Bosz de kop van jut bij Ajax: 'Slechter af dan onder De Boer'

Bosz de kop van jut bij Ajax: 'Slechter af dan onder De Boer'

maandag 20 maart 2017 om 16:38

Ajax heeft de titelstrijd mogelijk verloren op Woudestein. De Amsterdammers staan door het 1-1 gelijkspel bij Excelsior zes punten achter op koploper Feyenoord. De Telegraaf is hard voor Peter Bosz en Ajax.

'Slechter af dan onder De Boer', kopt journalist Valentijn Driessen van het dagblad. 'Niet Matthijs de Ligt is daar ondanks zijn desastreuze foute pass voor verantwoordelijk. De ervaren krachten Davy Klaassen, Lasse Schöne, Nick Viergever, Hakim Ziyech en trainer Peter Bosz valt aan te rekenen dat Ajax voor de derde achtereenvolgende keer geen kampioen wordt', stelt hij in zijn column.

Onder De Boer streed Ajax vorig seizoen tot op de laatste speeldag om de landstitel. 'Regelmatig werd Ajax bewierookt voor het vertoonde spel', luidt het vervolg. 'Aanvankelijk moest de Ajacieden tijd worden gegund om zich Bosz' speelwijze eigen te maken. Alleen wordt het eerder slechter dan beter.'

'De Europa League is voor Ajax en Bosz het laatste redmiddel, want anders breekt ongetwijfeld weer een roerige tijd aan in Amsterdam en zal Bosz weer om zijn oren worden geslagen met zijn imago van 'loser', van trainer die altijd afhaakt met zijn ploegen als de prijzen worden verdeeld', besluit Driessen zijn column.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 16:43
Als Sjaak Swart dat had geschreven dan had ik het geloofd, maar nu Valentijn Driessen dit schrijft heb ik mijn twijfels.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:54
Valentijn gaat veel te kort door de bocht. Het aantal punten dat Ajax heeft is ver boven gemiddeld. PSV eigenlijk ook. Maar er is 1 team die gewoon top presteert en dat is Feijenoord. Nog maar 2 verloren en nog wel tegen twee laagvliegers. Ajax speelt gewoon goed voetbal en creëren veel kansen. Tegen excelsior was het een voorspelde offday. Slecht, maar doodnormaal. Dat heeft elk team gehad, ook Feijenoord dus. Maar die hebben verder niks laten liggen en dat is gewoon knap en kampioenwaardig.
Vind ik leuk
Gizmo +3091
maandag 20 maart 2017 om 17:02
Of het klopt weet ik niet, maar in de Telegraaf stond vanmorgen ook een artikel van Mike Verweij en die schreef dat Ajax vorig seizoen om deze tijd 2 punten meer te pakken had en bovendien ook nog 10 goals meer gescoord !! Dus hoezo aantrekkelijker ??
Vind ik leuk
Lemon +265
maandag 20 maart 2017 om 17:11
Wauw, dus omdat er wat meer doelpunten worden gescoord is het direct aantrekkelijker? Kijk eens naar de verhouding veldgoals en/of goals vanuit spelhervattingen ;-). Psv scoort ook, maar of dat veldspel nou aantrekkelijk is?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:55
Netjes gozer ik denk er precies zo over .. wij hebben ook gewoon een bovengemiddeld aantal punten normaal lagen we op kampioenskoers
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:45
Erg kort door de bocht Valentijn, waan van de dag om deze columns te schrijven
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:46
De competitie duurt nog tot half mei dus ik vind het artikel erg voorbarig
Vind ik leuk
BassieN +516
maandag 20 maart 2017 om 16:47
De Vijverberg, Woudesteijn, wat doen ze volgend jaar? Misschien de Adelaarshorst.
Vind ik leuk
HJR +1232
maandag 20 maart 2017 om 16:51
Ajax kan niet meer degraderen hoor
Vind ik leuk
BassieN +516
maandag 20 maart 2017 om 16:56
Uhh ja, dus?
Vind ik leuk
HJR +1232
maandag 20 maart 2017 om 17:03
Nou grote kans dat GAE volgende jaar in de Jupiler League zit
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 16:55
Der is maar 1 loser en dat is Valentijntje zelf. Wat een triest figuur zeg...
Vind ik leuk
Broes +458
maandag 20 maart 2017 om 17:21
Klopt, hij is nog triester dan Jaap de Groot
Vind ik leuk
PSVKRK +168
maandag 20 maart 2017 om 16:59
Over oppertunisme gesproken. Ze zitten qua puntenaantal in lijn van vorig jaar. Bosz kan er niks aan doen dat Feyenoord zo goed presteert op dit moment.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:05
Nick Viergever atond niet eens in de basis . Lol
Vind ik leuk
2cents +17124
maandag 20 maart 2017 om 17:05
Grappig hoe de Telegraaf eindelijk de messen tevoorschijn haalt die het al sinds de komst van Bosz aan het slijpen was. Notabene op voorspraak van Cruijff naar Ajax gekomen. Het lijkt me leuk om eens een analyse te krijgen van hoe dit soort "journalistiek" achter de schermen tot stand komt.
Vind ik leuk
Lemon +265
maandag 20 maart 2017 om 17:14
Helemaal mee eens, je mist de diepgang en onderbouwing vaak in de 'journalistiek', waar persoonlijke meningen vaak doorgaan als feiten.
Vind ik leuk
2cents +17124
maandag 20 maart 2017 om 17:27
Notabene in de week dat voor het eerst in 14 jaar de kwartfinale van een Europees toernooi werd bereikt. Best bijzonder. Het zit kennelijk heel diep.
Vind ik leuk
Broes +458
maandag 20 maart 2017 om 17:24
Bosz heeft een Feyenoord verleden dat weegt kennelijk zwaarder dan de Cruijff voorspraak bij de Telegraaf.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:28
Zo veel geld en dan 3x op rij geen kampioen worden. Zit het beleid wel goed in mekaar?
Vind ik leuk
derksen +3580
maandag 20 maart 2017 om 17:36
Natuurlijk hoop ik dat mij club kampioen wordt
Maar er isnog niks beslist dat hebben we vorig seizoen wel gezien
Maare petertje bij ajax kan echt niet dat zij ik in augustus al
Kapitaal vernietiging heb die bewerkt bij ajax en onrust bij de jeugd spelers
Petertje past zo niet bij ajax!
Vind ik leuk
Freebird +9580
maandag 20 maart 2017 om 17:47
Ik heb hier al vaker gezegd. Bosz maakt Feyenoord kampioen en niet Ajax.
Dat ze dat nog steeds niet door hebben in Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 17:52
Met zoveel geld in de hand en toch geen kampioen van Nederland.

Tis net een reclame :P
Vind ik leuk
FSCeara +543
maandag 20 maart 2017 om 18:08
Nou... Met de Boer speelde je nog ergens om en die heeft wel prijzen gewonnen. dat moet professor Barabosz nog maar zien te doen. Enige dat je dit jaar nog kan winnen is EL maar dat is dan wel een echte prijs. als die verloren gaat is dit een verloren seizoen voor Ajax.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:23
Onder De Boer streed Ajax vorig seizoen tot op de laatste speeldag om de landstitel. 'Regelmatig werd Ajax bewierookt voor het vertoonde spel',


Hahahahahaha ja de vonken spatte ervan af vorig seizoen... Wat een kolder.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:28
Helemaal eens!
Vooral slechter.
Het is enorm slecht.
Al weken. Maar Omdat bosz de coach is, spelen we opeens leuk.
Wat een ongein.


Verlang naar de tijd onder de Boer.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 18:32
Gewoon gelijk maar heb ik al eerder geroepen
Vind ik leuk
Dicky +1039
maandag 20 maart 2017 om 18:36
Bosz is een waardeloze trainer. Deze onbenul zal nooit het maximale uit een spelersgroep halen. Toen hij bij ons trainer was heb ik mij aan hem dood geërgerd en aan de media die hem de hemel inprezen na dat ze weer eens een samenvatting van Vitesse hadden gezien. Nu ligt hij eindelijk onder een vergrootglas en krijgt de media ook in de gaten dat deze onbenul er weinig van kan.
Vind ik leuk
mylife +201
maandag 20 maart 2017 om 18:49
'Regelmatig werd Ajax bewierookt voor het vertoonde spel' ?????? Ajax speelt al jaren bagger net zoals de rest in NL
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:19
Die vent moeten ze samen met traore de deur wijzen en daar komt bij dat dit van de winter al had moeten gebeuren.en dan de man van 12 miljoen niet opstellen . Zo gaat het vertrouwen in de coach ook naar beneden.
Vind ik leuk
Sazzz +5098
maandag 20 maart 2017 om 23:14
De hetze van de Telegraaf wordt stilaan lachwekkend. Oké, De Boer had vorig seizoen meer punten, de seizoenen ervoor niet. Bij De Boer werd geklaagd dat er te weinig mannen in het veld stonden en bij Bosz wordt nu weer geklaagd dat er te weinig jeugd in staat. Ookal geeft Bosz redelijk wat jeugd de kans. Het is zielig.
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 09:44
Het gaat niet om het feit dat het beter of slechter is alleen Bosz zijn manier van doen laat de publieke opinie zich tegen hem keren.

- Hoe hij met talenten om is gegaan/gaat
- Traore door dik en dun verdedigen
- Dat gedoe met Ziyech
- Viergeven /Sinkgraven /Veltman
- CL kwalificatie

Ik denk eerlijk dat een groep binnen de selectie hem beu is...door al deze gevallen...

En ik heb het niet over deze ene wedstrijd bij Excelsior maar over het hele seizoen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 maart 2017 om 09:45]
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 21:22
Wat een onzin. Vorige week werd het spel van Ajax tegen Kopenhagen nog bewierookt. Natuurlijk is het wat te wisselvallig nog, maar ik vind Ajax over het algemeen beter en aantrekkelijker spelen dan een jaar geleden.
Vind ik leuk
woensdag 22 maart 2017 om 09:36
AFC Ajax haal Thierry Henry als tijdperk Bosz voorbij is.
Investeer niet in spelers maar in een moderne en representatieve trainer die alleen al vanwege z'n allure respect afdwingt bij de spelers.
Hij is nu nog betaalbaar en bovendien geloof ik dat ie aardig met Bergkamp overweg kan.


Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz de kop van jut bij Ajax: 'Slechter af dan onder De Boer'