Niet alleen lof voor Kuipers: 'Juventus had aan hem een geweldige bondgenoot'

Niet alleen lof voor Kuipers: 'Juventus had aan hem een geweldige bondgenoot'

donderdag 20 april 2017 om 08:30

Björn Kuipers ontvangt van over de hele wereld lof voor zijn optreden tijdens het Champions League-duel tussen FC Barcelona en Juventus. De Catalaanse krant Mundo Deportivo denkt daar echter net iets anders over en is bijzonder kritisch op de Nederlandse scheidsrechter.

'Hij kwam naar Camp Nou met de reputatie dat hij veel door laat spelen. Die vrees werd bevestigd', schrijft Mundo Deportivo. 'Hoewel hij geen directe invloed had op de uitslag (0-0), legde hij de lat wel erg hoog en stond hij het contactvoetbal van de Oude Dame toe, wat het spel van FC Barcelona belemmerde.'

'Een duidelijke overtreding van Sami Khedira op Sergio Busquets in de derde minuut liet Kuipers gaan. Het was een voorbode van wat Barça te wachten stond', gaat de Catalaanse krant verder. 'Kuipers zorgde voor meer ophef door vasthouden van Alex Sandro op Lionel Messi niet te bestraffen.' Het zijn slechts twee van de vele 'overtredingen' die Mundo Deportivo aanstipt.

'De balans van de eerste helft was onrealistisch: zeven overtredingen door Barça tegenover zes van Juve', aldus de sportkrant. 'De scheidsrechter paste zijn manier van fluiten na rust niet aan en Juventus 'explodeerde'. Om de avond compleet te maken miste hij een strafschop, nadat Alex Sandro een elleboog uitdeelde aan Busquets.'

De krant komt met een duidelijke slotsom. 'Barcelona was evengoed gevallen, maar Juventus had in Kuipers een geweldige bondgenoot.'

Lees ook: Lof uit binnen- en buitenland voor Kuipers

Lees meer over:FC BarcelonaJuventus

Plaats een reactie

2cents +20396
donderdag 20 april 2017 om 08:40
"Hoewel hij geen directe invloed had op de uitslag...."

Klaar dan toch?
Vind ik leuk
Sazzz +5580
donderdag 20 april 2017 om 08:44
Maar nee, vervolgens sommen ze vanalles op. Grappig toch.... Ze maken hun reputatie van jankerds wel echt helemaal waar.
Vind ik leuk
2cents +20396
donderdag 20 april 2017 om 08:45
Inderdaad dit geeft alleen maar reputatieschade voor henzelf.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:55
Dat is precies de reden dat ik Barcelona ben gaan haten. 15 jaar geleden vond ik het een prachtige club. Nu ben ik blij als die verwende primadonna's worden uitgeschakeld.
Vind ik leuk
Sazzz +5580
donderdag 20 april 2017 om 09:03
Ja hѐ? Maar Kuipers straalde helemaal uit dat gejank niet zou helpen, prachtig. Ze vergeten doodleuk dat tegen PSG de scheidsrechter wel hielp met twee onterechte penalty's voor hun en eentje juist niet gaf aan PSG. Toen was barca zoooo geweldig! En nu fluit de scheids fair en dan is het opeens janken...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:06
Kuipers verkopen aan de UEFA dan maar. In de eredivisie maakt hij er steeds vaker een potje van.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:14
Een vermoeiend volkje is het inmiddels geworden.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 11:50
Lekker egoïstisch inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:16
Dit is niet FC Barcelona maar een krant. Haal die plank eens voor je kop vandaan.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:25
Ow wacht, het is een krant die natuurlijk helemaal niks met Barca te maken heeft. Barca zelf denkt er ook totaal anders over.

Is die 94 in je naam wellicht een verwijzing naar het jaartal dat je in je grot bent gaan zitten? Het heeft er namelijk alle schijn van.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 11:09
Grappig man, wil je nu een sticker?
We weten toch inmiddels dat de media heel goed zijn in stemmingmaken.

Vanuit FC Barcelona geen officieel statement, dus die hebben er niks over gezegd, dus we weten niet wat ze ervan vinden ;)

Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 11:28
Grappig he, maar i.p.v. mij te belonen met een sticker kun je ook proberen met zinnige teksten komen. Tot nog toe gaat het nergens over.

De hele wereld heeft gisteren kunnen zien dat ze verontwaardigd waren. Dat hele stadion begon te huilen als één van die mietjes werd getoucheerd in de 16 en als een stervende zwaan naar de grond ging. Ik weet 100% zeker dat al die 98.000 toeschouwers Kuipers een waardeloze scheids vonden omdat hij niet meteen floot als Neymar of Messi werd aangeraakt. Het verhaal van El Mundo Deportivo is dus gelijk aan hoe de club erover denkt.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 11:53
Jeroenvk94 heeft wel punt ;)

Jij ook btw!
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 11:55]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 11:57
Maar, dat is toch in elk stadion zo?
Als ze in de Kuip niet fluiten, wordt t publiek ook waus, in de Arena ook.
Dus dat slaat echt als een tang op een varken
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:07
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de club er zo over denkt. Bij Barca ligt dat anders, die voelen zich benadeelt omdat Kuipers ze geen voorkeursbehandeling geeft omdat zij Barca zijn. Zo komen ze ook vaak het veld op, wij zijn Barcelona, dus ongeacht hoe wij spelen, we winnen toch. Loopt het niet dan is de scheids de lul omdat hij die tere zieltjes niet beschermt.

Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:31
Dat is ook wel weer erg overdreven. Je kan mij niet vertellen dat ze jaren bovenaan hebben gestaan in eigen land en Europa enkel door scheidsrechters?
Dat is ook gewoon kwaliteit geweest he...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:29
hetzelfde hier kesse vodde. maar over een paar jaar is het afgelopen met ze want je voelt elk jaar dat het minder gaat bij ze en de spelers die ze halen zijn niet beter. Daarnaast is Neymar niet de opvolger van Messi en is Messi ook niet meer zo beslissend als vroeger.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 11:30
Klopt. Messi is in mijn optiek ook niet meer de beste speler ter wereld. Gisteren deed hij ook dingen die van hem niet gewend zijn. Opgelegde kansen missen, voorzetten die aan alles en iedereen voorbij gaan, etc. Spelers als Sergi Roberto en Jordi Alba voegen al helemaal niks toe.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 11:59
Messi speelt inderdaad niet meer zoals voorheen. Natuurlijk is het nog steeds een geweldige speler. Maar in de heen wedstrijd zag je daar al helemaal niks van. Zijn inzet was toen echt om te janken. En nu ze met 3-0 achter staan dan gaat Messi pas voetballen. Hadden ze dat maar eerder gedaan. Maar terecht dat Juve door is, daar ben ik blij om.
Vind ik leuk
Cookee +1438
donderdag 20 april 2017 om 15:35
Waar zat het kantelpunt van 'houden van" naar 'haten'.
Je bent behoorlijk anti nu.
Persoonlijk houd ik niet van Real en Barca omdat ze met hulp van banken alles kopen wat ze willen terwijl ze honderden miljoenen schuld hebben.
Maar als ze leuk spelen wil ik best even kijken, alleen verveel ik mij vaak met dat ellenlange gebrei.
In de Box moet spektakel zijn niet op midveld nietwaar?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:10
Laat ik vooropstellen dat er maar 1 club is waar ik van hou, en dat is Ajax. Ik had ooit wel een bepaalde voorliefde voor Barca, maar dat was met name in het tijdperk 2000-2010. Na het tijdperk Guardiola is er een soort arrogantie bij de spelers ingeslopen, en dan vooral bij de vaste kliek zoals Pique, Busquets, Messi, en in mindere mate Iniesta. Jordi Alba kan er ook wat van trouwens. Vervolgens kreeg je in 2014 Neymar die wekelijks iedereen probeert te vernederen met zijn trucjes om vervolgens verongelijkt te zijn als hij daarna wordt aangepakt. Suarez had ik ooit ook hoog zitten, uiteraard vanwege zijn verdienste voor Ajax, maar hij begint een echte Barca speler te worden. Werkelijk bij elk contact probeert hij je een kaart aan te naaien. Daarnaast is hij bijzonder snel op zijn teentjes getrapt en als het hem en zijn ploeggenoten niet zint moet de scheids het ontgelden. Ze gedragen zich al 2 jaar als een stelletje primadonna's. Zoals ze ook het veld opkwamen tegen PSG, met een houding van; wij zijn Barca, wij pakken jullie toch wel, ongeacht hoe er gespeeld wordt. De desinteresse en gebrek aan respect voor de tegenstander druipt er vanaf. Vervolgens las ik dat koninklijke hoogheid señor Lionel Messi een crisisberaad zou hebben laten schieten (na Juve uit geloof ik) omdat meneer daar niet zo'n zin in had...

Eigenlijk zou je kunnen stellen dat sinds Xavi niet meer bij Barca speelt er een heuse cultuurbewaker verloren is gegaan. Sinds zijn vertrek zijn ze allemaal extreem naast hun schoenen gaan lopen. Daar wordt ik moe van.
Vind ik leuk
Cookee +1438
donderdag 20 april 2017 om 16:35
Oke genuanceerd. Grappig is dat ik vroeger als ventje in Ajax-pyjama sliep. En later als Cambuurfan zag dat Ajax bevoordeeld werd op basis van meer geld en scheidsrechters, dus daar kan ik je wel volgen.
Suarez vond ik bij Ajax al een naar mannetje, bijten, en altijd een verongelijkte kop als hij zijn zin niet kreeg.

Het enige wat ik tegenin kan brengen is dat Barca, geen team van schoppers is, ze proberen op schoonheid en techniek te winnen van de tegenstander.
Vaak verveel ik mij dan omdat er niks voor de goals gebeurt maar ze hebben ook wel reden om trots te zijn want ze horen al jaren bij de top.
Spelers die zich laten vallen gruw ik ook van. En Neymar is ook mijn type niet, maar Messi is zo klein als hij is, wel geweldig.
Xavi en die anderen, dat was een prachtig middenveld toch?
Laat ik afsluiten, dat het goed is dat je niet als een schaap volgzaam blijft bij de club die je ooit goed vond maar dat je je mening herziet, dat valt altijd te prijzen nietwaar.
Maar 't is me nu duidelijk.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 21:12
Deze krant staat los van FCB dus ik weet niet wat je reacties met dit artikel te maken heeft. Marca is pro real maar spreekt niet namens Real. En jankerds zijn ze bij barca zeker niet allemaal want de aanslag op messi in de lucht liet messi aan zich voorbij gaan. (Voor de mensen die zich dat niet meer kunnen herinneren..toen hij door pjanic uit de lucht getorpedeerd werd.) Ware klasse van messi door gewoon door te gaan met de wedstrijd.
Vind ik leuk
HanV +812
donderdag 20 april 2017 om 09:21
Gelukkig is het maar een krant en niet iemand van Barcelona zelf.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:26
zijn toch een stelletje calimero daar in Barcelona
Vind ik leuk
PredatorA +3818
donderdag 20 april 2017 om 08:40
Stelletje jankers uit Catalonië!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:40
zo zie je maar, als barca iedere week zo'n scheids hebt, blijft er niks meer van t hele elftal over
Vind ik leuk
luccerd +1472
donderdag 20 april 2017 om 08:42
Wat een stelletje huilebalken daar in Barcelona..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:43
In Spanje zijn ze helaas gewend dat er voor ieder huilend gezicht gefloten wordt.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 12:01
Precies, ze moeten gewoon stoppen met dat gejank. Elke keer maar weer bij de lichtste tikjes naar de grond gaan. En maar kaarten proberen aan te naaien. Het houdt het hele spel op. Ze houden hun eigen aanvallen eruit. Als ze gewoon wat meer zouden concentreren op hun eigen spel en minder zeuren en janken dan kunnen ze veel meer bereiken. Maar lekker voor ze dat ze eruit zijn.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:56
Van de spelers vind ik het super erg en irritant. Atletico, Real, Barca: ze doen echt non-stop precies dit gezeik.
Maar hoe vaak gaan die scheidsrechters er in mee. In Spanje, maar ook vaak in Europa. Dat maakt het zo verschrikkelijk zonde van het voetbal.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 15:03
Klopt daarom was Kuipers gister goed bezig! Lekker laten doorspelen. Er zaten natuurlijk wel een paar momentjes tussen waar wel wat hoger opgetreden had mogen worden. Maar omdat Barca zoveel jankte vond ik het ook wel terecht dat het niet gebeurde.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:12
Ja precies. Ik zag wat overtredingen die niet bestraft werden, maar ik zag ook wat gezeik (Neymar) en schwalbes (Suarez) die van mij direct geel mogen hebben.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 15:16
Precies dat houdt het ook een beetje in balans :P
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:45
Voetbal is toch een contact sport. Als ze zo technisch en snel zijn vinden ze wel een manier om eromheen te spelen en uit de duels te blijven.

De wedstrijd werd aanzienlijk leuker om te zien nu hij niet dood gefloten werd.

Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:47
Wat zijn die Catalaanse verliezers sneu zeg!

Ze worden een keer niet geholpen door de scheids die neutraal fluit.
Vind ik leuk
Zeus +2666
donderdag 20 april 2017 om 08:47
contactvoetbal? en dat terwijl het een contactsport is??? HOE DURFT HIJ!

Man man man, dat ik ooit fan was van die club... wat een stel zeikerds zijn het ook.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 12:03
In de tijd van Ronaldinho vond ik het nog leuk.
Vind ik leuk
Strijp +2348
donderdag 20 april 2017 om 08:47
Die krant heeft duidelijk zijn eigen Sjaak Swart in dienst
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:50
M'n jarenlange sympathie voor barcelona is na gisteravond verdwenen
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:51
Wees blij dat ze Basje Nijhuis niet gestuurd hebben . Dan hadden er zo 5 niet mee kunnen doen voor El Classico . Ik vond Bjorn 1 van zijn beste wedstrijden van dit jaar fluiten (van wat ik gezien heb ) .
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 09:47]
Vind ik leuk
HJR +1591
donderdag 20 april 2017 om 09:22
En wat was de beste wedstrijd van Bas dan?? Of bedoel je Bjorn ;)?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:47
Sorry verbeterd
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:52
Is nieteens waar wat hier staat. Hij floot namelijk juist best veel en liet echt geen zaken doorspelen die niet konden. Barcahad enkel in 88e minuut een penal moeten krijgen, thats all.
Vind ik leuk
Vak-DD +2683
donderdag 20 april 2017 om 08:53
Alleen jammer dat hij voor die onnodige overtreding van neymar niet gelijk rood trok. Wat een kwallenclub is dat barcelona.
Vind ik leuk
darmianto +2610
donderdag 20 april 2017 om 08:56
Haha, wat een huilbaby's.. dat vreselijke duikel, theater en handtassen laten vallen gedrag werd eindelijk een keer niet beloond, voetbal is een mannensport doorgaans maar zelfs de vrouwenteams stellen zich in de verste verte niet zo aan als Barca
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:56
Als je weet dat Kuipers een meer fysieke variant van het voetbal toelaat - en je weet dat dat in het voordeel is van Juventus- dan moet je je daar tegen wapenen. Ander tactiek wellicht.
Niet tijdens de wedstrijd jammeren en klagen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:58
Kuipers heeft 1 van zijn beste wedstrijden gefloten. Hij straalde gezag uit en deed vrijwel alles goed. Ik zag hem op een gegeven moment ook tot 2 x toe wachten met fluiten na een incident op het middenveld, wat geweldig uitpakte voor hem aangezien daar 1 van de weinige goed lopende aanvallen van Barca uit voortkwam.

Beste man van het veld wat mij betreft!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 08:58
Het blijft vreemd om allemaal overtredingen door de laten gaan door de ene scheidsrechter. En een ander fluit voor een overtreding. En beide scheidsrechter hebben het goed gedaan volgens de bonden. Daar zou meer duidelijkheid in moeten komen. Want strikt genomen heeft de krant gelijk
Vind ik leuk
666 +1917
donderdag 20 april 2017 om 09:32
Waarin heeft de krant gelijk??
Vind ik leuk
Sazzz +5580
donderdag 20 april 2017 om 09:00
Typisch. Hebben ze een keer een scheids die totáál niet onder de indruk is van hun theatrale gedrag, straalde hij ook helemaal uit, en dan is het janken. Dat Neymar er allang uit had moeten liggen met zijn zotte gedrag, daar hoor je ze dan niet over. Hoe sneu kun je zijn? Slechte verliezers. Kunnen ze niet op een eerlijke manier winnen, huilie huilie huilie.
Viel me wel op dat de spelers ook snel doorhadden dat er bij kuipers niets te halen viel. Ze belaagden hem beduidend minder in de tweede helft
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:05
hahahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaa,,toeristenclub en tevens jankclub
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:05
Wel leuk dat ze het gedrag van Neymar en Luis Enrique niet veroordelen. Neymar heeft geluk gehad dat hij de wedstrijd uit kon spelen. Als we het dan toch over een foutje van Kuipers moeten hebben, hadden ze die er bij kunnen noemen.

Kuipers floot prima. Liet zich niet van de wijs brengen door het Catalaanse gejank. Hopelijk gaan ze zondag nog een keer voor gaas. Dan is het afgelopen dit seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:06
Een finale monaco juve lijkt me wel wat voor de verandering.....
Maar ja ...een madrileens herhalings onderonsje behoort waarschijnlijk meer tot de realiteit.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:35
nah ik denk dat die 2 tegen mekaar gaan spelen in de halve finale en dan heb je alsnog een madrileense club in de finale. pff ik heb al helemaal geen zin meer in de CL. Hopelijk blijft Monaco verrassen
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:09
De 3 tegenstanders die monaco nu nog heeft lijken me een maatje te groot maar ja je weet maar nooit.
Voor mij mogen ze de finale halen.
Persoonlijk denk ik dat iedereen atletico wil ontlopen.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 12:06
Het mooiste lijkt me dat ze beide een Spaanse club eruit knikkeren. Maar de Uefa zal wel weer invloed hebben op de loting.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:11
ach weet je er gebeurd vanalles maar als je het bijvoorbeeld in het geval bayern real bekijkt over 2 potjes was real gewoon sterker.

Als real straks in de halve finale weer de betere is dan verdienen ze het ook gewoon.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 12:13
Ja dat was Real ook. Alleen lullig hoe het gelopen is.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 12:20
das zeker maar helemaal eerlijk is de duitse kritiek ook niet .
De pingel van robben kan menigeen ook een vraagteken bij zetten en vidal had al 3 x eerder zijn tweede gele kunnen krijgen.
De ene goal van ronaldo was overduidelijk en geen discussie mogelijk de andere was behoorlijk moeilijk waar te nemen.
De andere bayern goal zat ook een luchtje van buitenspel aan.

Maar ja hoe je het ook bekijkt :real terecht door
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 12:24
Klopt Vidal had er ook gewoon eerder afgekund maar ook Casemiro had eraf gemoeten. Maar er is niks aan te doen. Real is door en daar blijft het bij.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 21:20
Real was alleen beter tegen 10 man..maja je mag jezelf wel wat anders vertellen
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 21:21
dus jij vond dat bayern over 2 wedstrijden de betere was?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:06
Huilie Huilie, Jankelona....
Ben een die hard Juve fan, maar heb ook lang van Barca genoten vanwege hun buitenaardse spel een periode. Mooi voetbal is ook niks mis mee.
Maar dat gejank heeft me echt een hekel aan Barca doen krijgen.
Juve speelde hard ja, maar WTF... het gaat niet om een schoolvoetbaltoernooitje. Het gaat om de knikkers in de CL.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:36
klopt en dat mooie voetbal spelen ze al jaren niet meer. dat tikkie takkie is er ondertussen al lang uit
Vind ik leuk
Hyena +10956
donderdag 20 april 2017 om 09:14
Gênant stukje weer. Jankballen zijn het.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:20
pffff huilende mietjes daar altijd, nee het was inderdaad niet de Spaanse competitie waar ze wel altijd geholpen worden.
Vind ik leuk
666 +1917
donderdag 20 april 2017 om 09:28
"en stond hij het contactvoetbal van de Oude Dame toe, wat het spel van FC Barcelona belemmerde.'"

Laat dat nou juist zijn waar voetbal om draait.
Contact sport met een juiste dosis strijd.

Mss moeten ze er bij barca een dak opgooien en een harde vloer inleggen dan kunnen ze gaan zaalvoetballen.

Alhoewel.....zelfs in de zaal is er wel contact...zullen ze daar ook weer over gaan huilen.
Je zelf laten vallen is daar wel minder aantrekkelijk.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:37
HAHAHHA lachwekkend
Vind ik leuk
DubRtd +3238
donderdag 20 april 2017 om 09:47
En wat had Mundo Deportivo te melden over Aytekin en Kassai in het recente verleden?
Briljant gefloten neem ik aan?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:50
hij kan toch integer fluiten
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 09:52
Barca moet eerst maar weer eens leren wat verliezen is . Zo veel kwaliteit en er dan toch niet het maximale uithalen . Plan A hebben ze maar B of C hebben ze niet . Overigens Juve speelde wel heel kort op elkaar , ook een kwaliteit . Maar Barca kreeg wel kansen en goeie ook , maar ja begin van het seizoen gingen ze er in en nu net naast . Juve terechte winnaar , en Barca mag zich snel herpakken voor El Classico anders is in 1 week heel het seizoen naar de klote .
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:10
Wat verrassend dat de barca krant negatiev over kuipers is.
Vind ik leuk
Guust +756
donderdag 20 april 2017 om 10:26
Ze hoorden deze wedstrijd niet eens te spelen, PSG speelde slecht maar verloor door de scheids, het vieze natrappen van Neymar die er daarna twee inschiet bijvoorbeeld, toen hoorde je ze niet. Real woensdag hetzelfde, zo geholpen door de scheids. Kuipers floot gewoon heel goed. De dames van Barcelona zijn boos en Neymar had traantjes.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:34
Ik vond het janken van de Barca spelers wel meevallen eerlijk gezegd. Dat een Catalaanse krant een andere kijk op de wedstrijd had vind ik wel te begrijpen. Overigens; voor alle Barca haters; wat ik jammer vind is dat men vergeet dat zij nog steeds niet alleen van de allerbeste spelers, maar ook een van de sportiefste en normaalste hebben rondlopen, nl Andres Iniesta. Ook al wordt hij wat ouder, hij blijft een sieraad voor het voetbal, geen plakplaatjes, volledige controle over de bal, geweldig inzicht nog steeds en ongelooflijk loyaal aan de club. Kom daar tegenwoordig nog maar eens om.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 10:39
Niemand is Barca hater hier. Je verliest gewoon je sympathie voor die club en Iniesta speelt bij Barcelona dus waarom zou hij naar een andere club willen gaan? Als Ajax top was in Europa dan zouden Nederlanders ook niet naar het buitenland gaan. En jammer genoeg zijn de andere 10 spelers niet zo sympathiek. Messi is ook veranderd. vroeger sympathieke voetballer.
Vind ik leuk
RedNas +1172
donderdag 20 april 2017 om 11:06
Begin jaren 70 en midden jaren 90 was Ajax de absolute top in Europa, maar ook toen was er al een enorm verschil in budget met bijvoorbeeld Spaanse en Italiaanse clubs, met als gevolg dat de beste spelers weggeknipt werden. Dat zal nu echt niet anders zijn.
Vind ik leuk
United +9961
donderdag 20 april 2017 om 11:48
Lekker huilie huilie doen!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 21:15
Ik vond als barca fan Kuijpers gewoon echt goed fluiten. Het enige nadeel van zijn optreden was niet van hem afkomstig, maar alle meningen en ogen van mensen n.a.v. psg en real-bayern. Je zou bijna niet meer in een situatie in het voordeel van barca durven te fluiten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Niet alleen lof voor Kuipers: 'Juventus had aan hem een geweldige bondgenoot'