Rutten: 'Hij zal zich nog wel ontwikkelen bij Ajax, maar is nu al onwijs goed'

Rutten: 'Hij zal zich nog wel ontwikkelen bij Ajax, maar is nu al onwijs goed'

donderdag 20 april 2017 om 18:09

Fred Rutten vindt het razend knap wat Davinson Sánchez dit seizoen laat zien bij Ajax. Zuid-Amerikanen hebben vaak een aantal maanden de tijd nodig om te wennen in de Eredivisie, weet de trainer uit eigen ervaring, maar in het geval van Sanchez lijkt daar geen sprake van. 

Rutten zag de Colombiaanse verdediger afgelopen donderdag uitblinken tegen Schalke 04. Sanchez (20) kent sowieso een uitstekend debuutseizoen in Nederland. "Hoe snel Sánchez zich heeft aangepast aan het Nederlandse voetbal, is heel knap. Er zijn maar weinig Zuid-Amerikanen die dat in het verleden hebben bewezen, want die hadden allemaal tijd nodig", aldus de clubloze coach in gesprek met ELF Voetbal Magazine. 

"Ik heb het zelf meegemaakt met Douglas bij FC Twente, die moest eerst een halfjaar wennen. Maar Sánchez staat er gewoon al heel het jaar", stelt Rutten vast. "Die zal zich nog wel ontwikkelen, maar is nu al onwijs goed."

"Ajax heeft sowieso een hele brede selectie. Ze kunnen zo drie of vier spelers missen, maar toch gelijkwaardige vervangers inzetten. Dat is een groot verschil met Feyenoord."

Poll

Denk jij dat Sanchez in de zomer al vertrekt?

(998 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 20 april 2017 om 18:10
Nog even en Man. United - Anderlecht begint.....gelukkig maar.
Vind ik leuk
Zeus +2439
donderdag 20 april 2017 om 18:14
Maak je geen zorgen ook tijdens die wedstrijd kunnen we het nog steeds over Ajax hebben, spelen namelijk een aantal oud-Ajacieden bij Manchester United.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:17
Nee Zeus tijdens de wedstrijd ben ik offline, dus je zult het dan zonder mij moeten doen, sorry.
Vind ik leuk
Zeus +2439
donderdag 20 april 2017 om 18:18
Maar ik mag toch hopen dat je dan rond 21.00u weer online bent??
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:19
Nee deze keer Hap ik niet.......jij met je rond 21.00u......;)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:14
21:05 dan? Wordt echt gezellig.
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 19:49
We tellen allemaal af tot de wedstrijd begint! Doe je mee?
Vind ik leuk
Teo Smith +4894
donderdag 20 april 2017 om 18:19
De passie van Voetbal is passie = Ajacieden pesten.
Haha je krijgt mij wel aan het lachen, want iedereen neemt je serieus en niet met een korreltje zout.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:20
Kijk Teo, jij als Feyenoord fan begrijpt het tenminste.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:24
Ik neem jou met een vrachtwagen zout, we zouden zo maar familie kunnen zijn, helaas ben je voor de verkeerde club maar dat is je vergeven :D
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 19:52
Dat komt alleen omdat ze het licht hebben gezien in 83/84.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 19:52]
Vind ik leuk
Zeus +2439
donderdag 20 april 2017 om 18:29
Wie neemt hem serieus dan?
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 19:53
Genoeg die er op in gaan. ;P
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:07
Ik mag hem wel. Beetje stoken moet kunnen
Vind ik leuk
John M. +1288
donderdag 20 april 2017 om 18:26
Begintdat dan niet om 21:05?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:30
Klopt John, maar sommigen hebben nog zomertijd....
Vind ik leuk
John M. +1288
donderdag 20 april 2017 om 18:34
Zomertijd heb ik ook, ik denk jij ook. Je bedoelt dat ze nog wintertijd hebben.
Je zal het misschien niet geloven maar ik kijk Ajax en druk ze de duimen.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:36
Hoe laat speelt feyenoord
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:12
Wat een verwennerij vandaag hier op VP voor ons Ajacieden. Zo zijn de meeste topics altijd maar aan Feyenoord en PSV besteed en vandaag voor een keertje eindelijk eens veel Ajax topics :D
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 19:54
Hahahaha grapjas:P
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 18:13
Haha die foto!
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 19:58
Sanchez: ''Doe me alsjeblieft de bal Klaas-jan... Please?''

Huntelaar: ''Nee afblijven is van mij!.''
Vind ik leuk
Teo Smith +4894
donderdag 20 april 2017 om 18:18
Hij is sowieso niet slechter dan die Umtiti van Barca, dus als hij zijn best blijft doen dan komt hij er wel.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:09
Ajax heeft wel een brede en goede selectie maar als sanchez wegvalt die vervang je niet zomaar even de rest kan je aardig opvangen maar sanchez is zo een beest daar heb je er helaas maar 1 van in je selectie
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 20:02
Onana ook niet hoor!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:20
Eigenlijk is het een Afrikaan, Fred, vandaar.
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 20:04
Van origine.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:45
Hij heeft inderdaad wel wat weg van Douglas. Douglas had mischien een half jaar nodig, maar was ook 2 jaar jonger dan toentertijd.
Vind ik leuk
United +9941
donderdag 20 april 2017 om 19:47
Sanchez is gewoon een beest!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rutten: 'Hij zal zich nog wel ontwikkelen bij Ajax, maar is nu al onwijs goed'