Update: Extra straf voor Twente-fans: twee jaar lang geen alcohol

Update: Extra straf voor Twente-fans: twee jaar lang geen alcohol

donderdag 13 april 2017 om 16:53

De Gemeente Enschede wil Vak P voor minimaal twaalf maanden sluiten. Dat is naar aanleiding van de ongeregeldheden van afgelopen donderdag tijdens het duel van Twente met PSV (2-2).

'Middels de allereerste communicatie vanuit de Gemeente richting Vak P, hebben wij via een aangetekende brief kennisgenomen van het feit dat ons home voor minimaal twaalf maanden gesloten wordt', schrijft Vak P dinsdag op de Facebookpagina. 'Uiteraard gaan wij hier niet mee akkoord en houden wij jullie op de hoogte over eventuele vervolgstappen.'

Afgelopen donderdag deed de politie een inval in het supportershome van Vak P vanwege een drugsonderzoek. Daarbij zouden onder andere 46 wikkels met cocaïne zijn gevonden. Ook zijn er mensen opgepakt, die inmiddels weer zijn vrijgelaten. Na het duel met PSV liep het buiten de Grolsch Veste compleet uit de hand. Supporters raakten daar slaags met de aanwezige ME.

Update 13/04 16.53: In het supportershome van Vak-P mag de komende twee jaar geen alcohol worden geschonken. De drank- en horecavergunning is ingetrokken door de gemeente Enschede, meldt TC/Tubantia donderdag. Een nieuwe vergunningaanvraag zal tot medio 2019 worden geweigerd. 

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

dinsdag 11 april 2017 om 22:24
Willen ze nou ook het vak op de tribune sluiten of alleen het honk?
Vind ik leuk
N24 +382
donderdag 13 april 2017 om 17:27
Het honk.
Vind ik leuk
dinsdag 11 april 2017 om 22:25
gebeurd toch, niet denk eraan het is fc twente en daar kan en mag alles
Vind ik leuk
dinsdag 11 april 2017 om 22:28
Aanstellen is ook een vak.

Strafeis slaat natuurlijk nergens op. Moeten we dan ook maar alle cafe's sluiten waar HD voorkomt?
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 08:25
Het gaat hier om handel gerelateerd aan een niet al te frisse motorclub die het "supportershome" bestierden en een vak "supporters" die daarvan op de hoogte waren. Die "supporters" hebben hieraan meegedaan en gingen zelfs zover dat publiekelijk het gebruik van illegale middelen werd gepromoot. Vind je nu echt niet dat er wel een grens werd overschreden?
Vind ik leuk
luccerd +2471
woensdag 12 april 2017 om 12:12
Ja, aanstellen is een Vak P;)
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 07:36
Deltiaan. Ik denk dat je dit verkeerd ziet. Het gebeurd overal in ieder stadion, maar bij Twente wordt het als een van de weinige clubs onder het vergrootglas gelegd.
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 08:27
http://www.twenteactueel.nl/afbeeldingen/1376862333--file--A%20hasj%20spandoek%20fc%20twente.jpg

Hoe zou dat nu komen?
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 11:04
Soortgelijke doekjes hangen/hingen in meer stadions ( waar andere clubs overigens niet voor beboet zijn) . Hier gaat het om een geuzenlied, waar Twente ook al voor buiten proportioneel beboet is, hetgeen onvoorstelbaar is. Wat hebben ze hier mee fout gedaan.

Dus jou laatste zin "hoe zou dat nu komen" slaat gewoon nergens op, of het moet zijn dat je bedoelt dat je het met mij eens bent, dat het bij Twente onder een vergrootglas gelegd wordt en bij de andere clubs niet.
Vind ik leuk
vrijdag 14 april 2017 om 06:25
Sorry, het eerste is een kleuter redenering (ja maar hij!). Daarbij vind ik het raar dat je zulke dingen blijkbaar ok vindt.

Tot slot ben ik het niet helemaal eens met jouw punt dat Twente specifiek onder een vergrootglas ligt. Wel denk ik dat je met een spandoek van dat formaat niet moet zeuren wanneer er extra aandacht komt voor de illegale activiteiten daar.
Vind ik leuk
vrijdag 14 april 2017 om 07:15
over de kleuterredenering jij insinueert dat het spandoek de reden is voor het onderzoek. Om aan te tonen dat dat niet de reden hoeft te zijn kom ik met het vergelijk ( anders kun je niet aantonen dat bij andere clubs ook aanwezige spandoeken met dezelfde teksten ( maar dan niet als tekst van een geuzenlied) niet onderzocht of bestraft wordt. Daarmee wordt weer aangetoond dat Twente onder een vergrootglas ligt. Ben je het hier niet mee eens oke, moet kunnen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 april 2017 om 09:15
Natuurlijk trek je daarmee de aandacht. Daarbij weet je helemaal niet wat voor onderzoeken er zijn geweest o.b.v. de andere spandoeken. (Overigens waren die ook niet zo aanwezig als deze specifiek.) Misschien was er alleen bij Twente sprake van een dergelijke handel op de club zelf waar in dit geval ook nog eens een schimmige motorclub bij betrokken was?
Dan lig je niet onder een vergrootglas, dan ben je er gewoon bij. Klaar.
Vind ik leuk
vrijdag 14 april 2017 om 10:46
onder welke steen leef jij. je wilt alleen dat horen wat jou uitkomt
Vind ik leuk
vrijdag 14 april 2017 om 23:42
Ok wat hoor ik dan niet?
Vind ik leuk
JCJWZ +10528
donderdag 13 april 2017 om 18:02
Geen alcohol, dan snuiven ze toch wat extra's?
Vind ik leuk
dinsdag 11 april 2017 om 22:26
Een heel vak van een stadion sluiten lost niks op! De gene die willen komen toch wel binnen en de club loopt gigantisch veel inkomsten mis
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 07:08
De legale of illegale inkomsten?
Vind ik leuk
Sazzz +9322
woensdag 12 april 2017 om 08:18
Het gaat om het home volgens mij
Vind ik leuk
dinsdag 11 april 2017 om 22:29
Jezus wat een clickbait, zet het woord "home" in de titel
Vind ik leuk
Vowtar +1397
dinsdag 11 april 2017 om 22:30
Lijkt me gek. Die ongeregeldheden ontstonden door het optreden van de politie, Vak P had daar niet heel veel schuld aan. Als je ziet hoe die politie te paard door het publiek heen raast..

Geef een permanent stadionverbod aan die gasten die bezig waren met drugs en laat de onschuldige omstanders gewoon met rust.
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 08:34
Nee. Weetje we maken allemaal fouten. Zo ook de politie bij deze actie en voor zover ik begreep was het vooral de stadionspeaker die de boodschap verkeerd doorgaf.

Maar in dit geval misdroegen mensen zich structureel en op een manier dat ingrijpen gerechtvaardigd is. Dat het ergens anders ook gebeurt is een kleuter redenatie. In dit geval vind ik dat als jij "onschuldige" bijstander bent en je toch in aanraking komt met de politie, jij zelf die keuze hebt gemaakt.
Vind ik leuk
Wally g +262
woensdag 12 april 2017 om 02:59
Dat krijg je der van als je als club al niet eens de baas bent in eigen stadion ......
Vind ik leuk
Thobar +2855
woensdag 12 april 2017 om 08:25
Zowel Fc Twente als de autoriteiten hebben in deze zaak gefaald. Het supportershome (met een rechtstreekse toegang tot het stadion) werd overgenomen door leden van een andere club, die een eigen deurbeleid ging voeren mede omdat vermoedelijk binnen drugs verhandeld werden. Twente supporters beklaagden zich hierover. Ze hadden gelijk die buitendeur moeten dichtmetselen, die leden van die andere club moeten identificeren en een terrein cq stadionverbod moeten geven en het supportershome zelf moeten gaan beheren. Was het zeker niet zo uit de hand gelopen
Vind ik leuk
Butsbal +5170
donderdag 13 april 2017 om 22:45
Ja gewoon tegen Satudarah zeggen "houdoe". Zo simpel ligt het niet denk ik.
Vind ik leuk
Thobar +2855
vrijdag 14 april 2017 om 01:50
Zo simpel is het wel. Het supportershome ligt op het stadionterrein, lijkt me dat Fc Twente het ook beschikbaar stelt cq verhuurt. Wanneer bleek dat er problemen waren had Twente maatregelen moeten nemen wbt toegang en beheer, daarin hebben ze gefaald ze hebben niets gedaan terwijl ze legio mogelijkheden hadden. Het is toch vreemd dat corrigerende maatregelen om de boel op orde te krijgen door de autoriteiten moeten worden afgedwongen.
Vind ik leuk
pico323 +3750
woensdag 12 april 2017 om 04:06
de daders zijn toch gepakt. normale supporters hoeven hiervoor niet gestraft te worden.
Vind ik leuk
Butsbal +5170
donderdag 13 april 2017 om 22:43
Vind die maar eens een op vak P
Vind ik leuk
woensdag 12 april 2017 om 07:34
Onduidelijke berichtgeving. Het gaat niet om vak P maar om het home van vak P. Als hier namelijk wel vak P op de tribunen bedoeld wordt is het niet alleen buiten iedere proportie, maar ook zonder geldige reden. ER is een inval geweest in het home en niet in vak P. Daar staan duizenden mensen die geen lid zijn van de supporters vereniging van P maar alleen een jaarkart hebben in de vakken 101 t/m 107. voor het gemak wordt dit vak P genoemd.
Vind ik leuk
Sargon +546
woensdag 12 april 2017 om 09:17
Overal in het land worden drugspanden gesloten, waarom zou voor de calimero's uit Twente een uitzondering moeten worden gemaakt?
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 16:59
Ze komen toch wel aan een biertje. Wat een kutregel.
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 18:39
Feldfles whisky mee en cola bestellen zo doen wij dat!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 april 2017 om 18:51]
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 17:03
Wanneer gaat die 2 jaar in? 2 jaar is onzin als het honk een jaat dichtgaat.
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 17:05
2 jaar lang geen bier....??? dan kunnen ze beter de guillotine weer nieuw leven in blazen.....
Mij zagen ze er nooit meer als ik twente fan zou zijn , ging wel een dorpje verder kijken daar spelen ze ook eredivisie met bier.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 april 2017 om 17:06]
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 17:28
Het is dit keer wel een zware straf, kan geen geldboete tegen op
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 17:31
als supporter degradeer je nog liever dan dit lijkt mij
Vind ik leuk
Butsbal +5170
donderdag 13 april 2017 om 22:40
Als Brabander wel ja
Vind ik leuk
HanV +2422
donderdag 13 april 2017 om 21:41
Het valt toch wel mee? Als dit het home is van Vak P, en je daar lid van moet zijn, dan zijn er vast veel meer verkooppunten in het stadion? De Vak P-leden moeten dan misschien wat verder lopen.
Vind ik leuk
Dorzon +2446
donderdag 13 april 2017 om 17:15
fc fraude komt toch overal mee weg, dus wees niet bang Eind deze maand kunnen ze er gewoon weer een biertje drinken
Vind ik leuk
Foebele +38925
donderdag 13 april 2017 om 17:18
Wat een onzin weer, dan komen ze toch totaal bezopen naar het supportershome, hoe dom kan je zijn door te denken dat dit soort maatregelen ook maar iets oplossen?
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 17:39
dit is bijna een onmenselijke straf
Vind ik leuk
soksa +1048
donderdag 13 april 2017 om 17:49
Vraag me af of het verbieden van alcohol ook maar een beetje bij gaat dragen aan de oplossing van de problemen die daar spelen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +3120
donderdag 13 april 2017 om 17:51
Dus mensen worden in gevaar gebracht door ze onnodig te evacueren, vervolgens doe je blij met 46 wikkeltjes van drugs, niet eens een ons drugs gevonden.

En omdat mensen dan zich verzetten tegen het tirannieke gedrag van de politie word je ook nog eens door de gemeente gestraft.

Niet alleen Bert van Oostveen heeft een persoonlijke vete met Twente maar, blijkbaar ook justitie en de gemeente !
Vind ik leuk
HanV +2422
donderdag 13 april 2017 om 21:50
Is 46 wikkels nog geen ons? Dat ze zulke hoeveelheden als politie niet in gewone maten geven, alleen de insiders weten wat ze bedoelen. Cafe's zonder HD? Dan kijken ze het voetbal maar niet in HD. ;)
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 18:06
Dat word dus alleen maar meer hash coke en pillen in het supportershome
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 18:18
Laat de gemeente Enschede eerst eens kijken wie er verantwoordelijk was voor deze ondoordachte actie van de politie.
Een stadion met bijna 30.000 man ontruimen?! Met doorgeladen pistolen het vak opgaan?! Om een beetje drugs? Als er totale paniek was uitgebroken hadden er doden kunnen vallen. Ouderen, gezinnen , kinderen , gehandicapten kwamen alleen even een voetbalwedstrijdje kijken.
Er is met levens gespeeld door de politie !
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 18:34
-
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 april 2017 om 18:52]
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 18:48
'Grolsch 0.0% Veste'.
Vind ik leuk
donderdag 13 april 2017 om 20:46
Het heet toch Grolsch veste ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 april 2017 om 20:46]
Vind ik leuk
Butsbal +5170
donderdag 13 april 2017 om 22:37
En neuken ? Mag dat wel ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 april 2017 om 22:38]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Extra straf voor Twente-fans: twee jaar lang geen alcohol