'Ajax, PSV en Feyenoord hadden nooit met 6-1 verloren van Barcelona'

'Ajax, PSV en Feyenoord hadden nooit met 6-1 verloren van Barcelona'

maandag 13 maart 2017 om 07:45

Willem van Hanegem heeft zich tijdens de Champions League-wedstrijd van FC Barcelona tegen Paris-Saint Germain zitten ergeren aan Neymar en Luís Suarez. Het duo versierde strafschoppen voor de Catalanen, die uiteindelijk door zouden gaan in het miljoenenbal.

Na dit seizoen zwaait Barcelona-trainer Luis Enrique af. Van Hanegem vindt dat Ronald Koeman hem op moet volgen. 'Koeman heeft volgens mij wel de hardheid die je als trainer nodig hebt om zo'n kleedkamer vol ego's als bij Barcelona te managen', aldus De Kromme in zijn column voor het Algemeen Dagblad. 'Neem vorige week tegen Paris Saint-Germain, toen heb je - los van zijn soms prachtige acties - weer kunnen zien wat een klerelijer Neymar is op het veld. Om over Suárez met al zijn duikelpartijen maar te zwijgen.'

Van Hanegem doet nog een suggestie. 'Van mij zouden ze, puur als liefhebber van mooi voetbal, ook best aan de trainer van Monaco mogen denken, Leonardo Jardim. Hoe die zijn ploeg liet spelen in de eerste Champions Leaguewedstrijd tegen Manchester City, dat was geweldig. En dat was uit in Engeland hè, niet dat schijterige van Paris Saint-Germain op bezoek bij Barcelona, terwijl je potverdimme 4-0 voorstaat. Ik durf de stelling wel aan dat Ajax, PSV en Feyenoord nooit met 6-1 hadden verloren van dit Barcelona als zij na een heenwedstrijd met 4-0 hadden voorgestaan.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

maandag 13 maart 2017 om 07:53
Nou, paar jaar terug verloor Ajax kansloos met 5-0 uit en thuis tegen Real.. sindsdien is het verschil alleen maar groter geworden.
Vind ik leuk
2cents +17363
maandag 13 maart 2017 om 08:00
Grootste verlies van Ajax tegen Real was 4-0 volgens mij...
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:06
Klopt. Mourinho was destijds de coach en liet spelers bewust gele kaarten pakken omdat het niet meer uitmaakte. Dat vond ik pad pijnlijk om te zien.
Vind ik leuk
2cents +17363
maandag 13 maart 2017 om 08:13
Ja dat was pijnlijk, maar je feiten klopten dus niet. ;)
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:20
Feiten? Spelbeeld was pijnlijker dan de uitslag. Laatste 4 westrijden waarin Real slechts op halve kracht speelde: 1-4, 4-1, 3-0 en 0-3. Tel uit je winst. En na afloop hoefde Real niet eens te douchen.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:33
Je hebt gelijk hoor, maar die laatste wedstrijd werden er wel 2 doelpunten onterecht afgekeurd van Ajax waarna ze anders op 2-0 waren gekomen.

maar eerlijk is eerlijk we komen veel te kort, en tegen ploegen als Barca of Real, zal Ajax en/of PSV en Feyenoord gewoon van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Vind ik leuk
Savior +479
maandag 13 maart 2017 om 09:53
Maar dat komt vast niet door het verschil in kapitaal
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:33
Natuurlijk komt het door het verschil in kapitaal, daar hoor je mij toch niks over zeggen?
Vind ik leuk
Savior +479
maandag 13 maart 2017 om 12:17
Ja maar ook al denk ik dat ajax z'on voorsprong nooit had weggegeven het is toch niet te vergelijken met elkaar
Vind ik leuk
Guust +408
maandag 13 maart 2017 om 13:09
Juist, en de 2-1 winst op Barcelona en de 1-1 tegen PSG hoor je niemand over, oh ja ze speelde toen met een b team. Echt Nederlands om altijd het slechte er uit te lichten.
Vind ik leuk
2cents +17363
maandag 13 maart 2017 om 08:38
Maar ga dan niet roepen dat ze 2x met 5-0 verloren om je verhaal mooier te maken.

Hoe pijnlijk het destijds ook was, de feiten klopten gewoon niet. Zelfs niet nu je dit er allemaal bij vertelt.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:25
Ajax heeft 4 volstrekt kansloze wedstrijden gespeeld tegen Real. Feit blijft. Cijfers misschien iets overdreven maar wat geeft dat? Mij lukt het kansloze spel veel en veel erger. Stel dat ze wel vol gas waren gegaan.. Succes tegen Kopenhagen donderdag! Veel belangrijker!
Vind ik leuk
2cents +17363
maandag 13 maart 2017 om 11:37
Sorry, maar die 5-0 was precies mijn punt. Dat is verdraaien van de feiten.

Over de kansloosheid zijn we het eens en ik zeg hier elders dan ook dat ik het niet met Van Hanegem eens ben.

Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 12:32
Prima. Ook wonderlijk om het eens te zijn met van Hanegem. Daar betrap ik mezelf maar weinig op.
Vind ik leuk
DubRtd +1356
maandag 13 maart 2017 om 09:10
Die hele Cruijff-revolutie werd in gang gezet na een magere 2-0 in Madrid.
DIe 2-0 was mager want het hadden dubbele cijfers kunnen en misschien wel moeten zijn.
Stekelenburg die het toen nog al druk had met 35 schoten van real

http://uk.soccerway.com/matches/2010/09/15/europe/uefa-champions-league/real-madrid-club-de-futbol/afc-ajax/1015109/

Kijk ook even naar dat elftal van Ajax wat toen 4-0 thuis klop kreeg in die pot waar Ramos en Alonso net zo lang bleven zeiken tot ze kaarten kregen en zo doende de knock out fase "schoon" konden beginnen.

http://uk.soccerway.com/matches/2010/11/23/europe/uefa-champions-league/afc-ajax/real-madrid-club-de-futbol/1015138/
Vind ik leuk
2cents +17363
maandag 13 maart 2017 om 09:47
Wat is precies je punt?
Vind ik leuk
DubRtd +1356
maandag 13 maart 2017 om 10:04
Onderschrijf je stelling van die 4-0 als grootste nederlaag.
Voegde alleen toe dat die 2-0 in Madrid nog kanslozer was.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 10:05]
Vind ik leuk
2cents +17363
maandag 13 maart 2017 om 10:09
Ik heb vrijwel alleen maar kansloze wedstrijden gezien tegen Real en vaak ook Barca in die periode. Dat was m'n punt alleen niet.

Ik denk dan ook dat Van Hanegem niet perse gelijk heeft. Barca ging op volle kracht en de scheids was een drama. Als een Nederlandse club die omstandigheden had gehad dan was het ook wel uitgeschakeld ondanks een 4-0 in een heenwedstrijd.
Vind ik leuk
DubRtd +1356
maandag 13 maart 2017 om 10:24
Ja, Ronaldo had een tijdje dat ie het wel prettig vond als Ajax uit de koker kwam bij de loting.

En voor de rest... we zullen het nooit weten want ik vrees dat er nooit meer een 4-0 thuis tegen Barcelona te vieren valt voor welke Nederlandse club dan ook.
Vind ik leuk
DubRtd +1356
maandag 13 maart 2017 om 09:04
Effe heel het stukkie lezen.
Als ze thuis met 4-0 hadden gewonnen, hadden die 3 uit nooit met 6-1 verloren.

En van dit Barcelona en met een echte scheidsrechter, zou dat inderdaad niet gebeuren.
Vind ik leuk
Korm +9659
maandag 13 maart 2017 om 09:54
inderdaad, lezen is ook een vak :)
maar ik ben het wel eens hoor, als PSV, Ajax of Feyenoord met 4-0 hadden gewonnen dan was het denk ik ook niet 6-1 geworden... zeker niet als je verdedigend speelt
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 09:54]
Vind ik leuk
Santi +675
maandag 13 maart 2017 om 15:22
Weet ik niet eens zo zeker.
Onze verdediging is niet heel sterk voor de CL met isimat erin en als n barcelona vol ging drukken hadden we t lastig! We kunnen aanvallend ok ampppper gebruik maken van al die ruimtes die we zouden krijgen.

Denk dat de kans dan gwn reeel is dat we na n viernul thuis er in de rematch uit liggen.
Vind ik leuk
frankn27 +1581
maandag 13 maart 2017 om 07:55
12-1 denk ik
Vind ik leuk
Morris +4789
maandag 13 maart 2017 om 07:57
Het zijn wisselende teksten elke week. Deze week zuchten we maar even en gaan we over tot de orde van de dag.
Vind ik leuk
PDJong +156
maandag 13 maart 2017 om 08:51
Is gewoon waar wat van Hanegem hier zegt...
Vind ik leuk
Savior +479
maandag 13 maart 2017 om 09:51
Mee eens wat een wanvertoning van psg je bent een miljoenen ploeg
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:00
Hangt allemaal van de scheids af. Met Deniz Aytekin is alles mogelijk en met Barcelona in Europees verband ook.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 13:23
Hangt niet allemaal van de scheids af. Je kan ook een president ala franco hebben die je dan 6 Europa cups op rij laat winnen. Dus als er iemand stil moet zijn zijn het de supporters van real wel.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 18:27
Heel raar dit, je weet hopelijk toch wel dat Franco geen heerser van Europa was, haha?
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 18:46
Nee maar hij haalde wel alle goede spelers naar Madrid. Ook die naar barca zouden gaan. En hij maakte het barca zo moeilijk mogelijk.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 18:55
Dat doet Bartomeu nu toch ook?
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 18:59
Nee dit is totaal anders als die jaren onder het franco regime.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 18:56
Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niets wat met Franco temaken heeft goed wil praten hoor
Vind ik leuk