mourinho doet een poging om de blessures te verklaren. "Je kan altijd geblesseerd raken. Als je je huis verlaat, als je in de tuin loopt. Je weet nooit wanneer en waarom", zegt hij na afloop van het duel tegenover ESPN FC

    "Waarschijnlijk is het het gevolg van de vele wedstrijden die ze achter elkaar hebben gespeeld. Dat is een risico", vervolgt Mourinho. "Maar elke keer als er iemand mist, betekent dit weer een mogelijkheid voor een andere speler. Natuurlijk zijn het belangrijke spelers voor ons, en het is lastig dat ze ontbreken tijdens de finale."

    Met de zege op Saint-Etienne is Mourinho tevreden. "We wisten dat het lastig zou worden: de supporters van de tegenstander zijn geweldig. Maar vanaf de eerste minuut speelde we professioneel. De vroege goal maakte het ook makkelijk voor ons."

    Lees ookEuropa League-succes voor Blind en Huntelaar, domper Van Persie en Advocaat

    Plaats een reactie

    woensdag 22 februari 2017 om 22:24
    Uitblinkers VP, meervoud kom op zeg!!!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    woensdag 22 februari 2017 om 22:41
    Zal de reden zijn waarom nooit Engelse clubs ver komen, het vele spelen??
    Vind ik leuk
    Gerro +6677
    woensdag 22 februari 2017 om 23:38
    Daar hebben ze een grote selectie voor dus daar zou het niet aan mogen liggen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    woensdag 22 februari 2017 om 23:42
    Maar niet allemaal eerste selectie waardig.

    Voor 5 prijzen spelen is naar mijn idee teveel........
    Vind ik leuk
    Gerro +6677
    woensdag 22 februari 2017 om 23:52
    Tja dat is hun probleem natuurlijk met al hun beker toernooien maar zijn wel toernooien waarin je de grote jongens kunt sparen en bankzitters hun speelminuten kunt geven.

    Maar betreft selectie waardig spelers ja als je kijkt wat daar allemaal rondloopt dan zou je met de bankzitters van hun een topteam in Nederland hebben wat voor de prijzen mee zou doen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    woensdag 22 februari 2017 om 23:55
    Dat bedoel ik ook, breken ze daarom geen potten in Europa. Moet de FA daar geen verandering in gaan brengen ipv prehistorische wetten aanhouden. Ze willen natuurlijk overal voor mee doen en betalen daar al jaren een prijs voor. Ik heb geen andere verklaring waarom de Engelsen geen potten breken in Europa. City van gister uitgezonderd maar die hebben 3 eerste selectie waardige spelers lopen.

    In Nederland is dat al snel natuurlijk ;-)
    Vind ik leuk
    Gerro +6677
    donderdag 23 februari 2017 om 00:29
    Ondanks alle spelers en coaches die ze daar naar toe halen lijken die eerder te verengelsen dan dat Engelse clubs en Engelse spelers vereuropesen ofwel de speelwijze is wel wat verandert maar is niet ver verwijderd van het het oude kick en rush.
    De spelwijze is nog altijd een hoog tempo en erg fysiek ingesteld,als ze tegen elkaar spelen is dat mooi om te zien en ziet het er spectaculair uit maar als ze Europees spelen worden ze doorgaans uit elkaar gespeeld.

    ze hebben het dus nog altijd moeilijk tegen clubs die de bal het werk laten doen en verzorgd voetbal spelen. Man City had overigens echt alle geluk van de wereld want als Monaco die pingel maakt en in de eindfase nog die geweldige kans binnen schiet word het gewoon 5-5
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    donderdag 23 februari 2017 om 00:37
    Zeker weten goos, als ze daar geen verandering inbrengen dan haken ze nooit meer aan. En idd had City alle geluk van de wereld en moeten ze echt aan de bak in Monaco. Zie zelf Monaco met de winst ervan door gaan!

    PSG & Monaco spelen het mooiste voetbal, ineens zijn die Franse clubs daar weer!
    Vind ik leuk
    Gerro +6677
    donderdag 23 februari 2017 om 00:41
    Zou mooi zijn als Monaco dat afdwingt en dat laat dan mede ook zien dat geld niet alles bepaalt maar een goede spelopvatting en voetbalvisie daar ook onderdeel van is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    donderdag 23 februari 2017 om 00:45
    Ik hoop het van harte ;-)
    Vind ik leuk
    Arie1976 +718
    woensdag 22 februari 2017 om 23:13
    22 februari is gewoon op een woensdag hoor jongens ipv donderdagavond zoals in het verslag staat
    Vind ik leuk
    United +36490
    woensdag 22 februari 2017 om 23:30
    Jammer, hopelijk valt het mee.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws