Bosz: Dat was vandaag bij een paar jongens niet helemaal aanwezig

Bosz: "Dat was vandaag bij een paar jongens niet helemaal aanwezig"

vrijdag 21 april 2017 om 00:22

Met hangen en wurgen - en dat is nog zacht uitgedrukt - plaatste Ajax zich donderdagavond voor de halve finale van de Europa League. Op bezoek bij Schalke 04 werd er na verlenging met 3-2 verloren. Trainer Peter Bosz besefte na afloop dat Ajax héél goed was weggekomen in Gelsenkirchen. 

"Als je in de verlenging met tien man staat, en vervolgens ook nog met 3-0 achter komt, dan zullen weinig mensen meer rekening met ons hebben gehouden", zei de Ajax-coach na de wedstrijd voor de camera van RTL7. 

Zijn elftal had het heel moeilijk. Vorige week speelde Ajax nog fantastisch tegen Schalke. In de Arena werd er met 2-0 gewonnen. "Het zal uiteindelijk wel iets met spanning te maken hebben gehad. In dit stadion moet je ook durven voetballen, zonder dat je naar voren wordt geschreeuw door je eigen fans. Die durf was vandaag bij een paar jongens niet helemaal aanwezig."

Het worden drukke dagen voor Ajax. Zondag wacht alweer het treffen met PSV. "We zijn net bekomen van de blijdschap, we gaan morgen maar eens rustig de loting bekijken. En wat zondag betreft: de jongens zullen deze 120 minuten zeker voelen, maar het hoort erbij. Dit geeft ook weer nieuwe energie."

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 00:33
Geweldig gevochten, wat ben ik trots!!
Ik zag het alweer helemaal fout gaan door slungelige klungel Veltman, maar de overige 10 hebben hem weer eens gered.
Psv uit is altijd lasttig maar te doen!
Dit geeft zoveel power en psv kan al eigenlijk geen 2e meer worden.
Vooruit; ik ga het gewoon zeggen! Ajax finale EL en een mooie 2e plek en Feyenoord kampioen :)
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 00:34
Stratum kreeg met die rode kaart zelfs nog een bonus op de door hem gewenste verlenging.

Wel prettig dat Ajax er in ieder geval een mentale boost aan overhoudt en geen tik.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:40
Als Ziyech ook iets beter schiet..
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:05
Ja dat schieten van Ziyech is echt drama.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:51
je krijgt wat je verdient
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 01:12
Haha, je bedoelt vast niet die halve finale plek voor Ajax. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:13
inderdaad
Vind ik leuk
Jozef +8781
vrijdag 21 april 2017 om 08:24
Als we zondag ook gewoon winnen is het eigenlijk nog lekkerder...
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 08:31
Absoluut, zeker gezien afgelopen seizoen toen Ajax daar volgens de PSVers alleen maar won omdat het op Dinsdag (!) ervoor tegen Atletico speelde. Ja, zeggen ze er dan bij, maar dat was wel met verlenging...
Vind ik leuk
Jozef +8781
vrijdag 21 april 2017 om 08:44
Heb er eigenlijk alle vertrouwen in. Wedstrijden als gisteren maken je alleen maar sterker en we hebben een brede basis. Misschien juist goed dat Ajax juist gisteren zeer matig speelde. Ze zullen hopelijk terug wakker zijn geschud. Schalke leverde de agressie die we zondag zeker kunnen verwachten.

Vreemd verder dat niemand terug komt op twee eerste doelpunten van Schalke. Had echt het idee dat Onana nog last had van de kleine blessure van vlak voor rust. Bij de doelpunten vond ik hem net wat minder katachtig dan normaal. Er leek een ietsje weifeling te zijn, net genoeg om die ballen er niet uit te ranselen. Daarvoor en daarna betrouwbaar als zo vaak trouwens.

Verder krijg ik de indruk dat het een kwestie van tijd zal zijn voordat Van de Beek Schöne zal aflossen op.zijn plek in de basis...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 08:47]
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 11:09
Dat van Van De Beek zou ook de natuurlijke weg zijn. Alles hangt daarbij wel af van Klaassen. Ik hoop dat hij nog even blijft, maar als hij gaat wordt dat de plek van Van De Beek.

Onana leek inderdaad ietsje minder bij die goals. Zou kunnen dat dat met een blessure te maken had. Het is hem vergeven. ;)

Ik hoop dat je gelijk krijgt over zondag. Heb er goede hoop op met de huidige instelling die ze tonen.
Vind ik leuk
T&T +2094
vrijdag 21 april 2017 om 11:06
Nee... We hadden toch een deal gemaakt.. jullie de Europese beker...Maar wel verliezen van PSV. Nie gek doen zondag.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 11:10
Krijgen wij garantie voor die EL?
Vind ik leuk
T&T +2094
vrijdag 21 april 2017 om 11:47
Je krijg de garantie... Dat jullie het zelf in de hand hebben.(slaat natuurlijk nergens op)
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 11:55
Haha, dank. Ik snap wel dat je het ons gunt als wij Feyenoord het kampioenschap laten. Goede nieuws voor jullie is de vermoeidheid van Ajax voor een toch al zeer moeilijke uitwedstrijd in Eindhoven.

Maar vooral dat jullie het gewoon in eigen hand hebben. Feyenoord kan (en gaat in mijn ogen) het gewoon zelf afmaken. Dan kunnen wij nog hoog en laag springen helaas.
Vind ik leuk
T&T +2094
vrijdag 21 april 2017 om 11:05
Hey...Ik was er gisteren avond niet aanwezig op vp...
Maar wat een wedstrijd jongens.
. Heel gefeliciteerd aan alle Ajacieden en de Ajax sympathisanten.
Felicitatie voor mijn' heilig' vriend Jozef, bluf, United, HFC, antikunstgras Giovanni, en alle anderen die op dit moment ff vergeten bent.
Echt top dit.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 11:10
Thanks man!
Vind ik leuk
Jozef +8781
vrijdag 21 april 2017 om 12:35
Heilig nog wel?

Thanks....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 12:36]
Vind ik leuk
T&T +2094
vrijdag 21 april 2017 om 12:49
En dat is niet slecht bedoeld.. maar ik refereerde naar je stiefzoon!.(Jezus)
;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:29]
Vind ik leuk
Jozef +8781
vrijdag 21 april 2017 om 12:55
Dolletje moet kunnen :-)
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:36
Gelukkig gaan we met een goed gevoel naar Eindhoven! Moest er niet aan denken dat we vandaag eruit geknikkerd waren dan ook nog zondag tegen PSV moesten. Trots op Ajax! En wat een stunt met 10 man. Toppers!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 00:53]
Vind ik leuk
kcim +1451
vrijdag 21 april 2017 om 00:47
Ben ook blij hoor maar een overwinning heb ik niet gezien ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:51
Maar het voelt wel als een overwinning kcim, zo lekkerrrrr....
En zondag weer dat heerlijk gevoel winnen bij psv en feijenoord zien verliezen.
Hoezo het Nederlandse voetbal is ziek? :-)
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:54
Proost!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 00:53
Haha ja sorry door naar de halve finale!!
Vind ik leuk
T&T +2094
vrijdag 21 april 2017 om 11:46
Ja....Maar nogmaals nie gek doen of hebberig worden. De Europese beker is voldoende.
Zondag zijn ff geen vrienden !.;-)
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 11:49
Haha we zullen zien. :)
Vind ik leuk
Jozef +8781
vrijdag 21 april 2017 om 12:38
Maak je nou gewoon niet druk om wat wij doen, als jullie gewoon even alle resterende potjes winnen heb je watbke wenst toch?

;-)
Vind ik leuk
T&T +2094
vrijdag 21 april 2017 om 12:52
Jawel... En dat zullen we ook proberen maar het zal wel lekker zijn als jullie niet meer in onze nek blijft hijgen.
Toch!?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:40
Nog maar 8 clubs over in Europa
En Ajax zit daar bij!!!! ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:52
8?
Vind ik leuk
Zooitje +390
vrijdag 21 april 2017 om 00:56
CL en EL
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:57
Ja 8 nog over in Europa.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:04
o je gaat het in het "groter geheel" bekijken?
wel beide pootjes op de grond houden blufke , dit was vanavond alles behalve cl niveau
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:06
10 man 2 goals :D haha maar je hebt gelijk laat dit weer een les zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:27
Jij snapt het niet, alsof ik ons met Madrid vergelijk,

Is toch mooi om te zeggen, nog 8 clubs actief in Europa, en wij zitten er nog bij. Niet op elke slak zout leggen Straat.

En eerste wedstrijd thuis was ChamL niveau, nu uit, alleen qua spanning, en 2de helft verlenging qua karakter
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:33
Niet met je eens stratumseind alleen de vechtlust van Ajax zelf wat ongekend is voor Nederlandse clubs is al cl niveau Ajax heeft op een Duitse manier de wedstrijd gekanteld.
En dat is zo lekker haha!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:05
CL is saai man. Monaco is de enigste ploeg die het leuk maakt en met leuk bedoel ik verrassend. Voor de rest is het toch hetzelfde liedje. Nee de EL is veel spannender. 3 verlengingen waarvan 1 met penalties.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:59
Europese Champions niveau!!
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 01:06
YESSSS!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 00:46
Vond Ajax wel veel minder beginnen dan de thuis wedstrijd, ze hinkte toch op 2 gedachten. gewoon rustig laten komen.

Ajax moet gewoon iedere wedstrijd 100% geven anders komen ze ook tegen een matige ploeg als Schalke gewoon in de problemen
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:07
Als je uit speelt in Europa dan moet je gewoon proberen te overleven en de 0 te houden. Zelfs de grote clubs winnen niet van de kleintjes uit. kijk maar naar united tegen anderlecht of Celta tegen Genk en ik kan nog voorbeelden noemen. Je moet uit de 0 houden en het thuis afmaken
Vind ik leuk
FSCeara +1724
vrijdag 21 april 2017 om 01:06
Het word eens tijd dat jij, Professor Barabosz, je autowassers en gazon maaiers ernaast gaat zetten en met de beter spelers die je nu op de bank houdt gaat spelen. Tete hoort er gewoon in te staan en Traore brengt gewoon niets of veel te weinig. Verder laat je of Sinkgraven op middenveld spelen of ook gewoon op de bank. Ook zou ik Riedewald eens laten spelen.
Younes begint eindelijk , na heel lang , goed te voetballen en te scoren.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 01:42
traore speelde vandaag beter dan dolberg die helemaal niks heeft gedaan en sinkgraven heeft al genoeg bewezen een goeie back te zijn. Op de rest ga ik niet reageren want dat is complete onzin. Younes was ook matig maar scoort wel dus hij speelt goed? hij kwam zen man nauwelijks voorbij. en de grootste grasmaaier van allemaal (viergever) was nog de beste man op het veld. Je snapt echt niet veel van voetbal. met 11 voetballers win je niet want een schone raakte ook geen bal. je moet wel een paar houthakkers hebben die fysiek sterk zijn en duels kunnen winnen. Elke goeie ploeg heeft dat. Of dacht je dat Piqué ook een voetbal wonder is?
Vind ik leuk
Nashua +1729
vrijdag 21 april 2017 om 06:58
Dolberg komt terug van een blessure en mag als spits met 10 man staan

Beetje clementie is op zijn plaats
Vind ik leuk
Morris +5410
vrijdag 21 april 2017 om 08:06
het mag duidelijk zijn dat Bosz het kaf van het koren scheidt dit seizoen.

Met de verkochte jeugdspelers was dit niet gelukt omdat ze mentaal te snel opgeven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz: "Dat was vandaag bij een paar jongens niet helemaal aanwezig"