'Zelfmoordneigingen' Van der Meyde: Dan zou ik niet zijn ontspoord

'Zelfmoordneigingen' Van der Meyde: "Dan zou ik niet zijn ontspoord"

vrijdag 21 april 2017 om 08:41

In zijn voetballoopbaan heeft Andy van der Meyde regelmatig gedacht aan zelfmoord. De oud-voetballer zag het niet meer zitten en kwam in aanraking met een coachingstraject.

"Zelfs Andy van der Meijde, met wie we in contact zijn gekomen zei ons: als ik tijdens mijn loopbaan deze begeleiding had gehad, zou mijn voetbalcarrière heel anders zijn verlopen. Dan zou ik niet zijn ontspoord. In Engeland had hij zelfs zelfmoordneigingen", zegt Pyretta van der Woude, eigenaresse van Praktijk Pyretta, tegen de Leeuwarder Courant. "Hij is erg enthousiast over onze manier van coaching aan profvoetballers en ziet de noodzaak van opvang en begeleiding van spelers in."

Een van de voetballers die recentelijk gebruik heeft gemaakt van traject is Pele van Anholt, speler van Willem ll. Hij verloor bij zijn oude club sc Heerenveen zijn basisplaats. "Ik ben een persoon die altijd open staat voor nieuwe dingen", zegt hij. "Dat ging buiten de club om. Ik kon m'n ei kwijt, kon vertellen wat me dwars zat. Dat deed me goed."

Van Anholt kreeg zelfs de opdracht om een paard te kalmeren. "Ik vond dat wel een beetje raar, was ook een beetje bang voor zo’n groot dier. Een paard blijkt heel gevoelig voor stemming. Die eerste kennismaking liep dus in eerste instantie helemaal niet, maar pas toen ik helemaal rustig en mezelf was, werd dat paard dat ook. Dat gaf mij weer zelfvertrouwen."

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 08:56
Raar om dat naar buiten te brengen, Pyretta. En onprofessioneel!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:31
het lijkt er op, gezien de " ". dat van aanholt het zelf heeft gezegd?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:20
Maar dat van Van der Meyde niet! Dat heeft zij toch lekker zelf gezegd.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 11:59
zulke dingen zegt hij te pas en te onpas, misschien mocht ze het "gebruiken" als campagne
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:34
beter lezen!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:09
En je bent nog steeds niet goed bij je hoofd Andy!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:10
Deze is te gemakkelijk
Vind ik leuk
Vak-DD +3350
vrijdag 21 april 2017 om 09:18
Kennen ze bij Praktijk Pyretta geen beroepsgeheim ? Fijne praktijk dan !
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:34
nog eens. beter lezen!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:19
Dat van Van der Meyde zegt zij zelf.
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 09:28
Lijkt me toch een vreemde gewaarwording dat je naar een coachingspraktijk gaat en er een paard in de gang staat.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:36
Ze kregen de kameel niet uit de garage
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 10:13
Vreemd, ik stak er dagelijks een stuk of 25 in de fik. Probleem zo opgelost.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:44
Garage s?
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 11:04
Nee, gewoon in de asbak.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:05
hahaha ik hou het bij malborootjes....
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 11:11
Ik damp tegenwoordig. Zelfde effect maar stukken goedkoper en minder ongezond.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:35
het heeft niet veel nut meer voor mij om nu nog aan mijn gezondheid te denken.....
roken drinken lamballen lekker eten ik doe er alles aan om geen 100 te worden......
voorlopig nog zonder succes....gelukkig
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 11:35]
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 11:38
Maar als je minder geld kwijt bent aan roken kun je meer geld spenderen aan drinken, eten en lamballen. Misschien word je dan nog wel eerder geen 100?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:42
ik ben een man van regelmaat en routine ... dat wil ik niet graag doorbreken ....
De dokter ken ik louter doordat ik hem in het dorpscafe ooit tegenkom dus ...
Vind ik leuk
United +13650
vrijdag 21 april 2017 om 12:39
Damp?
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 12:45
Google maar op eleaf+pico
Vind ik leuk
United +13650
vrijdag 21 april 2017 om 12:45
Haha geniaal ja!
Vind ik leuk
J Kiprich +4275
vrijdag 21 april 2017 om 13:00
Daar kun je flinke wolken mee puffen kan ik je zeggen. Had hier laatst Jim Morrison nog voor het raam staan om te kijken wat dit was ;)
Vind ik leuk
Senna +3703
vrijdag 21 april 2017 om 09:37
deze man doet ook werkelijk alles om aandacht te trekken.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:36
ach laat hem maar, hij doet geen vlieg kwaad
Vind ik leuk
Jerome +365
vrijdag 21 april 2017 om 09:48
Kan er altijd wel mee lachen. Lekker ongecompliceerd stel in deze zeikwereld.
Vind ik leuk
Sanders +514
vrijdag 21 april 2017 om 09:56
Andy wie?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:25
Tja zo heeft iedereen wel wat
Vind ik leuk
United +13650
vrijdag 21 april 2017 om 12:37
Ja kan me voorstellen dat als je naar het buitenland gaat je wel goede begeleiding nodig bent. Jammer van Andy maar was toch wel een leuke speler bij Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Zelfmoordneigingen' Van der Meyde: "Dan zou ik niet zijn ontspoord"