Oranje-debutant totaal verrast: 'Zou hem voor gek verklaard hebben'

Oranje-debutant totaal verrast: 'Zou hem voor gek verklaard hebben'

maandag 20 maart 2017 om 19:22

Matthijs de Ligt heeft zich maandag voor het eerst gemeld bij het Nederlands elftal. De zeventienjarige Ajacied werd tot ieders verrassing opgeroepen door bondscoach Danny Blind.

Wat had De Ligt gedaan wanneer iemand hem twee weken geleden gezegd had dat hij bij Oranje zou zitten? "Dan had ik hem niet geloofd, natuurlijk. Dan zou ik hem voor gek verklaard hebben", zegt de jonge Ajacied tegen FOX Sports. "Het is wel zo, meer kan ik daar niet over vertellen."

"Het is voor mij geweldig dat ik er überhaupt bij zit, met zulke grote spelers. Ik moet niet te erg tegen iedereen opkijken, maar het is wel het grote Oranje. Hopelijk kan ik deze week afsluiten met mijn debuut. Dat zullen we gaan zien. Maar ik moet er vooral een leerzame week van maken", zegt De Ligt.

Zaterdagavond speelt Oranje een WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije. Dinsdag is Italië de tegenstander tijdens een oefenwedstrijd in de Amsterdam Arena. 

Plaats een reactie

< Niels > +13214
maandag 20 maart 2017 om 19:30
Alweer een De Ligt topic, leuk om te lezen :) Hoe meer Ajax ( De Ligt ) nieuws des te leuker is het om een topic te lezen :)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:05
Beterschap Niels, ik las het net in een ander topic!
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
maandag 20 maart 2017 om 20:15
Wat is loos met Niels ?
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:18
Dat kan hij beter vertellen, ik ga het niet voor hem doen.
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
maandag 20 maart 2017 om 20:14
Zoiezo vriend maar daar gaan we nog veel van horen ..
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
maandag 20 maart 2017 om 20:20
Niels wat heb je ? Ziek hopelijk niet heel ernstig ? Beterschap iig
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:32
Beste verdediger van de eredivisie en hij heeft ook nog eens een mooie voorzet in huis ;-)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:51
Ja, en Sjaak Swart is een Feyenoord fan...
Als je een onervaren ventje twee keer in drie wedstrijden ziet blunderen ook nog eens de beste verdediger in de eredivisie durft te noemen ... dan maak ik me serieus zorgen om je... of he praat lekker net de groep mee natuurlijk?

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:55
Van der Heijden!??? Die wou jij graag.

Vind ik leuk
feyeniels +11116
dinsdag 21 maart 2017 om 10:07
Zozo, na vijf wedstrijdjes ben je al de beste verdediger van de Eredivisie... Een beetje een belediging voor alle andere verdedigers in Nederland!
Vind ik leuk
johan01 +219
maandag 20 maart 2017 om 19:33
Klinkt alsof die blind voor gek verklaard... en terecht overigens
Vind ik leuk
Aal +10938
maandag 20 maart 2017 om 19:35
Leuk voor die jongen!
Dit pakt niemand hem meer af :-)
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:19
De Ligt te licht.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:35
Verklaar Danny al jaren voor gek!!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:53
Iedereen zeurt over die fout van gister.
Maar die geweldige tackle. Ho maar!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:24
Je Zou maar met hem op één kamer liggen zeg ppppff 3x per nacht eruit tutje terug stoppen schone luier effe in slaap wiebelen verhaaltje voor lezen

WIJ ZOEKEN ECHTE MANNEN!! MANNEN MET TREKHAKEN!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 21:07
WIJ ZOEKEN ECHTE MANNEN en dan ben jij fan van de Backstreet boys? :D
Vind ik leuk