Maaskant verbolgen door actie Menig: 'Dáár kwam politie zelfs in de kleedkamer'

Maaskant verbolgen door actie Menig: 'Dáár kwam politie zelfs in de kleedkamer'

maandag 20 maart 2017 om 15:04

Queensy Menig heeft geen punten gescoord bij Robert Maaskant. De oud-trainer van onder meer NAC Breda vond de manier van juichen van de jonge aanvaller van PEC Zwolle namelijk ongepast. Hij deed dat in het hol van de leeuw: bij Go Ahead Eagles.

"Zeer ongepast, zeker daar, waar het heel explosief kan zijn, in de Adelaarshorst", zegt Maaskant bij FOX Sports. Hij deed het niet aan de kant van de harde kern. "Anders had hij minimaal 40 bier over zich heen gekregen en wie weet wat nog meer", weet Maaskant, die vroeger zelf in Schotland speelde.

"Toen kwam zelfs de politie in de kleedkamer voor het seizoen en die gaf gewoon aan: 'Heren, op het moment dat jullie provoceren naar het andere publiek, dan krijg je daar een boete voor. Een bekeuring. Je neemt enorme risico's dat de vlam in de pan slaat en dat willen ze gewoon niet zien.' Ik vind ook dat het niet hoort", aldus Maaskant.

Menig hield bij het juichen zijn vinger voor de mond. "Die vinger is gewoon voor…", begint Menig. Voor iedereen in Deventer? "Zoiets. Nee, weet je. Je scoort, je bent blij, je bent jong en weet niet zo goed met de emotie om te gaan. Ik ben normaal gesproken niet zo'n type. Ik was het even kwijt, een klein beetje dan."

Poll

Is deze reactie van Maaskant op Menig terecht?

(939 stemmen)

Plaats een reactie

PredatorA +5424
maandag 20 maart 2017 om 15:09
Maaskant zeik niet zo man!
Vingertje voor de mond en hand achter het oor gebeurt overal..
Vind ik leuk
HanV +1858
maandag 20 maart 2017 om 16:22
Zeker als je verrot gescholden wordt omdat je een zogenaamd verkeerd shirt aanhebt en de GAE-fans blij zijn met een enorm spandoek waar de tegenstander voor bastaarden worden uitgemaakt.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:35
Adebayor deed het ooit ...die rende helemaal naar de andere kant en daarna voor zijn leven...
Vind ik leuk
ruuddevil +2112
maandag 20 maart 2017 om 15:13
Ja en oooeeehhhh bij GAE is de sfeer zo explosief.
Vind ik leuk
DubRtd +13712
maandag 20 maart 2017 om 15:14
Zo schokkend is het allemaal niet.
Niet op het zelfde niveau Adebayor die voor City tegen Arsenal scoorde in elk geval
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:14
het publiek opfokken, heerlijk toch?
Vind ik leuk
zwollie +3159
maandag 20 maart 2017 om 15:21
vooral in deventer is het vaak een opgefokt zooitje
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:16
Kowet aanhang zit standaard met Kalashnikovs en handgranaten op de tribune...
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:29
Niets mis mee. Na deze opmerking moet Maaskantje zelf een kaart krijgen:..
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:31
waarom niet moet kunnen zou ik ook gedaan hebben
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 15:32]
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:44
Wie is in hemelsnaam maaskant,wat `n arrogantie deze man,heeft zelfs
niets gepresteerd,en maar meningen geven over anderen.
Dat VP deze man aan het woord laat.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:04
Typisch gevalletje van een narcist.
Vind ik leuk
zwollie +3159
maandag 20 maart 2017 om 16:10
toen hij nog bij pec zwolle voetbalde, zat hij meer met zijn handen door het haar om het haar goed te leggen, dan dat hij met voetballen bezig was.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 15:45
Maaskant even serieus, de politie kwam zelfs op het veld voor hem met zn jankgezichtie. Als iemand niet veel heeft bereikt is hij het wel, en dan nog lopen zeiken.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:03
Vingertje was voor Maaskunt.... maar die mist weer eens het punt.....
[Reactie gewijzigd op maandag 20 maart 2017 om 16:03]
Vind ik leuk
Farmer +5406
maandag 20 maart 2017 om 16:28
Die reactie van de Politie in de Kleedkamer? Hallo? 'Als je provoceerd krijg je een bekeuring'? Eerhm.. die spelers staan hun WERK te doen? de supporters komen om ze te zien. Als er toevallig door de tegenstander gescoord wordt, betekend dat die persoon zn werk gewoon goed doet, en daar blij om mag zijn. Als de thuis-supporters dat ZO agressief opvatten dat er grof geweld aan te pas komt.... dan moet de politie dan maar....? slaat dus NERGENS op he...

Maw: Het is dus 100% toegestaan dat GAE-fans zich ERNSTIG en gewelddadig misdragen tov anderen, maar als bv een speler van Zwolle juicht, omdat hij daar scoort (nb, zwolle was aan het winnen in Deventer: iets wat niet jaarlijks gebeurt?) dan moet die speler zich maar inhouden, want de GAE-fans zouden hem nog wel eens kunnen lynchen?

Sorry, dit wordt té gek. Als het ZO zwaar door-escaleert dat GAE-fans zó gewelddadig worden, dan wellicht zou GAE es een (paar)wedstrijdje(s) zonder publiek moeten afwerken. Kijken of het dan wél normaal kan. Fluiten, en met bier gooien wil ik niks van zeggen, maar als de politie de kleedkamer inkomt en dreigt met boetes, als je juicht na een doelpunt, dan is dr iets GOED mis met de regelgeving en de uitvoering daarvan.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:41
Jammer dat Maaskant niet meer in de eredivisie traint. Kon altijd wel om hem lachen.
Vind ik leuk
michelhx +2039
maandag 20 maart 2017 om 16:43
Maar wat deed hij ná dat vingertje voor z'n mond en die hand achter z'n oor? Het leek wel of hij één of ander obsceen pijpgebaar maakte ofzo, het zag er niet uit in ieder geval.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:05
Al gaat hij op zijn kop staan, gebeurt toch verder niks, laat gaan, gebeurt andersom toch ook.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:46
Ik heb een echte haat liefde verhouding met Menig. Vaak erger ik me de pleuris aan hem en er zijn ook momenten waarop ik hem top vind. Dit juichmoment is zo'n top actie
Vind ik leuk
Cookee +3634
maandag 20 maart 2017 om 17:57
Klote actie, dat is lekker zeg, zelf bij een club zitten waar geen passie is en dan scoren en ze dan het bloed onder de nagels vandaan halen. Bah, respectloos. In de tijd van Willem van Hanegem had men hem even op de brug doorgekeken en dan een brug verder neergekwakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Maaskant verbolgen door actie Menig: 'Dáár kwam politie zelfs in de kleedkamer'