Met stomheid geslagen: 'Een Duitser bondscoach van Nederland? Kan blijkbaar'

Met stomheid geslagen: 'Een Duitser bondscoach van Nederland? Kan blijkbaar'

maandag 27 maart 2017 om 16:00

In Duitsland is er verbaasd gereageerd op de mogelijke kandidatuur van Jürgen Klinsmann voor het bondscoachschap van Oranje. Zijn naam werd in diverse media genoemd als zijnde kandidaat-opvolger voor de ontslagen Danny Blind.

'Na twintig maanden van misverstand onder eerst Guus Hiddink en daarna Blind begint Nederland de zware zoektocht naar een opvolger. De namen van Louis van Gaal, Frank de Boer, Ronald Koeman en zelfs de naam van Klinsmann vielen in de media, als zijnde kandidaten', schrijft Die Welt.

Het Duitse medium reageert stomverbaasd. 'Net zoals Van Gaal is Klinsmann een optie, zelfs na zijn ontslag bij de Verenigde Staten. Een Duitser bij aartsvijand Nederland? Blijkbaar is het mogelijk.'

De krant begrijpt er weinig van, maar ziet dat Van Gaal de voorkeur geniet. 'Onder de voormalig coach van Bayern bereikte Oranje de derde plek op het WK van 2014 in Brazilië. Sindsdien gaat het met het Nederlands voetbal bergafwaarts.'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

chicken +5883
maandag 27 maart 2017 om 16:07
Gewoon doen. Alsof we nog wat te verliezen hebben. Als blind ruim van te voren weet dat die bc gaat worden kan Klinsmann ook wel.
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:26
Precies, de mentaliteit moet veranderen binnen het voetbal. Duitsers zijn de aangewezen personen om dit te bewerkstelligen!

Maar bij gebrek aan beter zeg ik er wel bij, iedere trainer die van warde kan zijn voor NL is bezet of zegt af.
Vind ik leuk
chicken +5883
maandag 27 maart 2017 om 16:32
Klinsmann heeft Duitse voetbal hervormd en deels afgekeken bij ons. Nu mag die het andersom doen. En meteen een assistent opleiden tor toekomstig bc. Bij gebrek aan beter ja..maar zoveel hebben we niet te kiezen. De ouderen die de echte topclubs gehad hebben zijn pensioen rijp..
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:33
Ik ben ermee eens :D
Vind ik leuk
bits +3746
maandag 27 maart 2017 om 17:00
Ik vind helemaal mooi.
Vind ik leuk
bits +3746
maandag 27 maart 2017 om 16:59
Precies dit. Een samenwerking met van Gaal als (technisch) directeur zou helemaal perfect zijn. Zij kunnen iets opbouwen, Klinnsman binnen het elftal en van Gaal alles daaromheen.
Vind ik leuk
chicken +5883
maandag 27 maart 2017 om 17:21
V Gaal wordt zijn chef. Maak hem koning voetbal bin de KNVB
Vind ik leuk
feyeniels +15676
maandag 27 maart 2017 om 16:10
Lekker boeiend dat hij uit Duitsland komt. De rivaliteit is de afgelopen jaren alleen maar afgenomen... Daarnaast is het Nederlandse voetbal gebaat bij een frisse wind. Aangezien ze in Duitsland ervaring hebben met hervormingen van het voetbal, juich ik de komst van Klinsmann zeker toe!
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:20
De nationaliteit maakt inderdaad niet zo uit. De vraag of het een goede kandidaat is zeker wel. Volgens mij hebben ze hem in Amerika op straat gezet en ook bij Bayern was het geen onverdeeld succes. Alleen Duitsland ging wel aardig, naar werd pas echt goed onder Low.
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:28
LuckyLuksch is blijven hangen in de tijd van de boeken. Maken ze die dingen nog wel?
Vind ik leuk
Senna +5658
maandag 27 maart 2017 om 16:11
Omdat het kan
Vind ik leuk
Sil Meijer +12110
maandag 27 maart 2017 om 16:14
Die krijgt het team wel aan de praat geef hem ff de tijd en we zijn back met Jürgen.
Vind ik leuk
Farmer +5283
maandag 27 maart 2017 om 16:14
K weet niet, Klinnsman heb ik een goed gevoel bij.

Als je kijkt naar de kwaliteiten die we hebben, en hoe het er uitkomt... zou het ergens een simpele conclusie zijn, dat het puur vastzit op de discipline: als iedereen gewoon zn stinkende best doet, zou je met onze selectie toch makkelijk die WK kwalificatie moeten kunnen halen.

Op papier zijn we niks minder als Frankrijk, zelfs sterker dan Zweden, maar zoals Blind het liet spelen, kan je 11 messi's opstellen en alsnog met 3-0 verliezen van San Marino.

De feiten liegen er ook niet om: "op papier' hebben we niks minder aan selectie dan in 2010 of 2014, eigenlijk, als je kijkt waar de spelers nui zitten, zou je zelfs kunnen zeggen dat dit een van de beste/meest potentiele selecties ooit is?

Het komt er gewoon níet uit....
Vind ik leuk
Leedz +2714
maandag 27 maart 2017 om 16:22
Goed stukje maar...

"Op papier zijn we niks minder als Frankrijk"?????

Ik kan heel wat opmerkingen maken maar dat laat ik achterwege en vraag je gewoon wat je precies bedoelt hiermee
Vind ik leuk
Farmer +5283
maandag 27 maart 2017 om 16:28

Puur 1 op 1 vergeleken? Robben is 1 vd béste spelers ter wereld. Dost kan ook STUKKEN beter, als wat we tot nu toe gezien hebben, hij is topscorer van Portugal op het moment.

Strootman, Hoedt: 'bikkels in de basis in Rome'. Dat zijn ook topploegen uit Europa. van Dijk vna S'ampton is wellicht nog de beste verdediger die we hebben: hele top zich achter hem aan?

Sneijder: wellicht op zn retour/over zn top, maar heeft altijd nog járen interland ervaring, en is alleen daarom al, van grote waarde, vooral richting de jonkies!
Depay: schutterde bij Manutd, maar stond wel in Oranje.. leeft nu weer op in Frankrijk en wordt gepasseerd....

Depay liet juist in Brazilie zien dat híj een van onze grootste aankomende voetballers wordt?

De kern van ons probleem is, dat we 11 indivialisten op het veld hebben staan, en Frankrijk heeft een team.

Als Oranje als een Team kan voetballen; voor elkaar, zoals ze in Brazilie deden..

Dan moet ik nog zien of die Fransen ons de baas kunnen...
Zal een leuke pot worden iig!
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 17:01
Sorry, mag ik even uit het hoofd? Lloris, Griezmann, Pogba, Payet, Varane, Schneiderlin, Kante, Umtiti, Lacazette (de echte meneer bij Lyon), Dembele, Coman, Digne, Matuidi, Giroud, Benzema, Mbappe, Gameiro, Rabiot.

Stuk voor stuk spelers die ik graag bij het Nederlands elftal zou zien en beter dan het gros van onze selectie. Robben is inderdaad een uitzondering, Sneijder zou op de bank zitten en achterin zouden De Vrij en Van Dijk een goede optie zijn. Verder hooguit Wijnaldum, al heb je in het Nederlands elftal wel echt behoefte aan een type Kante.
Vind ik leuk
Savior +1339
maandag 27 maart 2017 om 18:48
Niet mee eens Nederland heeft nooit echte toppers gehad er was altijd een of twee spelers waar het team op aangepast werd. Kijk naar België goede namen maar een team ho maar. Namen zeggen niks daden wel
Vind ik leuk
chicken +5883
maandag 27 maart 2017 om 19:27
Heb jij een WK gemist dan?? Frankrijk 98 ofzo.? Ook alweer 20 jaar geleden. Als we eens kampioen hadden willen worden hadden we het toen moeten doen. Dat elftal had echt alles. Helaas realiseerden we ons dat te laat. Van marwijk heeft daar gebruik van gemaakt door die jongens te durven laten zeggen dat ze de beker wilden en niks anders. Zaten er dichtbij..
[Reactie gewijzigd op maandag 27 maart 2017 om 19:27]
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:28
Op papier misschien niet, helaas wordt voetbal doorgaans op gras gespeeld.

Nee maar even zonder gekheid, ben wel benieuwd hoe je het precies ziet dan. Frankrijk heeft in mijn ogen een vele sterkere selecties met heel veel goede voetballers die stuk voor stuk allemaal in de echte top rond huppelen. Daarnaast zijn ze ook in de breedte veel groter dan Nederland. Wij hebben een enkele speler in de top Frankrijk heeft er misschien wel 15/16.
Vind ik leuk
Farmer +5283
maandag 27 maart 2017 om 16:35
De Fransen hebben Benzemá, ,díe kan je bij ons wegstrepe tegen Robben. Daarnaast: Giroud is echt niks meer of minder dan Persie of Dost: wordt ook opgehyped, maar zoals ik Giroud heb gezien, valt hij me best tegen: is niet zo 'weergaloos' als bv Benzema.

Daaromheen, ja, goeie spelers, maar ik zie dr weinig tot geen waarvan ik zeg: Ja, daar mogen onze jongens de schoenveters niet van strikken.

Ze spelen op vergelijkbare niveau's. Het komt er bij ons gewoon níet uit, bij Frankrijk juist wel.

Daarom lijkt Frankrijk zo veel beter, bij ons gaat meer dan de helft mis.

Onze huidige selectie is echt niet zó veel zwakker(op papier, misschien zelfs wel sterker?) dan in 2010 of 2014, toch is het prestatieverschil gewoon niet te vergelijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 27 maart 2017 om 17:20]
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 17:09
Als ik het heel positief bekijk en de opstelling van Frankrijk over oranje plak:
Lacazette/Payet > Memphis. Benzema > Dost/Janssen. Griezmann > Sneijder/Klaassen. Dembele < Robben. Matuidi = Wijnaldum. Kante > Strootman.
Mendy >= Blind, Umtiti = van Dijk, Koscielny = De Vrij, maar veel geblesseerd, Sidibe > Karsdorp. Lloris > Zoet etc

En dan ook in de wissels is Frankrijk gewoon veel sterker.
[Reactie gewijzigd op maandag 27 maart 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
Farmer +5283
maandag 27 maart 2017 om 17:25
Je mist Robben nog, die is, misschien nog wel belangrijker/beter dan Benzema, lastig te bepalen: centrumspits vs buitenspeler.

Het verschil is wel: Frankrijk 'draait' gewoon, en ons team is na Brazilie, gewoon een '' vastgelopen motor'.

Spelers die nog niet eens e helft van hun Niveau halen. Strootman doet het in Italië bv beter, dan hij (sinds zn blessure) bij Oranje heeft laten zien. Maar Strootman zou mee moeten kunnen komen met het Franse middenveld? Strootman was zaterdag nog wel een van de minsten op het veld: Het komt er bij lánge na niet uit: Dit Nederlands Elftal moet ZO veel beter kunnen.

En ik ben overtuigd, dat als ons elftal, zoals in Brazilie, of Zuid Afrika, 'er staat', dat die 'zwaarbewapende'Fransen, zich nog wel even 'de mouwen extra opstropen.'
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 20:55
Klopt, er is wat tekst verdwenen. Pas ik even aan, want Robben heeft meer dezelfde rol als Dembele.
Maar los van dat Strootman in Italië goed presteerd schat ik Kante, Matuidi en Rabiot zeker hoger in. Ik betwijfel of Strootman geselecteerd zou worden in het Franse elftal.

Jouw punt dat Oranje veel beter zou moeten kunnen zijn we het over eens, maar je zei dat Frankrijk op papier niks beter was. Dat ben ik niet met je eens. Behalve Robben heeft Frankrijk namelijk op elke positie een speler die minstens net zo goed en als ik heel positief over nl ben in 6(!) gevallen beter is.
Vind ik leuk
Farmer +5283
maandag 27 maart 2017 om 21:27
Frankrijk weet zn team ook op de goeie momenten te laten pieken, dat is iets wat Blind nog nooit is gelukt, vandaar 'jouw verschil'.

T is weliswaar een kromme afspiegeling, maar van Marwijk en van Gaal deden dit uitstekend, en haalden zo, 'het onderste uit de kan'.
Met een van Marwijk of een van Gaal nu aan het roer, zou dat er ook wel uitkomen, precies zoals we de vorige 2 WK's hebben gezien.

Hóe die Danny Blind ,zulks fantastisch voorwerk, zó (snel) om zeep heft geholpen en de spelers zelfs slechter weet te maken, is me een raadsel ergens.
Zoals het er nu voorstaat, is r een 'verschil, precies zoals je zegt, maar ik heug me een veel beter elftal ,dat veel beter kan, en dat zijn zga dezelfde spelers die nu onder Blind gewoon lopen te k*tten...
Maar die elftallen werd bv 3e's in Brazilië, en 2e's in Zuid Afrika.

vb, van Persie lijkt dan wel 'afgezwaaid', maar afgezien van zn 'flying Dutchman' tegen spanje, was van Persie, niet zeer opvallend in Brazilië. T was vooral Robben die gevaar stichtte, met Depay, en soms ook Sneijder. Persie vs Dost: huidige topscorer van Portugal: die moet toch minstens meekunnen in een zelfde rol.. als hij maar goed gebruikt word: een dost laat je bedienen doro Robben en Depay, maar Depay werd bv niet eens opgesteld.. Tegen een Bulgarije, wil je eigenlijk toch ook opkomende backs die 'er over heen gaan'.. Zodat ook spelers als Depay én Robben(die beiden over een goed schot beschikken) ook in stelling worden gebracht?

Zag je helemaal níks van tegen Bulgarije, zowel in de opstelling niet, als in de uitwerking niet: stonden de spelers niet voor op het veld, maar waren wel beschikbaar...
Dát is mijn punt een beetje: Die Blind heeft vanalles los lopen experimenteren, en alle geslepen automatismes er uit gehaald, wat van Gaal, en zelfs van Marwijk er nog in hadden 'gedrilld'....

Ipv de geoliede machine, die Oranje WAS, is het een puinzooi nu.
Laat ik het dan zo stellen: Als de KNVB nu gewoon Koeman had aangesteld ipv Guus en Blind.. dan hadden we 1: Frankrijk's EK gehaald, en ook ver gekomen. En nu, in deze kwalificatie poule, misschien Frankrijk al wel onder ons gehad...

Met zga dezelfde spelers(Koeman heeft een ander selectiebeleid natuurlijk)
[Reactie gewijzigd op maandag 27 maart 2017 om 21:30]
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 27 maart 2017 om 16:14
Iedere beetje serieuze trainer weet dat het WK niet gehaald gaat worden en weet dus dat ie tot 2018 niks heeft te winnen.
Er zijn al weinig goede kandidaten en die er zijn hadden naar het WK gewild.

Je kan net zo goed eentje part time aanstellen tot de wk in Rusland voorbij is.
Vind ik leuk
Sazzz +7972
maandag 27 maart 2017 om 16:14
Als je je laat leiden door het feit dat hij uit Duitsland komt, ben je gewoon een kneus. Kennelijk zijn de Duitsers wel zo kinderachtig. Aartsvijand...
Vind ik leuk
Bizzy +5770
maandag 27 maart 2017 om 16:16
Anno 2017 is de vete Nederland / Duitsland is achterhaald. Alleen bejaarden gaan nog schuimbekkend over de straat als het om Duitsland gaat. Ergens kan ik dat wel begrijpen maar volgens mij hebben we een streep gezet onder het verleden. Het Nederlands-Duitse handelsvolume is één van de grootste met circa 161 mrd euro. Dus zo erg is het ook weer niet met de Duitsers. Klinsmann in Oranje kan dus, graag zelfs. Oranje kan wel wat Duitse teamgeest en discipline gebruiken.
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:20
Goede optie, heeft jarenlang maximale uit de VS gehaald!!!
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:22
We verraden ons eigen land.. Moet kunnen dat we naar de Duitsers luisteren.
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:25
Misschien dat Duitsland worden krijgen we groter Land.
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:51
Zorg wel dat je de Nederlandse taal blijft beheersen
[Reactie gewijzigd op maandag 27 maart 2017 om 16:52]
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 16:34
En sowieso komt de rivaliteit van 1 kant, Duitsland ligt niet wakker van Nederland.
Vind ik leuk
soksa +816
maandag 27 maart 2017 om 16:40
Ik vind dat, net als dat de spelers de nederlandse nationaliteit moeten hebben om voor oranje uit te komen, de bondscoach ook Nederlands moet zijn.
Vind ik leuk
Foebele +32422
maandag 27 maart 2017 om 16:49
Aardsvijand is allang niet meer zo, die sentimenten stierven ergens in de jaren 90 toen de problematiek van de allochtonen extreme vormen aan gingen nemen en we andere noord Europeanen dus niet meer als vijand gingen zien.
Vind ik leuk
RedNas +2032
maandag 27 maart 2017 om 17:09
Belachelijke optie inderdaad.
Het enige voordeel zou zijn is dat hij types als Dost en Van Dijk waarschijnlijk lekker thuislaat en de nadruk op voetballende spelers komt te liggen.
Vind ik leuk
robson81 +2164
maandag 27 maart 2017 om 17:23
wat een halve garen die deze naam aandragen,wij hebben helemaal
geen buitenlander nodig en dat gaat ook niet gebeuren ook.
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 17:33
Oprotten met buitenlandse coaches, uit welk land dan ook.
Vind ik leuk
Luigi +13
maandag 27 maart 2017 om 18:14
Geen Nederlandse trainer want dan krijg je weer dezelfde stijl van voetbal en dat moet gewoon anders. Alleen maar op balbezit voetballen en continue achteruit voetballen daar ga je echt geen wedstrijden mee winnen. Klinsmann lijkt me wel geschikt, ook wat betreft mentaliteit want dat is het grootste probleem. Maar alleen een nieuwe bondscoach daar ga je het niet mee redden. De hele staf moet oprotten en er moeten een paar bijkomen die alles gaan opbouwen en er keihard tegenaan gaan om er een degelijk Oranje van te maken (jaap stam,van bommel bv)
Vind ik leuk
TdoubleU +1174
maandag 27 maart 2017 om 18:59
Simeone ?!?!?!
Vind ik leuk
Ajaxia +85
maandag 27 maart 2017 om 19:00
Klinsmann is tactisch een drama. Ze liggen in de VS nog in schok van zijn schrikbewind. NIET doen dus ;)
Vind ik leuk
maandag 27 maart 2017 om 19:41
Maak Klinsmann der fuhrer
Vind ik leuk
Teo Smith +12427
maandag 27 maart 2017 om 19:50
Hans de Koning!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Met stomheid geslagen: 'Een Duitser bondscoach van Nederland? Kan blijkbaar'