'De bekerfinale is belangrijker dan Feyenoord-thuis. Kun je niet aan voorbij gaan'

'De bekerfinale is belangrijker dan Feyenoord-thuis. Kun je niet aan voorbij gaan'

vrijdag 21 april 2017 om 11:28

Voormalig Feyenoord- én Vitesse-spits Pierre van Hooijdonk heeft er alle begrip voor wanneer Vitesse zondagmiddag niet voluit gaat tegen Feyenoord. In gesprek met De Gelderlander laat Van Hooijdonk weten dat de Arnhemse bekerfinalist vooral naar de eigen belangen moet kijken.

"De bekerfinale is voor Vitesse belangrijker dan de wedstrijd tegen Feyenoord. Daaraan kun je niet voorbij gaan", aldus Van Hooijdonk. Pi-Air denkt dat Vitesse-trainer Henk Fraser altijd wil winnen, maar hij vraagt zich af of dit ook voor de spelersgroep van de Arnhemmers geldt. "Fraser kan niet in het hoofd van zijn spelers kijken. Gaan ze wel voluit? Of houden ze in als Feyenoord er pittig in vliegt?"

Vitesse moet zich volgens Van Hooijdonk niets aantrekken van de rol die het kan spelen in de titelrace. "Er is voor Fraser en Vitesse maar één belang. Dat is het eigenbelang." Vitesse en Feyenoord staan zondagmiddag om 14.30 uur tegenover elkaar. Een week later spelen de Arnhemmers de KNVB Bekerfinale tegen AZ.

Poll

Wint Feyenoord bij Vitesse?

(3134 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 11:31
Makkie voor Feyenoord.
Vind ik leuk
United +9570
vrijdag 21 april 2017 om 14:44
Daar is ie weer!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:32
Dat is exact wat ik laatst ook aangaf. Je hebt er gewoon mee te dealen als club zijnde dat je in deze periode van het jaar met minder gemotiveerde teams te maken zult krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:33
2 - 2 ❌❌❌
Vind ik leuk
John M. +1280
vrijdag 21 april 2017 om 11:51
En dat zelfs in het rood. Eigenlijk is groen de kleur van de hoop want dat is het voor jou.
Vind ik leuk
United +9570
vrijdag 21 april 2017 om 14:49
Die zijn toch groen ;)
Vind ik leuk
Jur74 +229
vrijdag 21 april 2017 om 11:52
Lopen ze toch een puntje uit, psv-ajax 1-0
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:19
Denk ook dat het 1-0 voor PSV wordt.... en 0-4 voor Feyenoord
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:10
Akkoordje? Die zelf ingenomen piere moet lekker z'n mond houden.
Die gele kaart van van wolfswinkel is ook op z'n minst verdacht.

Maar eind goed al goed. Bitterballen op de schaal en bier in het vaasje.
Lang geleden succes in Europa
Vind ik leuk
United +9570
vrijdag 21 april 2017 om 14:48
Vind ik leuk
Vak-DD +2625
vrijdag 21 april 2017 om 11:41
Word een beetje veel herhaald dit nieuws. Men spaart zich voor de bekerfinale en elke punt die ze pakken is meegenomen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:54
Dus jullie doen geen flikker en laten Feijenoord gewoon winnen zoals er al een week geroepen wordt door iedereen hier. Het wordt alleen zo veel en hard tegengesproken zodat het moet lijken alsof Vitesse toch echt wel zijn best gaat doen. Echt hoor, echt waar...... Doe niet zo schijnheilig dan! Bij deze ben ik bij de bekerfinale voor AZ....
Vind ik leuk
Dicky +2234
vrijdag 21 april 2017 om 12:03
Mooi op jouw steun zitten wij ook echt niet te wachten.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:07
hahahah nice one
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:31
"De Liefhebber" is ontmaskerd!
Sjaak Swart heeft een account bij VP!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:55
hoe kan je nou ineens voor een andere club zijn?

Ik wil gwn een leuke bekerfinale zien.
Vind ik leuk
United +9570
vrijdag 21 april 2017 om 14:50
Is toch logisch dat je een beetje spaart. Je wilt toch geen schorsing op lopen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:50
Er zit een week tussen de finale en deze wedstrijd. Dit lijkt me dan een ideale generale repetitie voor de bekerfinale. Het lijkt me juist een slecht idee om op halve kracht te gaan spelen.
Vind ik leuk
John M. +1280
vrijdag 21 april 2017 om 11:55
Ze zullen waarschijnlijk niet op halve kracht spelen maar zich inhouden in de duellen. Geel telt niet voor de beker, maar 2x geel of direkt rood wel.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:07
Ja dat ben ik wel met je eens. Toch lijkt het me juist verstandig om volle bak te gaan een week voor de finale. Dan heb je een topwedstrijd gespeeld en dat geeft denk ik veel vertrouwen in aanloop naar de wedstrijd tegen AZ.

Stiekem is het ook wel leuk om een team van de titel af te houden lijkt me.
Vind ik leuk
John M. +1280
vrijdag 21 april 2017 om 12:12
Als Feyenoord wint dan wordt Ajax eventueel van de titel afgehouden, maar ik weet, jij bedoelt het anders en misschien bekijk jij het vanaf de Vitesse-kant.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:21
Ik bekijk het inderdaad vanaf Vitesse, dan zou ik liever winnen en de tegenstander van de titel afhouden dan verliezen.

Ik ben voor De Graafschap en voor Ajax dus ik weet een beetje hoe het werkt dat gevoel beide kanten op;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:52
We gaan het zien.

Ik kan me heel goed voorstellen als je geen rol speelt om de titel te pakken, maar je staat wel in de bekerfinale, dat je dan als speler toch even minder hard erin gaat om te zorgen dat je die finale speelt.

Aan de andere kant moet Feyenoord er zeker niet makkelijk over gaan denken.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:59
En terecht als je voor t eerst in de clubgeschiedenis de beker kunt winnen.
Vind ik leuk
Dicky +2234
vrijdag 21 april 2017 om 12:12
Iedereen bij Vitesse zal zijn best doen om een plekje in de bekerfinale te bewerkstelligen. Wie zondagmiddag als een krant speelt zal de week erop niet spelen. Kashia, Miazga, Kruiswijk, Nakamba en Foor houden nooit in en zullen Zondag ook gewoon alles doen voor een resultaat. Zhang zal er alles aan doen om te scoren om te laten zien dat hij er ook nog is. Dan hou je alleen nog Leerdam, Baker, Nathan en Rashica over. Maar dat zijn altijd mooi weer voetballers. Voetballers denken anders dan supporters. Wat mij betreft stelt Fraser komende Zondag zijn 2e elftal op. Mij interesseert de wedstrijd van komende geen reet. Maar ik weet zeker dat Vitesse daar zelf anders over denkt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:22
Of het ze nou boeit of niet is niet echt de issue.

Het is de vraag of de te spelen finale van invloed gaat zijn op het mentale vlak. Dat is eerder logisch dan ongewoon of wat anders...
Vind ik leuk
Dicky +2234
vrijdag 21 april 2017 om 15:02
Ik denk niet dat de finale ook maar van enige invloed is. Maar Feyenoord heeft wel gewoon een beter team. Bovendien heeft Vitesse 0 punten uit 5 wedstrijden tegen de traditionele top 3 en na het voetbal van de afgelopen weken zie ik niet in waarom dat het Zondag in één keer 1 of 3 uit 6 zouden zijn. Misschien dat Van Boekel Vitesse een handje helpt. Ik vind het in ieder geval opvallen dat niet de Feyenoord Turk of Naaihuis fluit Zondag.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:29
Niet?

Dat mag je natuurlijk denken, maar ik vind dat behoorlijk naief.
Vind ik leuk
Dicky +2234
vrijdag 21 april 2017 om 16:51
Gelukkig intresseerd het mij geen reet wat jij vindt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:22
Denk vitesse feye 1-1 en psv ajax 2-2
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Pierre wordt volgend seizoen chef Open-Deuren-Intrappen bij de Eredivisie CV
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:02
Ik kan me nog herinneren dat we tegen Heerenveen speelden een paar jaar geleden en Heerenveen alleen gebaat was bij winst of verlies. Ze gingen een half uur voluit om vervolgens de wedstrijd weg te geven. Ik voorzie hier hetzelfde. Ze zullen een half uur proberen een resultaat te halen en dan in de 2e helft gas terug nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:14
ik kijk maar op 1 manier bnaar deze wedstrijd en dat is dat ik hoopp dat Vitesse geen kaarten pakt die van invloed zijn op de bekerfinale en dat er geen blessures komen. we kunnen het niet veroorloven om door deze wedstrijd belanngrijke steunpilaren te missen voor de bekerfinale (Kashia, Baker, Nakamba). Het klinkt misschien onsportief maar ik zou heel graag willen winnen van Feyenoord, toch is dat het enige dat telt voor mij aankomende zondag
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'De bekerfinale is belangrijker dan Feyenoord-thuis. Kun je niet aan voorbij gaan'