Memphis-mania in Lyon: Franse pers wordt gek van genialiteit en krant deelt 8 uit

Memphis-mania in Lyon: Franse pers wordt gek van genialiteit en krant deelt 8 uit

maandag 13 maart 2017 om 07:40

Memphis Depay siert de headlines op maandagochtend, een dag na zijn vreselijk lekkere goal tegen Toulouse (4-0). De Nederlandse aanvaller scoorde uit de middencirkel en scoorde nog één keer. Zijn optreden leverde hem een 8 van L'Equipe op. Een overzicht.

Bekijk hier het doelpunt van Memphis vanuit de middencirkel

De belangrijkste sportkrant van Frankrijk was lyrisch over Memphis. 'Een wonderbaarlijke lob, perfectie van Memphis Depay. Het is zeker één van de goals van het seizoen, waarmee de zesde zege in zeven duels van Lyon werd veiliggesteld.'

RMC Sport was ook euforisch: 'Door het sensationele doelpunt van Memphis zette hij de kers op de taart. Dit is nu al het doelpunt van het seizoen. De Nederlandse aanvaller kreeg de bal in de middencirkel, draaide zichzelf om en schoot raak. Heerlijk, ongelooflijk. U mag zelf naar de woorden zoeken voor dit kleine meesterwerk.'

Eurosport keek ook met verbazing naar Memphis. 'Met zijn doelpunt heeft hij het internet op z'n kop gezet', schrijft de sportzender. 'Een zeldzaam moment, kostbaar bovendien. 'Zonder zelfs maar naar de tegenstander te kijken op deze manier Lyon naar de overwinning schieten…'

Le Figaro vergeleek de treffer met die van David Beckham op Wimbledon in 1996, maar ook met de goal van Saber Khalifa uit 2013. 'Bend it like Beckham', begint Le Figaro. 'Na een stroeve start, is Memphis nu helemaal gewend aan de Ligue 1. Voor dit geniale doelpunt had hij twee inspiratiebronnen.'

Reacties uit Lyon
Lyon-trainer Bruno Genesio genoot van de goal. "Het doelpunt van Memphis is zowel gek verzonnen als een berekend schot. Hij had alles al gezien", meende Genesio. "Natuurlijk zag je vlagen van zijn genialiteit terug, maar soms is het nuttiger als het team eenvoudiger speelt."

Jean-Michel Aulas, de grote baas van Lyon, heeft veel vertrouwen in Memphis en mooie woorden over voor de Oranje-international. "Memphis betaalt ons vertrouwen nu al terug. Je probeert altijd dit soort spelers aan te trekken, die het team vooruit helpen en ook nog eens scoren."

Plaats een reactie

Zippy +1723
maandag 13 maart 2017 om 08:02
Kop op VP.
Titels als "" Depay is klaar voor het grotere werk ""
Of "" Depay kan rekenen op belangstelling van top club uit de PL ""
Het zit er aan te komen.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:06
Ik blijf Memphis echt altijd bewonderen deze goal ook weer prachtig....
Ik denk dat hij zich nu gewoon vrij voelt.
De Druk bij Manchester United is natuurlijk veel Hoger dan bij een Lyon.
Tis goed dat hij deze stap heeft gemaakt voor zijn ontwikkeling :)
Ga zo door. ;-)
Vind ik leuk
Sazzz +6168
maandag 13 maart 2017 om 09:54
De tegenstand in de PL is ook veel hoger, dat was het probleem. Aangezien hij tegen de kleine clubs, zoals bijvoorbeeld Brugge altijd wel goed speelde
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:35
Ik denk dat het met vertrouwen te maken heeft bij Memphis.
Vind ik leuk
Jozef +12683
maandag 13 maart 2017 om 08:10
Depay doet het leuk nu. Beter dan ik ooit nog van hem had verwacht. Vreemd, maar wel grappig. Hoop dat ie drie jaar blijft daar. Gewoon, kwestie van plezier in voetbal behouden en alsnog verder ontwikkelen.
Vind ik leuk
derksen +4372
maandag 13 maart 2017 om 08:11
Overkomt het lamproe beginnen ze over zijn lengte, nu doet memphniks het is het een wereld goal,
Maar het is natuurlijk een blunder van juwelste van die keeper!
Vind ik leuk
Gwadt +2297
maandag 13 maart 2017 om 09:13
Je kan het wel bij elk artikel gaan herhalen, het maakt het niet meer waar. Een keeper staat vaak wat verder voor zijn goal als het spel zich op die plek bevindt, niks vreemds aan. 9 van de 10 keer gaat zo'n bal kansloos over of naast en krijgt degene die schoot over zich heen wie die wel denkt dat ie is.

En heeeel af en toe valt zo'n poging prachtig binnen. Daar moet je dan eventjes van genieten en het niet bagatelliseren door over de keeper te beginnen.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:36
Laat dat memphniks achterwegen man, het zou je sieren ;)
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 08:37
Hoop dat Memphis deze lijn door kan gaan trekken en zijn belofte in kan gaan lossen.

Hij heeft natuurlijk nog steeds erg veel potentie en kan heel belangrijk worden voor het NL voetbal/elftal.
Vind ik leuk
darmianto +3965
maandag 13 maart 2017 om 09:15
Het is nog wat vroeg om te zeggen maar het lijkt erop dat hij een niveautje lager, iets meer in de luwte, iets wijzer geworden na zn gedrag bij binnenkomst in Manchester, zich vrij voelt en het vertrouwen terug heeft gevonden om zn topniveau te halen.

In Manchester zag het er vaak overstuurd uit wat hij deed. Hij wilde misschien te graag maar daardoor mislukte zo n beetje alles wat hij deed. Ook ik twijfelde of hij het nog wel kon en nogmaals, het is nog afwachten of hij het vol gaat houden maar het is heel fijn voor Oranje ook om dit te zien.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:25
Ja, dat lobje van Beckham op Wimbledon in '96 herinner ik me nog wel. Goeie tennisser was dat.
Vind ik leuk
Savior +1360
maandag 13 maart 2017 om 09:44
De ligue 1 stelt dus ook weinig voor op lyon, psg en monaco na
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:37
Marseille en vooral Nice doen het ook niet slecht. Wel op afstand maar zijn nou niet bepaald slecht.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 09:52
Memphis kan blijkbaar niet bij grote clubs als united, zie je maar weer misschien een talentje maar kan niet omgaan met druk.
Dan is de Ligue 1 een prima competitie.
Daar kan ik het namelijk ook!
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:43
Waarom denk jij dat het aan de druk zal leggen?

Ik denk meer aan een vertrouwenskwestie.......
Vind ik leuk
United +25375
maandag 13 maart 2017 om 10:47
Ik denk beide! De druk bij United lag wel degelijk hoger. Je speelt ook nog eens met het magische nummer 7. Dan moet je jezelf wel bewijzen.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 10:48]
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 12:27
De druk leg zeker hoger maar ben echt van mening dat als hij vertrouwen had gekregen dat hij het zeker ook bij United had kennen laten zien. Het eerste jaar was gewoon wennen maar Mourinho had hem meer vertrouwen moeten geven. Maar Mourinho en jonge spelers gaat niet altijd even goed samen helaas.
Vind ik leuk
United +25375
maandag 13 maart 2017 om 10:44
Daarom ben jij ook profvoetballer... ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 10:47]
Vind ik leuk
Cappie +3271
maandag 13 maart 2017 om 11:28
Nou, snel doen dan.
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 10:34
Dit is precies wat Memphis nodig had, en de trainer heeft vertrouwen in hem. Memphis is zo een speler, als je hem vertrouwen geeft en hij voelt het dan heb je een goeie aan hem. Elke week speelt hij beter en beter, assist geven en goaltjes meepikken. Als Mourinho dit had gedaan dan had je na mijn idee dezelfde Memphis gezien op old trafford. Goed om Memphis zo te zien, misschien maar een keer naar Lyon om een wedstrijdje te zien :)
[Reactie gewijzigd op maandag 13 maart 2017 om 10:37]
Vind ik leuk
United +25375
maandag 13 maart 2017 om 10:38
Wat is Memphis ook een beest!
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:29
Het is met die Franse kranten wel altijd alles of niks.
Je bent of een 2 of een 8 :)

Moet eerst nog maar eens zien dat Depay dit volhoud.
Bij United begon hij ook redelijk goed en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
Heeft de kwaliteiten zeker maar in t hoofd werkt t niet altijd mee, en dan vooral buiten t veld.
Maar ik hoop dat hij weer helemaal terug komt al is t maar voor t Nederlands elftal :)
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 11:39
Hij kan het dus nog. Als hij dit nou eens weet door te trekken dan wordt hij straks wellicht weer een x serieus genomen.
Vind ik leuk
Kippie2 +124
maandag 13 maart 2017 om 12:39
In man united was er totaal geen vertrouwen in die jongen door ze ploeg niet en ook de fans niet het team draaide draaide begin het seizoen vooor geen meter hier kn Lyon word die gehaald met vertrouwen mag direct spelen en de klik is er direct met ze mede spelers dan zie je de ware Memphis en al die mensen met geen tegen stand zo als in pl is onzin het rechter rijtje van pl is gwn te vergelijk met linker rijtje van Ligue 1 en je zal ten alle tijden moeten voetballe hoe slecht je tegen stander ook is
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 13:10
Goed verhaal, lekker kort ook. Doen we niks mee
Vind ik leuk
maandag 13 maart 2017 om 13:09
Berghuis is beter!
Vind ik leuk
jaja_PSV +8342
maandag 13 maart 2017 om 19:16
Hahaha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Memphis-mania in Lyon: Franse pers wordt gek van genialiteit en krant deelt 8 uit