Kuyt: 'Hij zit weken in een onzekere situatie, weet niet wat er gaat gebeuren'

Kuyt: 'Hij zit weken in een onzekere situatie, weet niet wat er gaat gebeuren'

maandag 20 maart 2017 om 12:27

Dirk Kuyt is trots op Tonny Vilhena. Volgens de Feyenoord-routinier denken veel mensen dat het een voordeel is dat Vilhena nog niet geschorst is, omdat hij tot de definitieve uitspraak van de beroepscommissie alles mee kan doen. Maar de jonge middenvelder zit er wel degelijk mee.

"Misschien vergeten we dat deze jongen weken in een onzekere situatie zit. Hij weet niet wat er gaat gebeuren en dan wordt er van hem maar even verwacht dat hij als jonge voetballer alles van zich afschudt", zegt Kuyt in De Telegraaf. De routinier is ook blij met wat Vilhena op het veld laat zien. Tegen sc Heerenveen tekende hij voor de 1-2. "Ik vind het echt heel knap wat hij doet. Tonny is zo ontzettend belangrijk voor deze ploeg. We willen ook met z'n allen bij elkaar blijven. We vormen één ploeg en daar hoort Tonny bij."

De voorsprong op Ajax is nu zes punten. De eerstvolgende wedstrijd is De Klassieker: D-Day. "We hebben nog zeven finales te spelen, maar de eerstvolgende in de ArenA wordt wel dé finale. Daar gaan we heen met dezelfde ideeën als tegen Heerenveen na rust: spelen om te winnen."

Plaats een reactie

EddyT67 +1649
maandag 20 maart 2017 om 12:35
Kuyt kan beter zijn mond houden. Die arme jonge zit in onzekerheid....Poepoe. Eerst zijn familiegeschiedenis erbij halen en nu dit. Wat voegt dit toe aan het verhaal?

Wel mee eens dat Vilhena momenteel bijzonder goed presteert.
Vind ik leuk
BigBoi +1901
maandag 20 maart 2017 om 13:28
Ja net alsof hij uit huis geplaatst wordt en ze weten nog niet waar. We hebben het hier over voetbal meneer Kuyt.
Vind ik leuk
HJR +2334
maandag 20 maart 2017 om 12:39
Nou Dirk je kan ook overdrijven. Hij moet wachten tot 29 maart dan weet hij het, is toch vrij duidelijk. Hij is een professional die al een aantal jaren meeloopt. Dat zijn schorsing wordt uitgesteld moet voor hem niet uitmaken. Hij traint gewoon de hele week door, ook al zou die geschorst zijn. Als hij dat niet kan hoort hij niet in Feyenoord en niet in het NL elftal.

Hij is wel belangrijk voor Feyenoord, ik zal het jammer vinden als hij niet mee doet tegen Ajax. Laat de beste spelers het uitmaken en dan Nijhuis als scheidsrechter ;)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:46
Er blijft onzin uit komen he.
Als hij er zo mee zit had hij:
A: geen elleboog moeten geven
B: de eerste keer niet in beroep moeten gaan.
C: de tweede keer niet in beroep moeten gaan.
Maar neem van mij maar aan dat hij er totaal niet mee zit.
Er is bewust met de KNVB afgesproken dat hij lekker mag spelen tegen de subtoppers AZ en Heerenveen, dan mag hij helaas tegen de laagvliegers Go Ahead en Zwolle niet mee doen....die keuze was niet zo heel moeilijk toch.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:49
Ja ja, Tonny Vilhena zit maar te wachten en dat is heel vervelend voor hem. Wat een mening zeg. Die vent hoeft nergens op te wachten als hij zijn smerige elleboogstoten niet uitdeelt. Als voor dit soort stiekeme overtredingen nu eens tien wedstrijden worden gegeven kan hij in afwachting van de uitspraak alvast thuis op de bank gaan zitten vanaf het moment van de overtreding. Tenminste, als die beroepscommissie binnen tien weken tijd heeft om de zaak te behandelen. Wat een gotspe hé.
Vind ik leuk
Hammie +218
maandag 20 maart 2017 om 12:54
WAAR BIJFT VOORONDERZOEK VAN KLAASSEN DAN!!!

Ik hoor niets ik lees er niets over....


KNVB zou het toch niet perongeluk vergeten??
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 13:16]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 12:59
Mee eens! Was gewoon een slaande beweging en "per ongeluk " de tegenstander raakte. Maar nu stond er toevallig maar 1 camera erop. Vreemd, waar zijn die alle andere hoeken?
Vind ik leuk
Korm +13506
maandag 20 maart 2017 om 13:11
zo'n luxe stadion heeft excelsior niet!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:21
De camera 's waren er wel maar waar Feyenoord z'n geld spendeert voor een jurist, is Ajax wat slimmer en wil de beelden van Fox zien en eruit knippen (tegen betalning natuurlijk) wat in hun nadeel kan komen.
Vind ik leuk
Tafkaz +3291
maandag 20 maart 2017 om 13:10
Geloof me nou maar dat daar geen vooronderzoek komt. Te weinig beelden van Fox van voorbij gekomen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:15
mooi verhaal van Dirk ,kan ook goed toneel spelen
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:59
Precies... doet ie al weken.... best grappig
Vind ik leuk
fr1963 +467
maandag 20 maart 2017 om 13:32
Wat waren de ideeën dan tegen Heerenveen voor de wedstrijd? We komen voor 0 of 1 punt? Of is het interview door de journalist uit zijn verband gerukt.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 13:36]
Vind ik leuk
pico323 +1640
maandag 20 maart 2017 om 15:58
zielig hoor hij zit in onzekerheid./ en maar janken daar in Rotterdam.
Vind ik leuk
Savior +1360
maandag 20 maart 2017 om 19:30