Bosz grijpt hard in bij Ajax: De simpelste dingen gingen fout bij hem

Bosz grijpt hard in bij Ajax: "De simpelste dingen gingen fout bij hem"

zondag 19 maart 2017 om 19:52

Peter Bosz had zondag na 45 minuten genoeg gezien: de Ajax-trainer wisselde Davinson Sánchez en bracht Nick Viergever als diens vervanger. Daar had hij naar eigen zeggen een goede reden voor.

Sánchez kwam niet uit de verf op het stroeve kunstgras van Excelsior. "Het was duidelijk te zien dat Davinson - en er waren er natuurlijk wel meer - moeite had met de passing op dit veld", aldus Bosz tegen FOX Sports na het 1-1 gelijkspel op Woudestein.

"Ik kon het nog wel langer aankijken, maar dat wilde ik die jongen en het team niet aandoen", vervolgt Bosz over Sánchez. De Colombiaanse verdediger bleef in de rust achter in de kleedkamer. "Wat hij normaal goed kan, daar had hij op dit veld heel veel problemen mee. De simpelste dingen gingen fout bij hem."

Ook Matthijs de Ligt maakte geen goede beurt. De verdediger (17) ging in de fout bij de 1-0 van Excelsior. Bosz: "Dat mag niet gebeuren, maar het gebeurt. Het overkomt ons allemaal een keer in onze carrière. Hij weet zelf ook dat het niet kan en niet mag. Maar hier wordt hij een grote jongen van."

Poll

Was de vroege wissel van Sánchez terecht?

(501 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 19 maart 2017 om 19:55
Waar blijft Sjakie met zijn commentaar VP?
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 20:00
Hij heeft al gereageerd maar de redactie is nog bezig met de edit. Belangrijkste boodschap: alle plastic is tegen Ajax en het niet sproeien is competitievervalsing.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:36
Haha. Even wat censuur voor het plaatsen want sjaak heeft wat woorden gebruikt die VP niet tollereert.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:33
ja eigenlijk moet t worden overgespeeld... hou roch op man! gewoon n wanprestatie!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:02
Hij hoopt ook wederom dat Excelsior degradeerd
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:34
Sjakie heeft het liefst een eredivisie met alleen ajax.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:31
Dan nog zijn ze in staat tegen elkaar gelijk te spelen...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:44
Sjakie is een held!
De man heeft altijd gelijk.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:56
Ik vind Sjakie ook een held hoor maar soms draaft hij wat door. Maar ik vind het wel leuk.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 21:57]
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:15
Shake is gewoon een zure demente sukkel.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:16
Sjakie
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:43
Logisch.
DegradeerT!
Vind ik leuk
palko +584
zondag 19 maart 2017 om 22:29
@bierprofessor, bij uitzondering zou ik het dan met Sjaak Swart eens zijn. Wat mij betreft degraderen er dit seizoen alleen clubs uit de Eredivisie die op kunstgras spelen. En komen er alleen clubs uit de Eerste Divisie voor terug die op echt gras (gaan) spelen.
Vind ik leuk
PredatorA +4099
zondag 19 maart 2017 om 20:10
En de volgende keer / keren óók bij Traoré doen Bosz!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:42
Hier!
Bosz moet z'n bek houden en Traore lekker terug naar Sri Lanka sturen.
De man snapt er geen bal van!
Sinkgraven, Younes en Traore zijn volledig Ajax-onwaardig maar die drol blijft ze continu hun hand boven het hoofd houden.
Traore is geen spits en kan al helemaal niet voetballen, waarom niet een keer NERES het vertrouwen geven?
Natte twat due Bosz.
Lafbek
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 19:56
Sanchez op plastic was geen gezicht, maar De Ligt deed het buiten die oliedomme pass prima. Met Onana en misschien Kluivert als enigen vandaag.
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
zondag 19 maart 2017 om 21:22
Buiten een mega fout deed hij het prima?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:32
Dan mag hij van mij elke week prima spelen. Zoet speelde tegen Feyenoord ook prima trouwens!
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 21:35
Zolang hij maar niet elke week zo'n fout maakt, lolbroek.
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 21:34
Ja, kan dat niet? Je kunt ook fout op fout stapelen. Of vóór en ná de fout goed spelen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:42
Je hebt gelijk hoor. Maar de fout bepaald uiteindelijk wel dat er twee pu ten verloren gaan. Dat is niet alleen de schuld van De Ligt, maar in dit geval wel bepalend.

Je kan zelfs 3 bepalende fouten maken, en tussendoor prima spelen. Maar wat denk je dat bij de coach en publiek blijft hangen?
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 21:46
Die fout schudde Ajax anders nog aardig wakker. Anders was het gewoon 0-0 geworden.
Vind ik leuk
mylife +353
zondag 19 maart 2017 om 20:00
Wedden dat sjaakie het morgen gaat hebben over kunstgras
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:00
Traore die was nog slechter bezig dan sanchez
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:03
Maar dat is die al weken.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:35
Maanden
Vind ik leuk
United +12709
zondag 19 maart 2017 om 21:39
Die mag na dit seizoen niet meer in de ED spelen!
Vind ik leuk
mirkoff +653
zondag 19 maart 2017 om 20:06
Ik denk dat Kluivert een hele grote speler wordt bij Ajax. Mooi om hem te zien voetballen.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:08
De Ligt ... 2 fouten in 3 wedstrijden. Ik zeg t maar ff. Karsdorp en van Beek zijn er wel eens om afgemaakt... in de media.
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 20:10
Bedankt voor deze info Wim, we gaan er wat mee doen...


...of niet.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:18
Voor welke media werk jij?
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 20:33
Dezelfde als jij Wim, rechts de gang in, tweede deur links.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:46
Ik werk niet graag met Ajacieden...
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 20:49
Ik werk juist heel graag met Feyenoorders...

...alleen dit seizoen even niet.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:20
Ik zei het meer om de media aan te duiden als Ajacieden.
Ik woon vlakbij Amsterdam, dus ik moet wel. Maar gelukkig heb ik nog een buurman die voor Feyenoord is... haha. Anders was ik helemaal zo alleen.
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 21:41
Twee buurtjes onder de rook van Amsterdam die voor Feyenoord zijn. Mochten jullie de schaal winnen, wrijf het er dan niet te hard in bij de rest van de buurt. ;)
Vind ik leuk
United +12709
zondag 19 maart 2017 om 21:42
Hand in hand.....
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:46
Beter alleen in de buurt van een wereldstad dan met vrienden in Rotterdam.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:43
daar is de dames wc man
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 23:08
Pis jij de hele tijd in mijn plantenbak?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:50
nee daar gooi ik mijn koffie in als hij te sterk is vriend
Vind ik leuk
2cents +23226
maandag 20 maart 2017 om 00:06
Niet allen te sterk, hij riekt ook nog naar...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:36
Dat is nog steeds minder fouten als Traore.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:48
Daar ging het mij niet om.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:09
grappig dat dit ontbrak in de samenvatting
https://twitter.com/corneliszelf/status/843491066447904768
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:21
Aan de hand van Twitterbeelden, als nog schorsen. Aan FOX en de NOS hebben we toch niks. Die handelen net als de Russische en Chinese media.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:38
Eens. Is echt schandalig wmb want er gebeurt niet minder dan bij klaassen! Ik vind het echt kwalijk dat dit soort zaken willekeurig wel of niet onder de aandacht wordt gebracht. Vanavond bij nos gaan ze het ook niet noemen. Ik vestig mijn hoop op de mannen van vi.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:48
Bla bla bla
Calimero.
Vilhena deed het expres en dit was per ongeluk!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:28
Beide lijkt het niet helemaal expres maar beiden nemen een risico de tegenstander te raken. Vind het vergelijkbare momenten.
Vind ik leuk
Bobbi04 +334
zondag 19 maart 2017 om 20:09
Dat had je al na de 2e wedstrijd met Traore moeten doen. Die bakt er al het hele seizoen niks van!!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:13
Dit gelijkspel is de fout van Ajax, niet het veld.


Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat wij als NL zulke velden in de competitie hebben, een schande natuurlijk! Weg met die plastic velden!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:22
Sanchez is 10 klasse beter toch dan van Dijk volgens jou?

De trainer heeft altijd gelijk!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:58
Je overdrijft, er werd gezegd dat vDijk 10 klasse beter zou zijn, wat ik tegen sprak.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:59
Natuurlijk is het licht overdrijven maar het gaat erom dat van Dijk beter is en dat is hij.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:03
Het gaat om de potentie van een speler, v Dijk was helemaal niet zo ver als Sanchez op zijn leeftijd! Sanchez de Copa Libertadores gewonnen, waarin hij heel goed presteerde, de Zuid Amerikaanse ChamL, is international van Colombia, zijn eerste jaar bij Ajax top!
v Dijk was niet zo ver als Sanchez, en of v Dijk beter is dan Sanchez? Ik zou iig niet willen ruilen met Southampton.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:05
Maar of hij zo ver komt is ook koffiedik kijken!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:09
Niet als je hem zo ziet presteren, daar hebben ze bij Barca kundige mensen voor die dat goed kunnen inschatten, kwaliteit herken je, hij staat daar niet voor niets al een tijd op het lijstje
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:28
Maar dat is geen garantie voor succes op een lijstje staan. Als dat jouw vergelijking is dan zijn we sowieso uitgepraat.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:43
Je moet beter lezen, dan zie je dat ik mn argumenten al heb gegeven waarom ik hem goed vind, en vDijk kan je niet vergelijken, v Dijk was nog lang niet zo ver op de leeftijd van Sanchez. Dat hij op het lijstje staat bij Barca is meer een gegeven, Sanchez koos voor Ajax, terwijl hij ook naar Barca kon
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:54
Hij is er nog niet dus je ken lullen als Brugman!

Een ED speler kan je niet vergelijken met een PL speler. Potentie kan er zijn maar hij moet zich nog bewijzen op hoog niveau.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:16
Martial ook nieteen, werd voor tig miljoen gekocht, Milik ook niet 30+ miljoen. Wat Sanchez in de laatste jaren heeft laten zien is top, potentie tot de absolute top, en ja zulke spelers zijn niet goedkoop!
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:29
Maar nogmaals lees jij niet of snap jij niet dat potentie alleen niet genoeg is?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:33
Potentie alleen niet, ook presteren wat hij doet bij Ajax in Europa, de Copa die hij won waarin hij een openbaring was! Sanchez laat gewoon zien ontzettend goed te zijn, en er zit zelfs nog veel rek in.

Volgens mij snap jij het, heb het nu al meerdere keren uitgelegd, dat je er anders over denkt prima, maar vraag niet steeds de zelfde vragen, ben nu aan het herhalen;)
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:48
Nu zeg jij het goed, er zit rek in maar hij moet het nog steeds wekelijks laten zien. Hij zit nu nog maar bij ajax hoor.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:59
Ho! Ik hoop dat hij blijft! Ook voor zijn ontwikkeling goed, ook daarom moet Ajax meer dan de hoofdprijs vragen omdat het helemaal geen noodzaak is om hem te verkopen.

Gelukkig hebben we wel De Ligt, die dat kan opvangen, ook bij studio voetbal lieten ze het zien, dat De Ligt aanvallend, en verdedigend vandaag heel goed speelde, op 1 fout na, hij had verwacht dat Sanchez daar stond, voortaan beter kijken, maar verder prima wedstrijd, als een van de weinige samen met Onana
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:01
Nu ga je het verhaal een andere wending geven, andere mening. Het is goed!

No hard feelings...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:34
Aah, hij staat op het lijstje. Nou das dan geregeld. Stuur de gouden schoen maar vast op...
Vind ik leuk
Guust +1115
zondag 19 maart 2017 om 21:09
Maar niet op 20 jarige leeftijd, toen was vanDijk nog niet zo ver, dus van Dijk moet je niet vergelijken met een 20 jarige die net komt kijken.
Vind ik leuk
Mallerd +221
zondag 19 maart 2017 om 20:14
Sanchez wisselen en Sinkgraven laten staan typisch Bosz weer dit.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:38
Dat bedoel ik.. bij sommige de stoere man uithangen van kijk mij eens ingrijpen.. maar ik heb zoals je zegt sinkgraven en veltman vaker slechte wedstrijden zien spelen in de eerste helft maar die laat hij staan.. en ja sanchez was minder dan normaal maar als je zo wilt ingrijpen grijp dan altijd in als er iemand slecht speelt
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:42
Bosz moet eens een masterclass rouleren gaan doen bij van Gaal. Dit soort wedstrijden moet je voetballen met jongens die hongerig zijn. Riedewald, Nouri, de Jong hadden prima kunnen spelen. De grootste kritiek die ik heb op Bosz is dat hij niet rouleert. Daar snap ik echt helemaal niks van.
Vind ik leuk
Mallerd +221
zondag 19 maart 2017 om 22:56
Omdat het een eigenwijze lul is.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:21
https://www.facebook.com/jantjeboskamp/posts/487055144751813 Schorsinkje?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:25
Het gaat hard, Klaassen ook al ... De advocaat van Ajax gaat het druk krijgen... O nee, die hebben ze niet.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:23
Sjaak ben je daar?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:27
De Ligt een grote jongen. Ajax verliest belangrijke punten. Wat is er belangrijker ?
Vind ik leuk
darmianto +3108
zondag 19 maart 2017 om 20:31
Excelsior uit is trouwens jaarlijks het zelfde gelul met Ajax, als je dit dan van te voren weet dat je op een brak plastic veld speelt wat niet gesproeid is en ook nog eens klein is, dan pas je daar toch je manier van spelen op aan als het de normale manier van spelen te veel in de weg ligt? Nee, tactisch gezien moet Bosz een hoop leren nog maar ik vraag me af of hij niet gewoon te eigenwijs is, dat zag je bij Vitesse toen ook al
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 20:32
Welke manier van spelen had Ajax dan volgens jou moeten hanteren?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:39
Je zou kunnen beginnen met een normale opstelling. Traore presteert al weken ruk. Blijft gewoon staan. Viergever is best aardig bezig volgens mij. Waarom moet hij banken om er na 45m toch in te komen? Qua speelwijze is het idd moeilijk. Maar wanneer je Excelsior niet afjaagt, maar lekker laat ballen, kan zelfs een matige ploeg het lang volhouden. Daarbij weet je dat je eigen krachten na een minuut of 70 ook afnemen ivm de wedstrijd van donderdag.
Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 21:45
Hij kwam erin omdat Sanchez over bal en veld struikelde. Daarbij deed De Ligt het donderdag en vandaag gewoon goed, buiten die fout. Maar juist dat soort domme balverlies heeft een Viergever al veel vaker gehad. De pech voor De Ligt is dat het direct een goal oplevert.

Traoré kan hij beter even niet meer opstellen nee, maar om daar nu het puntverlies op te gooien terwijl met name het hele middenveld drama was.
Vind ik leuk
darmianto +3108
zondag 19 maart 2017 om 23:10
Precies, daarbij heb je weinig alternatieven in de spits als Dolberg geblesseerd is.

Tja, Cassierra misschien maar die heeft duidelijk meer tijd nodig om het gevraagde niveau te halen ten opzichte van bijv. Sanchez die er gelijk stond.

Natuurlijk is er een klein kansje dat Ajax nog kampioen word maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Opzich staat er een prima geraamte maar er zal een betere spits bij moeten ipv die kwastenkop traore en liefst ook wat fysieke opties op het middenveld.

Die hadden we natuurlijk wel maar Gudelj was niet goed genoeg en Bazoer heeft te weinig naar Schone gekeken over hoe je jezelf terug knokt.
Vind ik leuk
darmianto +3108
zondag 19 maart 2017 om 22:56
Heel simpel, als je weet dat je op een stroef ongesproeid kutveld speelt dan zal je het meer op fysiek, strijd en snelheid zonder bal moeten gooien.

Als je dan maar stug vol blijft houden in een speelstijl zoals Ajax dat normaal wil spelen (snel de bal rond laten gaan en de bal het werk laten doen), dan kom je er natuurlijk niet doorheen.

Vind ik leuk
2cents +23226
zondag 19 maart 2017 om 23:08
Met onze spelers? Hoe dan?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 04:47
Wellicht met de intentie om kampioen te worden?
Vind ik leuk
2cents +23226
maandag 20 maart 2017 om 07:33
Met de instelling van donderdagavond ja. Maar denk je niet dat dat het enige is waar ze de dagen ervoor over zijn bezig geweest? Dat creëer je alleen niet kunstmatig. Feyenoord lukte dat ook niet tegen Sparta.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:48
En ... hoe deed Ziyech het? Stel ... Ziyech had de pass gegeven, die Manu gaf (1-0) ... Hoe had Snoeks dan gereageerd? Buitenkant voet.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 maart 2017 om 20:51]
Vind ik leuk
fr1963 +293
maandag 20 maart 2017 om 00:02
Die bal van Manu was werkelijk een schitterende voorzet! Snoeks negeerde dat volkomen, onbegrijpelijk idd. Als Ziyech deze zo had gegeven....dan waren de superlatieven en herhalingen niet aan te slepen geweest.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 20:51
Bosz. Kijk eerst naar de opstelling. Wijzen naar de verdediging? Aanval is de beste verdediging. Traore. Whahaha die zakte door het ijs.
Vind ik leuk
Guust +1115
zondag 19 maart 2017 om 21:12
Op ijs voetballen is nog moeilijker, het was kunstgras hoor.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:23
Kunstijs natuurlijk ... tjonge dat begrijp je toch wel ... haha.
Vind ik leuk
Butsbal +888
zondag 19 maart 2017 om 21:01
Herinner me het nog na 1 wedstrijd tegen een modaal clubje: 'wat een beest die Sanchez'. Zoals gewoonlijk de hemel ingeprezen zoals Dolberg, de Ligt en Kluivert. Nou daar val je dan van je sokkel.
Who's next ?
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:24
Nog 23 Ajax spelers te gaan. Haha. Het zijn allemaal toppers. Totdat ...
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:12
Plastic voetballers
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:02
Pechvogel
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:25
Meestal zijn het idd geluksvogels. Vandaar dat dak ... Anders vliegen ze weg.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:10
Het is een kwestie van tijd voor sanchez bij een topclub speelt denk ik. Alleen wat hij vandaag liet zien was zeer matig en bij vlagen amateuristisch.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:28
Dan zal het wel Barca worden ... een topclub met amateurspelers.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 21:32
Volgens mij is dolberg bewust niet meegenomen zodat ze hem af konde melden voor denenmarken zodat die in nl kon blijven en niet oververmoeid zou raken gewoon op het vliegtuig en dan kijkt de bond wel en geloof hij kan gewoon ballen dan
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 22:35
Er zijn vast wel mensen die het met me eens zijn dat Ajax beter is als Klaassen niet mee doet.
Vind ik leuk
zondag 19 maart 2017 om 23:30
Een zeer terechte wissel de fout van de ligt had hij ook goed kunnen maken maar goed is gebeurd speelt een goed seizoen waar ik wel moeite mee heb is het eeuwige steun aan traore en younes al is de laats genoemd beter vind dan traore je hebt genoeg andere mogelijkheden op de flanken nu met neres kluivert sinkgraven maar goed vandaag was ajax niet in zijn beste doen niet erg wonden schoon likken en weer doorgaan het is zo als het is
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 00:28]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 04:45
Als je 17 jaar bent mag je dat soort fouten maken, sterker, het overkomt zelfs de meest ervaren verdedigers. Over 4 jaar is De Ligt niet meer weg te denken uit Oranje en speelt hij in de Europese top.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:07
Dit ziet Bosz wel, maar dat al weken de heren Traoré en Younes en ook Sinkgrave uit vorm zijn heeft ie niet door!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:55
bosz doet al maanden alles fout tijd hem ook te wisselen
dan word het mischien weer ajax inplaats van fc ratje
Vind ik leuk