Ajax overleeft ware thriller in Duitsland en is door naar halve finale

Ajax overleeft ware thriller in Duitsland en is door naar halve finale

donderdag 20 april 2017 om 23:34

Ajax heeft zich donderdagavond op wonderbaarlijke wijze geplaatst voor de halve finale van de Europa League. Op bezoek bij Schalke 04 kwam Ajax met 3-0 achter. Dankzij goals van Nick Viergever en Amin Younes in de 110e en 120e minuut van de verlenging kwam het tóch nog goed. 

Schalke, dat een week geleden met 2-0 verloor in Amsterdam, begon goed in eigen huis. Binnen een paar minuten werd het twee keer gevaarlijk voor het doel van André Onana. Een schot van afstand belandde op de paal. Aan de andere kant van het veld werd het ook een paar keer gevaarlijk. Hakim Ziyech schoot in de handen van Ralf Fährmann en ook Nick Viergever vond de Schalke-goalie op z'n weg. Op slag van rust schoot Bertrand Traoré raak, maar de spits stond buitenspel. 

Na de pauze scoorde Schalke binnen mum van tijd tweemaal. Na een fout op het middenveld van Ziyech kon Leon Goretzka ontsnappen. De Duitser schoot laag raak. Vier minuten later werd het 2-0. Na een aanval over links haalde Guido Burgstaller de trekker over.

Na die enorme dreun voor Ajax ging de Schalke-storm even liggen. Peter Bosz besloot in te krijgen en Kasper Dolberg in het veld te brengen voor Kluivert. Joël Veltman kreeg in de 72e minuut een gele kaart en moest tien minuten inrukken na een domme overtreding op het middenveld. Kenny Tete kwam vervolgens in het veld voor Traoré. Bosz had eerder al gewisseld (Donny van de Beek voor Lasse Schöne) en dus ging Ajax met tien man en zonder wisselmogelijkheden de verlenging in. 

In de vijfde minuut van de eerste verlenging viel de 3-0. Sead Kolasinac gaf voor en Daniel Caligiuri kopte bij de tweede paal binnen. Het leek daarmee helemaal over en uit voor de gasten, maar diep in de tweede helft van de verlenging kwam het tóch nog goed. Eerst vond Viergever van afstand nog Fährmann op zijn weg, een minuut later punterde de verdediger binnen. In de slotseconden werd het zelfs 3-2, dankzij een rake trap van Amin Younes. 

Plaats een reactie

Santi +15831
donderdag 20 april 2017 om 23:37
JAAAAAAAAAAAAAAAA
Vind ik leuk
Hyena +18699
donderdag 20 april 2017 om 23:37
JAAAAAAAAAAAAAAA!!

Het scherm van mijn telefoon ligt aan diggelen, mijn hartslag is 300, maar we zijn verdomme door! Het was verschrikkelijk en dat kan me op het moment allemaal gestolen worden.

Wat een bizarre avond.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:40]
Vind ik leuk
Diamant07 +4527
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Chateau + restecp.
Vind ik leuk
Jozef +19433
donderdag 20 april 2017 om 23:43
Ja, zeg dat wel.

Met verkrachte eenden voor elkaar gekregen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
donderdag 20 april 2017 om 23:47
Verkrachte eenden?
Vieren jullie zo feest!?
Vind ik leuk
Jozef +19433
donderdag 20 april 2017 om 23:52
Speciaal voor jou zal ik er in antwoord op een woordgrapje de volgende keer bijzetten dat ik ook een woordgrapje maakte. Flauw, dat is zeker, maar ik voel me nog wel een beetje flauw eigenlijk. Wát een ontlading. Dit maakt voetbal zo leuk.... zondag er nog eens bovenop winnen zou het nog heel veel leuker maken.

Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Het is je gegund vandaag :)
Zondag niet.
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:01
Dat begrijp ik van je. Zo zou ik het ook zeggen.

Jammer dat dat rood van Veltman voor komende zondag geen straf betekent....
Vind ik leuk
wil +498
vrijdag 21 april 2017 om 00:10
Jaja PSV de jaloersheid straalt eraf.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 00:13]
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
vrijdag 21 april 2017 om 00:34
Bekrompen reactie.
Ik feliciteer hierboven diverse keren de ajax fans. Goed voor Nederland, goed voor elke Nederlandse club en Nederlands voetbal.
Maar goed, de felicitaties gelden niet voor jouw, onruststoker.
Vind ik leuk
wil +498
vrijdag 21 april 2017 om 00:50
Jaja PSV dan begrijp ik niet dat je het over verkrachte eenden hebt
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
vrijdag 21 april 2017 om 08:36
Lees eens goed wat Jozef schrijft waarop ik reageer..
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:44
De wedstrijd van Ajax-PSV was funest voor mijn telefoonscherm... :") Maar vanavond was echt heerlijk!!!! Geweldig!
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
donderdag 20 april 2017 om 23:59
Bestel alvast maar een nieuwe voor zondag.

Een tip van mij: koop de
Oneplus 3
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:47
Hyenaaa ook gefeliciteerd!!!

Proost!!
Vind ik leuk
Noudyo. +9244
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Één woord voor vandaag: HAAAAAALLELUJAH! HAAAAAAAAAAAALLELUJAH, HALELUJAH, HALLELUJAH... HALLELOE LOEEEEE IEJA!


Sorry dat zijn er 7, maar alle zeven dezelfde betekenis :D
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:49
Thank god!!!!
Vind ik leuk
Nick Kools +12143
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Alle Ajacieden gefeliciteerd !!!!!

Zelfs voor de neutrale supporter was dit (te) spannend :)
Niet gedacht dat Ajax na de 3-0 nog terug zouden komen.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Met een (Velt) mannetje minder ook nog!
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:50
Topper!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Alles wat te maken heeft met deze wedstrijd maakt voetbal mooi! Complimenten uit arnhem voor ajax en daar zit geen complot achter.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
120 minuten lang gemengde gevoelens gehad.

Laat het een les zijn dat de volgende keer je de tegenstander definitief moet afmaken, zodra je de kans hebt en die hadden we vorige week. Dus wat dat betreft een onbetaalbare ervaring!



Maar voor nu: trots. In de halve finale! Klasse Ajax!



Dit geeft ons zo'n boost voor komende zondag!
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:51
Prooooost!!
Vind ik leuk
Dee79 +1759
donderdag 20 april 2017 om 23:37
oh wat heerlijk het was billenknijpen maar uiteindelijk wel verdiend proost mannen
Vind ik leuk
bits +3780
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Hoppa, Viergever MOTM. Gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
Gozert +2342
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Zo! Morgen even lekker uitlopen, paar ijsbadjes en op naar Eindhoven. ;)

Oh en Viergever even een contractje voor het leven!
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:38]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Waar zijn die haters nou?
Vind ik leuk
JohanD +341
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Hier
Vind ik leuk
Jozef +19433
donderdag 20 april 2017 om 23:44
Haha...
Vind ik leuk
BassieN +6951
donderdag 20 april 2017 om 23:53
Moet je aan die mensen in dat Veltman topic vragen.
Vind ik leuk
2cents +33217
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Zo, best knap. Met 10 tegen 11, in de verlenging. Bijna op z'n Duits door.

Ontladinkje zeg.
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:51
Gefeliciteerd ouwe!!
Vind ik leuk
2cents +33217
donderdag 20 april 2017 om 23:52
Jij ook man, moet je straks nog kiezen tussen twee favorieten?
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
vrijdag 21 april 2017 om 00:01
Gefeliciteerd 2cents!

Veel komt er ff niet uit, want ik ben op dit moment zo gek als een deur!!!!

Proost man!!
Vind ik leuk
2cents +33217
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
Proost Gino, houdt die gekte nog maar even vol tot zondagavond. Kan jou het schelen!
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
vrijdag 21 april 2017 om 00:14
Wedstrijd zondag zal aan me voor bij gaan.

Vlieg zaterdag voor 8 dgn naar NY.

Zal de gekte sowieso de hele week vasthouden 2cents!;-).
Vind ik leuk
2cents +33217
vrijdag 21 april 2017 om 00:20
Alvast veel plezier daar, Gino! Hopelijk krijg je dan toch mooie berichten uit Eindhoven (én Arnhem).
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
vrijdag 21 april 2017 om 00:23
Thnx 2cents!

En succes alvast as zondag, maar geniet vooral nog ff van deze wedstrijd en het behalen van de halve finale EL!

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:28
Ik morgen naar milaan trouwens :-)
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
vrijdag 21 april 2017 om 01:12
Heerlijk, Milaan.....Italië. ......mijn vaderland.
Doet me altijd goed!

Kus de grond voor
me, Staaf.;-).

Maar zonder gekheid, jij ook een fijne trip, man.
Geniet ervan!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
Lekker man!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
Pff wordt nog lastig.. Ik hoop dat Ajax eerst tegen Celta moet!!
Vind ik leuk
2cents +33217
vrijdag 21 april 2017 om 00:04
Engelsen liggen ons toch vaak beter, maar dat zou ook een prachtige finale zijn.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:05
Haha ja dat zou wat zijn. Maar dan ben ik wel voor Ajax!!
Vind ik leuk
2cents +33217
vrijdag 21 april 2017 om 00:06
Dat lijkt me wel, anders kom je er hier niet meer in!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:07
Haha!!
Vind ik leuk
murmur27 +1426
donderdag 20 april 2017 om 23:58
Duitsers verslaan met hun eigen expertise dat smaakt extra zoet natuurlijk! wat een wedstrijd
Vind ik leuk
murmur27 +1426
donderdag 20 april 2017 om 23:58
Duitsers verslaan met hun eigen expertise dat smaakt extra zoet natuurlijk! wat een wedstrijd
Vind ik leuk
Harremans +1310
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Is toch mooi, Ajax voor t eerst in 20 jaar in de halve finale en Feyenoord voor het eerst in 18 jaar kampioen. Gratz Ajacieden!
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Het enige verschil is dat wij al in de halve finale staan en jullie nog maar 1 puntje voor hebben
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

(Niks meer aan toe te voegen)
;-)
Vind ik leuk
Zooitje +1435
donderdag 20 april 2017 om 23:41
Is ook niet nodig;)
Vind ik leuk
harryp +908
donderdag 20 april 2017 om 23:38
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Echt knap super Ajax .. gefeliciteerd Ajacieden
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:52
Proost Niels!! Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
donderdag 20 april 2017 om 23:53
Jij ook vriend heerlijke avond Zo
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:00
Zeker!!!
Vind ik leuk
masterpsv +4792
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Ajacieden nogmaals gefeliciteerd en terecht door lekker weg met die Duitsers! Tot zondag :)



Vind ik leuk
Mall00t +4961
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Toch leuk dat ze het nog een beetje spannend hebben gemaakt vanavond, anders was er ook niet veel aan..... ;-)
Vind ik leuk
Jesmaj +137
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Wat een spanning, maar wat een blijdschap. Haters zullen zeggen: Lucky Ajax. Wzawzdb.
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:18
Ik vind het heerlijk om Lucky Ajax te zijn.

Wie wil het geluk nou niet altijd een handje geven?
Vind ik leuk
Diamant07 +4527
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Veerkrachtig en mentaal supersterk. Klasse.
Vind ik leuk
poklane +2584
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Hoe heeft dat Schalke in godsnaam de kwartfinale gehaald? Die hebben maar weer is bewezen dat ze er totaal geen klote van kunnen.
Wel lekker voor het Nederlands voetbal dit, en ook mooi met oog op zondag voor ons dat Ajax 120 minuten in de benen heeft.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Ach, we hebben maar 10 man nodig. ;-)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Knap werk! Gefeliciteerd ajacieden!
Vind ik leuk
Hoogeveen +3762
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Zware pot, maar wat een wederopstanding :o, van harte en op naar Stockholm!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Met 10 man ... WERELDPRESTATIE!!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:40]
Vind ik leuk
Noudyo. +9244
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Met 10 man bedoel je?

EDIT: gefixt. Gefeliciteerd, maat. Dik verdiend
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:41]
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Mission Impossible? hahah proost!! we did it!!
Vind ik leuk
Bengelino +4730
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Met gemak, geen vuiltje aan de lucht
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:57
Haha proost!
Vind ik leuk
Zeus +3530
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Alles voor de kijkcijfers.. We deden net alsof we het moeilijk hadden...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:41
Hahahaha
Vind ik leuk
Morris +13817
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Toch niet weer die guidetti hè?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Laaaaaat maaaaar komen
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:02
Van Guidetti kun je niet vaak genoeg winnen...
Vind ik leuk
Morris +13817
vrijdag 21 april 2017 om 07:41
Klopt, is doel meer op al dat geneuzel voor de wedstrijd
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:38
JAAAAAAAAA!!!!!!! VIERGEVER BAAS!!!! ONGELOOFLIJK DIT! YESSSSSSSSSSSS
Vind ik leuk
Foebele +32748
donderdag 20 april 2017 om 23:38
Wat is die Viergever dit seizoen bezig zeg, wat een held. Eerlijk gezegd zie ik hem het liefst linksback, daar heeft hij dit seizoen vaak goed gespeeld en meerdere (belangrijke) goals gemaakt.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Eeeeens eindelijk..
Vind ik leuk
feyeniels +15714
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Helemaal mee eens. Viergever speelt een goed seizoen en ik zou hem ook als linksback houden. Dan kun je van de zomer een goede centrumverdediger halen!
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:23
Viergever is toch wel een beetje dé vondst van Bosz vind ik.

Wie had dit ooit nog van hem verwacht in een Ajax-shirt? Hij geeft het team het broodnodige gif en karakter, wat jaren ontbrak.
Van mij mag hij ook linksback blijven. Als je trouwens een goede centrumverdediger wilt halen, zou je dan de Ligt niet te veel dwarsbomen? Ondanks het fiasco bij zijn Oranjedebuut vind ik dat hij geweldige mentale veerkracht heeft getoond. Ik denk dat menig carrière hier een fatale knauw had opgelopen.

Hey, proost! Op een geweldig vervolg...
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
De tegengoal, wordt m vandaag vergeven. ;-)
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:57
Prooost Foebele!!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Niet verwacht, had ze al afgeschreven.. veltman nooit meer opstellen
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:58
Proost!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:00
Jij ook man, hoop dat je de spanning hebt kunnen verdragen ;-)
Vind ik leuk
feyeniels +15714
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Gefeliciteerd Ajacieden!

Na een ware slijtageslag toch nog door naar de halve finale.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:41
Wel op zn Duits :-)
Vind ik leuk
KJP +49
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Heerlijk!!! Blijkt toch makkelijker zonder veltman!!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Und jetz Celta Und dann die ex Feyenoord uit de finale houden....
Vind ik leuk
BassieN +6951
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Mooi dit, en met het oog op zondag fijn dat er een zware wedstrijd in de benen zit ;)
Vind ik leuk
Jozef +19433
donderdag 20 april 2017 om 23:49
Als Ajacieden genieten we op dit moment van elke stap vooruit.

Zoveel verliezen we niet en zondag winnen zou onder deze omstandigheden eigenlijk dubbel zo lekker aanvoelen....
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Op zijn Duits, door een Duitser.


Heerliijkkkkk
Vind ik leuk
chicken +6006
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Een ronde verder..vraag niet hoe...
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:28
hoe?
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Jajajajaahahaaaaaa geweldig!!! Echt heerlijk!!! Geweldig terug geknokt!!!
Vind ik leuk
ay42 +441
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Gefeliciteerd ajaxieden! Als psv fan juichte ik even toen Ajax scored ;) alleen maar goed voor het nederlands voetbal
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Aardig gek. Na de 3-0 gaf ik er geen stuiver meer voor. Maar supermooi dat er een Nederlandse ploeg in de halve finale staat!

En Bosz, laat die Veltman nou maar eens een paar wedstrijdjes op de bank zitten zeg, pppppffff.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Godsamme wat een spannende EL avond! Gefeliciteerd Ajacieden, op naar de halve finale en wie weet wel meer. Hoop op een gunstige tegenstander. Uit ervaring weet ik dat Lyon best lastig kan zijn haha. Maar jullie hebben Viergever.

Netjes, eindelijk weer Nederlands succes in Europa :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:40]
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Proficiat ajax! Halve finale, heel netjes.
Jammer dat er niet wat meer uefa punten eruit rollen middels een winst.

De voetballers mogen zich bezatten vanavond en dood vermoeid maar voldaan tegen PSV aantreden as zondag.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:40]
Vind ik leuk
utreg1971 +1182
donderdag 20 april 2017 om 23:39
Niks gezien door het werk maar toch gefeliciteerd..overgens:terecht of onterecht...
Vind ik leuk
Jozef +19433
donderdag 20 april 2017 om 23:55
Zwaar bevochten, niet meer verwacht, maar over twee wedstrijden terecht lijkt me.

Als het niet zo is, dan moet je mijn witte bril met rode baan maar vergeven;-)
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Yeahhhhh!!!! Wat een spanning, proficiat ajacieden, voetbalminnend Nederland en de haatzaaiers op VP die ajax straks nog aant uitlachen waren! Geweldig!!!
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Nou het waren domme gele kaarten en de 1-0 en 3-0 waren onnodig.
Tis dat schalke zo slecht is, kom op zeg.
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:11
Hoe dan ook, Schalke speelde kwartfinale EL en dat kan niet iedereen zeggen.

Middenmoot grote competitie werd tot voor kort hier nog vrij algemeen als beter aangemerkt dan onze top drie. Ik denk dat wel bewezen is dat dat niet zo is inderdaad. Gelukkig maar.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
vrijdag 21 april 2017 om 00:30
Omarm de halve finale. Dat is wat telt.
Vind ik leuk
HJR +4146
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Goed voor je hart dit :)! Gefeliciteerd allemaal
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Schalke 04 - drei
Ajax - Zwei
Wir sind - blij!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:40
BAM! Geef ons nu Celta met Guidetti nog maar een keer!
Vind ik leuk
United +39592
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Ajax Proooooost!!!! Vechten tot het eind!!! Schade Deutschland alles is vorbei!!!!
Vind ik leuk
RebelVox +3211
donderdag 20 april 2017 om 23:40
FUCK YEAH!!!!!!!!!
Maar ben wel 10 jaar ouder geworden en heb de broek vol
PFFFFFFFFFFFF
Vind ik leuk
Exitium +416
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Wat een héérlijke einde!
Vind ik leuk
royco88 +2886
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Viergever man off the match
Vind ik leuk
Santi +15831
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Allemaal effe viergever opzieken in de zoekbalk en bevestigen als fan :D
Vind ik leuk
frank1971 +1915
donderdag 20 april 2017 om 23:40
Yes wat een prestatie zeg, hulde voor Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
We gaan de Europa League winnen! ; )
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Jaaaaaaaaaaaaaaa yes yes yes ik ben nou Ajax supporter geworden na deze wedstrijd....
Vind ik leuk
jaja_PSV +14944
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Heb je koorts?
Vind ik leuk
Santi +15831
vrijdag 21 april 2017 om 00:03
geen zorgen ik gebruik uit voorzorg geen timmio meer als accounnaam


Dit is een neppert

Iedereen die me kent weet dat ik PSVbloed heb dus nooit zou denken aan een overstap naar het noorden
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Nou Eindhoven sla je slag
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Gefeliciteerd Ajax! Op basis van de verlenging dik verdiend! Overleven met 10 man en 3-0 achterstand goedmaken is grote klasse! Mooi voor het NL voetbal! Nu hopen op Celta de Vigo in de halve finale!
Vind ik leuk
Drobtine +1867
vrijdag 21 april 2017 om 00:22
Ik denk dat Manchester ook geen verkeerde optie is Ajax heeft vaak veel kans tegen Engelse clubs.
Vind ik leuk
stefvo +699
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Geweldig!!!! Wat een ruggengraat! Dit kreeg ajax eerder nooit voor elkaar om zoveel veerkracht te tonen. Trots!!
Vind ik leuk
Jur74 +1668
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Gefeliciteerd ajacieden. Zeer matige wedstrijd, maar mooi de halve finale.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Wat een opluchting, ik had het niet meer verwacht. Ajax speelde vergeleken met het thuis duel tegen Schalke 04 minder.
Vind ik leuk
yuuup +5325
donderdag 20 april 2017 om 23:42
En nu weer euforisch gaan blaten.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:42
Zo Ajax schakelt even de LAATSTE DUITSE hoop uit in Europa !!
Vind ik leuk
Grimes +441
donderdag 20 april 2017 om 23:43
Van harte gefeliciteerd Ajax. Na de 3-0 dacht ik echt het is over en uit maar dan toch nog die goal weten te maken. Dat toont karakter, top prestatie. Ik zou trouwens maar eens met Viergever om de tafel gaan zitten want wat is hij belangrijk geweest vandaag.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:43
Gelukkig goed afgelopen. Zeer matige tot slechte wedstrijd van Ajax. Wel schitterend dat ze naar de halve finale gaan. Viergever verdient een dikke pluim, een voorbeeld met zijn instelling voor de rest van het team.
Vind ik leuk
tikkietoe +2503
donderdag 20 april 2017 om 23:43
Ik ben blij dat het niet op strafschoppen is afgelopen, dat hadden die Duitsers gewonnen.
Vind ik leuk
410hhw +1280
donderdag 20 april 2017 om 23:44
Jaaaaaaaa!!!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:45
Ik heb maar 6 woorden voor deze wedstrijd: 'Ik kan wel janken van blijdschap'!
Vind ik leuk
DEWEE +1579
donderdag 20 april 2017 om 23:45
Ik had het niet meer verwacht maar dit is erg lekker. Viergever mag wat mij betreft verlengen. De enige die vanavond een voldoende verdiend en nooit verzaakt. Wat een instelling heeft die gast. Krijg er steeds meer respect voor.

Word door alles en iedereen iedere x afgeschreven maar o zo belangrijk dit jaar!

Vind ik leuk
Foebele +32748
donderdag 20 april 2017 om 23:46
Hahaha ik zie het nu pas, maar Viergever heeft bijna 20 seconde onder en stapel teamgenoten gelegen met Sanchez boven op hem terwijl hij kramp had, hahahahaha dat is lullig.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:46
Opgelucht, trots, blij!
Bijna geen woorden voor! Wat een achtbaan! Overweldigend blij nu!
Want wat zag het er slecht uit voor ons, we leken alles weg te geven, die keeper van Schalke, als Schalke door was gegaan, dan lag dat aan hem!

2-0 achter plus rood, 3-0 achter maar toch de kracht vinden om zo goed terug te komen, wat is dit sterk van Ajax

Psvers, Feyenoorders, Azers, bedankt dat jullie meeleefde, proost op jullie!

Viergever held! Younes geweldig!
Ajax held!

AJACIEDEN!!!! HALVE FINALE!!!!!!
TROTS!

Heeeeeeerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6de wedstrijd in 2,5 week, dadelijk de 7de in 3 weken, ook heerlijk want niet zeuren, als je zo ver komt in Europa dan heb je nu eenmaal een drukke periode!!

Heeeeeerlijk helder HALVE FINALE!!!!!!!!
Vind ik leuk
Zooitje +1435
donderdag 20 april 2017 om 23:57
Zeker niet zeuren nee. Heerlijk al die wedstrijden achter elkaar. Kunnen er niet meer dan trots op zijn.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:11
Prooost Golden Gloves!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:16
Proost maat!

Ben zo fcking blij!!!!!!!!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:17
Hahaha echt he!! Ik sprong een gat in de lucht!

Ik leek wel even op een bokser! Heerlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:20
United Rocky Balboa!!
Held!
Prooooooooooooost!!!!!!!!!


Ik moet er morgen vroeg uit, maar fck it, ik neem een baco nu! ;)
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 21 april 2017 om 00:25
Hahaha ja!!! Ajax staat in de halve finale!! Goed excuus!

:D:D
Vind ik leuk
FSCeara +2271
donderdag 20 april 2017 om 23:47
Nou over 2 wedstrijden verdiend. nu hoop ik wel dat Bosz ziet dat Veltman echt geen verdediger is en voor Tete gaat. Achterin zou ik echt met Tete, Sanches ( hoewel vandaag slecht ) , viergever en Riedewald spelen. dan speel je met echte verdedigers.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:47
Ik ben geen fan van ajax maar dit hebben ze verdient. Als je met 10 man van een 3-0 achterstand zo terug komt verdient dat alleen maar respect! Gefeliciteerd ajax met jullie halve finale plek.
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:43
De Ligt maakt misschien nog foutjes, foutjes die Riedewald gewoon bleef maken na enkele jaren. De Ligt vind ik wel een stoere, sterke en talentvolle verdediger en die mag wel blijven van me eigenlijk. Heb toch echt de indruk dat Bosz veel dingen goed heeft ingeschat en aangevoeld, al denk ik dat Tete verdedigend toch wel wat degelijker is dan Veltman.
Vind ik leuk
Farmer +5408
donderdag 20 april 2017 om 23:47
Dikke pluim voor het doorzettingsvermogen van Ajax.

110 minuten lang zitten billeknijpen met een 'totaal ander Schalke', om dan zó 'ff toe te slaan'... Poeh.... Younes die in de slotminuut het uitvak, zelfs nóg iets harder weet te laten ontploffen...

Al heb ik het gevoel dat Ajax wat slapjes begon, en iets te licht dacht over de wraaklust uit Gelsenkirchen, op deze manier een doodsklap uitdelen is... 'genadeloos'. .. ze tot 3-0 in de verlenging laten komen, en dan de deksel op de neus geven... 2x zelfs...... Dat zal een 'Königsblauwtje' worden morgen..

Nogmaals, Gefeliciteerd met deze terechte overwinning, en plaatsing voor de Halve Finales.
Vind ik leuk
JJD +215
donderdag 20 april 2017 om 23:47
Enge blije pleuris Driessen, wat is dat toch een schandalig partijdige commentator.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:49
Yess!! met een ontzettend slechte verbinding vanuit Sri Lanka proberen te streamen, lukte helaas niet echt. maar man o man wat ben ik blij, ik had de hoop al opgegeven. Dit is een geweldige opsteker voor onze jonge ploeg, als je dit kunt opbrengen, kun je ver komen!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:49
Yess!! met een ontzettend slechte verbinding vanuit Sri Lanka proberen te streamen, lukte helaas niet echt. maar man o man wat ben ik blij, ik had de hoop al opgegeven. Dit is een geweldige opsteker voor onze jonge ploeg, als je dit kunt opbrengen, kun je ver komen!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:49
een hater hiero, maar ik ben blij voor Ajax en voor het Nederlands voetbal hopelijk wint Ajax alles in Europa, maar ik hoop wel dat ze verliezen van psv zou graag willen zien dat Feyenoord kampioen wordt, Groningen fan out
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:49
een hater hiero, maar ik ben blij voor Ajax en voor het Nederlands voetbal hopelijk wint Ajax alles in Europa, maar ik hoop wel dat ze verliezen van psv zou graag willen zien dat Feyenoord kampioen wordt, Groningen fan out
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:49
een hater hiero, maar ik ben blij voor Ajax en voor het Nederlands voetbal hopelijk wint Ajax alles in Europa, maar ik hoop wel dat ze verliezen van psv zou graag willen zien dat Feyenoord kampioen wordt, Groningen fan out
Vind ik leuk
Zooitje +1435
vrijdag 21 april 2017 om 00:05
Laat iedereen lekker genieten man. Morgen komt de discussie wel weer over de volgende wedstrijden
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:49
De grootste tegenstander van Ajax zetelt ten burele in Zwitserland. Een schoffering van de dodenherdenking op 4 Mei 2017 is ondenkbaar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:58]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Ben je in de war? 1917?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:01
Mijn qwertyklavier liet mij in de steek. Omissie inmiddels 'ausradiert'.
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:39
Toch wel heel vreemd hoor, boemlie, dat je deze gedachtekronkel eruit kan persen na zo'n leuk potje vanavond.

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:47
Een nocturn compliment. Chapeau!
Vind ik leuk
Sigma +1621
donderdag 20 april 2017 om 23:50
yeeeesssssssss
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:51
Tjeezus wat spannen man!! Wat een karakter! Viergever held! Veltman niet meer laten spelen dit seizoen!! Borreeelll!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:54
Trots op ons ajax!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:55
Nog ff naar PSV zondag, dan nog 2 potjes en stiekem ook nog kampioen worden. Als dit kan, kan alles!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:55
Nog ff naar PSV zondag, dan nog 2 potjes en stiekem ook nog kampioen worden. Als dit kan, kan alles!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Sorry PSV fans, vanaf nu ben ik een Ajax fan. Wij zijn Ajax wij zijn de beste.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:57
Niet goed voor mijn hart ... morgen weer van iedereen aanhoren dat we 'lucky ajax' zijn ... heerlijk !!!
Verheug me er nu al op !!!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:57
Mooi man. Een duitser die de wedstrijd mede beslist in de laatste minuut. Lijkt wel een sprookje dat werkelijkheid geworden is. Forza ajax!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:58
Ik, zelfs ik met al mijn positivisme, had het opgegeven. Wat een sensatie dit.. on-ge-lo-fe-lijk!
Vind ik leuk
JJD +215
vrijdag 21 april 2017 om 00:00
Dat Ajax heeft ook altijd meer dan normaal mazzel zeg jeetje. Ik denk dat er serieus geen club op de wereld is die zo ontzettend veel mazzel in een seizoen heeft dan Ajax.
Vind ik leuk
Jozef +19433
vrijdag 21 april 2017 om 00:46
En dat voelt wel zo verrekte heerlijk aan, dat wil je niet weten.

Je reactie versterkt dat zalige gevoel van lucky zijn eigenlijk alleen maar :-)
Vind ik leuk
wil +498
vrijdag 21 april 2017 om 00:03
So spielen wir fussball.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:05
Was eerst helemaal over de zeik over hoe Ajax speelde, maar man man man wat ben ik nu toch trots op de mannen. Geknokt tot het einde. Heerlijk!!!

Op naar de halve finale Jahooooo!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:09
Aan iedereen die Ajax een warm hart toedraagt,

G E F E L I C I T E E R D !!!!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:10
Een nederlands team door naar de halve finale, en die turken deruit dankzij 2 joegoslaven mijn avond is perfect!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:15
Opgeven met jouw nickname is te begrijpen. Duits winnen was niet te verwachten...
Maar wel lekker dit hé !
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:24
Lekker horrrrr op z'n Duits. En de laatste door onze Duitser. Heerlijk dit
Gefeliciteerd Ajacieden en Nederlanders
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:28
Wat een feest en wat heb ik genoten (van de sfeer na de wedstrijd)
Moet nog 4 uur naar huis rijden maar who cares? SUPER JODEN!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:35
Moge 1 ding duidelijk zijn!

NICK VIERGEVER VERDIENT EEN STANDBEELD!

https://www.facebook.com/Nick-Viergever-verdient-een-standbeeld-460572797615495/?ref=aymt_homepage_panel
Vind ik leuk
_AJAX_ +1971
vrijdag 21 april 2017 om 01:13
Dat Ajax hier een overwinning hier over de streep trekt is fantastisch, maar zo'n jong team dat met 10 man Schalke in eigenhuis opzij zet, is gewoon subliem!
Vind ik leuk
Strijp +5591
vrijdag 21 april 2017 om 01:25
Werelds !!!
Vind ik leuk
Teo Smith +12553
vrijdag 21 april 2017 om 06:44
Gefeliciteerd ajax! Nou nog even 3 keer winnen.
Maar ehm zondag minder jullie best doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax overleeft ware thriller in Duitsland en is door naar halve finale