PEC wint beladen IJsselderby van Go Ahead door twee treffers in slotfase

PEC wint beladen IJsselderby van Go Ahead door twee treffers in slotfase

zondag 19 maart 2017 om 16:24

PEC Zwolle heeft de IJsselderby met 1-3 gewonnen. De zege van de formatie uit Zwolle kwam pas in de slotfase tot stand. Tachtig minuten lang stond het 1-1 tegen Go Ahead Eagles.

Go Ahead schoot uit de startblokken, want na amper twee minuten spelen lag de bal er via Pedro Chivirella er al in. De assist kwam van Elvis Manu, die Chivirella met zijn buitenkant bediende. Het antwoord van PEC liet niet lang op zich wachten. In de vierde minuut tekende Queensy Menig alweer voor de gelijkmaker. Hij passeerde keeper Theo Zwarthoed en schoot binnen. Beide ploegen hielden elkaar daarna redelijk in evenwicht. De bezoekers uit Zwolle gaven daarna wat gas, maar het overwicht kon niet in goals worden uitgedrukt.

In het tweede bedrijf zochten beide ploegen naar een doelpunt, maar die viel pas in de slotfase van de wedstrijd. Ajax-huurling Django Warmerdam zette PEC met nog zeven minuten op de klok op voorsprong. Even later besliste Bram van Polen via de penaltystip het duel: 1-3. Het duel werd overigens een minuut stilgelegd vanwege ongeregeldheden bij het uitvak van PEC.

Door de 1-3 zege weet Ron Jans in vier jaar bij PEC toch nog een keer de IJsselderby te winnen. Dat was hem hiervoor namelijk nooit gelukt. Jans neemt na dit seizoen afscheid bij PEC. De ploeg staat nu tiende. Go Ahead wordt dieper in de problemen gedrukt.

Plaats een reactie

zondag 19 maart 2017 om 16:31
oooo wat zijn die tokkies stil!!! Prachtige overwinning op de egels. Veel plezier met het degradatievoetbal egels!!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:56
Gefeliciteerd en bedankt, GAE staat waar ze te horen staan!
Vind ik leuk
PECFEY +868
zondag 19 maart 2017 om 16:38
Heerlijk heerlijk heerlijk! De Tokkies hebben weer hun ware aard laten zien, dat maakt het alleen maar mooier.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:41
HEERLIJK... en dik verdiend

dik en dik verdiend.. en die koekhappertjes zijn nu weer stil.
en volgend jaar mogen ze weer naar jong ajax uit. bye bye
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:54
Lekker hoor! Terechte zege lijkt me. Bier drinken maarrrrrr
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:54
Peinke kom er maar in........oh wacht we hebben gewonnen
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 16:58
woehaa die gaat weer ergens over zeiken natuurlijk. mits de wifi in zijn huis werkt hahaha...
Vind ik leuk
HanV +1346
zondag 19 maart 2017 om 17:30
Waarom zou hij zich daardoor laten leiden, PEC had het allang moeten beslissen. Het is dat die rare coach met Manu zijn gevaarlijkste aanvaller naar de kant haalt. Bovendien zijn beide doelpunten door huurlingen gemaakt, dus daar heb je volgend jaar niks aan. Heracles heeft tenminste geen huurlingen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:35
HAHA , wat heeft Heracles hiermee te maken? Menig speelt nou al 2 a 3 jaar in Zwolle , dus misschien wordt dat wel definitief.
Vind ik leuk
HanV +1346
zondag 19 maart 2017 om 21:30
Nou, dat is juist toch wel een sterk punt van hem? Heracles heeft geen(?) huurlingen. Maar Menig doet het na zijn eerste halve jaar toch goed met soms wat zwakke momenten als de wedstrijd al gespeeld lijkt. Nog een jaar verhuren zal wel niet gebeuren.
Vind ik leuk
Tossa +379
zondag 19 maart 2017 om 17:04
Fijne overwinning! Was niet heel.best maar veel strijd, gelukkig bij Pec ook!
Belangrijke punten en nu omhooggevallen kijken! Er is nog genoeg te winnen!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:08
Gefeliciteerd Zwolle, over 90 minuten gezien een verdiende overwinning
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:22
Respect! Thnx man
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:37
Een sportieve eagle , die kom je ook niet vaak tegen. Respect voor je reactie!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 17:50
bedankt voor de sportieve reactie
Vind ik leuk
munkikiii +1176
zondag 19 maart 2017 om 17:42
Lekker voor die kansloze stenengooiers !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PEC wint beladen IJsselderby van Go Ahead door twee treffers in slotfase