Ajacied laat toekomst afhangen van collega's: 'Je kijkt ook naar wat zij doen'

Ajacied laat toekomst afhangen van collega's: 'Je kijkt ook naar wat zij doen'

donderdag 20 april 2017 om 14:15

Joël Veltman laat zijn toekomst wellicht afhangen van zijn collega's bij Ajax. De verdediger heeft een voorstel van de directie in beraad, maar kijkt ook naar wat de toekomstplannen van zijn teamgenoten zijn.

Het sportieve aspect speelt mogelijk een rol bij Veltman. Voor de verdediger is het interessant om te weten of er volgend jaar Champions League-voetbal wordt gespeeld en hoe het het team zich ontwikkelt, maar ook wat zijn collega's van plan zijn. "Je kijkt toch ook wat andere spelers doen", zegt Veltman in het Parool

Bij Ajax is Veltman inmiddels onomstreden en heeft hij Kenny Tete uit de basis gespeeld. Hij maakte de switch van centrale verdediger naar rechtsback. "Dat is nu mijn plek. In het verleden kwam het bij Ajax vaker voor dat een back na verloop van tijd in het centrum van de verdediging terechtkwam, maar bij mij is het andersom gegaan. Ik waardeer de rol die ik heb. Ik ben een teamspeler. Ik val niet heel erg op, maar ik doe wel dingen die belangrijk zijn."

Veltman merkt nu ook een groot verschil ten opzichte van het begin van het seizoen, dat stroef verliep. "Iedereen weet nu wat er wordt gevraagd in het veld. Dat is in onze hoofden geprent. Voorheen, onder Frank de Boer, kozen we onze momenten om druk te zetten. Meestal was Davy Klaassen dan de aanjager. Maar nu is het: bal kwijt, druk erop. Meteen. Daar wordt constant op gehamerd."

Poll

Kan Veltman een stap maken?

(433 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 14:19
Contract voor het leven tekenen en lekker heel je carrière bij Ajax blijven. Hoger of ergens anders zie ik hem niet spelen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:22
Multifunctionele verdedigers met een goede basistechniek zoals hem liggen wel goed in de markt. Kan me best voorstellen dat er een paar (sub)top Bundesliga clubs zijn die hem er graag bij zouden willen hebben. Of hij zichzelf ook daar structureel in de basis kan spelen vind ik lastig om in te schatten.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:33
Uuuuuuuh,mag ik misschien, tussen al het Ajax " geweld ", ook nieuws van b.v. Achilles 29 lezen?
Vind ik leuk
Senna +2108
donderdag 20 april 2017 om 14:43
Ja dat mag jij! als het er staat.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:33
Vergeefs voor je gezocht, was er niet........
Vind ik leuk
United +9573
donderdag 20 april 2017 om 15:39
Dan mag je ook als eerste reageren!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:42
Mag ik niet meer van VP.
Vind ik leuk
Johan_D +1224
donderdag 20 april 2017 om 14:37
Ik ben geen fan van Veltman.
Heeft altijd wel een zwak moment in de wedstrijd.
Of een domme overtreding of een pass die te zwak is waar de tegenstander een kans door krijgt.
Vind hem aanvallend ook weinig brengen.

Zie veel liever Tete op de rechtsback positie.
Vind ik leuk
Senna +2108
donderdag 20 april 2017 om 14:44
Dat is nu het probleem met het nederlandse voetbal .
Pas druk zetten als je de bal kwijt bent .
2x 45 min druk zetten en het moet allemaal veel sneller.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:57
Druk zetten als je de bal hebt. betekent niet vrij lopen.
Lijkt me een probleem :-)
Vind ik leuk
Senna +2108
donderdag 20 april 2017 om 16:26
Je hebt niet met elf man de bal toch Arie.

Als je tegenwoordig de champions league ziet gaat het allemaal een stuk sneller en daar komt het nederlandse voetbal toch te kort.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:22
Dat is dus wat ik zeg.
Je hebt inderdaad niet met 11 man de bal.
Maar als die man met de bal de bal kwijt wil, is het wel handig als de ander vrijloopt. Dat is dus het tegenovergestelde van druk zetten.
Vind ik leuk
Enden +547
donderdag 20 april 2017 om 15:38
Misschien dat iemand jouw het verhaal balbezit balverlies nog een keer kan uitleggen.
Vind ik leuk
Senna +2108
donderdag 20 april 2017 om 16:15
Ik weet niet waar jij naar kijkt .
Maar dan voor jou omdat je het niet begrijpt
90 min pressie voetbal .
Vind ik leuk
Enden +547
donderdag 20 april 2017 om 19:00
Dat spel houdt niemand vol. Gewoon op tijd temporiseren. Niet blind naar voren rennen. Gewoon de opbouw van achteruit functioneel uitspelen om man meer te creëren.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:58
Hij heeft mij in ieder geval dit hele seizoen verbaasd als rechtsback.
Ik ben groot fan van het talent Tete. Absoluut. Maar Veltman is op dit moment toch echt, slik slik en snik snik, de betere..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:21
Hoor je nooit meer wat van als ie vertrokken is.
Vind ik leuk
stranger +1391
donderdag 20 april 2017 om 15:26
Jawel als hij weer een keer mag invallen.
Maar dat lot is veel van onze Nederlandse "top"talenten beschoren;-)
Daar is hij geen uitzondering op.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:23
Hoewel ik het met je eens ben wat betreft die 'top' talenten; Veltman is toch nooit als 'top'talent betiteld? Gewoon een leuk spelertje...
Vind ik leuk
stranger +1391
donderdag 20 april 2017 om 17:38
Ik weet niet of hij ooit als toptalent is betiteld.Ik denk het echter wel omdat we hier in Nederland dat nogal snel doen. Dan heb ik het ook niet alleen over de voetballers van Ajax. Al komen daar wel de meeste jeugdspelers door en zijn er daar dan ook meer "top"talenten;-)
Vind ik leuk
Bullet +639
donderdag 20 april 2017 om 20:13
Dat dachten velen ook van Vermaelen en Vertongen, Eriksen, Suarez, etcetera...
Vind ik leuk
ihvmmdk +545
donderdag 20 april 2017 om 15:53
Ik zie hem wel in Duitsland sp[elen, Gladbacj, Leverkusen of Schalke.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:17
heb alleen maar "ja" gestemd omdat hij van mij allang had mogen vertrekken, snap nog steeds niet wat Bosz in hem ziet wat beter zou zijn dan Tete!
Vind ik leuk
HJR +1577
donderdag 20 april 2017 om 17:52
Dus hij laat de keus afhangen van wat andere doen. Is hij bang om een zwart schaap te worden, door alleen weg te gaan?

Iets met eigen mening en eigen carriere plannen, Joel! Veel hoger niveau zal die niet gaan halen, kan misschien wel meer verdienen bij de subtop in Duitsland of in Engeland bij ploegen zoals NewCastle, Watford of Sunderland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajacied laat toekomst afhangen van collega's: 'Je kijkt ook naar wat zij doen'