De Ligt stevig aangepakt: 'Vind het te makkelijk dat mensen dat zeggen'

De Ligt stevig aangepakt: 'Vind het te makkelijk dat mensen dat zeggen'

maandag 20 maart 2017 om 12:51

Ben Wijnstekers heeft zo zijn twijfels bij het selectiebeleid van bondscoach Danny Blind. De voormalig international vraagt zich af waarom de keuzeheer spelers heeft opgeroepen die bij hun club betrekkelijk weinig in actie komen. 

Telegraaf-rapporteur Wijnstekers doelt onder meer op Kenny Tete. "Ik vond Tete aan het begin van het seizoen niet goed spelen. De laatste duels maakt hij een betere indruk, maar ik zou op de rechtsbackpositie de voorkeur geven aan Rick Karsdorp", vertelt hij in de ochtendkrant.

"Het selecteren van Matthijs de Ligt kan ik begrijpen vanwege een aantal blessures in de defensie van Oranje. Mannen als Virgil van Dijk en Jeffrey Bruma zijn er immers niet bij. Toch plaats ik wel wat vraagtekens bij het selectiebeleid van Danny Blind. De bondscoach zegt dat het belangrijk is dat internationals veel aan spelen toekomen bij hun club, maar hij selecteert nu ook jongens die relatief weinig minuten hebben gemaakt."

De Ligt
Tijdens het duel met Excelsior van zondagmiddag (1-1) ging De Ligt gruwelijk in de fout bij de openingstreffer van de thuisploeg. "Ik vind het te makkelijk dat mensen dan zeggen: die jongen is pas 17", stelt Wijnstekers. "Zijn leeftijd maakt niet uit. Wanneer je in het eerste elftal speelt, mag je dit soort fouten niet maken."

Poll

Is de oproep voor De Ligt terecht?

(3984 stemmen)

Plaats een reactie

Gwadt +2538
maandag 20 maart 2017 om 13:02
Ach doet ie nooit meer, helaas wel een dure. Vond het wel apart dat Silooy gisteren bij studio voetbal het mede in de schoenen wilde schuiven van Sanchez. Ik had geen idee wat de Ligt wilde doen, maar dit kan je niemand anders aanrekenen dan hem.
Vind ik leuk
666 +5065
maandag 20 maart 2017 om 13:12
Ja was idd een rare reactie.
De Ligt speelt die bal zo ver achter de man dan kon hij nooit goedmaken.
Vind ik leuk
darmianto +6681
maandag 20 maart 2017 om 13:12
Direct kan je die fout inderdaad aan De Ligt toeschrijven, daar zit geen woord Chinees bij maar van Sanchez verwachten we inmiddels (terecht) dat hij de leider in de defensie is. Dat kwam er gisteren totaal niet uit, is toch wel lekker als je als jonge gast kan vertrouwen op zo'n blok graniet naast je maar als dat dan weg valt dan zal zo'n jongen eerder fouten maken.
Vind ik leuk
Gwadt +2538
maandag 20 maart 2017 om 14:01
Absoluut, kan ik inkomen. Het ging mij er om dat er gezegd werd dat de bal voor Sanchez bedoelt was. Nou dat zie ik totaal niet af aan de richting van de bal. Geen idee wat het plan wel was, maar dat iig niet.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:04
Hoeveel ouder is Sanchez dan? Dat scheelt niet zoveel toch? En Sanchez speelt pas 6 maanden in Nederland. Wanneer we dan toch excuses gaan zoeken...

Simpel: De Ligt maakt een fout waardoor Ajax puntverlies lijdt. Jammer, niks aan te doen. Daar leert hij van, wat toch de bedoeling is van iemand van 17. Wanneer we willen dat talenten sneller doorstromen, zullen we moeten accepteren dat dit soort zaken gebeuren en je dus puntverlies kan lijden op zo'n moment. Niks aan te doen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:17
Ach, jonge gasten kunnen een fout maken, hoort bij het leerproces. Dat dit op zo'n moment gebeurd is vervelend maar dat kan gewoon gebeuren. Het risico wat je neemt als je ze opstelt.
Overigens was het in het begin van de wedstrijd tegen Excelsior. Als je dat als team niet weet om te buigen naar een overwinning, heb je als team gefaald en is het ridicuul om over zo'n fout te blijven uitweiden.
Feyenoord kon het mentaal opbrengen om er voor te gaan, Feyenoord moet kampioen worden, waar Ajax graag kampioen wil worden. Dat is het grote verschil. Daarom won Feyenoord bij Heerenveen en won Ajax niet.
Puur op mentaliteit en daarom wordt Feyenoord volkomen verdiend en terecht kampioen (erg zeg, uit de mond van een Ajacied).
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:28
Sanchez staat schuin voor de Ligt en daar moet hij niet staan als laatste man. Hij hoort er schuin achter hem te staan. Principle of preparedness oftewel rugdekking en ruimte maken voor lasse
Vind ik leuk
Gwadt +2538
maandag 20 maart 2017 om 13:59
Kijk nou hoe hij passt, hij probeert zelfs de bal hoog te spelen. Zelfs als Sanchez naast hem stond was het gevaarlijk geworden. Gewoon een blackout, kan gebeuren, maar niet er wat anders van maken. Er waren zeker 3 logische opties paraat.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 13:59]
Vind ik leuk
Olfie +2477
maandag 20 maart 2017 om 13:08
De Ligt maakt in ieder geval genoeg minuten, dus die beredenering gaat niet op. Hij heeft dit seizoen geloof ik al in 7 competities gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:13
Ik mis gewoon Sinkgraven...wat een verdediging Blind had kunnen neerzetten;
Cillessen op doel met daarvoor Tete-Viergever- De Ligt -Sinkgraven en in het midden in een verdedigende rol Blind Jr.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:24
met op het middenveld sneijder klaassen en van beek? en 2 spitsen huntelaar en kluivert?
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 13:25]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:31
Daar zeg je wat. Ik vond persoonlijk v.d.Beek tegen Kopenhagen een geweldige partij spelen op het middeveld en zorgde ervoor dat de Denen de aanvallers niet kon bereiken maar die jongen is helemaal in de schaduw van De Ligt beland. Klaassen deed het gisteren niet veel beter dan hem.
Vind ik leuk
Garinsha +2516
maandag 20 maart 2017 om 13:16
De reden dat Tete is geselecteerd is omdat hij weer zijn vorm krijgt van vorig jaar en langzaam maar zeker de kans weer krijgt.. en blind weet wat hij aan Tete heeft.. maar sowieso krijgt Karsdorp de voorkeur.. simpelweg omdat hij constanter is..

en over De Ligt ben ik het wel eens.. als jij in het eerste staat wil dat zeggen dat je een volwaardig A speler bent.. en daar horen dit soort fouten niet bij want die kunnen op dit niveau afgestraft worden.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 13:59
Toch zijn 2e fout in 3 wedstrijden wat direct een goal kost.
Verder voetbalde hij fantastisch. Helaas hebben we toch niks beters rondlopen.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:03
de Ligt ja 17 jaar en nu al zo kunnen spelen super,
In Europa super gespeeld foutloos tegen een fysiek sterke spits,
Gisteren hele goede wedstrijd
(loopt net voor zijn foutje nog een gat dicht met een ulime slijding perfect op de bal)
En dan foutje en dan ook de pech dat Tete dat schot raakt anders gaat I gewoon voorlangs.

Goede gozer voor 17 jaar al fysiek best ver en voetballen gewoon goed (natuurlijk gaat hij ook zijn dipjes en foutjes krijgen)
En met alle blesseures en oefenwedstrijd ook lekker meenemen, kan ook nooit kwaat
maar wat kan die jongen eraan doen dat I geselecteert wordt?
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 14:05]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:13
Waarom geen karsdorp blind ziet alles door een Ajax bril, waarom geen kongolo (dit moment geblesseerd) maar wel tete doe dramatisch speelt
Vind ik leuk
Cookee +3634
maandag 20 maart 2017 om 18:17
Prima tekst van Bennie Wijn, helemaal mee eens.
Of je nu 17 bent of 36, je speelt om je tegenstander kansloos te maken.
Wellicht is het een optie om de Ligt rechtsbuiten te maken, want we hebben ook niemand voor een assist op Vincent Janssen, de pass op van Duinen was prima van richting en snelheid.
En Tete... is bijna elke week schuldig aan een fout.
Wordt tijd dat Karsdorp in eigen goal gaat schieten, tot die tijd is hij kansloos voor Oranje.
Ik ga lekker een stream van Kaapverdië kijken er speelt een jongen van Cambuur mee, das ook jupiler maar geen de Ligt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt stevig aangepakt: 'Vind het te makkelijk dat mensen dat zeggen'