FC Twente wist vooraf van inval Vak-P: De actie was hoe dan ook doorgegaan

FC Twente wist vooraf van inval Vak-P: "De actie was hoe dan ook doorgegaan"

vrijdag 21 april 2017 om 14:46

De ingreep in Vak-P bij FC Twente van twee weken geleden, was onoverkomelijk. Dat zegt politiechef Janny Knol, die verder laat weten dat directeurs Jan van Halst en Erik Velderman op de desbetreffende dag door de recherche zijn ingelicht over de inval.

"Het was een opeenstapeling van zaken op twee gebieden", zegt Knol tegen TC/Tubantia. "Onze informatie wees er namelijk op dat het home mogelijk een doorvoerkanaal voor verdovende middelen is. En verder dat de motorclub Satudarah en de jongerenafdeling Saudarah in het home een dominante positie hadden verworven. Het zijn twee verschillende zaken, die we wel bij elkaar optellen."

Dat de politie FC Twente inlichtte, noemt Knol 'een bijzondere stap'. "Maar onze relatie met FC Twente was en is goed en dat willen we ook zo houden. Daarom hebben we kort voor de actie toch de directie ingelicht", aldus de politiechef, die zegt dat FC Twente - dat het nieuws pas tijdens de wedstrijd te horen kreeg - de actie niet kon tegenhouden. "De actie was hoe dan ook doorgegaan."

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 14:53
Had ook helemaal verkeerd af kunnen lopen, met alle gevolgen van dien!
Gewoon een domme onbezonnen actie van de politie en bestuurders van Twente als zij hier van af wisten. Heeft ook totaal niets opgeleverd !
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:58
Gelul.. aanpakken die snuivers

Hoe help je de club naar de klote!!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 14:58]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:05
Leven niet meer in de middeleeuwen jongen, Snuivers zitten tegenwoordig in elk stadion, Denk als ze deze actie in Rotterdam,Amsterdam of Eindhoven zouden doen,ze meer resultaat geboekt hadden .. Maar zie ze daar nog niet zo snel het vak opgaan.Dus meten met twee maten!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:21
Ik snap jou niet. Weetje dat spul is verboden. En wel om verdomd goede redenen. Er is ook nog eens sprake van mogelijke grootschalige handel en jij doet dit als onzin af met de peuterredenering: "Ja maar zij doen het ook!"

Bij welke club ook, al is het de korfbalvereniging. Aanpakken dit soort gasten. Punt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:59
ja het gaat voor niks een jaar dicht, omdat ze niks gevonden hebben. moeten ze vanaf nu bij elke club gaan doen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:20
Ja en nu dit een jaar dicht gaat zal niemand geen drugs meer gebruiken, laat me niet lachen!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:23
Dus jij vind dat je het lekker moet tolereren omdat het toch wel gebeurd?
vrouwen aanraden in zwembaden, maar lekker laten doen omdat ze het anders wel ergens anders doen?

Om de één of andere reden heb ik zomaar het idee dat jij Twente supporter bent en dat je niets gepost had hierover als het een andere club zou zijn geweest.

In de trant van: alles moet aangepakt worden behalve als het mij raakt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:05
Heb jij zelf op dit moment gedronken of zo " vrouwen aanranden, wat heeft dat hiermee te maken''
Goed lezen wat mijn eerste reactie was op dit onderwerp,
wat een onzin kraam je uit leeghoofd
Wilde alleen maar zegen,dat er paniek uit gebroken had kunnen worden, en er dan doden gewonden hadden kunnen vallen. Maar dat had jij dan natuurlijk goedgekeurd!
En Nee ik ben geen Twente supporter
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:29
Bij elke actie om criminelen aan te pakken kunnen gewonden vallen.
Wanneer hadden ze er dan binnen moeten vallen? Als het leeg staat?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:39
als jij drugs wil gebruiken dan doe je dat maar lekker bij jou thuis waar anderen daar geen last van hebben, maar niet op een plaats waar zat mensen komen die dat niet gebruiken. als dan ook nog motorclubs gaan bepalen of mensen naar binnen mogen of niet dan is dat een brug te ver en moet er keihard ingegrepen worden. wat dat zijn gewoon criminele organisaties, boeit mij niet of die een keer een toertocht met gehandicapte kinderen houden voor hun " imago ".
Vind ik leuk
HanV +1858
vrijdag 21 april 2017 om 15:11
Als de stadionspreker zich nou eerst eens aan de gegeven tekst houdt, dan had niemand het idee gekregen dat het stadion ontruimt zou worden maar alleen dat een uitgang dicht was.
Vind ik leuk
Harremans +1310
vrijdag 21 april 2017 om 16:08
Ja ik Snap niet waarom de politie daar elke keer de schuld van krijgt. Die gast roept toch iets verkeerds om...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:18
Omdat de politie ook verantwoordelijk is voor de communicatie mischien....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:33
Goed punt.

Net als de politie; die hadden ook een goed punt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:00
en van halst de onschuldige spelen
Vind ik leuk
Vowtar +940
vrijdag 21 april 2017 om 15:01
..dus omdat de relatie met FC Twente goed is, laat de politie ze weten dat er een inval komt tijdens een wedstrijd, terwijl die wedstrijd bezig is?
Hoe communiceert de politie met partijen waarmee de relatie niet goed is?
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 15:01
kort voor de actie.... en ze deden de actie in de 60-70e minuut... dan is dat toch tijdens de wedstrijd dat van Halst etc worden ingelicht?
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 15:04
snap niet goed wat ze er mee denken te bereiken.... nu gaat vak p wel ergens anders verzamelen voor de wedstrijd? en drugs wordt overal gebruikt.... bedrijfsleven.... uitgaan... sport.... kwalijke zaak, maar dat is nou eenmaal zo

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:16
Dit gaat niet om drugsgebruik, maar georganiseerde drugshandel. In een voetbalstadion, gebouwd en in stand gehouden met gemeenschapsgeld. Dan kan en mag je als politie en justitie niet wegkijken. Bij geen enkele club. Ze hebben het misschien niet handig gedaan, maar ze hebben tenminste iets gedaan. Ik zou het toejuichen als ze dit ook bij mijn club zouden doen (is ook gebeurt trouwens, maar niet zo publiekelijk).
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 15:19
Okeej maar wat is nu de vangst dan van de drugshandel? er is nu toch niets bewezen? ja er zijn wat zakjes gevonden....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:04
Ik heb voldoende vertrouwen in justitie en politie, om aan te nemen dat ze serieuze aanwijzingen hadden. Dan zijn de verdenkingen ernstig genoeg om niet weg te kijken (zoals zo vaak), maar om keihard in te grijpen. Wat de precieze vangst en de bewijzen zijn, zal tijdens een rechtzaak moeten blijken. Maar zelfs als het blijkt dat het allemaal wel meevalt, is het nog steeds goed dat dit onderzocht wordt. Drugs hoort bij uitgaan, niet bij sport, niet in een omgeving met minderjarigen.
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 16:13
wie bepaald dat drugs bij uitgaan hoort?
wie heeft dat bepaald?
Vind ik leuk
Wally g +227
vrijdag 21 april 2017 om 15:18
Twente blijft een club dat ze allang hadden moeten sluiten met dat gaaies jammer voor de echte supporters maar het licht echt aan de club !
Vind ik leuk
frankn27 +3908
vrijdag 21 april 2017 om 15:20
iemand die ligt als licht schrijft heeft zelf problemen genoeg
Vind ik leuk
Wally g +227
vrijdag 21 april 2017 om 16:54
Gelukkig heb jij geen hobby's dat je daar op gaat letten dat is pas echt sneu
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:22
en wat bedoel je met gaaies? Christenen?
Vind ik leuk
Wally g +227
vrijdag 21 april 2017 om 16:56
Doe is niet zo triest of ben je ook zoon doorgesnove druks gebruiker ?
Vind ik leuk
maandag 24 april 2017 om 10:18
Drugs met een k inderdaad. ga eens op les man
Vind ik leuk
Wally g +227
maandag 24 april 2017 om 18:58
Ja beunhaasje ga maar als juf opletten bij de Nederlandse les ik geniet lekker van mijn vakantie en zal er geen biertje minder opdrinken proost of staan hier ook spelfouten in ....
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 12:10
Leestekens misschien?
Vind ik leuk
Wally g +227
donderdag 27 april 2017 om 17:26
En normale hobby zoeken mischien ???
Vind ik leuk
vrijdag 28 april 2017 om 12:19
Misschien
Vind ik leuk
rpouls +32
vrijdag 21 april 2017 om 15:51
Je hebt zeker het licht gezien??????
Vind ik leuk
Wally g +227
vrijdag 21 april 2017 om 16:57
Haha erg origineel !!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:20
Er is met levens gespeeld door de politie !
Wie gaat er nu tijdens een wedstrijd een stadion ontruimen met bijna 30.000 mensen. In deze tijd van aanslagen ed. , om een beetje drugs.
De risico 's waren veel en veel te hoog.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 17:22]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:33
Kunnen die jankerds van Twente eens ophouden? Het wordt vervelend na al die jaren. De politie heeft gewoon gelijk. Punt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Twente wist vooraf van inval Vak-P: "De actie was hoe dan ook doorgegaan"