Oranje-debutant totaal verrast: 'Zou hem voor gek verklaard hebben'

Oranje-debutant totaal verrast: 'Zou hem voor gek verklaard hebben'

maandag 20 maart 2017 om 19:22

Matthijs de Ligt heeft zich maandag voor het eerst gemeld bij het Nederlands elftal. De zeventienjarige Ajacied werd tot ieders verrassing opgeroepen door bondscoach Danny Blind.

Wat had De Ligt gedaan wanneer iemand hem twee weken geleden gezegd had dat hij bij Oranje zou zitten? "Dan had ik hem niet geloofd, natuurlijk. Dan zou ik hem voor gek verklaard hebben", zegt de jonge Ajacied tegen FOX Sports. "Het is wel zo, meer kan ik daar niet over vertellen."

"Het is voor mij geweldig dat ik er überhaupt bij zit, met zulke grote spelers. Ik moet niet te erg tegen iedereen opkijken, maar het is wel het grote Oranje. Hopelijk kan ik deze week afsluiten met mijn debuut. Dat zullen we gaan zien. Maar ik moet er vooral een leerzame week van maken", zegt De Ligt.

Zaterdagavond speelt Oranje een WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije. Dinsdag is Italië de tegenstander tijdens een oefenwedstrijd in de Amsterdam Arena. 

Plaats een reactie

maandag 20 maart 2017 om 19:32
Beste verdediger van de eredivisie en hij heeft ook nog eens een mooie voorzet in huis ;-)
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:51
Ja, en Sjaak Swart is een Feyenoord fan...
Als je een onervaren ventje twee keer in drie wedstrijden ziet blunderen ook nog eens de beste verdediger in de eredivisie durft te noemen ... dan maak ik me serieus zorgen om je... of he praat lekker net de groep mee natuurlijk?

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:55
Van der Heijden!??? Die wou jij graag.

Vind ik leuk
feyeniels +17878
dinsdag 21 maart 2017 om 10:07
Zozo, na vijf wedstrijdjes ben je al de beste verdediger van de Eredivisie... Een beetje een belediging voor alle andere verdedigers in Nederland!
Vind ik leuk
johan01 +251
maandag 20 maart 2017 om 19:33
Klinkt alsof die blind voor gek verklaard... en terecht overigens
Vind ik leuk
Aal +15451
maandag 20 maart 2017 om 19:35
Leuk voor die jongen!
Dit pakt niemand hem meer af :-)
Vind ik leuk
dinsdag 21 maart 2017 om 00:19
De Ligt te licht.
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:35
Verklaar Danny al jaren voor gek!!!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 19:53
Iedereen zeurt over die fout van gister.
Maar die geweldige tackle. Ho maar!
Vind ik leuk
maandag 20 maart 2017 om 20:24
Je Zou maar met hem op één kamer liggen zeg ppppff 3x per nacht eruit tutje terug stoppen schone luier effe in slaap wiebelen verhaaltje voor lezen

WIJ ZOEKEN ECHTE MANNEN!! MANNEN MET TREKHAKEN!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-debutant totaal verrast: 'Zou hem voor gek verklaard hebben'