Dolberg de grote man op internationale persdag Ajax: 'Dat zou prachtig zijn'

Dolberg de grote man op internationale persdag Ajax: 'Dat zou prachtig zijn'

donderdag 18 mei 2017 om 18:40

Het was donderdag, zes dagen voor de Europa League-finale tegen Manchester United, zoete inval bij Ajax. De internationale pers was op bezoek op De Toekomst. De Amsterdammers melden tachtig interviewverzoeken te hebben gehad.

De man die het meeste in trek was: Kasper Dolberg. De Deense spits kreeg in totaal vijftien verzoeken voor een interview. De helft moest worden teleurgesteld. "We moeten de wedstrijd ingaan met het idee dat we als winnaar van het veld stappen", zei Dolberg volgens de officiële website van Ajax tegen Eurosport. "Het is mijn eerste seizoen in het eerste elftal, het zou prachtig zijn om af te sluiten met zo'n grote prijs."

Verder was opvallend dat de Britse pers massaal naar De Toekomst was gekomen. Bertrand Traoré, gehuurd van Chelsea, en voormalig Manchester United-doelman Edwin van der Sar waren de grootste trekpleisters. Van de in totaal tachtig interviewverzoeken was het gros voor Van der Sar, terwijl ook oud-teamgenoten Marc Overmars en Dennis Bergkamp voor de camera of notitieblok moesten verschijnen.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

Bengelino +5864
donderdag 18 mei 2017 om 18:44
Wees woensdag ook maar de grote man
Vind ik leuk
Johan_D +3219
donderdag 18 mei 2017 om 19:05
Ajax is HOT

Dit gaat weer een hoop sponsors opleveren.

Ajax wordt nog groter dan dat het al is.

En niet te vergeten de grote zakken geld waarmee men een aantal spelers probeert te verleiden.
Vind ik leuk
Foebele +33211
donderdag 18 mei 2017 om 19:21
Typerend dat de oud spelers die nu bij Ajax werken meer interviews moesten geven dan onze spelers.

Misschien dat de spelers daar maar motivatie uit moeten halen, alsof het van der Sar, Overmars en Bergkamp zijn die de finale gehaald hebben en zij er maar een marginale rol in hebben gespeeld...
Vind ik leuk
2cents +35091
donderdag 18 mei 2017 om 19:46
Van Der Sar is een United icoon, dus dat is niet zo gek. Op zijn twitteraccount krijgt hij bij elke tweet vooral reacties van Utd fans.

Grappig dingetje: Velen vragen hem voor wie hij is in de finale. ;)
Vind ik leuk
Foebele +33211
donderdag 18 mei 2017 om 20:04
Die link snap ik nog wel, maar Overmars en Bergkamp hebben totaal geen band met United. Ja, wel beide in Engeland gespeeld en vooral Bergkamp daar furore gemaakt, maar toch, het is toch wel gek dat ze niet Klaassen, Traore, Sanchez, Ziyech of een van de andere gasten voor de camera willen, dat is toch hoe het normaal gaat?
Vind ik leuk
2cents +35091
donderdag 18 mei 2017 om 20:16
Hoe je het ook wendt of keert, de mensen worden geïnterviewd die men het beste kent. Met alle respect, maar denk je dat veel mensen zitten te wachten op quotes van Klaassen of Sanchez? Of een bankzitter van Chelsea? De Britten zitten alleen te wachten op sterren en die hebben we niet. Denk ook niet dat veel Britten Dolberg opzochten. Zullen vooral de Scandinavische media en pan-Europese zenders zijn geweest.

Kijk eens op een United forum. Die gasten kennen Ajax niet, qua spelers.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 20:18]
Vind ik leuk
Foebele +33211
donderdag 18 mei 2017 om 21:40
Precies, en juist daarom zou je dus die gasten moeten interviewen en niet de mensen die niet de wedstrijd spelen.

Vind er niks logisch aan om eerlijk te zijn. Het is geen presentatie van sterren, het is een presentatie van de tegenstander.

Zal toch gek zijn als ze daar denken dat ze die prijs alleen maar even op hoeven te halen, omdat ze de namen niet kennen.
Vind ik leuk
2cents +35091
donderdag 18 mei 2017 om 21:44
Dit gaat toch om het verkopen van bladen en advertenties? Niet om het publiek de spelers te leren kennen...

Ik snap wel dat jij dat zou willen, omdat het om die gasten gaat, maar dit is gewoon business en die gastjes leveren geen business op.

De Utd fans denken niet per se even een prijs op te gaan halen. Maar dat ligt meer aan de prestaties van hun eigen team dan dat ze Ajax vrezen. De tendens lijkt te zijn dat Utd nooit mag verliezen van deze jonge ploeg die niet kan verdedigen...
Vind ik leuk
Johan.l +3946
donderdag 18 mei 2017 om 19:22
Wat je jaloersie, je moet je wel serieus afvragen van wie,
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:51
Huh?!?@#^*! Typ het even overnieuw als je jointje is uitgewerkt
Vind ik leuk
Noudyo. +9825
donderdag 18 mei 2017 om 20:38
Toen het artikel startte met "Het was donderdag, zes dagen voor de Europa League-finale tegen Man United", dacht ik even dat VP een verhaal had gemaakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dolberg de grote man op internationale persdag Ajax: 'Dat zou prachtig zijn'