Ongekende reeks in Groningen: Dat aantal halen Messi en Ronaldo ook niet

Ongekende reeks in Groningen: "Dat aantal halen Messi en Ronaldo ook niet"

dinsdag 18 april 2017 om 10:53

Bryan Linssen weet niet wat hem de laatste weken overkomt. De kleine aanvaller van FC Groningen maakte liefst acht doelpunten in de afgelopen zes wedstrijden. Tegen FC Utrecht, Ajax, Roda JC, ADO Den Haag en PEC Zwolle was het raak. 

Geen speler op de Nederlandse velden scoorde in de laatste weken zó vaak als Linssen. "Dat aantal halen Messi en Ronaldo ook niet", lacht hij in gesprek met het Dagblad van het Noorden. "De laatste tijd sta ik telkens op de goede plaats. Het is heerlijk als je niet in het veld loopt met het gevoel dat je moet scoren, maar met het gevoel dat je gaat scoren."

Linssen hoopt zijn vorm nog even vast te houden. Over een paar dagen volgt een nieuwe wedstrijd. "Zaterdag tegen Go Ahead is weer een andere wedstrijd, maar wij gaan uit van het positieve en naar Deventer om punten te halen. Als we daar ook winnen doen we zeker nog mee." 

Met nog drie wedstrijden te gaan staat Groningen op de tiende plaats. Nummer negen Heracles Almelo heeft één punt meer. De negende plaats is aan het einde van de rit goed voor een plek in de play-offs voor Europees voetbal. 

Plaats een reactie

dinsdag 18 april 2017 om 11:31
Net niet Brian ......
Vind ik leuk
dinsdag 18 april 2017 om 11:31
Staat Unal ook niet op 8 in de laatste 6?
Vind ik leuk
dinsdag 18 april 2017 om 13:23
nee op 5
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 april 2017 om 13:24]
Vind ik leuk
dinsdag 18 april 2017 om 12:57
ondanks dat draait Groningen gewoon een bagger jaar. Snel afronden dit seizoen en kijken naar het volgende seizoen.
Vind ik leuk
Farmer +6100
dinsdag 18 april 2017 om 15:41
JA, daar gaat dit bericht je vooral over (als je tussen de regels leest:)

Linssen zou, deze zomer, een leuke zak met geld moeten opleveren zo. Laat m dr nog ff n paar bij prikken, en een engelse club mag hem rustig voor 10+mil komen ophalen. Denk dat Nijland m zelf nog wel op een gehuurde bakfiets wil wegbrengen.

Met het vertrek van Veldmate, is Groningen in een klap, zn veruit-beste scout kwijtgeraakt, en 2.5 decennia aan ervaring en inzicht bij de club. Dat is een zware aderlating natuurlijk, en het was niet meer dan te verwachten dat daar een sportieve dip achteraan zou volgen.
Vind ik leuk
jave +1364
dinsdag 18 april 2017 om 19:20
Mmm..nee
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:15
vwb Veldmate ben je vooralsnog te voorbarig. Die conclusie is nog niet te trekken, simpelweg omdat het gros van de huidige selectie nog grotendeels de verantwoordelijkheid is van Henk Veldmate.
Of het vertrek van Veldmate goed wordt (is) opgevangen zal m.i. nog moeten blijken.

NB: Spelers als bijv. Suarez, Berg en Granqvist kozen pakweg 10jr. geleden nog voor een club als FCG. Dergelijke talenten gaan nu rechtstreeks naar tweede elftallen van topclubs of 't Championship en 2.Bundesliga. Daarmee rekening houdend, is het werk van Veldmate maar relatief. Ook hij zou nu deze spelers niet meer naar Groningen gehaald hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 18 april 2017 om 13:56
En de 20 wedstrijden daarvoor slechts 1..... Dat haalt Messi ook niet!

Maar goed, fijn dat hij dr eindelijk een paar maakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ongekende reeks in Groningen: "Dat aantal halen Messi en Ronaldo ook niet"