Spiekbriefje voor Overmars: dit kwintet van Ajax heeft zich in de kijker gespeeld

Spiekbriefje voor Overmars: dit kwintet van Ajax heeft zich in de kijker gespeeld

vrijdag 21 april 2017 om 10:00

Na de masterclass van vorige week toonde Ajax donderdagavond karakter in de kwartfinale van de Europa League. Dat zal ook in het buitenland opvallen. VoetbalPrimeur helpt Marc Overmars daarom een handje: wie hebben zich tegen Schalke 04 in de kijker gespeeld?

André Onana (kans op een transfer: redelijk)
De Ajax-doelman kreeg in het heenduel niet of nauwelijks iets te doen en moest in Gelsenkirchen drie keer vissen. Onana zal echter zijn opgevallen door zijn onverzettelijkheid en voetballende kwaliteiten. Hij keepte de wedstrijd uit met een blessure en sleepte Ajax in de verlenging over de eindstreep. De eerste grootmacht zou zich al hebben gemeld.

Nick Viergever (kans op een transfer: redelijk)
De held van de avond. Als Viergever geen contract voor het leven krijgt bij Ajax, kan hij misschien denken aan een mooie stap naar het buitenland. Donderdagavond maakte hij reclame voor zichzelf. Het ziet er misschien allemaal niet even gepolijst uit, maar in zijn huidige rol is Viergever, wiens contract medio 2018 afloopt, goud waard voor Ajax. Dat zullen ook buitenlandse clubs zien.

Matthijs de Ligt (kans op een transfer: klein)
We herhalen het nog maar een keer: deze man is zeventien jaar oud. De Ligt speelde tegen Schalke beter en volwassener dan de veelgeprezen Davinson Sánchez en kan een nieuw hoogtepunt toevoegen aan zijn prille carrière. Het is geen geheim dat Engelse topclubs hem op de korrel hebben. Overmars doet er goed aan hem een verbeterd contract aan te bieden.

Davy Klaassen (kans op een transfer: groot)
Het kan na dit seizoen bijna niet meer uitblijven: Klaassen is klaar voor een vertrek uit Amsterdam. Als leider van de jonge ploeg zette hij in de twee duels met Schalke de toon. Hoewel in de return minder aanwezig, blies de aanvoerder met twee goals in de heenwedstrijd de goede naam van Ajax wereldwijd nieuw leven in. Het buitenland lonkt.

Amin Younes (kans op een transfer: redelijk)
In de Eredivisie kunnen ze zijn acties dromen, maar bij Schalke hadden ze géén idee wat ze met hem aanmoesten. De Duitsers hadden in de return wel geleerd van de heenwedstrijd, waarin Younes uitblonk, maar ondanks dubbele dekking maakte hij in de tweede helft van de verlenging de verlossende 3-2. Een mooie transfersom deze zomer lijkt realistisch voor Ajax.

Poll

Wie maakt de grootste kans op een transfer?

(4025 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 10:10
Voor nederlands voetbal beste als ze nog 1 jaar blijven.
Maar de vraag is wie maakt meeste kans. Ik denk Diederik de Boer
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 10:10
Sánchez staat hier niet bij en gezien z'n slordige spel aan de bal en z'n wat halfslachtige verdedigend ingrijpen ook terecht. De echte scherpte lijkt wat weg bij hem. Hopelijk helpen de 1 1/2 week hersteltijd die ar aankomen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:15
Sanchez heeft er ook al 2 seizoenen in een jaar opzitten. Heeft nog helemaal geen rust gehad.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 10:19
Rond de WK had hij een week of 4 geen wedstrijden dus misschien toch nog wat vakantie. Maar het is niet veel geweest inderdaad.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:15
Hij speelde dan wel niet geweldig maar de kans dat hij vertrekt is nog wel groter als die van viergever onana de ligt en younes
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:16]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:45
Ondanks dat toch raar dat hij er niet tussen staat want ik vermoed dat elke top club achter hem aan zit...
Ja laatste wedstrijd is gewoon vermoeidheid, want deze jongen is wel 1 van de beste verdedigers in zijn leeftijdscategorie.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 11:01
Ik hoop alleen dat hij even de wachtkamer in gaat nu je ook z'n zwakke punten wat meer ziet. Ook hij moet nog verder ontwikkelen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:06
Stond Sanchez niet op scherp?
Dacht dat hij daarom zo slap voetbalde, bang om geschorst te worden voor evt, halve finale.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 11:12
Volgens mij wel, maar als dat z'n slapte verklaart dan hoop ik dat ze dat in het vervolg uit z'n hoofd krijgen. Als je de halve finale namelijk daardoor niet haalt dan heb je helemaal niets aan het feit dat je niet geschorst wordt.
Vind ik leuk
royco88 +802
vrijdag 21 april 2017 om 10:10
Wij zijn ajax wij zijn de beste
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:21
De beste van wat? Vooralsnog hebben jullie, als 'beste' zijnde, al 3 jaar geen prijs gewonnen.
Vind ik leuk
035 +228
vrijdag 21 april 2017 om 10:29
Misschien moet je even aan je urine ruiken.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:02
Johnny een balen-avond gehad?
Joh.....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:19
gewoon nog blijven,de tegenstand was lachwekkend in europa en gisteren met alle geluk door tegen een enorm zwak schalke,je praat echt over europese middenmoot niveau,,ga eerst eens meedoen in cl en overwinter daar tegen top en subtop europa!uiteraard zijn de ligt en kluivert bijv erg jong en getalenteerd ,maar een viergever die gisteren ook anti held had kunnen zijn met rood bijv,heb niks te zoeken in top of subtop vd 5 topleagues!af en toe invallen meer niet
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:20
Ondanks we hem bijna niet hebben gezien gisteravond,heeft Klaassen
redelijk gespeeld.De Ligt maakte veel foutjes,liep bij het eerste doelpunt
van Schalke niet met zijn man mee.Werd in de lucht dikwijls geklopt.
Viergever blijft een middelmatige speler,Onana dook bij de 1-0 over de
bal heen.Maakte toch een goede indruk.Younes was de meest creatieve
speler die Ajax bezit,de supporters vergeten dit.
Vind ik leuk
inimini +595
vrijdag 21 april 2017 om 10:42
Buiten je beoordeling over de spelers, zit je bij het eerste doelpunt wel mis wat betreft de Ligt.

Degene met dat geblondeerde haar is Ziyech die z'n man laat lopen, de ligt loopt bij de speler die de pass geeft.

Verder is Klaassen de enige speler die een mooie transfer kan maken op dit moment.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:22
Mooi lijstje. Younes zal zich wel in de kijker hebben gespeeld bij duitse clubs in dit tweeluik dus dat is super voor hem.

Klaassen is absoluut toe aan een transfer. Voor een viergever denk ik maximaal aan een club als schalke haha maar hij heeft fantastisch gespeeld dat moge duidelijk zijn.

Onana vind ik fantastisch. Wat een talent. Heeft lef, mooie stijl a la neuer. Klein foutje maar dat kwam ook omdat de bal door de benen van veltman ging.

Alleen de ligt vond ik helemaal niet goed spelen eigenlijk. Is bij alle 3 de goals figurant waar hij toch een rol had kunnen spelen in het voorkomen ervan maar dit is wel mooi voor die jongen, de hele prestatie an sich.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:22
Volgens mij moest Onana gisteravond 3 keer vissen, in plaats van 2 keer.
Vind ik leuk
Bullet +667
vrijdag 21 april 2017 om 12:04
volgens mij moet jij ook verder kijken dan 1 wedstrijd. Merk dat je daar moeite mee hebt. Dat geldt niet alleen voor Onana, dat geldt voor elke speler. Er is geen club die een speler haalt op basis van 1 wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:04
Hatertje!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:26
Respect voor 4gever. Na paar jaar banken speelt hij gewoon erg goed en laat hij zien dat hij er terecht in staat.
Denk wel dat als hij ooit nog eens naar het buitenland wil, dit hét moment is.
Klaassen moet voor zijn ontwikkeling ook gaan.
Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben als Younes gaat.
De rest moet nog blijven lijkt me.
Vind ik leuk
For +9
vrijdag 21 april 2017 om 10:34
Het voetbal van nederland holt achteruit.
Het grootste probleem van het nederlandse voetbal is, dat zodra een speler van één van de topclubs van nederland een zes+ haalt voor zijn prestaties in sommige wedstrijden, sommige commentatoren die speler gaan overschatten, helemaal als die speler voor één bepaalde club speelt.

Zo hoor en lees ik ook dat een trainer die hopeloos gefaald heeft/ mislukt is in Italie, maar mede door de slechte vorm van de andere topclubs enkele keren kampioen is geworden in nederland, bondscoach moet worden volgens de bobo's..., op basis waarvan dan? De commentatoren en maar elkaar napraten.

Waar heeft het aangelegen dat nederland 3e is geworden op het wk van 2014?..., denk eens na... de selectie bestond uit spelers die wilden voetballen en een realistische trainer.

Als je nu naar de selectiespelers kijkt, dan zie je dat er spelers worden geselecteerd om de transferwaarde van bepaalde spelers op te krikken.., m.a.w. vriendjes-politiek..., spelers die helemaal niet spelen bij hun club, terwijl andere spelers die wekelijks spelen en presteren moeten toekijken
hoe een iemand die helemaal niet speelt wordt geselecteerd en zich "international" mag noemen of toekijken hoe een 17 jarige te licht bevonden wordt voor het grote werk.

Zolang wij in nederland zo blijven (door)selecteren en andere speler blijven onderwaarderen of zelfs minachten en alleen maar enkele speler de hemel in blijven prijzen.., strooien wij bakken met zand in onze ogen en blijft het nederlands voetbal achteruit hollen.
Vind ik leuk
Tafkaz +2774
vrijdag 21 april 2017 om 10:44
Niets aan toe te voegen!
Vind ik leuk
BigBoi +1539
vrijdag 21 april 2017 om 12:08
Nou kom maar op met het lijstje Feijenoorders. Er wordt jullie zoveel onrecht aan gedaan he? Zit de grote boze buitenwereld jullie altijd te pesten?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:46
Ergens heb ik het gevoel dat traore als eerste weg gaat haha xD
Vind ik leuk
Grijs +130
vrijdag 21 april 2017 om 10:51
Ik vind dit artikel vrij beschamend. Ik geef toe, ik schakelde pas vanaf de 88ste minuut in, maar op basis van wat ik heb gezien lijkt het me niet dat er iemand zich echt in de kijker heeft gespeeld. Heb geen seconde de indruk gehad dat er iets te halen viel voor Ajax (tot de 3-1).

Het was vooral Schalke dat in de laatste 10 minuten weigerde te voetballen/verdedigen en de doelpunten bijna weggaven.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:52
Zo opportunistisch kan het gaan in het wereldje.
Een sanchez die tot gisteren gelinkt werd aan Barca en na een hele slechte wedstrijd waarin hij geen enkele keer zijn positie hield niet eens meer op "het lijstje " staat.

Een de ligt die na diverse kapitale blunders in oranje en bij ajax gisteren ook een paar keer lucht stond te dekken staat weer wel op "het lijstje"

"Grote afwezige" op het lijstje is ziyech die gisteren alleen verantwoordelijk was voor de bijna desastreuze teloorgang.
Vind ik leuk
Bullet +667
vrijdag 21 april 2017 om 12:13
Ga je nou kritisch zitten doen??? Dit is VP, geen goed onderbouwd onderzoek van de KUN, WUR ofzo...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:22
Klaassen laten gaan (Lang genoeg van zijn diensten gebruik gemaakt) en de rest is toch niet klaar voor een andere stap? Viergever speelt pas sinds dit seizoen leuk, Onana en de Ligt zijn dit seizoen pas doorgebroken. en Younes tja persoonlijk vindt ik hem niet eens van het niveau van Ajax, 5 goede wedstrijden in een jaar is voor Ajax te weinig.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:23
Onana ontwikkeld zich goed maar is (nog) toe aan een volgende stap.
Viergever moet gewoon bij gaan tekenen en als hij het komend seizoen deze vorm weet uit te bouwen dan komen de hele mooie clubs vanzelf wel.
De Ligt is nog veel te jong voor een volgende stap en zal komend seizoen gewoon basispeler zijn bij Ajax maar moet daar wel via een nieuw contract beloond voor worden.
Klaassen gaat volgens mij zo goed als zeker naar een mooie club en is ook toe aan een volgende stap.
Younes heeft zelf aangegeven bij te willen tekenen en eerlijk gezegd is hij nog niet aan toe voor een volgende stap, ook hij moet zich verder gaan ontwikkelen in het komend seizoen zodat hij een echte vaste waarde wordt.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 13:10
Ik hoop dat iedereen blijft! Maar als er iemand mag vertrekken dan is dat Klaassen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spiekbriefje voor Overmars: dit kwintet van Ajax heeft zich in de kijker gespeeld