Mourinho staat met verbazing te kijken naar 'fenomenale' De Roon: 'Moet toegeven'

Mourinho staat met verbazing te kijken naar 'fenomenale' De Roon: 'Moet toegeven'

maandag 20 maart 2017 om 07:43

Marten de Roon heeft een goede beurt gemaakt in het treffen tussen Middlesbrough en Manchester United (1-3). De middenvelder van Boro speelde ondanks de nederlaag indrukwekkend en liet United-manager José Mourinho met open mond achter.

"Boro heeft een goed team, een solide middenveld vooral. This kid De Roon is fenomenaal. Zijn werkethiek is fenomenaal. Alles is solide aan het middenveld, dat zeer direct speelt. We moesten er echt voor vechten. En ik moet toegeven: het was heel zwaar voor ons", aldus Mourinho in The Sun.

De Roon kwam zelf ook aan het woord na de loftuiting van Mourinho: "Ik prijs mezelf ongelooflijk gelukkig. Ik speel voor een goede club, leef in een goede buurt, maar ben ook ambitieus. Ik weet dat ik niet voor Manchester City ga spelen of een andere club in de top-vijf. Maar ik denk dat ik mezelf zo kan doorontwikkelen dat ik misschien voor een club als Everton kan spelen. Er is nog een lange weg te gaan."

Poll

Stelling: De Roon kan in de zomer wederom een stap hogerop aan

(716 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 07:47
Wij willen marten in oranje
Vind ik leuk
Romario9 +2925
maandag 20 maart 2017 om 07:49
En nog altijd wordt hij genegeerd door onze bondscoach...
Vind ik leuk
Speedy +109
maandag 20 maart 2017 om 09:35
@Romario9

Hij is inmiddels wederom geselecteerd. Maar ik snap je wel. Marten de Roon zou gewoon in de basis van het NL-elftal moeten staan.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 07:55
Prima mentaliteit! Heeft hem al ver gebracht en gaat hem nog verder brengen!
Vind ik leuk
Jung +120
maandag 20 maart 2017 om 08:02
Hij hoort inderdaad in de selectie van het NL elftal thuis... Alleen hebben we met Strootman al zo'n type speler in huis of mag ik die vergelijking niet maken? Als stand-in voor strootman selecteren?
Vind ik leuk
Korm +11194
maandag 20 maart 2017 om 08:22
denk sowieso beter dan vilhena
Vind ik leuk
ruuddevil +1823
maandag 20 maart 2017 om 08:09
Zelfkennis, bijzonder voor een voetballer.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:27
Ik zag een keer een docu over De Roon op Fox Sports toen hij nog in Italie speelde. Waren de supporters weg van hem omdat hij juist zo normaal was.
Vind ik leuk
Speedy +109
maandag 20 maart 2017 om 09:38
Niet alleen in Italië. Ook als Heerenveen-fan zijn we nog steeds weg van De Roon. Als hij speelde, speelde het hele elftal solide. Als hij er om wat voor reden dan ook een keer niet bij was, was het hele elftal los zand. Dat zegt ook wel wat.
Vind ik leuk
Korm +11194
maandag 20 maart 2017 om 08:22
en dan godver nog steeds niet opgenomen worden voor oranje!
Vind ik leuk
EddyT67 +1462
maandag 20 maart 2017 om 08:37
Blind heeft geen tijd om naar Engeland te gaan. Die staat bij Jong Ajax te kijken naar jongens als De Ligt en Nouri (zodra die 3 keer in het 1e heeft gespeeld wordt hij ook opgeroepen). En als hij een keer in Engeland is kijkt hij vooral naar zijn zoon. Al of niet in het veld. Deze bondscoach heeft bij mij totaal geen geloofwaardigheid meer.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 08:50
Wordt tijd voor een andere bondscoach. Met Blind gaan we het WK 2018 niet halen, als hij dit soort spelers niet oproept i.p.v Vilhena.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:27
Hij had ipv Toornstra geselecteerd moeten worden. En om nou te zeggen van: Ja maar hij is Multi inzetbaar, dat is misschien zo maar niet Ned elftal waardig, middenveld niet en rechtsbuiten al helemaal niet. Zijn overigens nog wel meer spelers die er ook niet horen maar dat even ter zijde....
Vind ik leuk
HJR +1583
maandag 20 maart 2017 om 09:30
Probeert hij nu N de Jong na te doen, op de foto?
Vind ik leuk
De Hout +375
maandag 20 maart 2017 om 09:58
Ligt Blind weer te tukken?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:39
Een logische en symphatieke jongen,die komt er wel.
Vind ik leuk
fdev86 +337
maandag 20 maart 2017 om 11:02
Eigenlijk is de foto best komisch ! :) die kop van die andere speler, geniaal ! met die bos haar
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourinho staat met verbazing te kijken naar 'fenomenale' De Roon: 'Moet toegeven'