De Eredivisie-flops: drie keer Ajax, één keer Feyenoord en PSV

De Eredivisie-flops: drie keer Ajax, één keer Feyenoord en PSV

maandag 20 maart 2017 om 11:00

Ajax, PSV én koploper Feyenoord zijn deze week vertegenwoordigd bij de flops van VoetbalPrimeur. Ook NEC, Heracles Almelo, Roda JC en Go Ahead Eagles leveren een speler.

Bertrand Traoré (Ajax)
De absolute koploper in het flopklassement van VoetbalPrimeur. Als spits wilde het ook niet vlotten tegen Excelsior en zijn overduidelijke - en met geel bestrafte - schwalbe maakt het er niet beter op.

Gaston Pereiro (PSV)
Werkelijk niets lukte bij de fletse Uruguayaan, die nog altijd zijn prijskaartje niet heeft rechtvaardigd. Frustrerend, omdat iedereen ziet dat er veel meer in kan zitten.

Gregor Breinburg (NEC)
Wist zich totaal geen raad met het beweeglijke middenveld van Utrecht, dat NEC overklaste. Breinburg werd tureluurs getikt en zette bovendien geen stap te veel.

Davinson Sánchez (Ajax)
Werd na 45 minuten gewisseld door Peter Bosz en dat was niet zonder reden. Kwam totaal niet uit de verf op het stroeve kunstgras van Excelsior.

Bram Castro (Heracles Almelo)
Behoort dit seizoen tot de beste keepers van de Eredivisie, maar afgelopen weekend kwam het er niet uit. Castro moest drie keer vissen tegen Sparta.

Miquel Nelom (Feyenoord)
Onder de supporters misschien wel de meest impopulaire speler in de selectie van Feyenoord. Bracht zijn ploeg in een lastig parket in Friesland door een strafschop te veroorzaken.

Davy Klaassen (Ajax)
Had donderdag een vrije avond, maar tegen Excelsior was het niet te merken dat hij de benen even rust kon geven. Oogde stroperig op het kunstgras van Excelsior.

Mikhail Rosheuvel (Roda JC)
Scoorde nog niet één keer dit seizoen en dat is voor een aanvaller niet lekker. Kreeg in het verloren duel met FC Twente een uitgelezen mogelijkheid, maar miste hopeloos.

Jarchinio Antonia (Go Ahead Eagles)
Bracht niet het gif dat wordt gevraagd in een IJsselderby. Antonia werd overlopen door zijn directe tegenstander en kon aanvallend geen vuist maken. Werd na één helft gewisseld.

Poll

Wie was dit weekend de slechtste?

(602 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +20252
maandag 20 maart 2017 om 11:06
Ajax duo? Ajax trio!
Vind ik leuk
Jozef7 +152
maandag 20 maart 2017 om 11:08
Die Traore was echt slecht zeg jemig haha
Vind ik leuk
Ruud40 +3191
maandag 20 maart 2017 om 11:22
Ja, maar de opmerking over de swalbe is volgens mij niet 100% terecht.
Ja, de scheidsrechter beoordeelde het als swalbe en de duik van Kluivert even daarvoor zal daar veel mee te maken hebben gehad.

Volgens mij is het een "penalty" die je als scheidsrechter zonder veel discussie ook wel kunt geven.

Ik denk dat veel spelers van een thuisspelende ploeg in dezelfde situatie wel een penalty hadden gekregen.
Vind ik leuk
2cents +20252
maandag 20 maart 2017 om 11:29
De duik van Kluivert? Die jongen sneed vóór de verdediger langs waarbij hun benen elkaar raakte. Kluivert had daarbij onmogelijk op z'n benen kunnen blijven staan.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:40]
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 11:36
dat was ook duidelijk een penalty! wel vind ik dat kluivert zich normaal moet gedragen, het vragen naar gele kaarten was jammer om te zien, verder een goede speler
Vind ik leuk
2cents +20252
maandag 20 maart 2017 om 11:39
Om gele kaarten vragen houd ik ook absoluut niet van. Helaas ziet de jeugd bij het kijken van internationaal topvoetbal op televisie dat dit bijna gemeengoed is. Niet alleen het juichen nemen ze daarvan over helaas.
Vind ik leuk
Ruud40 +3191
maandag 20 maart 2017 om 11:40
Smeedt = sneed ??

Ook die werd door de scheids als duik beoordeeld.....
Ja er gebeurde daar het een en ander, maar was het zwaar genoeg voor een penalty?
Vind ik leuk
2cents +20252
maandag 20 maart 2017 om 11:41
Ik vond het geen grote overtreding, dus misschien zwaar voor een strafschop, maar het was absoluut geen duik.
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 11:44
inderdaad, blijven staan was onmogelijk, gele kaart was daarom ook niet terecht
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:59
Kluifje struikelde over zijn eigen benen hoor.
Vind ik leuk
Jozef7 +152
maandag 20 maart 2017 om 11:33
Daar ben ik het met je eens! Maar ik bedoel dat Traore over de hele wedstrijd echt dramatisch was. Misschien word het tijd voor Neres?
Vind ik leuk
Olfie +1422
maandag 20 maart 2017 om 11:14
Netjes en terecht dat ze de Ligt hier niet tussen hebben gezet. Prima VP.
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 11:34
buiten zijn slippertje speelde hij een prima pot
Vind ik leuk
666 +1818
maandag 20 maart 2017 om 11:38
Ja maar dan is het weer wel vreemd dat ze Nelom er tussen zetten.....

Die lag 1e helft en 2e helft ook gewoon in lijn met de rest van het elftal.
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 11:45
ik vind Nelom veel balverlies hebben, hij veroverde ook terug dat klopt maar mijn algemene indruk was ook een onvoldoende voor hem
Vind ik leuk
666 +1818
maandag 20 maart 2017 om 11:47
Als alle spelers met een onvoldoende in deze lijst moeten dan kom je met 11 plaatsen tekort.
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 11:50
hahaha daar heb je gelijk in! maar je kijk toch naar clubs waarvan je het niet verwacht... want het is onverklaarbaar dat er niemand van ADO in staat
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
Metal +1387
maandag 20 maart 2017 om 11:38
Die jongen speelde toch nog best aardig. Schitterende tackel die je nog maar weinig ziet tegenwoordig. Tuurlijk maakte hij een grote en dure fout, maar daarmee heeft hij toch geen slechte wedstrijd gespeeld?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:21
Ik vind dat Ajax Bosz moet ontslaan als hij nog een keer Traoré in de basis zet
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:23
Waarom niet het hele elftal van Ajax als absolute flop?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:31
ik telde er toch echt 3 van ajax...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:32
Op Onana na verdiende iedereen bij Ajax een onvoldoende, wanneer je niet 90/95% van datgene kan opbrengen zoals tegen Kopenhagen afgelopen donderdag maar juist helemaal door de ondergrens zakt doe je iets verkeerd.
Het was een veel te laag tempo, Ajax bleef maar in één versnelling voetballen en daarmee help je Excelsior gemakkelijk in de wedstrijd, die versnelling was een baltempo van een vierde klasse amateurvereniging!
Geen moment heb ik het idee gehad van, en nu gaan ze vol op jacht naar de 1-2, nee het zat er totaal niet in.
6 punten is te veel beste mede Ajacieden, eigenlijk 7 punten gezien het doelsaldo.
De vrees voor elke Ajax-fan komt uit, Feyenoord wordt na 17 jaar weer eens kampioen en al win je over twee weken van Feyenoord in eigen huis dan nog zul je met PSV-uit op het programma dit niet meer goedmaken.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:33]
Vind ik leuk
Korm +11192
maandag 20 maart 2017 om 11:34
pereiro speelde niet best maar ik heb echt wel slechtere spelers gezien!
Vind ik leuk
Metal +1387
maandag 20 maart 2017 om 11:35
Dat die Traore elke week wordt opgesteld heeft vast te maken met een afspraak met Chelsea. Die jongen presteert het hele jaar al bijzonder weinig. Als wissel voel je je ongetwijfeld ook fijn dat een speler week in week uit zo mag presteren en jij niet eens een kans krijgt.

Toch bijzonder dat ook een internationals als Veltman en L.de Jong er zo vaak bij zitten. Zegt toch genoeg over het niveau van ons hedendaagse voetbal.

Pereiro wordt door Cocu verkeerd gebruikt. Zet hem achter de spits en hij zal de verwachtingen inlossen. Hij is geen flankspeler, dat is inmiddels toch wel duidelijk.
Vind ik leuk
Santi +1901
maandag 20 maart 2017 om 12:50
We speelden 4-4-2 met pereiro als man die er omheen mag zweven.
Je gooit je eigen ramen in.

Daarnaast hou eens op met dat gelul 'verkeerd gebruikt' Dat zeg je als iemand probeert maar een eigenschap mist ofzo, niet als je amper 10 meter hebt gelopen in een wedstrijd.
Pereiro is een schoolvoorbeeld van iemand die nooit wat doet maar altijd het hand boven het hoofd wordt gehouden door de fans.

Vind ik leuk
El Lobo +237
maandag 20 maart 2017 om 11:58
Stem nu op de flop van de week arbiters!

Misschien daar eens een klassement van maken en doorspelen naar KNVB.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:37
De Ligt

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Santi +1901
maandag 20 maart 2017 om 12:48
"Frustrerend, omdat iedereen ziet dat er veel meer in kan zitten."

Meen je di e@vp?

Pereiro is altijd nonchalant onzichtbaar lui, laks en heeft er nooit zin in .
als er iemand is waarvan je niks verwacht is het wel hij!
Vind ik leuk
MD1983 +97
maandag 20 maart 2017 om 16:39
Ajax heeft Neres noch.. 12 miljoen maar
http://crazyvoetbal.nl/2017/03/19/neres-heeft-er-zin-vanmiddag/
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Eredivisie-flops: drie keer Ajax, één keer Feyenoord en PSV