Update: Hyballa, Dumic, Golla en Grot op nieuwe poster: 'Deze is wél van de fans'

Update: Hyballa, Dumic, Golla en Grot op nieuwe poster: 'Deze is wél van de fans'

donderdag 20 april 2017 om 19:32

De supporters van NEC zien het slot van de Eredivisie somber in. Dat blijkt maar weer uit een poster die enkele fans gemaakt hebben, waarin ze refereren aan The Untergang (vertaald: de ondergang).

Op de poster is trainer Peter Hyballa te zien met daarboven de namen van Dario Dumic, Lorenzo Burnet, Janio Bikel en Gregor Breinburg. Zij worden verantwoordelijk gehouden voor de situatie waarin NEC zich momenteel bevindt. De ploeg staat op een zorgwekkende zeventiende plek in de Eredivisie en neemt het komende zaterdag op tegen Excelsior.

Het botert al een tijdje niet meer tussen Hyballa en enkele fans van de Nijmegenaren. Afgelopen weekend werd er met 3-0 verloren van FC Twente, waarna de selectie van NEC door supporters werd opgewacht. Hyballa stond ze op karakteristieke wijze te woord en beloofde honderd procent inzet in de degradatiekraker tegen Excelsior.

Update 19.32: Er is inmiddels nóg een creatieve NEC-poster opgedoken. Het is een parodie op de filmposter van The Avengers, met als titel 'De Ontsnapping'. Hyballa, Dumic, Wojciech Golla en Jay-Roy Grot staan afgebeeld op de afbeelding op het Instagram-account van Forza NEC. 'Deze poster komt wél van de fans!', luidt het bijschrift.  

 

Deze poster komt wél van de fans! #necnijmegen #forzanec #wijzullenoverleven

Een bericht gedeeld door ForzaNEC.nl (@forzanecnl) op

(foto via De Gelderlander)

Lees meer over:EredivisieNEC Nijmegen

Plaats een reactie

Zeus +3357
donderdag 20 april 2017 om 15:07
Alleen al voor deze hersenloze "fans" gun je de club een degradatie.
Vind ik leuk
veugel +17
donderdag 20 april 2017 om 15:33
Dit kan misschien 1 gozer zijn geweest die dit gemaakt heeft gisteravond... Dit spreekt totaal niet voor de rest
Vind ik leuk
Zeus +3357
donderdag 20 april 2017 om 15:50
Dit is een optelsommetje van zoveel incidenten, spelersbus meermaals blokkeren, kleedkamer betreden, nu dit weer enz enz.

In plaats van achter het team te gaan staan word er alleen maar meer en meer druk op de trainer en spelers gelegd. Jij mag dit proberen goed te praten, maar dit soort idioten verdienen de aankomende degradatie.
Vind ik leuk
DubRtd +5802
donderdag 20 april 2017 om 15:08
En Excelsior countert ze ook dronken komend weekend.
Vind ik leuk
Jozef +12483
donderdag 20 april 2017 om 17:02
Haha, en daarna Feyenoord....
Vind ik leuk
Hyena +12622
donderdag 20 april 2017 om 15:10
Vanwege dit soort achterlijke acties gun je die supporters ergens wel een degradatie.
Vind ik leuk
DubRtd +5802
donderdag 20 april 2017 om 15:45
Hoi, Sjaak! ;)

Maar als je voor dit soort dingen supporters al degradatie gunt, gaat het druk worden in de 1ste divisie
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:19]
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 16:23
Dan kan Rotterdam ook mee haha nee gekheid :P
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:23]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:13
Liever zo'n actie dan een pop ophangen of een hersenloos-kwetsend spreekkoor.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:15
Ja dit is natuurlijk voor niemand kwetsend.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:16
Voor wie is dit kwetsend?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:20
Dat is een goeie.
Vind ik leuk
Vak-DD +4029
donderdag 20 april 2017 om 16:20
Ik dacht dat hij van iemand van ons afkwam toen ik hem vanmorgen kreeg.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:30
Had zo maar gekund natuurlijk. Wie weet? Haha
Vind ik leuk
666 +2515
donderdag 20 april 2017 om 15:37
Geef hem even....hij verzint wel iets!
Lukt 'm altijd.
Vind ik leuk
Hyena +12622
donderdag 20 april 2017 om 15:41
Heb jij enig idee waar Der Untergang over gaat?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:51
De ondergang van het derde rijk. Nazi-Duitsland in de tweede wereldoorlog. De "ondergang" van NEC wordt hiermee vergeleken.

Als je je hierdoor gekwetst voelt heb je serieuze mentale problemen.
Vind ik leuk
Hyena +12622
donderdag 20 april 2017 om 16:02
Misschien moet je de poster van de film even naast deze leggen. Dan begrijp je misschien in welke context Hyballa (Duitse trainer) wordt geplaatst.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:13
Ga je nu serieus beweren dat Hyballa met deze poster door NEC fans met Adolf Hitler vergeleken wordt?

Het lijkt mij volkomen duidelijk dat hier alleen een teloorgang van NEC onder een duitse leider vergeleken wordt met een andere bekende teloorgang... tsjongejonge wat kwetsend.
Vind ik leuk
666 +2515
donderdag 20 april 2017 om 16:15
En wordt hij in de context geplaatst dat hij miljoenen joden heeft vermoord en anderen?

Of wordt hij in een context geplaatst van iemand die de leiding heeft over een organisatie die het onderspit gaat delven en verslagen gaat worden?

Je mag natuurlijk alles lezen zoals je het zelf ook WIL lezen.
Maar het zegt wel iets.

*shit net te laat* :))
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:16]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:25
Oh in dat geval kan ik jou hier ook wel allerlei ziektes toewensen, want ik bedoel het in een hele andere context...
Vind ik leuk
666 +2515
vrijdag 21 april 2017 om 09:06
Doe het zou ik zeggen.

Eens kijken hoe jij die context dan weer anders weet te maken.
Denk niet dat jou dat lukt.

Mensen prikken makkelijker door jouw onzin heen dan je zelf door hebt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:06]
Vind ik leuk
Zultkop +1320
donderdag 20 april 2017 om 16:03
ehh... wat ik typte mocht eigenlijk niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:04]
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 16:25
Foei foei foei!
Vind ik leuk
Zultkop +1320
donderdag 20 april 2017 om 16:30
Ja met al die rechtszaken tegenwoordig, kan je sommige personen beter niet meer in een sm reactie noemen.
Vind ik leuk
HJR +2289
donderdag 20 april 2017 om 17:42
In een SM reactie??? ;)
Vind ik leuk
Zultkop +1320
donderdag 20 april 2017 om 19:58
Social media , jij houd je thuis met andere sm zaken bezig zeker?
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 19:59]
Vind ik leuk
HJR +2289
donderdag 20 april 2017 om 21:45
Haha dat laat ik in het midden. Maar eerlijk gezegd niet eens gedacht aan Social Media
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:24
Ik zie bijvoorbeeld 4 man bovenaan staan.
Ik zie Hyballa zijn foto ipv die van Hitler.

die bijvoorbeeld?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:28
Ik quote graag 666 zijn reactie:

"En wordt hij in de context geplaatst dat hij miljoenen joden heeft vermoord en anderen?

Of wordt hij in een context geplaatst van iemand die de leiding heeft over een organisatie die het onderspit gaat delven en verslagen gaat worden?

Je mag natuurlijk alles lezen zoals je het zelf ook WIL lezen..."

Waarschijnlijk worden die 4 spelers aangeduid als de grootste falers van dit NEC net zoals dat bij Ajax en Traoré gebeurt.. nou nou wat kwetsend allemaal.
Vind ik leuk
Santi +5190
donderdag 20 april 2017 om 18:53
of juist de belangrijike spelers
Vind ik leuk
666 +2515
vrijdag 21 april 2017 om 09:09
Ja maar dan mag arie bombarie jou ook allerlei ziektes gaan toewensen en dan zeggen dat de context anders was.....(zie zijn reactie boven).

Deze kleuter spoort gewoon niet.....gaat nu zelfs ziektes met een poster vergelijken.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
Dicky +5019
donderdag 20 april 2017 om 17:43
Nou dat ben ik niet met je eens. Ik vind iemand als Hitler, die misschien wel verantwoordelijk is voor de grootste genocide in de geschiedenis, afbeelden. Veel erger dan het ophangen van een paar poppen of een spreekkoor. Ook dat slaat helemaal nergens op. Maar dit gaat wel heel erg ver.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:14
Hahaha mooi man.. zullen vast wel weer paar pc azijnzeikertjes tussen zitten die dit niet vinden kunnen
Vind ik leuk
harryp +752
donderdag 20 april 2017 om 15:49
Het kan ook niet..
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 16:26
Want?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:16
(vertaald: de ondergang)

Verrassend. Dat maak je totaal niet op uit "Der Untergang"


Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 16:27
Dan staat er ook nog The Untergang.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:17
Er zijn natuurlijk veel meer supporters van NEC die dit net zo afschuwelijk vinden als wij.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:18
Waarom is dit afschuwelijk?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:36
Snap je dat niet? Omdat moraalriddertje spelen in is momenteel op VP lijkt wel. Lekker laten huilen die kliek
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:18
Hommeles :D
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:19
Supporters geven lucht aan hun ongenoegen met een schandpaalposter.

Ik probeer het in te schalen naast de snelkookpangeluiden in De Kuip, galgje in De ArenA en het bedreigen van een videocamper aan De Ceintuurbaan.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:25
Vergeet de 'vuurwerkgeluiden' niet als Twente op bezoek komt.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:39
De reeks is uiteraard niet eindig.

Ik constateer dat het selectief verontwaardigde prijsschieten inmiddels een aanvang heeft genomen; alsof het een wedstrijdje goede smaak betreft met selectief verontwaardigde deelnemers.

[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:40]
Vind ik leuk
Cookee +1822
donderdag 20 april 2017 om 18:53
Je kunt alles een kwalijke lading geven.
Hyballa heeft Humor die kan hier om lachen denk ik.
Ik ga ervanuit dat ze gewoon bedoelen "ondergang".
Om daar nou het idee van massamoordenaar en de gedode Homo's, Communisten en Joden bij te halen gaat me te ver.
Beetje een misser dit... schouders ophalen en doorgaan.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 21:07
Ik hoef mij uiteraard niet aangesproken te voelen omdat ik geen waarde-oordeel uitspreek.
Vind ik leuk
Cookee +1822
vrijdag 21 april 2017 om 13:45
Ik heb ook geen waardeoordeel, ik noem het ongelukkig opgesteld en flauw.
Mogelijk bedoel je dat de politiek-correcte mens er in gedachten iets bij bedenkt waarover hij zijn verontwaardiging kan uitspreken.
Maar zo werkt ons brein toch? Iets bedenken en er een idee bij optellen?
Ik zie graag een waardeoordeel over mijn misser tegemoet. :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:45]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:56
Ik voel mij niet de aangewezen persoon om dat in twijfel te trekken. Doorgaans wordt aversie of sympathie ingegeven door clubvoorkeur en/of selectieve verontwaardiging.
Vind ik leuk
Cookee +1822
zaterdag 22 april 2017 om 12:27
Ik heb zoveel eigendunk vriend dat ik de aangewezen persoon ben om jou gelijk te geven. :)

Daarom bepaal ik elke keer mijn eigen kritiek en laat ik mij niet leiden door clubvoorkeur.
Behalve als het over Cambuur gaat dan ben ik zwak!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:20
Ongepast en onfatsoenlijk. Dit soort acties gaan NEC niet helpen en deze 4 spelers al helemaal niet. Kansloos
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:24
Zullen de spelers zeker waarderen, ga toch achter je team staan in voor en tegenspoed!!!
Vind ik leuk
ronnieron +1613
donderdag 20 april 2017 om 15:24
Niks mis mee!
Het is niet kwetsend maar de keiharde waarheid
Vind ik leuk
Hyena +12622
donderdag 20 april 2017 om 16:07
Vergeleken worden met een man die miljoenen mensen heeft omgebracht is inderdaad niet kwetsend.
Vind ik leuk
Cookee +1822
donderdag 20 april 2017 om 18:56
Zouden ze niet gewoon "ondergang" bedoelen?
Kan mij best voorstellen dat er onrust is bij NEC overigens.
Is alleen de vraag helpt dit???
Vind ik leuk
Hyena +12622
donderdag 20 april 2017 om 19:06
Als je kijkt naar de posters van oorspronkelijke film lijkt het er wel verdacht veel op dat hij wordt vergeleken met Hitler. Hij kijkt ook toevallig precies dezelfde kant op.

Wat er ook mee wordt bedoeld, handig en respectvol vind ik het in ieder geval niet.
Vind ik leuk
Cookee +1822
vrijdag 21 april 2017 om 13:32
Klopt, het lijkt in een dronken bui bedacht... 't is een Duitser... hij spreekt nogal dwingend... dus laten we iets met Hitler doen.
Laten we voor we een trainer afmaken ook eens kijken naar spelerspotentieel. Als een speler scoort is het zijn verdienste... scoort niemand dan is de trainer schuldig.
Dit lijkt mij een door alcohol ingegeven-actie. Simpel, onnadenkend en flauw.
Nijmegen ligt volgens mij dicht bij Duitsland, dus haat richting onze buren leeft daar niet zo. Maar ben met je eens ook al is het niet kwaad bedoeld, Hyballa verdient dit niet.
Vind ik leuk
veugel +17
donderdag 20 april 2017 om 15:32
Jezus wat slecht... Voetbalprimeur dit deel je toch niet?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:36
Kom op man, niet roomser dan de paus gaan doen nu.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:04
Inderdaad, zelfs ik kan hier om lachen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:11
haha, scherp ;-)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 15:39
hoe gaat het eigenlijk met Larsson?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:20
De zoon van idd. Volgens mij gaat dat nog niet heel denderend
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 16:21]
Vind ik leuk
ihvmmdk +1391
donderdag 20 april 2017 om 15:50
Het is niet eens slim gevonden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 15:52]
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 16:22
Dit krijg je natuurlijk als je zo'n toespraak op tv laat zien....
Vind ik leuk
Dicky +5019
donderdag 20 april 2017 om 17:53
En vergeet het commentaar na de beelden van de mannen bij studio voetbal niet. Ondanks dit alles vind ik dat je alleen die gasten die dit gemaakt hebben verantwoordelijk kan houden. Zeker niet de andere NEC supporters of de mensen die het op tv hebben uitgezonden.
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 18:00
Ik vind het aan de ene kant niet kunnen. Maar aan de andere kant kan ik buiten wat er vroeger allemaal gebeurt is in de tweede wereld oorlog nog wel een beetje humor er van inzien. Helemaal na die toespraak. Dan roep je het ook wel een beetje op je af. Hoe flauw het ook is.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:46
Wat een onzin dit. Wie zegt darren fan van nec dit gemaakt heeft? Wie zegt dat de nec spelers op de poster verantwoordelijk zijn. Allemaal aannames. Wat een stemmingmakerij weer dit zeg.

Het gaat niet goed, maar Dumic is met afstand de beste speler. Onlogische verklaring van voetbalprimeur. Nogmaals. Stemmingmakerij!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 16:57
jezus wat is dit gigantisch triest zeg. Tijdperk dat "we" duitsers met moffen aanspreken en ze nakijken op de oorlog moet echt een keer afgelopen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:04
internet kneusjes weer aan het werk geweest
hang zoiets op in het stadion als je een vent bent dan kan je kogels koppen
Vind ik leuk
Foebele +21913
donderdag 20 april 2017 om 17:08
Passie, beleving en enthousiasme zijn vaak mooi en positief, maar je kunt ook doorslaan en dat heb ik altijd een beetje als ik die kerel bezig zie. Hii gedraagt zich geregeld als een malloot.

Zelfde geldt voor Klopp en Guardiola, doe gewoon normaal ipv als een doorgedraaide gek tekeer te gaan.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:14
Schandalig! ;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:19
Wat een kansloze actie ik ben NEC supporter in hart en nieren. Ik kan bijna niet geloven dat dit door eigen supporters gemaakt is. Zal wel zo'n hersenloze zijn van die arneppers
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 17:19
Heb ik iets gemist? Wat doet Burnet zijn naam op die poster? Beste jongen heeft amper een handjevol wedstrijden meegespeeld.. Volgens mij was het voor zijn komst al drie keer niets in Nijmegen.
Vind ik leuk
Farmer +2875
donderdag 20 april 2017 om 17:24
scherpe vergelijking, al slaat het compleet op 'de ondergang van' en niet de 'andere beruchte praktijken van het Nazi-regime'. Zolang mensen dát maar in de juiste context zien (heh,... yeah,... right...)

T is wel een tíkje té.. als je t mij vraagt, vooral als je je even bedenkt, hóe men hier mee aan de haal kan(en zal) gaan, en voor NEC, met hun 'droevenis-record'van 12 verlies uit 13 wedstrijden, is dít niet de berichtgeving die iets positiefs kan veroorzaken.
Eigenlijk zou NEC deze 'dader' moeten traceren, en deze persoon vragen zn SSC dan maar op te geven dan. Als je zó je club 'denkt te steunen' ben je niet helemaal goed bezig. Kritiek is 1, maar 'dat het beter moet' in Nijmegen, is ze daar wel duidelijk.

Hyballa gaf vorige keer een welgemeende speech naar de boze fans die de bus opwachtten, láát deze mensen zich dan ook op het restant van de competitie concentreren, ipv de frustratie zó te uitten: Ga dan 90 minuten je club vooruit schreeuwen, en stop je energie dáár in.

NEC zit gewoon in de beruchte 'hoek waar de klappen vallen'. Qua voetbal en spel doet NEC het helemaal niet zó slecht, ze hebben gewoon veel pech met resultaat, en een mega-negatieve reeks als deze "12/13' is een zware psychische factor in de koppies daaro.
Dít soort berichten werkt dus absoluut niet mee om dát beeld enigszins te 'verdrukken' en plaats te maken voor concentratie.
Vind ik leuk
Teo Smith +7817
donderdag 20 april 2017 om 17:47
Echte supporters, lekker degraderen met z'n allen.
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 18:25
Zoals Sjaak Swart zou zeggen!
Vind ik leuk
Dicky +5019
donderdag 20 april 2017 om 17:48
Vreselijke aktie van hooguit een paar creatieve honden met het verstand van een visstick. Ook al presteert een trainer ondermaats. Dit kan gewoon niet. Ik denk ook niet dat er veel NEC supporters zijn die dit waarderen.
Vind ik leuk
Urzaiz +627
donderdag 20 april 2017 om 17:51
Naast dat het gewoon niet leuk/grappig is, ziet het er ook nog eens zeer amateuristisch uit.
Mijn vader kan nog beter photoshoppen. (als hij de aan/uit knop kan vinden)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:42
Haha in dat artikel staat ook echt 'the untergang'. Om het maar ingewikkeld te maken.
Vind ik leuk
United +24549
donderdag 20 april 2017 om 20:38
Gaat lekker bij VP.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 20:42
Nou he. Zie de hele dag al de meest vreemde teksten voorbij komen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:44
Kom auf sjteun die jongetjes
Vind ik leuk
defons +427
donderdag 20 april 2017 om 20:39
Ach helaas is dit het wek van een hersenloze zaadstengel gewoon negeren als is dat lastig.

Je kan niet de hele club nec hier de schuld van geven maar zulke aktie.s zullen niet gaan werken hier worden de spelers niet beter van integendeel.

Jammer van zo mooie club maar elke club heb een handje vol van die hersenloze randdebielen zo ook bij mijn club utrecht

Dit moet je gewoon negeren 99.9% van de fans heeft wel goede bedoelingen dus laat het nou niet verpesten door die 0,1% randdebielen.

Daarom vind ik de meeste reactie,s van nu maar hopen dat nec eruit vliegt onterecht.

Net als degene die na 34 wedstrijden de meeste punten heeft is de terechte kampioen en wie de minste heeft is de terechte degradant
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 20:39]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:13
NEK eraf bij zo,n imbeciel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Hyballa, Dumic, Golla en Grot op nieuwe poster: 'Deze is wél van de fans'