Kuyt gooit eigen glazen in: 'Maar daarvoor zet ik alles opzij, ook mijn trots'

Kuyt gooit eigen glazen in: 'Maar daarvoor zet ik alles opzij, ook mijn trots'

maandag 13 maart 2017 om 07:35

Feyenoord heeft nog niets, maar ligt wel prima op koers om de eerste landstitel in 1999 binnen te hengelen. Afgelopen seizoen waren de Rotterdammers ook bezig aan een goede reeks, tot het na de winterstop ineens als een kaartenhuis instortte. Dirk Kuyt keerde terug met een doel: kampioen worden. Dat moet dit seizoen gaan lukken.

"Toen ik afgelopen zomer bijtekende was een van mijn voorwaarden: er moeten topspelers bij. We waren vorig seizoen goed, maar moesten top worden", zegt Kuyt in de Volkskrant. Die topspelers kwamen er in de persoon van Nicolai Jörgensen en Steven Berghuis, maar zorgen er tegelijkertijd voor dat Kuyt regelmatig plaats moet maken. "Maar ik ben ruim anderhalf jaar geleden teruggekomen voor een groter doel: iets geweldigs winnen. Daarvoor zet ik alles opzij, ook mijn trots."

Jörgensen is de grote man bij Feyenoord. Het publiek moest even wennen aan de Deense spits. "Hij is een wereldgozer, maar dat weet je pas als je hem leert kennen. Hij is geen showbink, had geen enorme reputatie. Ik kwam ook op die manier vanaf FC Utrecht. Lazovic was de grote aankoop, ik startte vanaf rechts, maakte mijn goaltjes, werkte me zo in de gunst van het publiek en werd uiteindelijk aanvoerder."

Als Kuyt en Berghuis niet waren gekomen, was hij de grote held geweest. "Maar ik wil niet meer vierde worden en een mooie klassering op de topscorerslijst of de speler-van-het-jaar-verkiezing. Ik wil iets tastbaars met Feyenoord", besluit de Feyenoord-aanvoerder (36).

Poll

Wordt Feyenoord kampioen?

(303 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 13 maart 2017 om 07:46
Ik vind het belangrijker dat ze elke week beter worden. Zo'n kampioenschap is leuk. Maar als je dan het jaar erop weer 5e wordt, heb je er niks aan.
Als je elke week beter wordt, win je uiteindelijk een keer de CL.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 07:47]
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 07:55
maar een tastbare prijs wordt toch wel tijd.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:00
Voor de spelers dan. Ik ga toch geen 34 rot wedstrijden kijken. Nee, winnen is leuk. Elke week. En daar verdien je dan vanzelf een prijs mee.
Maar als supporter, begrijp ik niet dat je de polonaise gaat lopen bij een kampioenschap. Ik ben geen 12 meer.
Dat feest begrijp ik niet zo. Net of de supporters iets gepresteerd hebben.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:02
Ik ben ook geen 12 meer, maar zoals ze dit seizoen voetballen ben ik wel tevreden en zie ik het kampioenschap graag binnen gehaald worden.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:16
Ja, ik ook. Maar ga je een polonaise lopen? Ja, ik weet het ... Ik ben saai. Haha.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:29
Polonaise lopen niet. Maar ik trek thuis wel een flesje open denk ik. Maar dat doe ik ook wel voor minder moet ik zeggen :-)
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:35
Tja....We zijn niet allemaal Calvijn natuurlijk.....
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:59
Beker is volgens mij ook een tastbare prijs :)
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:42
Ja natuurlijk.... Das een leuke gedachte bij de JO11/3 of de JO15/4. Wanneer je bij Feyenoord, Ajax of PSV speelt gaat het gewoon om zilverwerk. Dat je daarbij ook nog beter wordt is meegenomen. Maar supporters, en zeker die van Feyenoord, willen nu gewoon een prijs. En als dat betekent dat ze volgend seizoen vijfde worden, denk ik dat ze er bijna allemaal blind voor zouden tekenen.
Vind ik leuk
Olfie +1134
maandag 13 maart 2017 om 13:19
Misschien dat ze zelfs tekenen als ze het jaar erop degraderen ;).
Vind ik leuk
Tim +325
maandag 13 maart 2017 om 09:37
Als iedereen elke week beter wordt, veranderd er per saldo niets, dus wint feijenoord ook nooit de CL. Er zou dus een flaw in uw analyse kunnen zitten.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:31
Op zich helemaal waar maar na 17 jaar telt voor.mij op dit moment maar 1 ding. Die prijs binnenhalen kosten wat t kost.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:59
Ook al worden we t seizoen erop 5e :)
Teken ik voor als we nu maar kampioen worden en C.L gaan spelen.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 07:51
Het wordt tijd dat ze in Nederland onze eigen gouden schoen award zouden moeten organiseren voor voetballers: ik denk dat jorgensen , kuyt ,Dolberg , luuk de jong ,
Kwa de beste spits positie gegadigden zouden zijn.


Vind ik leuk
_Mark +193
maandag 13 maart 2017 om 10:15
Luuk de Jong???
Vind ik leuk
Jozef +7562
maandag 13 maart 2017 om 08:51
Die Jorgensen, is dat niks voor Chelsea?

;-)
Vind ik leuk
Leeuw +1487
maandag 13 maart 2017 om 09:06
Haha gelukkig die smiley.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:18
Elke club die meer dan 30 miljoen betaald, is wel wat voor Jørgensen ... aldus van Geel.
Vind ik leuk
Jozef +7562
maandag 13 maart 2017 om 10:18
Gelijk heeft hij. Milik dat bedrag, dan zeker Jorgensen.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:02
Ja ja Dirkie. je bent gewoon schijtjaloers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt gooit eigen glazen in: 'Maar daarvoor zet ik alles opzij, ook mijn trots'