Huntelaar: 'Of ik nu voor Ajax ga juichen? Laat ze maar doorstomen'

Huntelaar: 'Of ik nu voor Ajax ga juichen? Laat ze maar doorstomen'

vrijdag 21 april 2017 om 07:31

Klaas-Jan Huntelaar stond na afloop van het duel met Ajax verslagen voor de camera. De spits van Schalke 04 zag een plek in de halve finale van de Europa League aan zijn neus voorbij gaan. Het werd 3-2 in Gelsenkirchen, maar dat was niet genoeg na de 2-0 zege van Ajax in Amsterdam.

"Het was precies andersom dan in Amsterdam. Wij waren beter en agressiever. We stonden ook met 3-0 voor. Dan is er een moment (de goal van Nick Viergever, red.) dat de wedstrijd op z'n kop zet en beslist", reageert Huntelaar tegen De Telegraaf. "We hebben het in Amsterdam verloren, niet hier. Of de 3-1 een knakmoment was? Ja. Het kon nog steeds wel, want we hadden één goal nodig. Dat was een verschrikkelijk moment."

Huntelaar hoopt nu dat Ajax succes gaat boeken. "Of ik nu ga juichen voor Ajax in het restant van de Europa League? Op dit moment ben ik daar niet mee bezig, maar laat ze maar doorstomen", aldus de ex-Ajacied.

Plaats een reactie

2cents +29222
vrijdag 21 april 2017 om 07:36
Gek genoeg verloor Ajax het ook bijna in Amsterdam, omdat ze daar vergaten meer doelpunten te maken.

En dan met 10 man in de verlenging zo terugkomen. Die had niemand nog echt zien aankomen. Geweldig.
Vind ik leuk
Morris +11810
vrijdag 21 april 2017 om 08:12
precies, dat Schalke kan er eigenlijk geen klap van. puur op instelling kwamen ze ver gisteren maar technisch was het echt heel slecht.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:47
Mwaah vond dat Schalke best wel goed speelde hoor. Veel kansen gehad vaak over de flanken met een paar goede voorzetten.
Vind ik leuk
Morris +11810
vrijdag 21 april 2017 om 11:39
Precies een paar. Technisch en tactisch was het echt niet geweldig. Inzet compenseerde veel. Ik denk dat procentueel verkeerde passing best hoog was
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 11:50
Ja dat was van Schalke ook niet best nee... Ajax daar in tegen was ook vaak slordig met balverlies. Gelukkig gebeurde dat het meest op het middenveld. En niet in de 16.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:46
Bij die rode kaart dacht ik al van dit gaat Ajax niet meer redden.
Vind ik leuk
2cents +29222
vrijdag 21 april 2017 om 11:00
Dat dacht vrijwel iedereen. Alleen de ploeg en de trainer hadden het geloof nog. Mooi vind ik de uitspraken over die 2e helft van de verlenging. "Nog 5 minuten stand houden en dan vol voor die goal gaan". Met z'n tienen.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 11:02
Ja wat Davy zei bedoel je toch? :)
Vind ik leuk
2cents +29222
vrijdag 21 april 2017 om 11:05
Ja, en anderen zeiden vrijwel hetzelfde. Zoals Younes en Bosz.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 11:10
Mooi ook die beleving van Klaassen! Een echt Ajacied 100%!
Vind ik leuk
2cents +29222
vrijdag 21 april 2017 om 11:14
Stond echt bijna te janken voor de camera. Die jongen heeft een diep gevoel bij die club.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 11:16
Ja dat vind ik prachtig om te zien. Was natuurlijk ook allemaal nieuw voor Davy en dan ook nog de halve finale halen. Dat maakt wat in je los. Je zag bij iedereen wel de emoties opkomen.
Vind ik leuk
2cents +29222
vrijdag 21 april 2017 om 11:17
Zijn mooie filmpjes van in ieder geval. In combinatie ook met dat uitvak.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 11:19
Op Youtube?
Vind ik leuk
2cents +29222
vrijdag 21 april 2017 om 11:23
Hier op VP, op Twitter en waarschijnlijk ook op YouTube.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:25
Ajax speelde zo slecht dat het leek dat Schalke er iets van kon. Zelfs met 10 man en een beetje inzet van Ajax schieten ze er twee in. Zeer zwakke wedstrijd van beide kanten. Spanning vergoedde het deels.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:26
Flauwekul Huntelaar. Over het algemeen genomen voetbalde Ajax ook gisteren veel beter dan Schalke. Die twee goals kwamen min of meer uit de lucht vallen door onachtzaamheid van Ajax, niet door sterk spel van Schalke. En met 10 man speelde Ajax nog beter.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 08:39
De Nederlander in Duitse dienst die helemaal uit zijn dak ging toen de 3-0 gemaakt werd tegen zijn oude club. Wat heerlijk was het toen de Duitser in Nederlandse dienst vervolgens er een definitief einde aan maakte! Schalke moet zich doodschamen om 2 goals tegen te krijgen tegen 10 man in het slot van de wedstrijd. Dan verdien je het niet om door te gaan ..
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:48
Haha mooi verwoord!
Vind ik leuk
Kevinm +888
vrijdag 21 april 2017 om 10:14
Huntelaar probeerde gister tussen de bedrijven door De Ligt zijn nek ook nog even te breken door hem tegen de reclameborden aan te gooien. Was vast gepikeerd omdat hij vorige week geen bal raakte door De Ligt, die precies de helft van zijn eigen leeftijd heeft.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 10:45
Poeh wat was het gister toch spannend!! Maar uiteindelijk met 10 man nog 2x scoren. Dat bewijst dat Ajax de wil heeft om te winnen. De wedstrijd was natuurlijk zoals Huntelaar zegt voor Schalke want de rollen waren omgedraaid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Huntelaar: 'Of ik nu voor Ajax ga juichen? Laat ze maar doorstomen'