'Costa kan exorbitant salaris ontvangen en kondigt vertrek bij Chelsea aan'

'Costa kan exorbitant salaris ontvangen en kondigt vertrek bij Chelsea aan'

vrijdag 21 april 2017 om 09:40

Chelsea heeft zijn zinnen gezet op een terugkeer van de Belgische spits Romelu Lukaku. Dat heeft alles te maken met een op handen zijnde transfer van Diego Costa naar het Chinese Tianjin Quanjian, meldt The Daily Mail.

De Spanjaard staat open voor een vertrek naar Azië, maar daar moet dan wel een salaris van 700.000 euro per week tegenover staan. De kans is groot dat de Chinese topclub aan die wens wil voldoen. Costa heeft Chelsea dan ook laten weten dat de club kan uitzien naar een vervanger. Lukaku bevindt zich in poleposition om het stokje over te nemen, overigens tot onvrede van Everton.

De Chinese miljardair Shu Yuhui, eigenaar van Tianjin Quanjian, is bijzonder ambitieus. "We hebben de lat hier heel hoog liggen en we weten dat spelers van topclubs graag naar grote clubs als Bayern München en Real Madrid gaan. Maar wij azen op dezelfde categorie topvoetballers als Bayern en Real", liet Yuhui weten aan Chinese media.

"Misschien moeten we een hogere prijs voor die spelers betalen, omdat onze club nog niet op hetzelfde niveau speelt als Bayern en Real", beseft de eigenaar van de Chinese topclub. De prestaties van Costa vallen al weken tegen. Hij scoorde drie keer in de laatste twaalf duels.

Plaats een reactie

Bengelino +2102
vrijdag 21 april 2017 om 09:45
Mazzel maf
Vind ik leuk
frank1971 +1222
vrijdag 21 april 2017 om 09:50
Hahaha die Rare rijke stinkerd daar. Wij spelen nog niet op hetzelfde niveau als Bayern en Real. Nee idd en dat zal ook niet gebeuren.
Vind ik leuk
Johan_D +2086
vrijdag 21 april 2017 om 09:50
700.000 per week waar gaat dit over.

Hoezo doorgeslagen ...
Vind ik leuk
Sanders +754
vrijdag 21 april 2017 om 09:50
700k per week voor zo'n mafkees...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:35
Ja en het blijft een matige spits.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:08
opgeruimd staat netjes
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:13
Ik zou het ook wel weten als ik 700.000 per week kon verdienen. Ben toch wel heel benieuwd hoe de Chinese competitie eruit ziet over een aantal jaar. Aan geld en ambitie van de clubs zal het niet liggen, maar het grote succes zal toch vanuit de Chinese spelers zelf moeten komen.. Gelukkig zijn er dan ook wel 1.2 miljard, dus aan de grootte van de vijver zal het ook zeker niet liggen. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:21
Ik blijf het vreemd vinden dat tegenwoordig de spelers bepalen of ze weg gaan in plaats van de club. Ze hebben beide een contract getekend, maar als ze ergens anders meer kunnen verdienen willen ze weg.
In deze ga ik er niet vanuit dat hij dit doet vanwege een sportieve verbetering.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:28
Ik weet niet waar je het over hebt.. Een speler maakt alleen een transfer als zowel de club als de speler akkoord gaat. Wil de club de speler niet laten gaan dan heeft hij gewoon dikke pech!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:29
ik snap nooit waarom mensen dit raar vinden. In mijn ogen is het heel simpel; als een werknemer weg wil (en al helemaal in de sportwereld) betekend dit dat hij niet op zijn plek is bij desbetreffende werkgever. Nu kan de werkgever twee dingen doen. 1. zeggen ok je voelt je niet goed laten we samen kijken hoe we dit kunnen verbeteren zodat je wel een goed gevoel krijgt of 2. zeggen ok je voelt je niet goed, dan moeten we zorgen dat we een zo hoog mogelijke afkoopsom van je volgende werkgever krijgt, want aan iemand die zie binnen ons bedrijf niet goed voelt (dat slaat over naar je prestaties, zie in deze de statistieken) hebben we geen zak
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:37
Je moet de voetbalwereld niet met de bedrijfswereld vergelijken. Jammer genoeg doen veels teveel mensen dat en dat deelt mee aan de teleurgang van het voetbal
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:06
Daaaaaaaag
Vind ik leuk
United +24545
vrijdag 21 april 2017 om 12:53
Spoor je toch niet om zoveel geld uit te geven. Zonde ook van een speler als Costa. Heeft qua prijzen niet veel bereikt. Kan volgend seizoen weer mee doen in de CL. Maar goed 700.000 per week slaat niemand natuurlijk af.
Vind ik leuk
Barbie +590
vrijdag 21 april 2017 om 13:36
Hiermee blijkt weer dat Chinezen geen verstand hebben van voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:37
in plaats van is 1 week salaris aan mij te geven
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Costa kan exorbitant salaris ontvangen en kondigt vertrek bij Chelsea aan'