Eredivisie presenteert nieuw logo: "Brug tussen het verleden en de toekomst"

12 mei 2017 om 10:18

De Eredivisie krijgt met ingang van volgend seizoen een nieuw logo, zo heeft de Eredivisie CV vrijdagochtend bekendgemaakt. De afsluiting van het zestigjarige jubileumjaar is direct een nieuwe start voor de Eredivisie, zo laat directeur Alex Tielbeke weten.

Het nieuwe Eredivisielogo is te zien op de Eredivisiebal voor volgend seizoen, die ontworpen is door tattookoning Henk Schiffmacher. Tijdens de laatste speelronde van dit Eredivisie-seizoen wordt er al met deze nieuwe bal gespeeld. Daarnaast komt het nieuwe logo prominent aan bod op reclameborden in de stadions en in uitzendingen van FOX Sports.

"Het afgelopen seizoen hebben we in het kader van 60 jaar Eredivisie een speciaal jubileumlogo gebruikt dat sterk was afgeleid van het vorige logo", zo laat Tielbeke weten. "Dit jubileumlogo vormt een brug tussen het verleden en de toekomst. De introductie van een nieuw beeldmerk sluit prachtig aan op de toekomstgerichte ambities van de Eredivisie. Wedstrijden uit de Eredivisie worden in 186 landen uitgezonden en er zijn miljoenen voetballiefhebbers bekend met ons beeldmerk."