Lyon door na strafschoppen, ook United heeft verlenging nodig

Lyon door na strafschoppen, ook United heeft verlenging nodig

donderdag 20 april 2017 om 23:51

Drie van de vier wedstrijden in de kwartfinales van de Europa League zijn uitgedraaid op een verlenging. Tot nu toe is alleen Celta de Vigo halve finalist.

Racing Genk - Celta de Vigo: 1-1
Celta heeft de laatste vier van de Europa League bereikt. De ploeg van oud-Feyenoorder John Guidetti won het thuisduel met 3-2 en kwam in België al snel op voorsprong via Pione Sisto. De ploeg van Albert Stuivenberg kwam in de tweede helft langszij door een goal van Leandro Trossard, maar moest nog een goal maken om door te gaan. Die kwam er niet.

Manchester United - Anderlecht: 2-1
Anderlecht heeft verrast door op Old Trafford een verlenging af te dwingen. De Belgen kwamen snel op achterstand door een goal van Henrikh Mkhitaryan, maar kwamen langszij door Sofiane Hanni. De Belgische grootmacht hield vervolgens stand, maar moest in de verlenging 

Besiktas - Olympique Lyon: 2-1 
Besiktas verloor het uitduel met de Fransen met 2-1. De Turken, waar Ryan Babel onder contract staat, lagen na 27 minuten op koers voor de halve finale nadat Anderson Talisca zijn ploeg op 1-0 had gezet. Lyon kwam via Alexandre Lacazetta terug tot 1-1, waardoor de Turken weer bij af waren. Diezelfde Talisca zette de Turken dertien minuten na de theepauze op 2-1. Tijdens de strafschoppenserie miste Dusko Tosic zijn strafschop nadat beide teams zes keer hadden gescoord. Lyon kon het vervolgens beslissen maar verdediger Christophe Jallet schoot over. De daaropvolgende Turkse strafschop werd wederom gepareerd door Lopes, waarna Maxime Gonalons Lyon naar de laatste vier schoot.

Lees meer over:Europa League

Plaats een reactie

Diamant07 +4496
donderdag 20 april 2017 om 23:04
Anderlecht stunt door verlenging af te wenden met een..... 1-1? hmm raar.
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:08
Leuk voor Guidetti
Vind ik leuk
FSCeara +3444
donderdag 20 april 2017 om 23:27
Wat een avond met 3 verlengingen in 4 wedstrijden !
heerlijk avondje voor de neutrale kijker
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:37
Gefeliciteerd Ajacieden, op het Ajax topic zal ik er toch niet tussen komen ;)

Mooi voor het Nederlands voetbal, nu hopen op Celta
Vind ik leuk
Sanders +1889
donderdag 20 april 2017 om 23:39
United door, ajax door! wat een avond! LETS GOO
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:41
op karakter! Bam!! Eerst een borrel!
Vind ik leuk
yuuup +6203
donderdag 20 april 2017 om 23:50
Andy van der Meijde bij Celta???
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:52
zo die eerst 11 pingels waren nagenoeg perfect binnengeschoten
Vind ik leuk
Diamant +357
donderdag 20 april 2017 om 23:55
Nice! Nu Lyon - Ajax graag!
Vind ik leuk
donderdag 20 april 2017 om 23:56
Toch wel opgelucht dat Lyon door is... met al dat geouwhoer met Turkije kunnen we ajax besiktas missen als kiespijn....
Vind ik leuk
Starkoo +352
vrijdag 21 april 2017 om 00:39
Deal Ajax wint de EL Feyenoord kampioen, nee hoor Ajax pakt de titel gewoon weer zou wel geweldig zijn als het kan!
Vind ik leuk
Pietje2015 +10498
vrijdag 21 april 2017 om 00:58
Hoop echt op Man UTD.
Denk wel dat Zlatan er dan niet bij is.
Beterschap !
Vind ik leuk
poklane +3240
vrijdag 21 april 2017 om 01:08
Tegen United en Celta heeft Ajax een kans, tegen Lyon zullen ze 2 keer absoluut top moeten zijn om te winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:13
Eindelijk af van dat Turkse gedoe in frankrijk.
Vind ik leuk
Teo Smith +14777
vrijdag 21 april 2017 om 07:15
Maar moest in de verlenging.... Vp maak het zinnetje ff af....
Vind ik leuk
Teo Smith +14777
vrijdag 21 april 2017 om 07:16
Apart dat 3 van de 4 clubs een verlenging nodig hadden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lyon door na strafschoppen, ook United heeft verlenging nodig