'Bosz jaagt drie Ajax-spelers weg door gebrekkige communicatie: vertrekwensen'

'Bosz jaagt drie Ajax-spelers weg door gebrekkige communicatie: vertrekwensen'

maandag 20 maart 2017 om 07:06

Peter Bosz krijgt een onvoldoende op zijn eindbeoordeling bij Ajax, denkt De Telegraaf. Hij heeft niet voldaan aan de verwachtingen als de Amsterdammers niet kampioen worden. Daarbij komt dat hij nog eens drie spelers wegjaagt.

Het gaat volgens de ochtendkrant om Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Vaclav Cerny. Allen wederom (gedeeltelijk) jeugdproducten van Ajax. Eerder botste Bosz met Anwar El Ghazi en koos Riechedly Bazoer eieren voor zijn geld. Tete, Riedewald en Cerny zijn de volgende spelers die hun vertrekwens kenbaar hebben gemaakt.

'Bosz jaagt door zijn gebrekkige communicatie met de niet-basisspelers het ene na het andere product van De Toekomst weg', luidt de lezing van het dagblad. Dit seizoen werden spelers als Jasper Cillessen, Mike van der Hoorn en Arek Milik verkocht en kon Bosz veel nieuwe spelers halen.

In totaal werd er 35 miljoen geïnvesteerd, weet De Telegraaf. Hakim Ziyech (11 miljoen), David Neres (12 miljoen), Davinson Sanchez (5 miljoen), Mateo Cassierra (5 miljoen euro), Bertrand Traoré (huursom 2 miljoen) en Tim Krul (huursom 2 miljoen) kwamen naar Amsterdam. Daardoor kregen jeugdproducten Donny van de Beek, Frenkie de Jong, Abdelhak Nouri en Matthijs de Ligt niet altijd hun kansen.

Poll

Haakt Ajax nu af in de titelrace?

(5059 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 07:11
Bosz is niet de trainer van Ajax maar van FC Bosz
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 07:44
Waar was tete gister, cerny brengt het ook niet en ridewald loopt als een vrachtwagen komt niet vooruit ., ze hebben allemaal de kans gehad en niet gegrepen .. het is beter dan onder de boer en wij worden alleen geen kampioen omdat Feyenoord dit jaar gewoon alles mee heeft en ze bijna geen mindere wedstrijden hebben ..
punten aantal is gewoon goed te noemen normaal lig je dan op kampioenskoers
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:46
cerny is trouwens bijna heel het seizoen geblesseerd geweest, toen hij weer fit was speelde hij ontzettend slecht.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:56
Het gaat er niet om of ze het gisteren wel of niet brachten. Het gaat er om dat je een bepaald niveau spelers aantrekt en dat deze vervolgens door toedoen van de trainer in plaats van op een hoger niveau te brengen af laat glijden.
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 19:52
Jos het gaat erom wie er de top ken bereiken en het gaat erom wie er presteerd .. er zijn ook spelers die beter worden onder bosz , sinkgraven , de ligt , veldman , onana , dolberg en om niet te vergeten Klaassen .. doen het gewoon prima en na gister ben ik eruit veldman rendeert beter op de rechtsback positie dan tete .. wij zien ze niet trainen bosz zou dat wel beter worden .. ondanks dat we geen kampioen worden vind ik toch wel dat er een basis word gelegd voor een mooie toekomst en dat we in de kwart finale van Europa zitten is ook gewoon een goede prestatie en het halen van de finale is een mogelijkheid als we Schalke kunnen uitschakelen en daarna een Belgische tegenstander loten , die liggen Ajax namelijk goed .. Feyenoord word gewoon kampioen , en dat is verdiend spelen gewoon echt boven hun kunnen
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 07:24
Voor we er een ellenlange discussie van maken. Wij hebben niet dezelfde mening en zullen het dus niet met elkaar eens worden. Dus laten we elkaars mening respecteren.
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
dinsdag 21 maart 2017 om 07:30
Ja dat is een goed plan
Vind ik leuk
jaja_PSV +11203
maandag 20 maart 2017 om 08:23
Ajax eindigt 3e hoor.
Maar okay, dat is dan weer beter dan de boer.
De Ligt doet ook zeker niks verkeerd.
Excelsior is natuurlijk een top team en tja kunstgras hé.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 08:24]
Vind ik leuk
darmianto +5234
maandag 20 maart 2017 om 08:55
Tja, gezien de stand nu heeft psv het tegen andere teams laten liggen.

We zullen zien, ergens maakt het weinig uit of je 2e of 3e wordt want in de voorrondes CL tref je tegenwoordig ook zat teams die we met onze Nederlandse clubs niet kunnen verslaan.

Ik weet nog wel hoeveel mensen lacherig deden over de zeperd van Ajax tegen Rostov maar dat bleek later ook gewoon een team wat iets kan. De laatste keer dat een Nederlandse club door de voorrondes kwam was Ajax in 2010.. toen speelde ene Suarez nog daar volgens mij.
Vind ik leuk
Cookee +2051
maandag 20 maart 2017 om 20:02
Toch best raar dat het bij PSV zo rustig is, verreweg de beste selectie volgens mij al jaren maar komt er niet uit. Toch rustig, das knap of gebrek aan beleving.
Ik gun Cocu overigens geen gedonder, maar zoveel punten laten liggen en nu winnen ze dan wel, maar heel vaak met minimaal verschil.
Lijkt wel of iedereen het Feijenoord gunt, dat er weer eens 3 spelen om de schaal?
Dat zegt al hoe saai de ED is.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 20:03]
Vind ik leuk
Iggy +1480
maandag 20 maart 2017 om 22:44
Verreweg de beste selectie is echt de allergrootste kolder. Ajax heeft duidelijk de beste selectie, maar daar wordt met het oog op de titelrace simpelweg onvoldoende profijt uit gehaald.
Vind ik leuk
Cookee +2051
donderdag 23 maart 2017 om 17:09
Ajax heeft niet eens buitenspelers, een centraal duo waar maar 1 goed van is een omgeturnde back, een statische back.
Het midveld van Ajax vind ik wel gelijk aan PSV en Dolberg, ja ene week leuk, andere week niks.
Vind ik leuk
Iggy +1480
donderdag 23 maart 2017 om 20:28
Bullshit! PSV heeft geen buitenspelers.
Vind ik leuk
Cookee +2051
vrijdag 24 maart 2017 om 11:25
Nee en Ajax ook niet. Dus dan schat ik beider midveld ongeveer gelijk in, misschien is Zyech iets beter.
Maar verdediging is PSV weer vele malen beter.
Vind ik leuk
Iggy +1480
vrijdag 24 maart 2017 om 20:38
Je verkondigt echt prietpraat. Ajax heeft wel degelijk buitenspelers (Younes, Kluivert. Cherney, Traore, Ners). Of ze renderen is een ander verhaal.
De verdediging van PSV vele malen beter??? Zet je PSV brilletje eens af joh. Moreno is de enige echt goed verdediger van PSV, bovendien hebben ze meer tegentreffers. Sanchez is de beste verdediger die er in Nederland rondloopt en De Ligt is met afstand het grootse verdedigende talent van Nederland. Dat Tete en Riedewald eruit in staan voor Veltman en Viergever is echt onzin.
Vind ik leuk
Cookee +2051
maandag 27 maart 2017 om 15:52
Mja, ik zou je nu voor joker kunnen zetten door je mening over de Ligt maar das te makkelijk want ook jij praat de domme Ajax-lobby na die werkelijk denkt dat die talentjes al iets kunnen. Ajax speelt zonder een idee en de TD heeft een heel ander idee dan de trainer en de scouting, dit gaat nog erg lang duren voor Ajax weer Ajax is. Ik ben geen PSV-er, ik sliep vroeger in AJax-pyama maar sindsdien heb ik de oogkleppen af en kijk ik verder dan een paard.
Vind ik leuk
Iggy +1480
maandag 27 maart 2017 om 20:43
Je bent wel degelijk een PSV-er. Als je de verdediging van die club vele malen beter vind dan die van Ajax zet jezelf voor joker met je prietpraat!
Vind ik leuk
Cookee +2051
dinsdag 28 maart 2017 om 12:29
Sinkgraven, Viergever, Tete, Veltman zijn of voetballend of verdedigend niet eens van ED-niveau. Alle verdedigers van PSV zijn beter alleen deugt daar de instelling voor de verdediging niet.
Dat is bij Ajax beter verzorgd, met Klaassen en Zyech die hun taak wel uitvoeren in tegenstelling tot het ego-groepje van Cocu.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:05
ja das waar de Boer 4 x kampioen jaja-PSV
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:53
De ligt speelde een prima wedstrijd op die fout na. Jammer dat swaab geen Nederlander is dan hadden we die op kunnen roepen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:34
Als je flater maakt,heb je geen goede wedstrijd gespeeld.Kost Ajax drie punten en ook de titel.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:35
*Als je zon flater maakt ;) *
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:25
Ja die fout kost ons de titel. Wat een gelul. Dat verschrikkelijke slechte voetballen kost ons de titel. Mooie teletekst supporter.
Vind ik leuk
Cookee +2051
maandag 20 maart 2017 om 20:06
Ja Swaab naturaliseren dat is het!
Alle andere Nederlandse clubs spelen zonder centrale verdediger immers, alleen Ajax doet dat. Hoe heet die Braziliaan van Twente die toen Nederlander werd, die hebben ze nooit in Oranje opgesteld, als die nu naar Ajax gaat dan gaan Blind zijn ogen open.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 22:28
Komt dat ajax nu Europees goed presteert en de rest van de clubs niet. Psv kan niet eens 3e worden in een poul met teams die niet echt in vorm waren op dat moment.
Vind ik leuk
Cookee +2051
donderdag 23 maart 2017 om 17:06
Ajax speelt in de EL, PSV in de CL.
Grote clubs nemen die EL niet eens serieus.
Vind ik leuk
donderdag 23 maart 2017 om 18:23
Je bedoelt er wordt gespeeld met psv in de CL. Moet je winnen van Rostov, wat gewoon een lastige ploeg is, ga je met 7 verdedigers voetballen. Dan wil je ook niet verder.
Vind ik leuk
Cookee +2051
vrijdag 24 maart 2017 om 11:22
Precies, het probleem bij PSV zit altijd in dat ze de uitwedstrijd slap ingaan, dan hopen ze op een puntje, als dat dan lukt zijn ze trots.
Maar als de tegenstander dan hier snel scoort, dan moet PSV 2x en dan zetten ze de deur open. Je moet UIT de basis leggen daar krijg je meer ruimte om hun pijn te doen nietwaar?
PSV moet het zoals je zegt hebben van aanvalskracht, als je gokt op de bus parkeren, dan heb je niks aan Pereiro of de Jong voorin, die hebben ondersteuning nodig.
Narsing kon wel als enige een goal op snelheid forceren, maar die zette men altijd rechtsbuiten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 maart 2017 om 11:28
Maar dat ligt toch aan de coach die ze die taktiek mee geeft. En met die opstelling komt.
En als je het van narsing moet hebben wordt het ook niet wat. Die was niet goed genoeg voor psv. Maar voor de rest zijn er natuurlijk geen echte buitenspelers, dat mag je brands wel aanrekenen.
Vind ik leuk
Cookee +2051
maandag 27 maart 2017 om 15:44
Mja, dat vind ik ook. Helaas lijkt het erop dat huidige trainers niet meer geloven in de kracht van een buitenspeler, men wil eigenlijk met 1,5 spits spelen of zoals Frank de Boer, helemaal zonder spits en zoals Barca daar mensen laten opduiken. Dan krijg je voetbal wat op het middenveld speelt, dat wil toch niemand?
Ik vond Narsing bij Heerenveen zeer gevaarlijk maar bij PSV past hij niet, net zoals Bacacicoglu niet bij Feijenoord past. Er is gewoon geen ruimte voor snelheid. Maar Europees wel... dat zag je met Narsing tegen Bayern.
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 19:58
Jou ken je ook niet meer geloofwaardig noemen ,, maar geef niet ventje ik ga niet in op jou sensatie dingen dat is het enigste wat je probeert .. ik zal er bij VP op aan blijven dringen jou een ban te geven als je weer sensatie gaat lopen zoeken .. als Ajax jou niet bevalt praat er dan niet over ? Als ik reageer op psv topics reageer ga ik niet de boel lopen stangen om mensen boos te maken maar dat lijkt wel jou bedoeling .. als je voor me neus sta schijt je 7 kleuren en hier popiejopie doen .. laat het Ajax gedeelte gewoon rusten Jij ken gewoon alleen maar over psv praten en verder allemaal bullshit
Vind ik leuk
Ruud40 +5090
maandag 20 maart 2017 om 08:56
Ja ja
Ligt aan de spelers en niet aan de trainer die vrijwel geen enkel talent dat er aan het begin van het seizoen in de selectie zat beter heeft gemaakt.

Is wachten tot ie ook Kluivert en de Ligt een crisis aanpraat.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:02
nu kun je toch echt zien dat je geen verstand van voetballen hebt Niellie als je een elftal hebt wat goed speelt laat staan en blijf niet door wisselen ,zo kom je nooit aan een ingespeeld elftal en allemaal de kans gehad ?? in jouw ogen dan! je kunt een speler pas beoordelen als hij er een wedstrijd of minimaal in staat Niellie , maar daar krijgen ze de kans niet voor van Petertje .Petertje wint niks hij verliest alleen maar ,wat een ander heeft op gebouwd breekt hij af
Vind ik leuk
jaja_PSV +11203
maandag 20 maart 2017 om 13:07
Hij heeft al 43 likes.. Dat betekent dat vele ajax fans het ermee eens Ijn dat het beter met ajax gaat als onder Frank de boer.
Dit wordt het tweede seizoen op rij zonder prijs, en het gaat gewoon geweldig!!!
De fout van de Ligt wordt zelfs genegeerd want hij was, uitgezonderd de terugspeelbal, ook geweldig!!

Ach ja, weet je, Bin Laden is uitgezonderd zijn aanslagen wellicht ook een heel fijn en geweldig vader. Bagatelliseren... Dat gebeurd er in A'dam. Ze doen maar, hopelijk vlg jaar weer geen kampioen.
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 17:06
Vp verdiend jaja psv nog geen ban ? Alleen maar sensatie zoeken en nu ook nog politiek BIN LADEN erbij betrekken .. dit lijkt me een voetbal site voor bin laden zit je hier niet goed
Vind ik leuk
jaja_PSV +11203
maandag 20 maart 2017 om 17:40
Het dient als een voorbeeld al is deze wellicht wat ongelukkig gekozen.
Wat ik bedoel aan te geven middels een voorbeeld, dat als je al het slechte negeert (terugspeelbal Ligt) dan blijft er alleen maar het goede van een mens / voetballer over.
Dat doe jij in je reactie maar daar ga je niet op in.

Overigens Theo Maassen kwam met ongeveer hetzelfde qua vergelijking maar zijn voorbeeld is nog meer beladen.

Ps ben je bewust bezig iemand een rode kaart aan te smeren? En waarom ga jij nog eens de caps lock hanteren, komt wat schreeuwerig over...
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 17:44]
Vind ik leuk
Niellie078 +19735
maandag 20 maart 2017 om 20:07
Rood wit blauw ik heb tot nu toe vaak dingen van je gelezen en het lijkt alsof je er verstand van heb .. in deze snap ik je niet ?
Blessures en schorsingen zijn oorzaken van het wisselen , zoals bosz al zei had sanchez moeite met het kunstgras en werd hij daarom gewisseld , en bosz wisselt bijna nooit zijn basiself ,houd al lange tijd vast aan de zelfde samenstelling en de jongens doen het vrij aardig
Bijna geen 1 trainer word kampioen in zijn eerste seizoen ... en bosz heeft geen zak te maken met wat ze op hebben gebouwd PRESTEREN moeten ze en niet teren op een paar goede wedstrijdjes .. wij willen vooruit en niet constant terug vallen op het verleden
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:03
en Feyenoord wisselt niet zoveel als Petertje !!!!!!!
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:11
Schrijf eerst mensen hun namen goed voor je wilt oordelen.. Riedewald komt nog geen vrachtwagen voor.. vreemd onder de boer presteerde hij gewoon stabiel.. maar nu dat Peter de professor er is kan hij er ineens niets meer van.. roep niet zomaar iets kijk naar wat er geschreven word.. zij hebben onder bosz NOOIT een serie van wedstrijden gekregen .. het was na een wedstrijd of 3 4 al meteen klaar terwijl ik spelers wekelijks slecht heb zien spelen en die mogen blijven staan.. met name youness traore en veltman.. dus idd jaagt HIJ de jeugd spelers weg.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:55
Bosz niet de trainer van Ajax hoe kom je daar nu bij ?? Schrijf ik heel deze competitie al ,of niet Petertje het is een eigenheimer (aardappel) dus voordat de competitie voorbij is loopt het leeg ,jammer en dan voor Petertje weg lopen dat nooit
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:20
Als Brands écht wakker is, dan slaat hij nu toe en haalt Tete.
Vind ik leuk
Teo Smith +10408
maandag 20 maart 2017 om 07:11
Goed voor je jeugdopleiding, al die jaren er voor niets in gestoken.

En Veltman behouden haha.
Vind ik leuk
The Rock +1056
maandag 20 maart 2017 om 07:13
die komt wel uit de eigen jeugd; -)
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 11:47
Hoezo voor niets? Volgens mij verkoopt Ajax die spelers voor veel te veel geld.. Kijk wat er voor Bazoer betaald is. Wanneer heeft Feyenoord voor het laatst zoveel voor een speler ontvangen?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:19
Tja, als je idd de optelsom maakt vanuit zakelijk perspectief dan voldoet Bosz gewoon niet, en is hij op zijn zachts gezegd gewoon niet goed bezig.
Vind ik leuk
Broes +753
maandag 20 maart 2017 om 07:22
Wat een onzin verhaal. Bosz is een Feyenoorder en dus zoekt de Telegraaf iets om mee te slaan en komen ze met dit verhaal. Ajax is een topclub en als je als speler niet helemaal voldoet of er zijn betere, speel je niet, ongeacht of het een 'eigen product' is of aangekocht.
Bosz doet het in mijn ogen goed bij Ajax. Ik kijk weer graag naar Ajax en word blij van het spel dat ze spelen. Ze worden geen kampioen omdat Feyenoord het gewoon boven verwachting goed doet.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:42
Keek jij gisteren graag naar Ajax?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:15
Voor een gedeelte ben ik als Feijenoorder het met je eens. Ajax speelt aanvallender als onder de Boer en aantrekkelijker. De Boer pakte wel prijzen maar het voetbal was niet om aan te zien. Tot Excelsior was er nog weinig aan de hand en deden ze volop mee om het kampioenschap. Nu na de 1-1 is Bosz in eens niet meer goed genoeg.

Persoonlijk geloof ik niet dat het al afgelopen is. Als Ajax zondag wint is het verschil nog maar 3 punten. Kan mijn club de 6 wedstrijden daarna allemaal winnen. Titelstrijd is niet iets wat wij bij Feijenoord nou veel ervaring in hebben.

Uiteraard zijn de keuzes van de trainer soms vreemd. Ook ik vind dat Tete en Riedewald horen te spelen. Ze zijn beter en hebben het de afgelopen jaren zeker laten zien. Van Cerny kan je dat niet zeggen omdat hij vaak geblesseerd is geweest.

Persoonlijk zou ik deze jongen in het nieuwe seizoen de kans geven zich in de basis te knokken.

Ik wens alle Ajaxieden hier succes tegen mijn clubje zondag en hoop dat jullie ons het zelfde wensen. Het word denk ik een leuke en aantrekkelijke pot. Een van de betere klassiekers. Dat is mijn hoop en wens. Laat de kampioen zich in deze wedstrijd maar zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 08:17]
Vind ik leuk
Gwadt +2457
maandag 20 maart 2017 om 09:56
Succes wensen gaat wel een beetje ver ;). Ik hoor ook vaak het verhaal van met de druk van het kampioenschap omgaan. Maar los van de recente geschiedenis, wie bij ajax heeft nou echt die ervaring? Klaassen, Veltman, Schone en Viergever. De laatste was niet eens basisspeler gisteren en Veltman moet ook nog maar zijn plek terugkrijgen.

Daarnaast zakte ze vorig jaar in de laatste wedstrijd ook door die druk door het ijs. Ik zie nergens die onverzettelijkheid die je onder de Boer zag in de jaren dat ze telkens na de winterstop een inhaalslag moesten maken. Feyenoord wint misschien niet al die zes potjes (hoeft ook niet eens door het doelsaldo), maar hetzelfde geldt voor Ajax.
Vind ik leuk
Broes +753
maandag 20 maart 2017 om 14:28
wel bijzonder dat een Feyenoorder de Ajacieden succes wenst. Ik denk dat de strijd wel beslist is, ook als Ajax wint. Het zware programma, Inc interlands gaat de tol eisen. Spelers krijgen blessures, anderen laten steken vallen. Feyenoord wordt de terechte kampioen.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:26
Dit gewoon gelul.. bosz doet het helemaal niet goed.. je kan wel heel makkelijk zeggen feyenoord doet het boven verwachting goed maar als bosz naar zijn eigen prestaties kijkt komt het toch echt door ajax zelf en hem dat we geen kampioen worden. Excelsior... Groningen.. roda.. en Willem2 dat heeft niets met feyenoord te maken.. kijk eerst naar je zelf Wat heb ik als coach niet goed gedaan? Sowieso als je geen kampioen met ajax word is je seizoen Niet geslaagd.. en dat heeft hij toch echt aan zich zelf te danken.. niets pech! Gewoon slecht!
Vind ik leuk
Broes +753
maandag 20 maart 2017 om 14:24
Ajax begon inderdaad dramatisch, maar daarna had Bosz het aardig op de rails. Alle respect voor Frank de Boer, maar er wordt gedaan alsof hij de norm is. Onzin, Frank heeft ook fouten gemaakt
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:29
Oneens. We moeten niet doen alsof El Ghazi, Bazoer, Riedewald, Cerny en Tete nou van die enorme talenten zijn. Ze kunnen ballen ja, maar er zijn zat wedstrijden waar ze zwaar door het ijs zakken. En dat is niet eens zo heel erg gezien hun leeftijd, maar als je er dan een paar weken naast word gezet en je gaat meteen janken dan heb je weinig te zoeken in de topsport. Alle genoemde heren hebben nog meer dan genoeg te leren, echter denken zij dat ze bij Ajax onbetwiste basisspelers horen te zijn terwijl ze hun sporen nog lang niet hebben verdiend. Enige min of meer uitzondering is Tete, maar vooral omdat hij een betere rechtsback is dan Veltman.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:31
Ben het eens met je verhaal.. maar dit zijn geen weken meer hoor dat ze er naast staan..
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:36
Tete blijft onbegrijpelijk. Riedewald brengt het niet vaak genoeg. Cerny is erg wisselvallig in het eerste. De ligting jonge jongens is wel een hele goede ligting. Wat goed is komt snel! Communicatie is Bosz uiteraard wel aan te rekenen. Vreemde keuzes ook. Hij ziet het gewoon niet zitten in dit drietal en hij is degene die mag bepalen. Blijft toch kapitaalsvernietiging. Al gaan basisspelers als Sánchez, Dolberg en bijvoorbeeld Ziyech straks erg veel geld opleveren.
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 08:15
Dolberg heeft ook in de jeugd gespeeld en heeft de kans gekregen van Bosz ten koste van traore.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:40
Langzamerhand beginnen mijn handen wel even te jeuken als ik hoor dat er weer van zulke broekies zijn zonder geduld.

Van Tete zijn kant kan ik het nog wel enigzins begrijpen. Het is niet zo dat Veltman fantastisch speelt, maar hij is wel onderdeel van een defensie die weinig doelpunten tegen krijgt.

Riedewald heeft de pech dat zijn concurrenten momenteel wél overtuigend spelen. Schöne speelt uitstekend en hetzelfde geldt ook voor Viergever. De laatste keren dat Riedewald mocht spelen was het natuurlijk niet zonder slag of stoot. Dus hij mag zichzelf wel even achter de oren gaan krabben waaraan het precies ligt dat hij op de bank zit.

En Cerny... Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat hij naar buiten zou treden met een vertrekwens. Hij heeft nog helemaal niet bewezen. Cerny moet even geduld hebben totdat Traoré na dit seizoen de deur uit is. Daarnaast is het waarschijnlijk zijn eigen schuld dat Kluivert hem voorbij is gestreefd in de pikorde. Zijn ontwikkelproces gaat te langzaam in mijn optiek.

Al met al kan er gezegd worden dat de spelers in kwestie niet beschikken over een dosis zelfreflectie. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Schöne.. Mouwen opstropen, niet klagen en harder werken dan je ooit hebt gedaan..
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 07:41]
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:42
Vriend dat schone verhaaltje komt me nu de keel uit.. dus wat wil je nu zeggen.. dat ze niet hard genoeg trainen? en daarom niet de kans krijgen.. onder frank kreeg schone ook inval beurten waar na hij de volgende wedstrijd ook weer op de bank plaats nam..

trainde hij dan ook niet goed of hard genoeg? Wat er nu wel word gezet over dit 3 tal? En waarom schone erin is gekomen bij bosz is met een gelukje want in het begin speelde hij ook niet onder bosz.. maar omdat het zo goed beviel in die beker wedstrijd.. bleef schone staan.. dus soms moet je gewoon geluk hebben het heeft niet altijd te maken met beter je best doen mouwen opstropen bla bla bla...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:35
Waar in mijn betoog lees je dat ik heb gezegd dat ze niet hard genoeg trainen? Als je goed zou hebben gelezen zou je zien dat ik de schuld niet helemaal bij hen leg. De concurrenten spelen momenteel goed, daar hebben ze onder andere pech mee.

Tot slot, dat "Schöne verhaaltje" ga je nog vaak te horen krijgen. Het is een perfect voorbeeld hoe de spelers zich terug kunnen knokken uit een wat mindere periode. Wen er maar aan.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:48
Mouwen opstropen, niet klagen en harder werken dan je ooit hebt gedaan.. dit zijn jou woorden toch of niet.. i rest my case
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:52
Als je hieruit concludeert dat ik beweer dat ze helemaal niet hard trainen, dan heb je even een cursus begrijpend lezen nodig.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 12:05
Mouwen opstropen, niet klagen en harder werken.... volgens mij begrijp ik hier heel goed wat je bedoeld... harder werken met ander woorden gebeurd dat nog niet hard genoeg anders stonden ze er wel in toch? wat bedoel je anders met harder werken? achter het bureau ofzo?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:39
Je begrijpt me verkeerd. Ongetwijfeld trainen ze wel hard op hun manier. Maar soms gaat het erom dat je er even een extra tandje bijzet. Dat bedoelde ik met harder werken. En wat het klagen betreft. Als ze naar buiten gaan treden met een vertrekwens dan is dat een vorm van klagen, ze zijn niet tevreden. Ik vind dat als ze slim en een basisplaats willen nog even geduld moeten hebben en ervoor moeten vechten. Na dit seizoen is er voldoende perspectief. De kans is groot dat Sanchez en Veltman vertrekken. Voor beide is er voldoende interesse.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 13:15
dan was het een miscommunicatie..
Vind ik leuk
Romario9 +4040
maandag 20 maart 2017 om 07:46
Tete mag naar PSV komen als opvolger van Arias
Vind ik leuk
Santi +7766
maandag 20 maart 2017 om 18:55
Zeker een goed plan

Maar ajax laat m niet naar ons komen voor weinig dus dat moeten we helaas maar vergeten

Vind ik leuk
Jung +120
maandag 20 maart 2017 om 07:54
Misschien is Bosz realistisch en is de eigen jeugd niet goed genoeg???
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:56
Moeten al die middenvelders dan in de spits gaan spelen ?
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 08:06
In de meeste gevallen begrijp ik bosz erg goed. voor mij zijn veltman en sinkgraven de enige discussie punten. Tete komt er wel, riedewald vind ik een betere linksback dan sinkgraven en de rest is goed dat ajax ervan is en vanaf komt.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 08:10
Riedewald is ook geen back Korm.
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 08:15
volgens mij heeft riedewald vaker als back gespeeld. het is in iedergeval meer een back dan een sinkgraven :)
by the way, bracht riedewald niet de winst bij roda uit met 2 doelpunten in de laatste minuten?
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 08:35
Dus die 2 goals maken hem een back? Dat waren spelhervattingen volgens mij.

En vaker als back gespeeld dan wie? Sinkgraven? Niet meer hoor. In het begin mocht hij daar wat aan Ajax 1 ruiken. Daarna is het alleen nog maar als noodverband gebruikt.
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 09:23
persoonlijk vind ik riedewald meer een back dan een sinkgraven, tis mij mening maar hoor ;)
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 09:46
Snap ik. Net als dat ik snap dat Bosz denkt dat Sinkgraven beter in die rol past.

Punt is dat dit nog niets te maken heeft met communicatie met wisselspelers. Het zijn gewoon keuzes van een trainer.

Uiteraard wil iedereen spelen, maar helaas kunnen dat er maar 11 zijn. En als die fit blijven is het moeilijk de wissels tevreden te houden. Of zelfs onmogelijk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:17
Misschien legt hij die "keuzes" niet goed uit. Als ik eerlijk ben raakt hij mij in interviews met zijn motivatie ook vaak kwijt.

Ik mag hopen dat hij dat 1 op 1 beter doet. (aanname).
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:23
Dat zou goed kunnen hoor. Maar ik geef je op een briefje. Ook al is die uitleg kraak helder, dan nog zijn wisselspelers niet happy. En terecht ook. Gaat er vervolgens om wat je ermee doet.

De carrière van deze jonge jongens ging natuurlijk als een komeet tot aan Oranje aantoe. Dan is banken een hard gelach. Ongeacht de uitleg.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:47
Niet meer gespeelt als back dan sinkgraven maar wel beter gespeelt dan sinkgraven als back en dat toch in minder wedstrijden dan sinkgraven.. is verdedigend en aanvallend veel beter.. maar dat bedoel ik voor sommige worden plaatsen vrij gemaakt en andere moeten zich focussen op 1 positie.............
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 09:57
Het is een keuze van Bosz. Als hij Riedewald in bracht schoof hij ook steevast Viergever naar de back positie. Dat geeft dus aan dat Bosz in Riedewald geen back ziet.

En als Riedewald had gespeeld had Sinkgraven op de bank gezeten. Was dat beter geweest voor het moraal van de bankzitters?

Bosz laat jeugdige spelers als Dolberg, De Ligt en Kluivert allemaal geregeld spelen. Dus het heeft niets met antipathie tegen jeugd te maken. Daarbij koos hij in eerste instantie voor ál die jongens maar zij faalden in het begin van het seizoen gewoon. Dat is misschien niet alleen hun eigen schuld, maar het is niet zo dat ze geen kans hebben gekregen.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:03
Jij noemt namen waar het nu niet overgaat hou het bij de speler's waar het wel over gaat in dit geval is riedewald daar 1 van... weer zo iets.. ja wel als Riedewald beter is dan sinkgraven Als linksback. En dat is zo.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:13
Dat is jouw mening. Bosz heeft een andere mening. Ik begrijp beiden. In het systeem van Bosz werkt het met een aanvallende back. Dat type is Riedewald absoluut niet. Nogmaals als Riedewld speelt gaat een ander naar de back positie en dat is in dit systeem niet voor niet.

Riedewald moet gewoon weer centraal gaan spelen of zelfs als verdedigende middenvelder. In mijn ogen had hij gisteren al snel in kunnen valken of zelfs in de basis moeten starten op de plek van Schöne. Die speelde namelijk dramatisch.

Op die posities ligt de echte kracht van Riedewald. Niet als opkomende back.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:28
En ik snap die keuze van bosz juist niet.. en dat komt alleen door de manier hoe hij met deze jongen is om gegaan.. alsof hij hem op een of andere manier eruit wilde maar niet wist hoe.. want eerst was het geen verdediger.. maar een middenvelder toen was hij de enige nr 6.. daarna belande hij op de bank.. en nu moet hij zich toch weer richten op die centrale positie achterin? Maar hij vond hem geen verdediger.. dit zijn zijn woorden he.. niets aan verzonnen.. toch wel vreemd of ben ik nou gek?
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:34
Als hij gezegd heeft dat hij Riedewald geen verdediger vond is dat inderdaad gek. Ken die quote verder niet. Wanneer zei hij dat? Heb je die voor me?
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:50
Ik ga hem voor je opzoeken dit zei hij nog in de vooravond van die eerste wedstrijd in de voorronde voor de CL.. waarna frank meteen counterde dat Riedewald juist een verdediger is.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:00
Thanks. Zelfs Frank bemoeide zich er tegenaan?

Begin september zei Bosz dit over de 6: 'Riechedly zie ik meer als iemand voor de posities meer vooruit. Hij is meer voetballer dan verdediger, bij Riedewald is het andersom.'
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:02]
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 11:54
De negentienjarige Ajacied miste onder Bosz nog geen minuut. Riedewald speelde sinds zijn doorbraak in de hoofdmacht van Ajax veelal als verdediger, maar zijn toekomst ligt volgens Bosz op het middenveld. 'Hij is de enige in de huidige selectie die ik als een echte nummer zes beschouw. Hij kan een goede controlerende middenvelder worden', zegt de coach tegen Voetbal International.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:56
Dit is de omgekeerde redenering. De enige "6" betekent toch niet dat hij geen verdediger is? In diezelfde tekst vergelijkt hij hem met Bazoer, waarbij hij Riedewald meer verdediger dan voetballer noemt.

Ik dacht dat jij zei dat Bosz hem geen verdediger vond.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 11:58
meneer 2 cents rustig aan ik heb nog een item voor je gestuurd. rustig aan ik verzin dit niet dit zijn peter bosz zijn eigen woorden
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 11:56
peter bosz is nog behoorlijk zoekende als het gaat om zijn sterkste opstelling bij Ajax. De coach koos in zijn eerste weken als coach van de Amsterdammers steeds voor een andere opstelling en lijkt voorlopig nog niet uitgewisseld. Over een ding is hij nu wel zeker: Jaïro Riedewald is geen verdediger.
Lees meer op www.voetbalzone.nl
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 11:58
Dat is alleen geen quote. Of komt er nog meer? ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:59]
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 12:00
ahahahahahaha.. is goed met je
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 12:01
het enige wat ik hiermee wil duidelijk maken is een speler lekker maken en uiteindelijk aan de kant schuiven..
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 12:03
Dat laatste klopt. Al kan een trainer natuurlijk andere opties proberen waarna het team beter blijkt te staan. Schöne was voor mij echt een verrassing.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 12:08
en voor mij zeker ook.. schone op 6.. maar dan vind ik maak hem niet eerst lekker en nu lees ik dan slechte communicatie.. magoed we zullen aan het einde van het seizoen wel zien of hij blijft of weg gaat.. zou jammer zijn maja life goes on..
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 12:19
Hopelijk blijft Riedewald behouden voor Ajax, maar we gaan het inderdaad zien. De Ligt is de betere CV van de twee. Dus als Sanchez blijft dan wordt het alsnog moeilijk voor Riedewald.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 12:23
Sanchez blijft wel en De ligt is op dit moment idd beter.. dus zie het somber in. Maja de bal is rond..
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:44
Dat is sinkgraven toch ook niet? Of wel soms?
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 09:47
Heb je het woordje "ook" gelezen in mijn reactie?
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 09:50
Ik zeg dit om maar aan te geven dat Riedewald een verdediger is en dus gewoon zonder moeite die positie kan invullen
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 09:53
Zonder moeite? Ik ken je voorkeur voor Riedewald maar hij is absoluut geen jongen voor aan de zijlijn. Nooit geweest ook.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:00
Nooit geweest? Los van dat ik een voorkeur heb.. moet je niet moelijk gaan lopen doen en een middenvelder op linksback opstellen.. terwijl je riedewald in je elftal hebt die in de jeugd en in ajax 1 en het Nederlands elftal vaker linksback speelde en dat gewoon behoorlijk deed. Waar ik niet tegen kan is dat er voor bepaalde spelers posities worden gezocht.. en een riedewald zich maar op 1 positie moet richten terwijl hij op het middeveld en linksback kan spelen sowieso beter dan sinkgraven als linksback... Wat klinkt er dan logischer een middenvelder daar plaatsen die nooit in z'n leven heeft verdedigd? Of iemand die weet wat verdedigen inhoud? Hou het simpel.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:08
Riedewald was in de jeugd geen back en heeft dat ook niet of nauwelijks gespeeld. Ik volg hem al jaren, dat klopt gewoon niet.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:23
Nou in de tijd dat hij in de jeugd speelde heb ik hem met mijn ogen als linksback zien spelen ookal is hij dat niet.. en er mankeert niets aan mijn ogen. in de tijd dat emanuelson en babel al in ajax 1 zaten kwam ik vaak op de toekomst.. en zag ik riedewald regelmatig op het middenveld en linksback spelen..
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:25
Raar, want dat heb ik niet gezien. Riedewald werd juist duidelijk en heel specifiek opgeleid. Met als gevolg dat er om hem heen heel veel geschoven werd met spelers om hem op twee posities te bekwamen.
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:31
Nee hoor toch echt begon hij altijd als middenvelder en eindigde hij als linksback.. omdat er jongens gewisseld werden.. maar het moraal van het verhaal is Riedewald kan je zonder moeite linksback plaatsen.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:33
Wat jij wil. Overigens ging Babel in 2007 weg bij Ajax terwijl Riedewald toen net een seizoen bij Ajax zat. Dus misschien heb je hem linksback zien spelen toen hij 10 was?
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 10:39]
Vind ik leuk
Garinsha +2027
maandag 20 maart 2017 om 10:47
Ik zeg dat erbij omdat ik een samen met deze 2 heren op de toekomst was en ik riedewald zag spelen.. en toen ben ik hem een beetje gaan volgen vandaar ook mijn voorkeur voor deze man.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 10:51
We hebben dit al eens eerder besproken en jij gelooft mij niet, maar ik ben ook sinds zijn jeugd al een Riedewald fan. Was er ook vast van overtuigd dat hij één van de pilaren zou zijn waar het nieuwe Ajax op gebouwd zou worden. Ik geloof daar ook nog steeds in. Als Sanchez straks verkast zie ik graag een centrum De Ligt - Riedewald. Viergever vind ik sowieso in aanleg geen Ajax speler. Al doet hij het naast Sanchez gewoon goed. Ook als back trouwens zoals tegen Kopenhagen. Dat kan ik gewoon niet ontkennen.

We verschillen dus alleen wel van mening waar hij wel of niet zou moeten staan. Dat is ook leuk aan voetbal.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:15
Traore niet??
Dat is raar, want die heeft sinds zijn aantrekken nog "niks" gepresteerd. Die doelpunten zag ik een ander ook wel maken (dan heb ik het nog niet eens over de gemiste kansen).
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 10:22
wie moet hij er anders neerzetten? ik vind traore ook niet goed maar ik zie ook geen betere...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:58
Volgens mij hebben we daar net 12 miljoen aan besteed. Maar dat zal wel weer niet "zijn" keuze zijn geweest.
Traore is overduidelijk "zijn" keuze.
Daarbij had hij El Ghazi en heeft hij nu Cerny en Neres. Maar wonder boven wonder staat Traore er nog steeds. (die is overigens niet eens van ons).
Vind ik leuk
Korm +15869
maandag 20 maart 2017 om 11:48
Oja, die braziliaan was ik alweer helemaal vergeten! raar dat die niet opgesteld wordt...!

Traore heeft Bosz denk ik nog het beeld dat hij zo goed kan worden als bij Vitesse.
Met alle respect maar El ghazi en Cerny komen veelste kort op dit niveau dus dan snap ik wel waarom hij hem laat staan
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:55
Ja, maar vind je het niet grappig dat we ervan uitgaan dat mensen tekort komen, terwijl we de persoon waarvan we ZIEN dat die tekort komt gewoon laten staan?

El Ghazi deed het niet veel minder, maar die is inmiddels weg. Wanneer komt de "bus" voor Traore?
Vind ik leuk
peinke +252
maandag 20 maart 2017 om 08:07
Tete blijft onbegrijpelijk. Dat is een totaal foute inschatting van Bosz t.o.v. de acterende prof Veltman. Deze jongen moet snel weg, maar lijkt me een welkome gast bij PSV. Prima speler, maar moet snel weg bij Ajax.
De overige twee spelers kan ik me wel iets bij voorstellen dat Bosz die niet goed genoeg vindt. Hij traint immers ook nog eens iedere dag met die gasten. Maar zal Bosz dat allemaal beslissen? Dat zal toch wel niet. En simpelweg, met zoveel kwaliteit in huis en geen prijzen pakken, kon wel weer eens funest zijn voor Bosz. Pas maar op, over een aantal weken kun je voor alles weg zijn, inclusief de tweede plaats. En dan heb je zeker geen gelijk, ook al acteer je dan de voetbalprofessor bij uitstek.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 08:10]
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 08:16
Tete is gewoon een ander type dan Bosz wil zien. Dat kan.
Vind ik leuk
peinke +252
maandag 20 maart 2017 om 08:23
Dat kan, maar wat hij wil zien is waarschijnlijk meer gebaseerd op zijn eigen wijsheid, dan de daadwerkelijke situatie. Of zal heel voetbalminnend Nederland, ook als je geen Ajax-aanhanger bent, het allemaal fout hebben. Z'n ego zit hem een beetje in de weg over dergelijke zaken. Tete is niet de enige, het gedoe met die Traore en het eindeloos vasthouden aan de niet-effectiviteit van Younes is ook een zienswijze van alleen Bosz. Hij ziet waarschijnlijk liever een back als Sinkgraven, een verdediger die niet kan verdedigen. Waarschijnlijk gaat hem dat wel het kampioenschap, de beker en de EL kosten. Maar goed, dan heeft hij wel gelijk, want het is zijn zienswijze! Nee beste Sazz, in mijn beleving kraam je onzin uit. Dingen zijn zo als ze zijn, en in principe is voetbal een vrij simpel spel hoor, al doet Bosz ons soms geloven dat het uitermate ingewikkeld is. Winnaars hebben gelijk, verliezers zeker niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 08:28]
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 08:41
Bosz wil aanvallend voetbal en daar past sinkgraven het beste in, aangezien hij aanvallender is ingesteld dan een echte back. Ook Veltman komt vaker mee naar voren dan Tete. Is Tete een betere verdediger? Jazeker. Maar Veltman is de betere aanvaller.
Bij Traore krijg ik meer en meer het idee dat het in zijn contract staat dat ie moet spelen.
Vind ik leuk
darmianto +5234
maandag 20 maart 2017 om 09:09
Ajax heeft samen met Feyenoord de minst gepasseerde verdediging dus je punt is?
Vind ik leuk
peinke +252
maandag 20 maart 2017 om 11:27
...klopt, alleen jammer dat Ajax steeds doelpunten tegen krijgen die veel PUNTEN kosten. Voordat je het dan weet, sta je 6 PUNTEN achter. Als dat geen PUNT is?
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 11:29]
Vind ik leuk
EddyT67 +2026
maandag 20 maart 2017 om 08:14
Botste Bosz met al deze spelers? Of botsten zij met Bosz omdat ze niet opgesteld werden? Zoals deze spelers de afgelopen tijd speelden (hebben toch kansen zat gehad) en qua resultaten heeft Bosz toch alle recht van spreken om op te stellen wie hij het beste team acht? Jaagt Bosz ze daarmee weg? Er kunnen er maar 11 opgesteld worden. Als je deze jongens op zou stellen zouden anderen niet spelen. Zou hij dan die hebben weggejaagd?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:16
Deze jongens spelen gewoon onzeker omdat ze zo weinig speel minuten krijgen of het strenge voetbal beleid bij Ajax kwa trainers niet aan kunnen .
Ik vind het zonde want deze jongens speelde zich in hun goede tijden zich nog in de kijkers voor jong oranje .
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 08:30
Dan zijn ze dus niet geschikt voor de top, want hoe denk je dat het er bij bijvoorbeeld Chelsea eraan toegaat?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:41
Jaaa maar aan die top zijn deze jongens nog lang niet aan toe .
maar ik weet zeker dat als ze meer gaan spelen bij een club waar ze meer speelminuten gaan krijgen dat ze van zelf weer gaan bloeien en beter gaan spelen.
Maar als je een trainer bent met zoveel wisselvaligheid in je spel en persoonlijkheids temprament en zoveel wisselt in je team ga zulke spelers als deze niet kunnen kneden.
Tot 1 van je beste spelers kijk maar bij ons op dit moment Hoe wij ten onverwacht met een vast elftal erboven uit steigen met een vaste spelers de zweer is gewoon beter .
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 08:47
Oh ja, daarom loopt Kuyt te janken en komt kramer al niet eens trainen.
En ook Ajax is een topclub binnen Nederland. Als je niet tegen de druk kan van het moeten presteren, dan hoor je dus niet op dat niveau thuis. Tete speelt redelijk, al heeft hij ongelukkige momentjes, maar Riedewald laat absoluut niets zien. Dan doe je het zelf een geef je je coach gelijk in zijn keuzes. El Ghazi liet ook niets zien. Wat moet Bosz dan? Jou erin zetten puur en alleen omdat je een ajaxproduct bent?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:02
T jaaa tis lastig te zeggen ja als je spelers hebt die wisselvalig spelen en toch weer van waarde kunnen zijn waneer je ze hardst nodig hebt.
Ik weet dat het niet altijd zo is natuurlijk maar wat moet je anders als niet beter altijd hebt .
TETE , RIEDEWALD ,CERNY
ze hebben stuk voor stuk hun eigen kwaliteiten als je als trainer niet met ze kan werken dan moeten ze maar inderdaad een andere club zoeken.
Waar ze wel bij passen.
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 09:33
Riedewald en Cerny laten het op dit moment gewoon niet zien. Tete moet, zolang Bosz trainer is bij Ajax, naar een andere club. Hij is gewoon te goed voor de bank
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:23
Frenkie de Jong is GEEN jeugd product!
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 08:29
Wederom een smerig staaltje van zwartmakerij van de Telegraaf, gebaseerd op niets. Ja, Ajax staat tweede en niet eerste, maar er wordt doodleuk aan voorbij gegaan dat Ajax als enige ploeg nog actief is in Europa en als enige van de top drie nog actief is in meer dan één competitie. En dat kost nou eenmaal energie. De ploeg die de minste wedstrijden speelt, wordt meestal kampioen. Daarnaast is het eeuwen geleden dat Ajax dit in Europa presteerde.
Daarnaast blijft de Telegraaf refereren aan Bazoer en El Ghazi, maar beiden werden al op de bank gezet door De Boer. Daarnaast spelen er heel wat producten van de Toekomst in het eerste. Dolberg (voor zover je hem een product van de opleiding kunt noemen), Klaassen, Kluivert, Van de Beek, Veltman, De Ligt. En uiteindelijk krijgen ook Tete en Riedewald hun kansen, waarvan laatstgenoemde het echt niet laat zien. Ook El Ghazi heeft nog best wat minuten gemaakt en niks laten zien. Dus ik snap het probleem niet zo van Telegraaf. Het enige wat ik echt slecht vond is het verlies van Ajax tegen Cambuur in de beker. Maar ja, die wedstrijd werd verloren door de talenten die de telegraaf zo graag wil zien.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:40
Waar blijft Sjakie Sw. met zijn lachwekkende commentaar op zowel de wedstrijd van gisteren als ook over Petertje B. ?????
Ben heel benieuwd.
Zal wel zeggen dat Ajax benadeeld is door kunstgras (alsof andere ploegen daar geen last van hebben).
en over Petertje.....hmm... kom op Sjakie!!!!!!!!
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 08:49
Je bent de zoveelste die om Sjakie roept, terwijl dezelfde groep altijd afgeeft op het feit dat hij dit podium krijgt van VP. Raar. Jullie houden zijn rubriek zelf in stand dus nooit meer over zeuren aub.
Vind ik leuk
666 +3952
maandag 20 maart 2017 om 09:07
Al eens aan gedacht dat men erom vraagt juist zodat ze er om kunnen lachen en over zeuren?

Just a thought.....
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 09:19
Ja, ik snap dat men er van houdt om te zeuren om het zeuren. Maar ik denk dat VP net zo hard lacht om al die zeurende reacties. En ik ook eigenlijk.
Vind ik leuk
666 +3952
maandag 20 maart 2017 om 09:46
Nou win win situatie dan!
Dus is er geen probleem.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 08:47
Vooral het verhaal dat door de aankopen en huurlingen spelers niet altijd hun kansen kregen is raar. Dat heeft namelijk niets met de communicatie van Bosz te maken maar met het aankoop-/huurbeleid.

Daar komt nog bij dat Sánchez een topaankoop is en er onmogelijk vóór het seizoen van De Ligt mocht worden verwacht dat hij die plek al zou pakken. Daarbij is De Ligt nu al vaker aan spelen toe gekomen dan gebruikelijk voor zijn leeftijd.

Ziyech valt in mijn ogen tegen, al brengt hij Ajax wel creativiteit die het eerst niet had. Als hij niet was gekomen hadden we nu nog met Gudelj gezeten. Vraag me af of dat het perspectief van Nouri, VannDe Beek en De Jong veel had veranderd.

Cassierra zit op de bank en talent Dolberg speelt.

Zelfs Neres wordt genoemd als iemand die talent zou blokkeren. Die jongen zit op de bank en Kluivert speelt. Hoezo onzin?
Vind ik leuk
MD1983 +93
maandag 20 maart 2017 om 08:50
Bosz doet het echt niet slecht hoor, die jongens die genoemd worden laten toch ook niks meer zien.
Cerny is lang afwezig geweest, speelt echt niet altijd goed. Tete doet zijn best, maar Riedewald hoor je alleen maar klagen. Daar mis je niks aan. Lekker laten gaan.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:50
Bosz doet het verdienstelijk hoor. Je haalt de 1/4 finale van de Europa League waarbij je zelfs een kans maakt om een eventuele 1/2 finale te halen. Na de winterstop wint hij 7 potten en speelt 2 keer gelijk, dat zijn ook prima cijfers. Waar Ajax heet heeft laten liggen? In de eerste 6 weken van de competitie waarbij je thuis verliest van Willem II en gelijk speelt tegen Roda. Dit waren tevens de weken waarin o.a. Ziyech er nog niet bij was.

Veltman en Viergever doen het daarnaast ook verdienstelijk als back en centrale verdediger. Bosz geeft afgelopen weken de Ligt de kans zicht te bewijzen en doet dat hartstikke goed, hierdoor stond Viergever er afgelopen weekend weer naast. Dat Tete hoort te spelen i.p.v. Veltman vind ik wel, Veltman is een gemaakte rechtsback en Tete een echte rechtsback. Riedewald overtuigt helaas niet wanneer hij wel speelt. Voor de Jong, Nouri en v/d Beek is het nog te vroeg. Als Klaassen weggaat krijgt 1 van deze jongens absoluut wel de kans op die positie.

Voorin een talent als Dolberg 'ontdekt' en Cerny is nog minder dan Traore. Wel jammer dat El Ghazi weg is gegaan, die had het beter gedaan dan Traore. Helaas is dat wel een punt waar Bosz nat gaat, die man moet echt uit de basis verdwijnen want die bakt er geen pepernoot van.

Na Fey - PSV schreef heel Nederland PSV af. Na een gelijkspel bij Excelsior is het ineens Bosz die er niks van kan.. Allemaal bijzondere vorm van journalistiek.
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 09:05
Maar het is vooral de Telegraaf die een hetze voert tegen Bosz
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:29
Klopt en dat valt me van de Telegraaf ontzettend tegen. Het is wel duidelijk dat ze niet op de hand van Peter Bosz zijn en dus totaal niet objectief.
Vind ik leuk
Sazzz +6741
maandag 20 maart 2017 om 09:35
Nee, ze halen ook verkeerde zaken aan, zoals Bazoer en El Ghazi, maar negeren ook totáál wat wel goed gaat, namelijk Europees voetbal
Vind ik leuk
Broes +753
maandag 20 maart 2017 om 10:58
ik ken De Telegraaf niet anders. Vreselijke journalistiek
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:50
bosz jaagt niet alleen spelers weg maar laat ze ook nog onder hun kunnen presteren
en zet spelers niet op de plek waar ze horen en is niet eerlijk in het geven van kansen aan jongere spelers zo als tette en riedewald etc en de spelers die er wat van zeggen moeten vertrekken
word het tijd dat ratje zelf vertrekt op de bouw en bij de KNVB zoeken ze nog wel slopers
Vind ik leuk
Foebele +26742
maandag 20 maart 2017 om 09:02
Tja...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:13
Nou nou nou, kom op zeg. Het kan toch niet zo zijn dat Ajax elke seizoen kampioen moet zijn? Feyenoord en PSV bestaan ook en die worden ook weleens kampioen. Ajax fans moeten ook genieten van het mooie voetbal zonder kampioenschap. Als kampioenschap niet haalbaar is, dan maar iedereen de schuld geven?

Tegen Excelsior had Ajax genoeg kansen gehad om het af te maken, dat is dus niet gelukt. Feyenoord had ook tegen Sparta verloren.

Ik vind alleen dat Kluivert te veel speelminuten krijgt en ik denk dat papa daar een grote invloed in heeft. Waarom wordt Cerny niet op die plek gezet? Ik snap niet dat Justin de voorkeur krijgt boven Cerny. Zo krijg je enkel meer irritaties onderling en komt het de team niet ten goede. Maar ja, wie ben ik he.
Vind ik leuk
DubRtd +9221
maandag 20 maart 2017 om 09:20
Het zagen door de Ajax weekbrief is begonnen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:46
Belachelijk dat Krl en Traore beide 2 miljoen kosten om te huren voor 1 jaar.
De ene heeft helemaal niet gespeeld en de ander had beter niet kunnen spelen :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:04
ik ben vanaf het begin kritisch geweest op Boss als trainer van Ajax is gewoon geen toptrainer hoort niet bij Ajax thuis
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:12
Iemand zin in vis?

Ik heb speciaal Kralingse Krabbetjes gekocht ............ ok toevallig dat die hier verzijld raken........
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:15
Door deze goede talenten te laten vertrekken maakt Bosz ruimte voor nog Betere Talenten als.kluivert,de jong,nouri,van de beek,eiting en de ligt..slim
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:21
Bosz moet een keer de spelers op de juiste positie zetten want dat is veel beter want mensen voelen zich zekerder als ze op hun werk het gene doen en waar ze goed in zijn en ook voor aangenomen zijn
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:22
Bosz laat alle talenten vertrekken.
Halen geen prijzen.

Maar we spelen blijkbaar "leuk" ofzo.
Dus kritiek mag niet.

Zeg het gelukkig al vanaf het begin.
Bosz moet zo snel mogelijk weg en maakt de club kapot.
Het is eigenlijk al te laat.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 12:40
Waarom is dat gelukkig Jantje?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:38
Anders krijg je weer "achteraf is makkelijk praten" gelul.

Maar had er natuurlijk graag naast gezeten.
Vind ik leuk
2cents +28820
maandag 20 maart 2017 om 14:00
Had jij van tevoren voorspeld dat "alle" talenten zouden vertrekken? Of dat hij geen prijzen zou halen?

Die laatste is namelijk heel gemakkelijk, zeker als je je vluchtroute "ik had er graag naast gezeten" voor het grijpen hebt.

Ik heb niets met de persoon Bosz, maar het spel is 100% zeker aantrekkelijker geworden dan vorig jaar.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:24
Kijk alleen maar naar de drive die is er gewoon niet het willen winnen
Kijk naar fyenoord die hebben wel die drive en dat is het verschil.
Plus heeft ajax een paar waardeloze buitenspelers de grootste egoisten van de laatste 5 jaar
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:25
het is een grooooote eikel van een trainer ,zal wel de langste tijd gehad hebben bij 020, en bij de leiding zitten ook kakkerlakken die zich verrijken bij 020
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 10:30]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:28
In Rotterdam wisten we al wat een jaar Bosz je kan kosten.... wees maar blij dat ie geen TD is want dan ging je failliet. ;-))

Waarschijnlijk blijft ie nog wel een jaartje zitten, zeker als er nog een ronde verder gebekerd wordt in Europa.
Vind ik leuk
joedelie +1380
maandag 20 maart 2017 om 10:34
Bosz heeft het goed gedaan alleen had hij wat opstartproblemen.. Als Ajax net zo snel op gang was gekomen als bijv Feyenoord dan waren ze kampioen geworden.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:50
Mooi die druk bij een topclub. Ik vind t alleen nog iets te vroeg om Bosz af te schrijven. Als ajax van feyenoord wint staan ze op 3 punten dus zeker niet kansloos. Daarnaast zitten ze in de kwartfinale vd europa league dus ook dat gaat niet slecht. En met bovenstaande weggejaagde spelers kan ik niet zoveel tav Bosz. Hij kan er maar 11 opstellen.

Als laatste kijk ik met veel meer plezier naar het Ajax onder Bosz dan het Ajax onder Frank de Boer dus ik zou zeggen, geef Bosz de tijd
Vind ik leuk
isnake +1088
maandag 20 maart 2017 om 10:53
De Telegraaf is altijd anti-Bos geweest, dus die gaan gewoon door met stoken.
Anders clubs willen ook nog wel eens punten laten liggen rondom Europese wedstrijden. Het is mooi dat Ajax verder gaat in Europa, maar voor de kansen op het landskampioenschap is dat minder goed.
Vind ik leuk
Harrie82 +1602
maandag 20 maart 2017 om 12:09
Misschien ook maar eens inzien,dat de opgehemelde talenten helemaal niet zo goed zijn.
Ja als ze 17 zijn, maar als ze richting de 20 gaan wordt het niet beter. Het altijd vroeg brengen van die spelers is leuk en ook logisch als ze in de jeugd geen weerstand meer hebben.
Maar in de eredivisie en daarbuiten wordt mannenvoetbal gespeeld en daar speel je niet meer tegen jeugdelftallen.
Talent is niet voldoende, mentale weerbaarheid is net zo belangrijk en je instelling om alles te willen bereiken en het terug knokken en dat is wat ik mis tegenwoordig bij al die verwende jeugd.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:49
Op Tete na halen die spelers ook niet het niveau. Veltman, ook zo'n veelfout maker
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:25
Peter Bosz zal vast een prima trainer zijn. Door de bank genomen spelen zijn ploegen goed voetbal. Ook zijn spelers tegenwoordig veel te snel op hun teentjes getrapt en kiezen velen voor vertrekken ipv je terugknokken in het team. Dat gezegd hebbende: Bazoer. Riedewald. El Ghazi. Tete. Cerny. Als je Ajax-fans vorig jaar gevraagd zou hebben om 'hun' Ajax-team van pak 'em beet 2018 samen te stellen, dan denk ik dat al deze jongens er bij 95% van de volgers in zouden staan.En ook bij 95% van de mogelijke trainers... Daarnaast zijn al die jongens ook veel minder waard na een slecht seizoen dan na een paar jaar in de basis. Ik weet niet of elk (mogelijk) vertrek per se de schuld van Bosz is, maar het aantal vertrekkende talenten is gewoon te groot. Wat mij betreft blijft het bij 1 jaar Bosz.
Vind ik leuk
Broes +753
maandag 20 maart 2017 om 14:33
Het probleem is niet dat Bosz deze jongens niet meer opstelt, maar dat Blind ze al vroeg bij Oranje heeft gehaald, waardoor ze een zekere status hebben gekregen en opeens eisen gaan stellen. Daar komt nog de invloed van de zaakwaarnemers bij die belang hebben bij een transfer en de ontevreden speler is geboren. Ze hebben niet geleerd om te knokken.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:17
Deze spelers zijn gewoon niet goed genoeg voor ajax 1 kansen om in de ploeg te komen dwing je zelf af, trainer hoeft dat niet te doen zijn teveel verwend kunnen niet tegen tegenslag .
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:58
Kijk naar de wedstrijd Excelsior-Ajax. Met de mentaliteit van gisteren kan je geen kampioen worden. Ik denk niet dat mijnheer Bosz deze spelers kwijt wil qua talenten. Maar het zijn spelers waarmee men geen wedstrijd kan winnen. Alleen al om hun gemakzucht, slordigheid en zich te goed vinden.
Vind ik leuk
Guust +2364
maandag 20 maart 2017 om 18:21
Dus er was maar 1 optie, kampioen worden anders heb je het slecht gedaan. Hoge verwachting in zijn eerste jaar, hoezo eisen Cerny en Riedewald een plaats,, zijn ze helemaal niet waard op dit moment, en Veltman tegen Tete kan je over discuseren. De drie die weg zijn moet je niet om treuren en deze drie, ja als ze weg willen lekker doen. Denk dat er niet veel animo is.
Vind ik leuk
FACT +154
maandag 20 maart 2017 om 19:22
Ach, wat verrassend!!!

Frenkie de Jong wordt nu al bestempeld als eigen jeugd! Net een paar maanden in dienst....

HAHAHAHAHA!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:04
Frenkie de Jong is geen product van Ajax, maar van Willem II.
Vind ik leuk
Gerro +2192
maandag 20 maart 2017 om 23:51
Als ik mij niet vergis las ik van de week nog dat Tete nog jaren bij Ajax wilden spelen maar nog niets had gehoord inzake zijn contract verlenging maar volgens telegraaf wil hij weg? vreemd verhaal dus.

Kritiek van de telegraaf is verder not done en zeer slecht onderbouwd,zo haalde Ajax voor het middenveld alleen Ziyech waardoor nu dus van de Beek,De jong en Nouri niet zouden spelen dus met ander woorden houd Ziyech 3 spelers tegelijk uit de basis???

Dan Cassiera die werd gehaald voor de vertrokken Milik maar word nu uit de basis gehouden door de deels eigen opgeleiden Dolberg.

Verder vertrok vd Hoorn waarvoor Ajax Sanchez haalde een gouden greep zo blijkt want hij dreef Veltman uit het centrum die op zijn beurt Tete uit de basis houd. Maar wat als Ajax Sanchez niet had gehaald maar de Ligt direct had opgesteld en dan een paar nederlagen had geleden dan waren de rapen pas echt gaar geweest. Men had dan Bosz en Overmars verweten zeer naïef te zijn geweest en teveel op de eigen jeugd te hebben gegokt en dat het geen speeltuin is waarin zij werken.

Inmiddels hebben de Jong,van de Beek,Nouri,de Ligt en Justin Kluivert al regelmatig hun minuten mogen maken waarvan de laatste twee genoemde nog A1 spelers zijn dus waar hebben we het over.

Inmiddels staat Bosz met Ajax in de kwart finale El en wie weet wat voor moois daar nog allemaal kan gebeuren want Schalke is niet een onneembare vesting.En wat als Ajax over twee weken van Feyenoord wint dat is het gaat weer terug op 3 punten.

En ja Bazoer hij was niet bereid de strijd aan te gaan,Tete heeft inmiddels het licht gezien en gaat die strijd wel aan als ik de laatste wedstrijden van hem bekijk daarnaast is de kans groot dat Veltman vertrekt na dit seizoen en dan gaat zijn echte kans toch komen. Dat zelfde geld voor Donny van de Beek daar de kans zeer groot is dat Klaassen naar dit seizoen vertrekt.

Verder vind ik dat je aan het einde van de rit de balans op moet maken

Telegraaf dus opzouten met je azijnpissers journalistiek.

Vind ik leuk
woensdag 22 maart 2017 om 08:29
AFC Ajax: haal geen spelers maar investeer in een goede, moderne en representatieve trainer die respect afdwingt bij spelers alleen al vanwege z'n alure.
Haal Thierry Henry nu hij nog redelijk betaalbaar is... en Bergkamp adviseur!
Ik geloof dat die 2 heel goed met elkaar overweg kunnen

Bosz? Jammer, leuk geprobeerd, jongen.

Vind ik leuk
donderdag 23 maart 2017 om 03:26
Ik geef niet alleen Bosz de schuld maar het hele Ajax bestuur en ook die hebben ook zitten slapen , de macht is hun naar het Hooft gestegen , Bosz is maar een voorbijganger die totaal geen gevoel voor Ajax heeft , en elke maand op ze bankrekening kijkt of ze salaris is gestort .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bosz jaagt drie Ajax-spelers weg door gebrekkige communicatie: vertrekwensen'