Advocaat verrast met Padt en Aké in eerste voorselectie Nederlands elftal

Advocaat verrast met Padt en Aké in eerste voorselectie Nederlands elftal

donderdag 18 mei 2017 om 19:02

De eerste voorselectie van bondscoach Dick Advocaat is donderdagavond bekendgemaakt door de KNVB. In totaal zijn 31 spelers geselecteerd voor de interlands van Oranje tegen Marokko, Ivoorkust en Luxemburg.

Het betreft een voorlopige selectie, die over een week wordt teruggebracht naar zo'n 23 spelers. De grootste verrassing is FC Groningen-doelman Sergio Padt. Hij zit voor het eerst in de voorselectie van het Nederlands elftal. Ook Nathan Aké is erbij. De Chelsea-verdediger kan zijn debuut maken.

Ajax en PSV zijn hofleverancier met beide vijf spelers, terwijl kampioen Feyenoord het moet doen met drie spelers: Steven Berghuis, Tonny Vilhena en Jens Toornstra. Verder zijn Marten de Roon (Middlesbrough) en Vincent Janssen (Tottenham Hotspur) weer opgenomen in de voorselectie.

Voor Oranje staan de komende periode oefenduels met Marokko en Ivoorkust op het programma, alsmede de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg. Van de voorlopige selectie melden vijftien spelers zich volgende week dinsdag (23 mei) in Noordwijk voor een tweedaagse trainingsstage.

De voorlopige selectie:

Plaats een reactie

< Niels > +7427
donderdag 18 mei 2017 om 19:05
Matthijs de Ligt in de voorselectie :) Kom maar met al dat geklaag, Advocaat is natuurlijk ook Ajax gezind? :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:17
Wat een onzin opmerking weer. Iedereen ziet dat de Ligt goed genoeg is voor het NL elftal alleen vinden de meeste dat hij te snel wordt gebracht.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:43
De ligt maakt idd een stormachtige ontwikkeling door.... Maar maakt nog teveel schoonheidsfoutjes....dat kan je nu niet gebruiken. Maar voor de toekomst zeker n optie.
Maar waarom Blind.... voegt echt totaal niks toe......
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:01
Ok zeg jij maar welke 2 verdedigers jij liever had gezien dan?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:29
Hier zie je duidelijk dat dat pure onzin was. Nelom is ook weleens geselecteerd, laten we het over anderen maar niet hebben haha.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:07
Bondscoach totdat er weer wat anders op zijn Padt komt ?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:13
rare keuze voor Padt... ik dacht dat alleen Blind padtent had op rare keuzes
Vind ik leuk
Beulen +300
donderdag 18 mei 2017 om 19:18
Gevaarlijk Padt wat hij bewandeld.
Vind ik leuk
feyeniels +4924
donderdag 18 mei 2017 om 20:27
Er zijn ook maar drie doelmannen bij, dus Padt zal ook bij de definitieve selectie zitten... Overigens verwacht/hoop ik dat De Ligt, Viergever, Toornstra, Berghuis, Ramselaar, Locadia en Veltman afvallen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 20:31]
Vind ik leuk
RebelVox +1302
donderdag 18 mei 2017 om 22:33
Wereld keeper Padt uit welke jeugdopleiding komt ie :-)
Vind ik leuk
Johan_D +1573
donderdag 18 mei 2017 om 19:09
Sergio Padt !!!

Is Advocaat van het padtje af ...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:07
Ja maar Veltman, Locadia en Indi snap ik ook niet....
Vind ik leuk
Santi +3467
donderdag 18 mei 2017 om 19:11
Ok dat is dus duidelijk. Zweden naar de playoffs
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:11
Lijkt allemaal wel logisch, zolang onze superster Bas Dost er maar bij zit dan komt alles goed.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:13
Is Padt slechter dan Zoet dan ? Dacht het niet dus grappige keus.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:14
Waarom Paul verhaegh niet speelt altijd bij augsburg en toch beter om erbij te hebben dan viergever
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:26
Omdat Viergever een linksback is en Verhaegh een rechtsback
Vind ik leuk
RebelVox +1302
donderdag 18 mei 2017 om 22:36
augsburg? uit welk dorp komt die amateurclub?
Vind ik leuk
Ricklek +897
donderdag 18 mei 2017 om 22:38
Heel slecht seizoen gespeeld dot jaar.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:14
Ik mis Hans van Breukelen in deze voorselectie.
Vind ik leuk
Zultkop +1105
donderdag 18 mei 2017 om 19:29
Wat dat betreft hoop ik dat je in het verkeerde jaar wakker werd vanochtend.
Vind ik leuk
stefvo +559
donderdag 18 mei 2017 om 19:14
Slim van advocaat om ake warm te maken voor Nederland, Ivoorkust zit namelijk ook achter hem aan.
Vind ik leuk
kerel +372
donderdag 18 mei 2017 om 20:05
idd.. dacht ik ook..
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:15
Advocaat, held die je bent. Eindelijk iemand die verder kijkt dan de bekende provinciegrens!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:37
Welke grens?
Hij heeft er al zoveel gehad.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:16
Wanneer Matthijs de Ligt verstandig is zegt ie af voor Oranje. Die jongen is vermoeid aan het raken, dat gaf ie zelf al toe een week of twee geleden. 17 jaar en pas zijn eerste seizoen in Ajax 1. Rust moet die jongen krijgen. Het beste zou zijn dat de Ligt na de wedstrijd van aanstaande woensdag + de dag daarna de huldiging wanneer Ajax de finale wint even een aantal weken zijn voetbalschoenen opbergt en op vakantie gaat. Te veel hooi op zijn vork nemen kan nooit goed zijn voor die jongen! Rust en vakantie dat is wat de Ligt moet nemen en even nee tegen zijn voorselectie zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:21
Hij is nog jong en de vakantie komt er aan :)
Vind ik leuk
derksen +4226
donderdag 18 mei 2017 om 19:16
Geen rvp?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:21
Dat verbaasd mij ook.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:40
Ook geen basis bij Fener.. dus niet zo gek..
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:45
Omdat je het niet meer in eigen hand hebt en dus alles moet winnen, zou ik een aantal ervaren jongens sowieso oproepen. Van Persie, N de Jong, Stekelenburg, Huntelaar. Toch fijne spelers m achter de hand te hebben.
Vind ik leuk
fr1963 +421
donderdag 18 mei 2017 om 19:17
Kongolo en Karsdorp geblesseerd / geweest. Anders er zeker ook bij.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:29
Karsdorp is geblesseerd geweest en maakte tegen Excelsior geen goed indruk, dus die begrijp ik wel. Maar dat Kongolo er niet bij is verbaasd me wel heel erg.
Vind ik leuk
BassieN +2804
donderdag 18 mei 2017 om 19:42
Kongolo is ook niet fit, Karsdorp had last na Excelsior en speelde daarom de kampioenswedstrijd ook niet
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:48
dus omdat ie een wedstrijd op kunstgras niet goed speelde is het terecht? En dat tete nauwelijks heeft gespeeld maakt niets uit? Vreemd om zo te redeneren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 07:56
Dat is niet het enige hoor. Ook voor zijn blessure liep Karsdorp al regelmatig als een kip zonder kop over het veld. Liep helemaal uit de tactiek waardoor hij anderen voor de voeten ging lopen. Die jongen wilt zo graag, dat hij zichzelf wat voor bij loopt. Het is ook niet voor niets dat afgelopen zondag Nieuwkoop in de basis begon. Wat Tete betreft heb je wel gelijk, die speelt nauweliks. Al is dat misschien wel de beste rechtsback van Nederland, maar daar denkt Bosz blijkbaar toch anders over.
Vind ik leuk
Grijs +195
zaterdag 20 mei 2017 om 13:20
Jij kijkt meer VI dan dat je voetbal kijkt.

Karsdorp loopt helemaal niet uit de tactiek. Het ís namelijk de tactiek dat Karsdorp de vrijheid heeft om naar voren te stomen. Zijn plek wordt vaak bewust opgevangen door een inzakkende middenvelder.

Bovendien is hij razendsnel terug als het moet en komt Feyenoord verdedigend nagenoeg niet in de problemen. Verder loopt hij niemand in de weg en voegt hij juist veel toe met zijn rushes. Dus waarom zou hij als een kip zonder kop over het veld lopen?

Maar blijf Johan Derksen en Gijppie maar blindelings na praten hoor!
Vind ik leuk
zondag 21 mei 2017 om 11:23
Gelukkig ken jij mij niet en ook mijn ervaringen in de voetballerij niet. Karsdorp was voor de winterstop de beste rechtsback van Nederland met die door jou benoemde rushes. Dat deed hij zeer goed ook in de wisselwerking met Berghuis. Maar juist na de winterstop wilt hij teveel doen, niet alleen de rushes langs de zijlijn meer, maar zelfs het centrum in en ik heb hem af en toe op de linksbuiten plaats zien uitkomen. Dat moet je als rechtsback dus niet doen.
Vind ik leuk
Grijs +195
maandag 22 mei 2017 om 09:56
Hij kiest juist beter zijn momenten. Hij heeft het tweede seizoenshelft juist minder rushes gemaakt. En ja, hij stond een keer op de positie van linksbuiten omdat hij aan het doorjagen was. Is dat een probleem als je positie wordt overgenomen? Nee, totaal niet.

Nee het is me eens te meer duidelijk dat je je mening niet op waarnemingen baseert
Vind ik leuk
maandag 22 mei 2017 om 15:30
Dan zal Feyenoord vriend Advocaat hem voor de wedstrijd tegen Luxemburg vast selecteren. we zullen zien.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:20
Aké is niet zo vreemd toch? De keeper van Groningen vind ik wel bijzonder, maar als reserve is het niet echt een wereldramp.
Vind ik leuk
RebelVox +1302
donderdag 18 mei 2017 om 22:38
Ake is dat niet dat buitenechtelijk kind van Gullit?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:13
Hij lijkt er inderdaad wel behoorlijk op, maar mij gaat het meer om zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:20
Krul gepasseerd door Padt. Wie had dat verwacht na het wk in Brazilië?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:23
Padt is idd verrassend, maar heb je dit jaar Krul gezien?
Ik vraag het me af
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:40
Ik denk dat zij doelt op dat niemand dit had verwacht dat hij nu zo slecht is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 20:11]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:45
Dan geef ik haar groot gelijk, sorry beetje te snel gelezen. Dat bedoelt ze idd.

Mijn excuses bailey
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 21:08]
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:51
Geen probleem! Ben trouwens een zij :-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:03
Top, en goed om te weten Baileys. Heb het direct aangepast ;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:23
Na de 7-1 bij Lyon en een hoop blunders verder is dat niet gek nee
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:31
Ik snap het passeren van Krul wel, maar als je terugkijkt naar wk Brazilië zag je dit niet aankomen.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:34
Zeker..aardige vrije val die hij heeft mee gemaakt sinds wk
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:37
Ja dat bedoel ik! Toen Ajax Krul haalde dacht ik echt wow!
Vind ik leuk
chicken +2627
donderdag 18 mei 2017 om 20:12
Koud terug van een blessure en dan bij je derde club van het seizoen het even moeten laten zien. Lijkt me lastig, was ook niet wat we gewend waren van hem. Hopelijk komt gij terug op niveau!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:16
Ja. Ik ben benieuwd voor welke club hij volgend jaar gaat spelen.
Vind ik leuk
timm0s +153
donderdag 18 mei 2017 om 21:55
een penal reeks zegt niet zoveel maar hij scheen het bij Newcastle toch ook alleraardigst te doen. vond cillessen erg sterk op dat wk dus wat mij betreft hem op doel ook al speelt ie amper.
Vind ik leuk
Gozert +485
donderdag 18 mei 2017 om 19:23
Eindelijk Aké, werd ook wel een keer tijd.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:24
Ik snap dat die vincent janssen veel potentie heeft.
Maar hij scoorde veel in de eredivisie en in engeland is het nog niet veel.
Van wolfswinkel is een spits die het in het buitenland ook niet waar kon maken maar scoort nu veel in de eredivisie.
Kan je beter van wolfswinkel oproepen is nu wel een spits met vertrouwen.
Voor de rest prima selectie.
Hopelijk kan advocaat het vertrouwen weer terug brengen bij de spelers.
Want blind deed het met dezelfde spelers als die advocaat nu opgeroepen heeft.
Gelukkig is advocaat een trainer met veel ervaring en niet zo'n ligt gewicht als blind
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:25
Wtf moet dit nou weer voorstellen..echt weer een kut selectie!
Ik weet dat ik door een feyenoord bril kijk, maar kongolo? Karsdorp?
Horen hier gewoon bij te zitten!
Maar nee hoor dan neem je vetman en zijn reserve mee!!
Echt leuk man om al die ouwe lullen aan t werk te houden maar pleur ze lekker op een demente afdeling!!
Als ze beetje groots aanpakken ken je er een heel huis mee vullen..
Dagobert Dick, Co A. Hiddink, kerkhoffies, hanegem , sjaakie zwart, mulder.. ik sta open voor meer suggesties!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:28
Op naar het wk .....van 2022
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:28
nou nou.....Dickie gaat op de Zelfde voet als Blind verder.....een garantie voor succes dus.....Not
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:30
Kan de KNVB die selectie afbeelding ook een keer gewoon fatsoenlijk per linie sorteren? Onoverzichtelijke boel zo.
Vind ik leuk
Bizzy +949
donderdag 18 mei 2017 om 19:30
Klinkt logisch bij gebrek aan beter. Zou zelf Viergever en Veltman vervangen voor Tete en Riedewald. Mis ook mijn vriend Brenet.
Vind ik leuk
Senna +3703
donderdag 18 mei 2017 om 19:31
He geen Robin van persie erbij .
Vind ik leuk
tikkietoe +1162
donderdag 18 mei 2017 om 19:32
Ik heb Sergio Padt in een computerspelletje als keeper, daarom vind ik dit bericht tot voorselectie wel leuk.
Maar ik heb ook de play-off wedstrijd tegen AZ gezien, dus ik hoop dat het toch bij een voorselectie blijft.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:34
Ik mis Kuyt.
Vind ik leuk
Santi +3467
donderdag 18 mei 2017 om 19:36
Stop je toeter in de la
We gaan niet naar het WK, met Sergio Padt en Advocaat
Delev komt weer voor ons doel
Staan we 4e in de poule
Ze spelen ons helemaal van de kaart


Zelfs met Aké achterin
Vliegt die bal er toch nog in
Wat hier gebeurt is echt niet pluis
Jongens huilend van het veld
Kaartjes blijft weer verspild geld
Dan maar neutraal weer voor de buis


Oh ben je nog voor Neeederlaaand
Switch maar naaaar een aaaaander land

Maak het refrein maar af kan ef niksbedenken nu...

Parodie-Stop je toeter in de la (2012)
Vind ik leuk
DEWEE +709
donderdag 18 mei 2017 om 19:53
PANIEK!!!! Padt in de voorselectie. Niet zo serieus. Die wordt max. 3e keeper. Lekker niet boeiend dus.

Karsdorp had ipv Veltman wel gemogen scheelt weer een gele/rode kaart. De rest oké er loopt toch niks anders rond. Vrede mee, amen.
Vind ik leuk
kcim +1584
donderdag 18 mei 2017 om 19:57
Is Willems helemaal uit beeld?
Vind ik leuk
RebelVox +1302
donderdag 18 mei 2017 om 22:40
Wie is dat?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:07
Neem liever Bram Nuytinck mee dan dat ik Viergever of Veltman meeneem..
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:07
Padt erbij.. dat kan! Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk hoe een topsporter niet afgetraind is, en verder is het een aardige eredivisie keeper, niet meer dan dat!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:08
Leroy Fer moet alleen door ze fysiek al altijd mee!!
Vind ik leuk
DrJ +234
donderdag 18 mei 2017 om 20:21
Ik had Pieters juist wel verwacht of een Nigel de Jong en Robin van Persie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 20:21]
Vind ik leuk
feyeniels +4924
donderdag 18 mei 2017 om 20:30
Ik ook. Had gehoopt dat we af zouden stappen van al die spelers uit de Eredivisie...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:29
heel goed om ake te selecteren voordat hij voor ivoorkust kiest. Maar er zijn er nog meer bv mahi van Groningen etc.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:30
Ik bedoel dus voordat ze voor een ander land kiezen ;-)
Vind ik leuk
ruuddevil +1895
donderdag 18 mei 2017 om 20:46
Ake is logisch, geweldige verdediger.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:46
Het lijkt op de selectie van G.Hidding, ook zo,n rommeltje, we weten
wat er toen gebeurde, dag EK. Half Nederland zal wel commentaar
hebben op deze selectie, we zullen wel zien wat hij er van bakt.
Vind ik leuk
mylife +352
donderdag 18 mei 2017 om 21:33
ake is een goeie zaak padt wat minder
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:41
Padt moet niet gekker worden, man man man lachertje niveau luxemburg.
advocaat rot op!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:51
Waar is van Persie, had ik er eigenlijk wel bij verwacht.v wolfswinkel had ook wel gemogen...
Vind ik leuk
pinkelman +1451
vrijdag 19 mei 2017 om 11:16
Ramselaar?? Wat een namen weer en wat een armtierig niveau maar geef toe veel keus is er tegenwoordig niet meer.
Maar 10 jaar geleden moest je toch niet denken aan spelers van het niveau Berghuis, Vilhena, Toornstra, Dost, Ramselaar. We komen er voorlopig niet meer bovenop helaas.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 11:21]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat verrast met Padt en Aké in eerste voorselectie Nederlands elftal