Champions League-loting: Real Madrid - Atlético en AS Monaco - Juventus

Champions League-loting: Real Madrid - Atlético en AS Monaco - Juventus

vrijdag 21 april 2017 om 12:18

Titelverdediger Real Madrid neemt het in de halve finale van de Champions League op tegen Atlético Madrid. Dat heeft de loting in Nyon vrijdag uitgewezen. AS Monaco ontmoet Juventus.

Real Madrid, Atlético Madrid, Juventus en AS Monaco stootten deze week door naar de halve finale van de Champions League, waarin een ticket voor de eindstrijd in Cardiff op het spel staat. Real - Atlético is een herhaling van de Champions League-finale van vorig jaar. In Milaan was Real toen na strafschoppen te sterk voor de stadgenoot.

De andere halve finale gaat tussen Monaco en Juventus, waarbij de Ligue 1-club net als Real Madrid begint met een thuiswedstrijd. De winnaar van Monaco - Juventus wordt aangemerkt als 'thuisclub' in de finale, die op zaterdag 3 juni plaatsvindt. Real Madrid en Atlético Madrid ontmoeten elkaar op dinsdag 2 mei en woensdag 10 mei. Monaco en Juventus treffen elkaar op woensdag 3 mei en dinsdag 9 mei.

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 12:19
Dat wordt iig een leukere finale dan vorig jaar en die van 2014
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:26
atletico-monaco bedoel je?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:03
Bijvoorbeeld
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:27
Hope so.... liever dan die 2 gematste ploegen!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:37
sukkelaar
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:30
Droevige vent
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:43
Het verbaast me wel dat Real en Atletico niet aan elkaar gekoppeld zijn. De arbitrage/UEFA heeft zo zijn stinkende best gedaan om clubs als Real en Barça een ronde verder te helpen, dat je eigenlijk zou denken dat ze ook met man en macht een Spaanse finale zouden forceren.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 14:34
Maar nu spelen ze tegen elkaar en staat er sws een Spaans club in de Finale. (Real waarschijnlijk)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:20
Real Madrid - Juventus finale zou prachtig zijn
Vind ik leuk
Nashua +1729
vrijdag 21 april 2017 om 12:29
Ik had zó graag Juventus Monaco als finale gehad. Dat had eindelijk iets anders geweest
Vind ik leuk
Barbie +433
vrijdag 21 april 2017 om 13:33
Ja, of Celtic tegen Panathinaikos. Ik ben wel klaar met steeds weer Real, Barca, Atletico, Bayern of Chelsea. De Champions League is wel kapot gemaakt met het grote geld.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 14:36
Maar er doen genoeg andere ploegen mee met heel veel geld.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 01:38
Alleen winnen die helemaal niks omdat ze elk jaar een ander elftal kopen. City, Chelsea, Arsenal, United, PSG, ... hoeveel geld geven die clubs wel niet uit en wat stellen ze Europees voor? helemaal niks
Vind ik leuk
TilRik +170
vrijdag 21 april 2017 om 15:18
Dat had mij ook de mooiste finale geleken ja, jammer.. vind Monaco echt goed voetballen en Juventus gun ik het ook meer dan die 2 Spaanse clubs.
Vind ik leuk
BigBoi +1539
vrijdag 21 april 2017 om 12:22
Real wordt de eerste club die de beker 2x achter elkaar gaat winnen.
Vind ik leuk
Truth +810
vrijdag 21 april 2017 om 12:23
Daar zal de uefa wel voor zorgen net als tegen bayern
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:37
Goedemorgen 3 x bedoel je ? Volgens mij hebben ze hem al 2 x gewonnen op rij
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:40
Goedemiddag,nog niet wakker?Dat hebben ze zeker niet!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:47
Je heb trouwens wel gelijk , Barcelona heeft hem tussendoor nog gewonnen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 12:49]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:52
Dank je!
Vind ik leuk
BigBoi +1539
vrijdag 21 april 2017 om 12:41
De champions league nog niet toch? Alleen EC1
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 01:39
Je kan de CL om die reden helemaal niet meer serieus nemen. Zijn altijd dezelfde clubs die hem winnen. EL is toch veel leuker
Vind ik leuk
HJR +1591
vrijdag 21 april 2017 om 12:22
Ik moet toegeven dat ik had verwacht dat er een Spaanse finale zal komen van de UEFA :).

Maar leuke finale gaat het nu sowieso worden. Uiteraard op papier Juve-Real de mooiste.
Vind ik leuk
Truth +810
vrijdag 21 april 2017 om 12:23
Weer mooi geregeld dat real juve ontwijkt ...ik krijg er het schijt van !
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:24
Atletico komt de laatste jaren anders verder als Juventus. Plus je kan het beter omdraaien. Real is titelhouder en favoriet.
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 12:32
Ik denk dat er zomaar eens een verrassing in zit. Net als toen der tijd met Porto.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 14:37
Monaco? :D
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 14:57
Ja of Atletico. Ik heb Real Madrid als favoriete club in het buitenland. Maar ergens gun ik het die gasten ook wel een keer.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 15:00
True! Maar ik gun het 't meeste aan Juve of Monaco.
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 15:04
Dat kan. Ook prima teams natuurlijk.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 15:07
Ja zeker! Lijkt me wel iets. Maar moge de beste winnen natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:29
Ze willen absoluut geen 2 Spaanse teams in de finale.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:23
Bah weer Atletico tegen Real, word bijna jaarlijks gespeeld in Europees verband. Ik had liever Real tegen Juventus gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:25
Liever nu dan dat we dat weer in de finale gaan zien.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 12:30
Precies, gelukkig geen Madrileense finale dit keer.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 14:38
Dan ging ik niet meer kijken.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 14:44
Ik heb de finale de laatste jaren vaak geheel of gedeeltelijk gemist, maar het deerde me weinig aangezien m'n interesse voor de CL nog maar minimaal is.
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 14:53
Het ligt er voor mij een beetje aan wie er nog in zitten. Maar als dat elk jaar dezelfde teams zijn..
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 01:41
Zo zijn er veel mensen hoor 2 cents. heel de wereld wordt verplicht om supporter van een van die clubs te worden. Je moet of voor Barcelona of voor real zijn, echt schandalig.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:23
doe mij dan maar een keer atletico monaco past prima bij het concept CHAMPIONS !!! league.....
Kampioenen onder elkaar......
Vind ik leuk
michelhx +1118
vrijdag 21 april 2017 om 12:25
Cynisme is een groot goed.
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 12:30
Tja, meningen verschillen. De huidige opzet is natuurlijk verneukeratief voor het voetbal in de B landen. Maar persoonlijk kijk ik liever naar Dortmund-Monaco dan PSV-Rosenborg BK. Misschien moeten ze de naam van het toernooi aanpassen. The A league of Super league.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:34
daar heb je ook volkomen gelijk in.
Het klinkt misschien raar maar maak er inderdaad een soort A B en C league constructie van waarbij clubs ook de mogelijkheid hebben te "promoveren" en te "degraderen"

Een "championsleague" is het al lang niet meer.
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 12:37
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 12:26
Jammer zeg. Dit jaar geen finale tussen Real Madrid en Atletico. Real Madrid-Juve zou ook mooi zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:29
Is dit een foutje van de UEFA? Verkeerde balletje warm gemaakt, oops 2 spaanse clubs.
Vind ik leuk
DubRtd +3238
vrijdag 21 april 2017 om 12:33
Jammer.
Had Monaco liefst tegen Real gezien omdat die de, relatief, zwakste vedediging heeft.
Ook meeste kans dat er daar achterin 1 ontspoort. Carvajal op Mbappe was humor geweest.

Nu maar hopen dat Buffon zijn CL medaille eindelijk wint.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:35
Gelukkig geen Spaanse finale.
Vind ik leuk
Foebele +16293
vrijdag 21 april 2017 om 12:38
Ze vonden de kans op andermaal een madrileense finale te verdacht worden, dus hebben ze dit keer ze maar inde halve finale aan elkaar gekoppeld...

Zolang de UEFA (en FIFA) vrijwel zonder enige verandering door gaan met wat ze deden vertrouw ik niets wat uit hun handen komt! Het zijn andere poppetjes, maar het spelletje wat ze spelen is nog steeds exact hetzelfde, namelijk het corrupte spelletje!!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:40
Logischerwijs zou je zeggen dat wordt real juve .
Die jonge honden van monaco tegen die uitgenaste italianen die zelfs tegen barca geen goal tegen kregen ....
en de "kleine" tegen de "grote" in madrid
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:46
Jammer dat Monaco & Juve nu al moeten tegen elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:00
Ben allang blij dat het sowieso geen Spaanse finale wordt!
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 01:43
Anders doen we gewoon net alsof dat de finale is. niemand kijkt toch naar die andere match
Vind ik leuk
Ricky +2721
vrijdag 21 april 2017 om 12:58
Real Madrid en Atletico Madrid kunnen nu gaan bieden wie het meeste geld kan geven aan de scheids :D
Vind ik leuk
Bien +1122
vrijdag 21 april 2017 om 13:51
Dat is onzin, dat weet je zelf ook hopelijk.
Vind ik leuk
Ricky +2721
vrijdag 21 april 2017 om 13:53
Waarom zou het onzin zijn...kan gebeuren..tocht
Vind ik leuk
Bien +1122
vrijdag 21 april 2017 om 14:01
Ja geloof je echt in je eigen leugen?
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 01:45
Ricky heeft gelijk. Wie is dat Real en atletico nu niet beu? Echt schijt clubs zijn dat.
Vind ik leuk
Dicky +2577
vrijdag 21 april 2017 om 15:07
Nog steeds teleurgesteld zie ik. Als Real Madrid die schandvlek van een arbiter zou hebben omgekocht. Waarom geeft hij dan een belachelijke strafschop aan Bayern op het moment dat Real de betere was.
Vind ik leuk
Bien +1122
vrijdag 21 april 2017 om 13:20
Nou al zin in die Derbio El Marileno.....
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 14:30
Staat er sws weer een Spaanse club in de finale!! Hopelijk wint Atletico en Juve tegen Monaco maakt mij niet uit gun het ze beide.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:36
Dus eigenlijk als 2 jaar terug word het?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Champions League-loting: Real Madrid - Atlético en AS Monaco - Juventus