'In de rust pak ik m'n telefoon en laat ik zien dat we er niks van kunnen'

'In de rust pak ik m'n telefoon en laat ik zien dat we er niks van kunnen'

donderdag 20 april 2017 om 14:51

Bas Nijhuis ervaart geen stress voor hij een wedstrijd moet fluiten. Zijn assistenten wel. Die probeert Nijhuis dan te ontstressen door een mop te vertellen.

"Ik ben relaxed in de kleedkamer, zet een muziekje op, vertel nog een mop. Ik ben zo los. De assistenten hebben meer stress", zegt Nijhuis tegen Voetbal International. De arbiter onthult dat hij in de theepauze zijn telefoon erbij pakt. Dan ziet hij soms negatieve berichten verschijnen. "In de rust check ik even mijn telefoon. Dan laat ik ze (zijn assistenten, red.) de berichten zien dat we er niks van kunnen en na afloop behoorden we ineens tot de besten van het veld. Zo werkt dat."

Als Nijhuis doorheeft dat hij fout zit, durft hij dat toe te geven. "Als we fout hebben gezeten, dan vertel ik de spelers dat als we weer het veld op gaan", legt hij uit. "Niet als teken dat ik ga compenseren, maar gewoon eerlijk zeggen dat het fout was."

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Vind jij Nijhuis een goede scheidsrechter?

(228 stemmen)

Plaats een reactie

ToVer +96
donderdag 20 april 2017 om 14:56
Je kan het niet voorkomen, maar het kijken naar berichten over de wedstrijd welke hij fluit op dat moment, kan wel de wijze van het fluiten in de tweede helft beinvloeden.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 14:58
Inderdaad, je kan wel zeggen dat je niet compenseert maar wellicht doe je dat automatisch toch.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:08
Gaat ook vaak onbewust. Kan je een scheids niet eens kwalijk nemen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:07
tuurlijk beïnvloed het zijn fluiten. Als ten onrechte bij een twijfel geval een penalty geeft aan een team en blijkt in de rust dat het ten onrechte was gaat hij in de zelfde situatie in de 2e helft echt geen penalty meer geven .
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:00
Ben benieuwd of Bas Nijhuis ook geen stress ervaart als hij elke dag op VP staat....Als ik naar mezelf kijk, absoluut geen stress, wel sommige reageerders hier......;)
Vind ik leuk
DubRtd +2976
donderdag 20 april 2017 om 15:05
Kan me er iets bij voorstellen dat die grensrechters wat zenuwachtig zijn
.
Je loopt eigenlijk gewoon voor lul met je vlaggetje en dan zo dichtbij de tribunes weet je ook zeker dat er een paar duizend man je dat dan ook regelmatig laten weten dat je een lul bent.
Vind ik leuk
_AJAX_ +200
donderdag 20 april 2017 om 15:05
Gewoon een nitwit van een scheids is het...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:08
als je je eigen regels hanteerd in het veld zit je niet vaak fout nee !
Vind ik leuk
inimini +592
donderdag 20 april 2017 om 15:16
Dit is arrogantie ten top, ten eerste kleineert hij zijn assistenten met deze opmerkingen en ten tweede werkt zijn manier van (niet) fluiten alleen maar fouten in de hand, want dan zegt hij achteraf toch gewoon: "Sorry is zat fout, ik had kunnen of misschien wel moeten fluiten".

En dan is het allemaal weer goed, want hij is zo eerlijk geweest. En ze kunnen ook niet alles zien, dus wellicht moeten er nog 10 man langs het veld, doellijn technologie, een videoscheidsrechter en nog wat videocalls zodat de scheidsrechters helemaal niks meer zelf hoeven doen.

Zorg dat er scheidsrechters komen die een wedstrijd leiden, die het verschil zien tussen een overtreding en geen overtreding. Tot nu toe is Kuipers veruit de beste, hebben we gisteren weer kunnen zien.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:41
Ik raad iedereen ff aan om het hele intervieuw van deze man le lezen in de laatste VI...narcist op en top en zeer denigrerend tegen over Assistenten in het algemeen..drama en noemt scheidrechters ; concurrenten van elkaar ? Lijken mij toch echt ' collega's maar goed
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:47
deze scheids houdt nogal van publiciteit en komt zelfs in talkshows op tv....De scheidsrechter moest toch eigenlijk bescheiden en integer zijn....
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:26
Een verschrikkelijke scheidsrechter, die er alles aan doet om na de wedstrijd zelf met zijn kop in beeld te komen.

ik houd ook wel van mannelijk voetbal. maar een overtreding is een overtreding,

Vind ik leuk
gs +22
donderdag 20 april 2017 om 19:01
bas de dwaas
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'In de rust pak ik m'n telefoon en laat ik zien dat we er niks van kunnen'