Kuyt: Robben zei: jij moet hem nemen. Maar ik was al zo emotioneel

Kuyt: "Robben zei: jij moet hem nemen. Maar ik was al zo emotioneel"

donderdag 18 mei 2017 om 11:17

Dirk Kuyt denkt nog altijd vol trots terug aan de wedstrijd Nederland - Mexico tijdens het WK van 2014. Dit vertelt de 36-jarige Katwijker in zijn afscheidsinterview met De Telegraaf.

"Ik was die dag de zevende speler die 100 interlands op zijn naam had en het was de sterfdag van mijn vader die precies zeven jaar eerder overleed", aldus Kuyt. "Die WK-wedstrijd was voor mij overladen met emoties. En het werd een knotsgekke interland. Ik begon als linksback, speelde halverwege als rechtsback en eindigde in de spits."

Vooral de slotfase van de wedstrijd tegen Mexico zal Kuyt nog lang bijblijven. "Ik veroorzaakte zoveel onrust dat we nog een corner kregen, waardoor we gelijk maakten. Daarna kregen we via Robben een penalty en die zei tegen mij: jij moet hem nemen. Toen maakte ik voor het eerst de keuze om hem niet te nemen. Ik was al zo emotioneel en besloot Huntelaar naar voren te schuiven. Dat is ook samenspel in een ploeg."

"Oranje is uiteraard veel meer dan dat voor mij geweest", vervolgt Kuyt. "Altijd speelde ik met toppers, zoals Sneijder, Robben, Van Persie of Van der Vaart. Het is zo waanzinnig wat wij met elkaar hebben gepresteerd. Toen ik stopte zei Wesley als eerste hoe belangrijk het was om in al die jaren ook een Dirk Kuyt in het team te hebben. Vond ik mooi."

Poll

Juist besluit van Kuyt?

(4394 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 11:34
Echt een held! Hopelijk gaat van Persie volgend jaar hetzelfde betekenen voor Feyenoord.
Vind ik leuk
Zultkop +1393
donderdag 18 mei 2017 om 11:45
Weet jij iets dat wij nog niet weten? van Persie weer in de kuip... dat zou mooi zijn!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:49
Ik hoop het. Ik denk dat Kuyt van Persie gaat overhalen. Van Persie wilt natuurlijk ook op de Coolsingel staan. Vanwege de moord op Fortuyn ging de huldiging niet door na de Uefa cup winst, dus een mooie nieuwe kans :-)
Vind ik leuk
RebelVox +2553
donderdag 18 mei 2017 om 23:10
Je zal toch echt eerst weer 18 jaar moeten wachten!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:18
Ik hoop het niet! We liggen nu al 18 titels op Ajax achter ;-)
Vind ik leuk
RebelVox +2553
donderdag 18 mei 2017 om 23:37
Zal komend jaar ook moeilijk worden om het te herhalen.
Dirk stopt, Karsdorp weg, Jørgensen weg, geen aanvulling vanuit de jeugd, ruzie tussen keepers, Vermeer zal een reserve rol nooit pikken, Berghuis terug naar UK, Elia weg.

Worden drukke tijden voor v.Geel, hij kan nu laten zien wat hij waard is.
Zelfde verhaal geld ook voor PSV ook geen aanvulling vanuit de jeugd, sterker die is er wel, maar cocu wil geen speeltuin...
Ajax zal ook spelers kwijtraken, maar daar is de doorstroming optimaal.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:59
Maar ook Klaassen zal een aderlating zijn als hij weggaat. Ajax heeft de sterkste bank van deze 3 (Feyenoord Psv Ajax) maar je weet nooit hoe het volgend jaar in elkaar past. Als Veltman blijft krijg je ook met Tete gemor. Riedewald wilt ook geen tribune speler zijn. Sanchez gaat misschien ook weg. Psv moet je al helemaal niet onderschatten want ik denk dat zij volgend jaar ijzersterk zijn. Feyenoord heeft zeker spelers nodig, hopelijk heeft van Geel een aantal leuke opties.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:22
Heb nou al zin in volgend seizoen. hahaha
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:03
Zo is het. Lens vanaf links, van persie vanaf rechts en Jorgensen in de spits. En allen nog eens een vrije rol.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:11
Ik zou van Persie op 10 zetten (denk dat Toornstra weggaat) en Berghuis op rechts.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 13:28
het was mijn droom opstelling. Zie het zomaar niet gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:20
Nou die hoeft van mij niet te komen hoor...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:23
Fantastische speler zou hem graag weer bij Feyenoord zien.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:33
Ben bang dat hij de sfeer gaat verpesten.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:37
Hij is nu ouder en wijzer geworden. Giovanni en Kuyt houden hem wel in toom
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:39
Een voorbeeld prof! Zijn werklust is ongekend, vond hem altijd zeer belangrijk in Oranje, ik mis nu zo'n type bij Oranje.

Geweldige carrière gehad!

Respect!!!
Vind ik leuk
RebelVox +2553
donderdag 18 mei 2017 om 23:11
Strootman kan die rol overpakken
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 11:43
Kijk in het Nederlandselftal gaan Ajax, Feyenoord, psv etc gewoon met elkaar om.... waarom hier niet! Wake up het is maar een sport
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 11:44]
Vind ik leuk
Cookee +1867
donderdag 18 mei 2017 om 13:19
@Lucky
Ware woorden, hier kijkt men welk shirt iemand draagt die iets zegt en meteen zijn supporters met hetzelfde shirt het met hem eens, het is zooo zielig.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:04
Jaaa.. niets overdreven, dankzij Kuyt wonnen we die wedstrijd tegen Mexico. Aan bescheidenheid geen gebrek bij Dirkie
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:21
Het is ook moeilijk om bescheiden te blijven als je Dirk Kuyt, Ronaldo of Messi bent ;-)
Vind ik leuk
United +36084
donderdag 18 mei 2017 om 12:07
Was ook een mooi WK! Kippenvel momentjes!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:24
Ja geweldig Wk, zo zonde van die wedstrijd tegen Argentinië. Ik denk dat het Nederlands elftal gewoon gewonnen had van Duitsland. Ze waren briljant tegen Spanje en Brazilië.
Vind ik leuk
United +36084
donderdag 18 mei 2017 om 12:26
We hadden sws in de finale moeten staan. Of we dan hadden gewonnen is een tweede. Duitsland was wel een klasse beter hoor.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 12:31
Messi was onzichtbaar. Neuer was natuurlijk de man van het toernooi. Of we idd gewonnen hadden van Duitsland zullen we nooit weten. Ik denk wel dat Duitsland angst gehad zou hebben voor Robben Van Persie Sneijder en Kuyt!
Vind ik leuk
United +36084
donderdag 18 mei 2017 om 12:36
Dat wel maar als je kijkt hoe ze Brazilie van de kaart speelden was echt geweldig. Daarnaast is het natuurlijk ook een wedstrijd op zich. Maar ik denk wel dat we redelijk gelijke kansen hadden. Al zou Duitsland dan wel de favoriet zijn in mijn ogen. Maar het was verder een mooi toernooi met een verhaal. Iedere speler had zijn waarde getoond en dat in verschillende wedstrijden. Het was misschien niet altijd mooi maar het was wel effectief.
Vind ik leuk
RebelVox +2553
donderdag 18 mei 2017 om 23:15
Niet mee eens, Robben was de man van het toernooi.
Stond op eenzame hoogte, daarna kwam pas de rest.
Onterecht dat Messi die beker won.

En wij hadden ook die Duitsers gepakt, zo goed waren die niet.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:30
Om 12.24 zei ik ook dat Nederland gewonnen zou hebben van Duitsland of was jouw reactie niet op mij bedoeld?
Vind ik leuk
RebelVox +2553
donderdag 18 mei 2017 om 23:40
Ik reageerde op je omdat je Neuer man van het toernooi vond, was ik het niet mee eens omdat Robben op eenzame hoogte stond.

Nederlands elftal was ook 50% Robben en dan de rest
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:45
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, ging het tussen Neuer en Messi en nog iemand, Messi won maar Neuer had het meer verdiend (vind ik dan). Robben was idd geweldig. Maar volgens mij was hij niet genomineerd. Maar misschien zit ik ernaast.
Vind ik leuk
666 +3232
donderdag 18 mei 2017 om 12:34
Ah weer een artikel voor Objectief om te gaan lopen zeuren over de vooringenomenheid van Kuyt :))
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 15:46
En zwitserland niet te vergeten. Nu ik dat naast objectief zet, zou dat niet dezelfde persoon zijn?
Vind ik leuk
Janjan +186
donderdag 18 mei 2017 om 12:49
het is ook een topper. Hij mag nu de aandacht echt wel hebben en vind het leuk om oude anekdotes te horen !
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 16:08
De woorden van Dirk Kuyt over Louis van Gaal zijn het meer dan waard om ernaar te luisteren. Overigens vertellen de spelers van Hoffenheim iets vergelijikbaars over hun coach. Julian Nagelsmann wordt met de broodnodige levernservaring ook nog een grote coach.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt: "Robben zei: jij moet hem nemen. Maar ik was al zo emotioneel"