Lyon door na strafschoppen, ook United heeft verlenging nodig

Lyon door na strafschoppen, ook United heeft verlenging nodig

donderdag 20 april 2017 om 23:51

Drie van de vier wedstrijden in de kwartfinales van de Europa League zijn uitgedraaid op een verlenging. Tot nu toe is alleen Celta de Vigo halve finalist.

Racing Genk - Celta de Vigo: 1-1
Celta heeft de laatste vier van de Europa League bereikt. De ploeg van oud-Feyenoorder John Guidetti won het thuisduel met 3-2 en kwam in België al snel op voorsprong via Pione Sisto. De ploeg van Albert Stuivenberg kwam in de tweede helft langszij door een goal van Leandro Trossard, maar moest nog een goal maken om door te gaan. Die kwam er niet.

Manchester United - Anderlecht: 2-1
Anderlecht heeft verrast door op Old Trafford een verlenging af te dwingen. De Belgen kwamen snel op achterstand door een goal van Henrikh Mkhitaryan, maar kwamen langszij door Sofiane Hanni. De Belgische grootmacht hield vervolgens stand, maar moest in de verlenging 

Besiktas - Olympique Lyon: 2-1 
Besiktas verloor het uitduel met de Fransen met 2-1. De Turken, waar Ryan Babel onder contract staat, lagen na 27 minuten op koers voor de halve finale nadat Anderson Talisca zijn ploeg op 1-0 had gezet. Lyon kwam via Alexandre Lacazetta terug tot 1-1, waardoor de Turken weer bij af waren. Diezelfde Talisca zette de Turken dertien minuten na de theepauze op 2-1. Tijdens de strafschoppenserie miste Dusko Tosic zijn strafschop nadat beide teams zes keer hadden gescoord. Lyon kon het vervolgens beslissen maar verdediger Christophe Jallet schoot over. De daaropvolgende Turkse strafschop werd wederom gepareerd door Lopes, waarna Maxime Gonalons Lyon naar de laatste vier schoot.

Lees meer over:Europa League

Plaats een reactie

Santi +5190
donderdag 20 april 2017 om 23:01
3/4 verlening apart


En ohohoh ajax aub win nou

Als je doorgaat heb je met geluk al dat manU en Lyon eruit liggen en dan moet ie te pakken zijn!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:10
wat zeg jij nou? spelen allemaal verlenging hoor
Vind ik leuk
Santi +5190
donderdag 20 april 2017 om 23:16
Genk celta niet
Vind ik leuk
Aal +5935
donderdag 20 april 2017 om 23:13
Ajax verdient op basis van vanavond geeneens de 2e ronde
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:20
Volledig mee eens.. helaas

Maar het blijft voetbal YESSSSSS
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 april 2017 om 23:36]
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Op basis van de 2e verlenging wel! Met vlag en wimpel!
Vind ik leuk
Guust +1491
vrijdag 21 april 2017 om 00:10
Waar slaat dat nou op, en Schalke wel vanwege de eerste wedstrijd, dat was pas dramatisch. Terecht door ondanks dat ze minder waren. Maar tweede ronde is volgens mij al geweest.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 00:11]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:37
Schalke was kwa voetbal net zo slecht als Ajax.
Enige verschil zij scoorde 3 keer.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:24
Jep schalke was echt slecht. En dat ze laf achteruit gingen lopen na de 3-0 maakt het nog terechter dat Ajax won. Speel je tegen 10 man en heb je de match al dik een half uur in handen en ga je achteruit lopen. als ze hadden doorgedrukt dan had Schalke gewonnen
Vind ik leuk
Bien +4805
donderdag 20 april 2017 om 23:02
Haha veel verleningen. Gebeurt ook niet vaak.
Vind ik leuk
Diamant07 +1763
donderdag 20 april 2017 om 23:04
Anderlecht stunt door verlenging af te wenden met een..... 1-1? hmm raar.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:08
Leuk voor Guidetti
Vind ik leuk
FSCeara +2023
donderdag 20 april 2017 om 23:27
Wat een avond met 3 verlengingen in 4 wedstrijden !
heerlijk avondje voor de neutrale kijker
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Gefeliciteerd Ajacieden, op het Ajax topic zal ik er toch niet tussen komen ;)

Mooi voor het Nederlands voetbal, nu hopen op Celta
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:25
kan nog knap lastig worden maar dat is elke ploeg als je zo ver in het toernooi zit
Vind ik leuk
Sanders +754
donderdag 20 april 2017 om 23:39
United door, ajax door! wat een avond! LETS GOO
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:41
op karakter! Bam!! Eerst een borrel!
Vind ik leuk
yuuup +3465
donderdag 20 april 2017 om 23:50
Andy van der Meijde bij Celta???
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:52
zo die eerst 11 pingels waren nagenoeg perfect binnengeschoten
Vind ik leuk
Diamant +373
donderdag 20 april 2017 om 23:55
Nice! Nu Lyon - Ajax graag!
Vind ik leuk
Bien +4805
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Was effe de strafschoppen gaan volgen Tussen de Turken en Fransozen wat werden de penalty,s goed genomen. Lyon blij at dat door is ene leuk voetballend team...
Vind ik leuk
yuuup +3465
vrijdag 21 april 2017 om 00:01
Neem nog een biertje baas.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Toch wel opgelucht dat Lyon door is... met al dat geouwhoer met Turkije kunnen we ajax besiktas missen als kiespijn....
Vind ik leuk
Starkoo +113
vrijdag 21 april 2017 om 00:39
Deal Ajax wint de EL Feyenoord kampioen, nee hoor Ajax pakt de titel gewoon weer zou wel geweldig zijn als het kan!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:58
Hoop echt op Man UTD.
Denk wel dat Zlatan er dan niet bij is.
Beterschap !
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:26
Is einde seizoen voor Zlatan gok ik. zag er lelijk uit
Vind ik leuk
poklane +1048
vrijdag 21 april 2017 om 01:08
Tegen United en Celta heeft Ajax een kans, tegen Lyon zullen ze 2 keer absoluut top moeten zijn om te winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:13
Eindelijk af van dat Turkse gedoe in frankrijk.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:27
Ik denk dat het manchester ajax wordt of lyon ajax. de uefa zal wel een finale lyon manchester willen denk ik.
Vind ik leuk
Teo Smith +7813
vrijdag 21 april 2017 om 07:15
Maar moest in de verlenging.... Vp maak het zinnetje ff af....
Vind ik leuk
Teo Smith +7813
vrijdag 21 april 2017 om 07:16
Apart dat 3 van de 4 clubs een verlenging nodig hadden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lyon door na strafschoppen, ook United heeft verlenging nodig