Bosz komt met goed nieuws: 'Al kunnen we zaterdag pas echt de balans opmaken'

Bosz komt met goed nieuws: 'Al kunnen we zaterdag pas echt de balans opmaken'

vrijdag 21 april 2017 om 21:13

Peter Bosz bevestigt dat Daley Sinkgraven ook tegen PSV afwezig is. De linksback van Ajax kampt met een knieblessure, die hem al ruim een week aan de kant houdt.

Bosz verwacht dat veel van zijn spelers redelijk uit de 120 minuten durende wedstrijd tegen Schalke 04 zijn gekomen. Zondag, nog geen drie dagen later, wacht in Eindhoven de topper tegen PSV. "Al kunnen we zaterdag pas echt de balans opmaken", zegt hij tegen FOX Sports.

"Twee dagen rust is niet voldoende om te herstellen van een wedstrijd van negentig minuten", vervolgt Bosz. "Dus zeker niet van een wedstrijd van 120 minuten. Maar het is een gegeven dat de wedstrijd tegen PSV niet wordt verplaatst. We hebben wel veel mentale energie erbij gekregen. Het was een ander verhaal geweest als we waren uitgeschakeld."

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 21:17
Dat gaat allemaal goedkomen... Ajacieden zijn geen mietjes... pijntjes horen erbij en die gaan zondag gewoon vol tegen de lempkes voor de winst.... de led lampen in dat stadion zullen vervangen worden door donkere wolken boven eindje.... 9 punten zondag staan ze achter.... over en sluiten daar in eindje... kunnen ze van de zomer weer snel spelers verkopen om wat nieuwe aanwas te halen... al zullen dat geen echte toppers worden met dat beetje geld wat daar besteedbaar is...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 23:05
We gaan het zien jochie
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 23:06
Dat zeker.... meisie ....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 23:08
De kampioen gaat gewoon winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:18
Gaan we nu zeuren Bosz. Ajax wil toch zo graag met de grote jongens uit Europa meedoen?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:22
We doen ook met de grote jongens mee, enige die ik elke dag zie zeuren voornamelijk over Ajax, dan ben jij...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:22
Voor Jens is het U!.....;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:25
Jens Toornstra?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:41
Jens Hoekstra :p
Vind ik leuk
stollie38 +7369
vrijdag 21 april 2017 om 21:23
Ajax fobie, he.
Vind ik leuk
stollie38 +7369
vrijdag 21 april 2017 om 21:22
Dus wat is je punt? Bosz geeft gewoon zijn mening.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:23
En Voetbal is passie geeft ook gewoon zijn mening.........;)
Vind ik leuk
stollie38 +7369
vrijdag 21 april 2017 om 21:25
Voetbal is passief dan?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:25
Nou elke dag zeuren over alles wat Ajax is, zie ik niet meer als een mening........
Vind ik leuk
Hoogeveen +1087
vrijdag 21 april 2017 om 21:30
Grote mening omtrent Ajax :)
Vind ik leuk
John M. +1288
vrijdag 21 april 2017 om 21:36
Dat is een ziekte.
Vind ik leuk
2cents +20283
vrijdag 21 april 2017 om 21:36
De grote jongens spelen op dinsdag en woensdag, vandaar dat Bosz graag met hen meedoet want dan zou Ajax wel voldoende rust krijgen. ;)
Vind ik leuk
Streaker +1710
vrijdag 21 april 2017 om 21:38
Ik proef een vleugje propaganda, wat jij 2cents?
Vind ik leuk
2cents +20283
vrijdag 21 april 2017 om 21:41
Een kleintje.
Vind ik leuk
Streaker +1710
vrijdag 21 april 2017 om 21:44
Het idee was zo goed, dat men het als een bedreiging ziet. Zie het als compliment.
Vind ik leuk
Bien +953
vrijdag 21 april 2017 om 21:39
Voetbal is passie en kan jij je wel goed verweren tegen de Ajacieden :D?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:58
Jawel hoor, maar meestal lees ik alleen maar de medeklinkers......;)
Vind ik leuk
Jozef +8715
vrijdag 21 april 2017 om 23:28
Toch vreemd met die medeklinkers.

Dan lees je dus WZ...WZDB?

;-)
Vind ik leuk
stollie38 +7369
vrijdag 21 april 2017 om 21:21
Grote selectie,dus dat gaat wel goed komen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:23
Mietjes die voetballers. In de NHL spelen ze 4 wedstrijden in de week, zitten ze tussendoor in een vliegtuig en trainen ze in de ochtend op wedstrijddag. En ze hebben last van een vallende ziekte.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 07:15
Best een goed uitganspunt om ijshockey met voetbal te vergelijken. 3x 20 minuten zuiver speeltijd, constant mogen wisselen.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 16:42
Die zitten fysiek iets anders in elkaar. Conditioneel velen malen sterker. Misschien moet je eens een keer een NHL wedstrijd kijken.
Vind ik leuk
2cents +20283
vrijdag 21 april 2017 om 21:37
Best apart dat Nouri nu dan al 75 minuten meedoet met Jong Ajax. Dan verwachten ze toch dat alle middenvelders fit zijn.
Vind ik leuk
Foebele +16174
vrijdag 21 april 2017 om 22:00
Even wat anders he, maar moet Overmars niet de stoute schoenen aantrekken en Zlatan naar Ajax halen volgend jaar om de Champions League eindelijk eens te winnen?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:12
Mwoah, beter als Huntelaar. Transfervrij dus moet wel een miljonair of 7 hebben denk ik
Vind ik leuk
Jozef +8715
vrijdag 21 april 2017 om 23:35
Meen je dit nou, Foebele?

Ibra won de CL met geen enkel team waarin hij speelde. Teams waar geld en talent in overvloed was. Het zou natuurlijk waanzinnig zijn als de goede man op een leeftijd van tegen die tijd 36 uitgerekend bij ons zoiets zou winnen...

Dromen mag natuurlijk, maar deze staat wel heel ver weg van de realiteit.
Vind ik leuk
Foebele +16174
zaterdag 22 april 2017 om 00:29
Ja, laat mij nog even lekker dromen, morgen ben ik weer de oude. ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 02:14
Zlatan is 9 / 12 maanden uitgeschakeld, vrezen zelfs einde carrière. ..
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:08
Ik word er zo moe van. Nu haalt een nederlandse club eindelijk eens een halve finale van een europees toernooi en wat lees je? Het zijn niet de grote jongens, vergelijkbaar met t verschil tussen ere- en eerste divisie....wat een gehannes. Ik vraag me af waarom er altijd mensen zijn die moeilijk blijven doen als ajax( of een evt andere ned club) ver komt in europa.
Het is hetzelfde als dat meer dan de helft van de Utrecht (nep)supporters hoopte dat fey won van hun eigen club zodat ajax in ieder geval geen kampioen wordt. Triestheid ten top. En helemaal europees, ik weet niet maar als LAND zijnde hebben we de punten hard nodig om rechtstreekse plaatsing voor de CL te behouden. De azijnpissers zouden eens wat sportiever moeten denken!!
Daarom iedereen die geen ajacied is maar wel reeël is door te zeggen ajax, heel goed gedaan, petje af. Daar dwing je, in ieder geval bij mij, gewoon respect mee af
Vind ik leuk
035 +213
vrijdag 21 april 2017 om 22:11
Goed gezegd.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:46
gelukkig maken de sentimenten van de supporters niet altijd wat uit op het veld :)

supporters laten zich altijd gek maken, het word pas echt vervelend als spelers dat over nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:49
haha dan zou t gekkenhuis compleet zijn gok ik :D
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:45
Het gaat wel lastig worden, statistisch gezien pakt ajax minder punten na europese wedstrijden.

Dus PSV is niet kansloos, verre van.

Ik denk wel dat Ajax op het moment veel beter in vorm is en ook nog echt ergens voor speelt, dat zal hopelijk de doorslag geven.

Effe tussendoor voor de nummer 1 reageerder op ajax artikelen (voetbal is passie).

Er word niet gezeurd er worden normale vragen gesteld na een europese wedstrijd, dat je niet meer weet dat dat gebeurt komt omdat feyenoord europees nooit meedoet.

Misschien heb je volgend seizoen meer begrip voor zulke artikelen wanneer er in de voorronde voor de CL word gespeeld :)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 23:10
Een heldere en realistische uiteenzetting van Peter Bosz.
Vind ik leuk
Gerro +1001
vrijdag 21 april 2017 om 23:17
Nog even doorbijten na zondag speelt Ajax zijn volgende EL wedstrijd in ieder geval wel op woensdag. Zondag dan misschien maar een paar nieuwe jongens de wei in sturen die fris zijn.
Vind ik leuk
035 +213
vrijdag 21 april 2017 om 23:33
Misschien kun je voetbal wel met een marathon vergelijk en. 42,190 km achter je tegenstander aan en in de laatste 5 meter...... erop en erover. Dat lukte gisteravond. Zou het ook in de competitie kunnen? (LOL)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 23:33]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz komt met goed nieuws: 'Al kunnen we zaterdag pas echt de balans opmaken'