Ajax 'wist het even niet meer': 'We konden het niet vasthouden'

Ajax 'wist het even niet meer': 'We konden het niet vasthouden'

donderdag 20 april 2017 om 19:04

SC Heerenveen-trainer Jurgen Streppel put vertrouwen uit de eerste 25 minuten die zijn elftal afgelopen zondag op de mat legde tegen Ajax. De Friese formatie verloor weliswaar met 5-1 in Amsterdam, maar Streppel zag goede dingen in de openingsfase. 

"Je zag ze bij Ajax kijken. Die wisten het ook even niet meer. Alleen waren we niet in staat onze speelwijze lang genoeg vast te houden. Daar gaat het om", tekent het digitale thuis van Heerenveen op uit de mond van de coach.

"Je moet, of je nu voor of achter staat, altijd je taak uitvoeren. Op het moment dat je aan het resultaat gaat denken, loop je de kans dat het mis gaat", vervolgt hij. "Als Ajax vanavond (donderdag) tegen Schalke alleen denkt aan het verdedigen van de 2-0 en niet het eigen spel speelt, krijgen ze het deksel op de neus." 

Heerenveen speelt vrijdagavond in eigen huis tegen Willem II. "We hebben ons plan klaar. We hebben punten nodig om de play-offs te halen en moeten zien dat we het publiek achter de ploeg krijgen."

Poll

Wat wordt de uitslag bij Heerenveen-Willem II?

(134 stemmen)

Plaats een reactie

Lemon +477
donderdag 20 april 2017 om 19:10
Waren een aantal willem II fans hier, die min of meer het verval van Heerenveen hadden voorspeld, waarvoor hulde.
Vind ik leuk
Farmer +1668
donderdag 20 april 2017 om 19:17
Ik waarschuwde een fean-fan ook al, n paar weken geleden, dat de klad dr nu wel ERG aan het inkomen was.. SCH heeft een sterkere 1e seizoenshelft gedraaid, Groningen, en bv ook Willem II, draaien een iets betere 2e seizoenshelft: Alles van plek 7 t/m 17 is gewoon een beetje stuivertje wisselen, dit seizoen..

Erg onberekenbaar, waardeloze competitie, dit jaar....
Vind ik leuk
Bien +953
donderdag 20 april 2017 om 19:18
Ploegen die Streppel trainde kende in het begin meestal geweldig begin en een dramatisch einde. Dan zit er bij Streppel ergens iets mis. Dit is geen incident...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 20:43
Waarschijnlijk heeft dat met vermoeidheid te maken.
Vind ik leuk
Farmer +1668
donderdag 20 april 2017 om 19:23
Ajax heeft ergens wel een voordeel, dit nu met Heerenveen te hebben ervaren (ergens denk ik dat Bosz bewust heeft gezegd vt voren": Laat ze maar komen, desnoods voor komen, en dán wij dr overheen! puur om voor te bereiden op Schalke!) Bosz heeft stilletjes die titel al lang geschoten denk ik, en wil de EL pakken nu(ff serieus: Ajax is en blijft, toch van Feyenoord afhankelijk, en móet nog een zware uitpot naar PSV voor een eventuele titel: Hoe vaak sta je zó dichtbij de Uefa-Cup-winst?)

Ajax heeft écht goede 'papieren' voor de winst, als je t mij vraagt. Als je dat stukje las van Mourinho gisteren met zn 'motivatie problemen voor de EL als United'... ja... nou, met dit hongerige, en vooral jonge team zeg ik dan: Dan MOET je NU toeslaan!!!

Ik hoop, als Nederlandsvoetbal' liefhebber' (dier/beest/verslaafde) dat Bosz inderdaad, de Titel als een 'media-bezigheidje' houdt, en zo zn team lekker in de luwte van een underdog-positie zet in de Europaleague. En díe binnensleept straks.

Zou een leuk sprookje kunnen worden!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:25
Uhuh
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:32
Altijd een supermooie zin om in het veld tegen je medespelers te roepen als je over de tegenstander heen dendert: ze weten het niet meer!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 19:45
Streppeltje probeert zijn puinhoop recht te lullen....
Vind ik leuk
Teo Smith +4894
donderdag 20 april 2017 om 19:57
Het is goed Jurgen, de vastigheid moet er eens in komen. Want een helftje leuk presteren en de andere compleet weg vallen, nou dat kan echt niet. Heerenveen kan en moet beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax 'wist het even niet meer': 'We konden het niet vasthouden'