Kuyt over transfer: Ga jij lekker het WK spelen en weet dat wij je gaan halen

Kuyt over transfer: "Ga jij lekker het WK spelen en weet dat wij je gaan halen"

donderdag 18 mei 2017 om 08:51

Dirk Kuyt beleefde zijn mooiste hoogtepunten in het buitenland bij Liverpool, de club waarmee hij nog altijd nauwe banden heeft. Na de landstitel met Feyenoord kwam het eerste berichtje met een felicitatie ook uit Engeland.

Steven Gerrard was er snel bij om Kuyt te feliciteren met het kampioenschap. "De eerste die ik bij Liverpool de hand schudde op de dag dat ik er binnenkwam was Steven Gerrard", zegt Kuyt over de Liverpool-legende in gesprek met De Telegraaf. "Ik moest me nog gaan bewijzen, maar hij vertelde als aanvoerder dat hij met mij een mooie tijd wilde krijgen. En dat is uitgekomen ook. We haalden de finale van de Champions League, we wonnen de League Cup en we werden tweede in de Premier League. Steven is ook een echte vriend geworden. Toen ik zondag kampioen werd, was hij de eerste die me feliciteerde met de landstitel."

Kuyt vertelt ook over het moment dat hij als Feyenoord-speler werd benaderd voor een Liverpool-transfer. "Aan de vooravond van het WK 2006 in Duitsland belde Benitez mij. Hij zei, ik wil je niet storen want je zit vlak voor je eerste wedstrijd op het WK. Ik wil je een ding vragen, zou je voor Liverpool willen spelen? Ik zei natuurlijk keihard 'ja'. Toen zei hij: oke, dan ga ik het regelen. Ga jij lekker het WK spelen en weet dat wij je gaan halen. Dat gaf me een geweldig gevoel. Wéér een trainer die in me geloofde", aldus Kuyt, die woensdag zijn afscheid aankondigde.

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 08:55
Stevie G. Hero.
Vind ik leuk
Objectief +2629
donderdag 18 mei 2017 om 08:57
Veel respect voor de prestaties van Kuyt en wat hij voor Feyenoord en Oranje heeft betekend. Maar, wat komt hij de laatste tijd verdraaid zelfingenomen over. Jammer..
Vind ik leuk
MD83 +72
donderdag 18 mei 2017 om 09:00
Hij heeft het altijd gedacht maar nooit uitgesproken. Alles wat hij in gedachten had heeft hij kunnen laten komen. Dan mag je dat wel uitspreken, mooie vent.
Vind ik leuk
Jozef +20841
donderdag 18 mei 2017 om 09:02
Dat mag ook gewoon nu. Valt trouwens erg mee.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:11
Hahaha, dat is een mooie uitspraak van iemand met jouw naam.
Ben het totaal niet met je eens.
Ook al is Dirk van de vijand, ik heb diep respect voor wat hij uit zijn mogelijkheden heeft gehaald.

Als iedereen zijn mentaliteit heeft komt het goed met het NL'se voetbal.
Dirk Kuyt is een sieraad voor de sport, een net mens, je hoort nooit rare dingen over hem.
Kuyt is de reden dat ik nog vrede kon hebben met de landstitel van Feyenoord. Het is een wijs besluit dat hij op zijn hoogtepunt stopt en ik hoop dat hij, in een andere rol, nog veel gaat betekenen voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Abelvis +424
donderdag 18 mei 2017 om 09:35
edit: bericht was onzin en prullenbakwaardig
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 09:44]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:38
Ik zeg toch ook niet dat Kuyt de vijand is? Ik zeg dat Dirk VAN de vijand is.
Vind ik leuk
Abelvis +424
donderdag 18 mei 2017 om 09:42
Gatsiedarrie je hebt gelijk! Bah, ik moet echt leren lezen!
Ik verwijder het bericht!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 10:17
van de vijand ?????/ alle bommen en granaten op Dirk , weer een opmerking van een snotneus , Dirk van de vijand sjonge sjonge wat een opruier die Ab Normaal !!!!! DOE NORMAAL MAN en heb respect voor wat hij voor het Nederlandse voetbal heeft betekent !!!!!
Vind ik leuk
Ricklek +1433
donderdag 18 mei 2017 om 13:41
Dit is Sarcasme?
Vind ik leuk
Objectief +2629
donderdag 18 mei 2017 om 10:26
Wat zeg je nu anders dan ik?
Volgens mij zeg ik hetzelfde als wat jij zegt alleen in minder woorden.
Mijn punt is dat enorm veel heeft betekend en op een hoogtepunt stopt (een beter moment is er niet), maar dat juist nu bescheidenheid hem zou sieren en hem nog meer onsterfelijk zou maken.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:14
Dat hij zelfingenomen is. En dat vind ik niet, dat is alles.
Vind ik leuk
feye88 +1411
donderdag 18 mei 2017 om 09:21
Hij heeft alles bereikt wat hij kon bereiken. Hij heeft letterlijk elke gram uit zijn carriere gehaald die erin zat. Dat heet dan niet zelfingenomen, maar trots.
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 10:23
Kun je dat zelfingenomen ook onderbouwen of is het gewoon maar iets wat je wil roepen om reacties uit te lokken?
Vind ik leuk
Objectief +2629
donderdag 18 mei 2017 om 10:30
Misschien moet je ook m'n eerste zin lezen, dan zou je je bijzin niet hoeven te plaatsen.
Verder zou ik je willen wijzen op interviews met Dirk. Ik heb enorm veel respect voor de mens en voetballer Dirk, maar naar mijn mening zou hij wel wat bescheidener mogen zijn in bepaalde dingen.
Hij heeft enorm veel gepresteerd en bijna elke trainer zette hem direct in de basis. Dan hoef je daar niet mee te pronken. Zijn erelijst vertelt al genoeg. Een echte Feyenoorder blijft ook bescheiden.
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 10:58
Hoop blabla, maar net als je eerste zin geef je totaal geen onderbouwing wat dan zelfingenomen is!
Je zegt dat hij bescheidener moet zijn en niet moet pronken, maar dat zijn loze woorden als je ze niet kunt onderbouwen.

Daarbij komt het meer over als super hollands, boehoe hij heeft meer gepresteerd dan ik en nu verteld hij zijn verhalen erover en voel ik mij klein.
Wat een zelfingenomenheid.
Vind ik leuk
Objectief +2629
donderdag 18 mei 2017 om 11:50
Boehoe? Oke..
Ook in dit interview zegt hij 'weer een trainer die in mij geloofde'. Daarnaast pocht hij regelmatig met z'n 'geweldige vriend' Gerrard. Ik zou zeggen, laat het.
Verder heb je destijds de discussie blijkbaar over Oranje gemist waarin Kuyt stelde dat hij altijd in de basis hoorde. Later heeft Van Gaal dit opgelost door hem als rechtsback te posteren.
Ook bij Blind eiste hij een basisplaats.
Hij wilde een huis kopen in Katwijk, maar de betreffende vrouw wilde haar huis niet verkopen. Meneer heeft een enorme scene gemaakt en gedreigd en gesteld ' weet je wel ik ben?' En zo er nog wel wat voorbeelden..
En nog een foutieve aanname van je. Ik ben niet Hollands, jammer he.

NB En wie zegt dat hij meer gepresteerd heeft? Op sportief gebied? Dat absoluut.

Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 12:27
Je bent niet hollands????
hahahaha nou dan ben je PERFECT geintegreerd!!
Veel hollandser dan dit zure stukje hierboven ga je het niet krijgen.

Man man wat klein.
Vind ik leuk
Objectief +2629
donderdag 18 mei 2017 om 14:59
Dank je.
En nee; groots ben je in daden en niet in woorden.

Daar zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 15:02
Ja want dan word ik mss nog net een keer zo "objectief" als jou.....
Vind ik leuk
Objectief +2629
donderdag 18 mei 2017 om 15:33
Jammer, dat je de boodschap niet begreep.

Ow ja, het is 'als jij' .
Succes met integreren ;)

Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 18 mei 2017 om 16:03
Het is grappig dat juist jij moet beginnen over het niet begrijpen van een boodschap.

Dat is juist waar dit allemaal om begon! :))
Erg grappig.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 10:24
Hij komt veel in het nieuws dus dat komt door de media.
Verder zegt hij weinig arrogante dingen hoor.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:01
Mooie verhalen van Dirk! Meer hiervan VP! Met zo'n loopbaan zijn er vast nog meer!
Vind ik leuk
DubRtd +14994
donderdag 18 mei 2017 om 09:03
Ja leuk.
Maar als ze dat de volgende keer dan effe niet op 31 augustus willen rondmaken maar een paar maanden eerder zodat we niet een seizoen met Angelos Charisteas zitten, zou dat erg fijn zijn.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 09:39
Dirk Kuyt...een voorbeeld voor elke voetballer: met minimale voetbal technische mogelijkheden...het maximale eruit halen....wat een inzet,wilskracht,winnaarsmentaliteit etc...had deze voetballer zeg!...We hebben van je genoten!
Vind ik leuk
United +39423
donderdag 18 mei 2017 om 11:24
Kuyt heeft mooie stappen gemaakt! Waar ze in Nederland nog kritisch waren of hij het wel zou redden... Heeft hij gewoon altijd de critici de mond gesnoerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt over transfer: "Ga jij lekker het WK spelen en weet dat wij je gaan halen"