Hyballa zet kwaad bloed bij NEC: 'Dat soort dingen moet hij niet meer zeggen'

Hyballa zet kwaad bloed bij NEC: 'Dat soort dingen moet hij niet meer zeggen'

maandag 20 maart 2017 om 14:18

Peter Hyballa heeft geen goede beurt gemaakt bij de clubleiding van NEC. De trainer van de Nijmegenaren liet zich onlangs uit over zijn aanvallers. Hij noemde hen 'slecht gescoute spitsen', na de nederlaag tegen ADO Den Haag (1-0).

"Peter moet dat soort uitspraken niet meer doen. Iedereen kan echter in de fout gaan. Daar hebben we met hem over gesproken en het is klaar nu", countert technisch directeur Edwin de Kruijff in het Algemeen Dagblad. Door de dertiende nederlaag van het seizoen tegen FC Utrecht is er nu een sportieve crisis in Nijmegen.

Vier jaar geleden maakte hij iets soortgelijks mee bij Alemannia Aachen. "Toen werd ik ontslagen omdat ik maar drie punten in zeven wedstrijden pakte. Of ik nu voor mijn baan moet vrezen? Dat weet ik niet, dat moet je aan de clubleiding vragen", zegt de trainer.

De clubleiding van NEC sprak zondag het vertrouwen in de Duitse oefenmeester uit. "Deze club heeft de afgelopen jaren wel in zwaarder weer gezeten", zei directeur Bart van Ingen.

Lees meer over:EredivisieNEC Nijmegen

Plaats een reactie

michelhx +1472
maandag 20 maart 2017 om 14:23
Oei, zodra het bestuur z'n vertrouwen uitspreekt in een trainer weet je dat het 2 voor 12 is. Nog 2 wedstrijden op rij verliezen en Hyballa is de pineut.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:15
Ze hebben helemaal geen geld om een ontslagvergoeding te betalen dus dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:17
Valt wel mee in dit geval denk ik. Zoals hij ook aangeeft heeft de club het vele malen moeilijker gehad de afgelopen jaren dan dit jaar. Ze realiseren zich daar heus wel waar ze wegkomen, en dus ook dat ze geen wonderen hoeven te verwachten. NEC doet het in mijn ogen naar behoren.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 14:26
Wellicht niet heel erg handig om die uitspraak te doen, maar ze kunnen moeilijk beweren dat hij ongelijk heeft.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:21
ik vind dat daar vaak onredelijk over gedaan wordt . spitsen zijn de duurste spelers op het veld en spitsen die in maakt niet uit wat voor competitie spelen en er 15 of 20 maken zijn absoluut onhaalbaar voor 9 van de 10 clubs . het is gewoon een geldkwestie , heeft niks met de scouting te maken . je kunt dat uitgeven wat je in de beurs hebt , tenminste , in nederland dan .
Vind ik leuk
DubRtd +5845
maandag 20 maart 2017 om 14:35
Tsja, 23 goals ingeleverd met Santos en Limbombe die weggingen.
De topscorer heeft er nu 5 dus je kan lastig zeggen dat er goed is omgegaan met het vervangen van die 2.


Vind ik leuk
Metal +1479
maandag 20 maart 2017 om 14:41
Oei, kritiek leveren is een zonde tegenwoordig. Nee, we moeten vooral lief voor elkaar zijn en elkaars beperkingen accepteren. En als je al kritiek hebt moet dat vooral binnenskamers, want owee de buitenwacht een negatief signaal opvangt.
Als trainer word je wel keihard afgerekend op slechte resultaten, maar scouts en directieleden kunnen maar aanmodderen. Hybala zegt gewoon zoals het is...die eerlijkheid zouden we meer moeten respecteren.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:00
Er is echt geen trainer die het beter doet met de huidige selectie dan Hyballa hoor.. Het is echt een vreemdelingenlegioen, waar hebben ze al die spelers vandaan getoverd?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:10
Beetje onrust stoken? Dit "incident" heeft al een week geleden plaatsgevonden. Nu na een nederlaag dit artikel (nogmaals) brengen?!
Vind ik leuk
FSCeara +1975
maandag 20 maart 2017 om 16:22
Het is voor Hyballa te hopen dat ze hem op straat zetten en hij voor een betere club voor de groep mag staan. NEC moet toch wel wete dat ze voor hun doen een toptrainer in huis hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hyballa zet kwaad bloed bij NEC: 'Dat soort dingen moet hij niet meer zeggen'