Guardiola vol lof over Wijnaldum: 'Viel op geen fout te betrappen'

Guardiola vol lof over Wijnaldum: 'Viel op geen fout te betrappen'

maandag 20 maart 2017 om 08:39

Georginio Wijnaldum was zondag de grote man aan de zijde van Liverpool tegen Manchester City. Na het duel, dat in 1-1 eindigde, was City-manager Pep Guardiola bijzonder onder de indruk van de Nederlander.

"Wijnaldum viel op geen fout te betrappen. Zijn tackles waren subliem en zijn loopvermogen gekmakend voor de tegenstanders", aldus de Spaanse oefenmeester, geciteerd door het Algemeen Dagblad. Wijnaldum zelf 'genoot' naar eigen zeggen van het duel. "Beide teams speelden vol op de aanval. Dat maakte het zo interessant. Helaas maakten we de kansen niet af. Dat is frustrerend. Aan de andere kant: wij kwamen ook meerdere malen goed weg."

Een 1-1 tegen de nummer drie is op zich niet slecht, maar het feit is wel dat Liverpool meer punten moet pakken om Champions League-voetbal veilig te stellen. De nummer vier van de Premier League heeft plek twee vol in het vizier, maar voelt ook de hete adem van nummer vijf Manchester United in de nek. "We weten dat we de Champions League moeten halen. Of het nog lukt? We maken net zoveel kans als een handvol andere ploegen. We laten het liggen tegen de kleinere teams."

Plaats een reactie

ruuddevil +2071
maandag 20 maart 2017 om 08:53
Mooi om te zien dat Wijnaldum een volwassen prof is geworden. Ik zag een zeer scherpe blik, totale focus.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:21
Het zou ook eens terecht zijn als hij een basisplaats kreeg in Oranje.
Alleen heeft het daar nog niet altijd laten zien.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:28
Hij zou bij Oranje dezelfde rol moeten krijgen. Dan haal je het maximale uit hem.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:31
Juist precies dat is juist wat blind hem moet gunnen het zelfvertrouwen bij hem.op die positie in het Nederlands elftal.
Dan zie ik zeker nog wel mooie dingen gebeuren ;-)
Vind ik leuk
chicken +4561
maandag 20 maart 2017 om 10:12
En welke rol heeft hij bij liverpool dan?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:53
Box to Box, maar evengoed ook de spelmaker bij Liverpool. Meld zich daarnaast op de goede momenten in de 16. Niet normaal hoeveel effort hij op dit moment in wedstrijden stopt. Hij is in zijn spel wel heel afhankelijk van zijn collega middenvelders. Wijnaldum schommelt veel in positie, waardoor de andere middenvelders bij Liverpool ook veel moeten schakelen.
Vind ik leuk
United +40393
maandag 20 maart 2017 om 13:04
Misschien ligt dat ook aan zijn medespelers bij Oranje.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:20
Beste Nederlandse speler op dit moment. Helaas minder aanwezig en bepalend in oranje als bij zijn clubs.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:29
Robben!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:31
Hahaha ja als hij ooooooit aanwezig is. Maar idd grootste ster maar toch minder dan het was. Logisch op die leeftijd en na al die blessures.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 09:44
Iedereen word minder helaas. Alleen hij is nog steeds ons belangrijkste wapen! Blij dat Depay ook weer wat begint te voetballen, hopelijk trekt hij die lijn door.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 10:28
Hebben we gisteren wel gezien :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:28
Ik heb gisteren niks meegekregen. Verklaar u nader...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 11:49
Hij voetbalde gisteren als een natte krant tegen PSG.
Vind ik leuk
United +40393
maandag 20 maart 2017 om 13:07
Ik denk juist dat Robben mede door blessures nog zo goed is. Mentaal ook is hij ook heel sterk.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:15
Denk niet dat die blussures hem goed gedaan hebben. Zijn toch fysieke aanslagen op je lichaaam.
Vind ik leuk
Romario9 +4136
maandag 20 maart 2017 om 11:05
Met Wijnaldum en Strootman op het middenveld in Oranje moeten we de komende jaren toch wel vooruit kunnen
Vind ik leuk
United +40393
maandag 20 maart 2017 om 13:08
We missen alleen een nieuwe Sneijder.
Vind ik leuk
Romario9 +4136
maandag 20 maart 2017 om 15:37
Tja... dat had eigenlijk Ziyech moeten zijn natuurlijk...
Vind ik leuk
United +40393
maandag 20 maart 2017 om 16:02
Die wordt niet zo goed.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:19
Denk dat jij ziyech heel erg onderschat. Als hij echt als nummer 10 mag spelen achter een spits. Dat hij van enorm hooog niveau is. Met zijn inzicht en passing. Last bij ajax ook vlagen zijn klasse zien maar fungeerd niet met een klaassen en een schone het middenveld die allemaaal de ballen in de voet willen en het spel maken. Een box to box speler als wijnaldum .. een sloper als strootman zouden ziyech perfect aanvullen. Waardoor hij minder hoeft te focussen op zijn verdedigende taken en alleen vooruit mag denken.
Vind ik leuk
ttfr +827
dinsdag 21 maart 2017 om 18:04
Helemaal eens maar dan nog niet en nooit het niveau van Sneijder
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 23:26
Sneijder was in zijn topjaren de beste spelverdeler van de wereld. Zeker het jaar waarin hij alles met inter won. Toen had hij gewoon de gouden bal moeten winnen. Dat ziyech dat niveau van sneijder kan halen weet ik niet, ligt ook aan zijn ontwikkeling. Maarja is niet anders Blind was te eigenwijs en Ziyech te trots.Vind wel jammer dat die knuppel van een fransman bondscoach is van marokko. Is schandalig dat ziyech niet word opgeroepen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Guardiola vol lof over Wijnaldum: 'Viel op geen fout te betrappen'